Domácnost

Uvaření psi před smrtí trpí!


Poslanec David Šeich (ODS) nedávno představil novelu trestního zákona zvyšující tresty za týrání zvířat, kterou vytvořila proslulá advokátka Klára Slámová. Více ZDE.

„Týrání zvířat je stále aktuální a nelze to přehlížet. Je nutné, aby byl na trýznitele tvrdý bič v podobě přísnějšího zákona. Jen tak si potenciální pachatel uvědomí, že z toho nevyvázne lehce,“ vysvětlil motivy k přípravě zákona pro Ženu-in.

Prozradil, že před několika dny obdržel e-mail s bližším popisem případu nedávno nalezených psích jatek v Chebu, kde byla z útulků zakoupená zvířata připravována jako pokrm.

„Bohužel, nejde jen o rychlou smrt zabitím, s čímž samozřejmě také nesouhlasím, ale zvířata před svou smrtí neskonale trpí. Aby bylo maso křehčí, tak jsou psi Asiaty bičováni a následně za živa vařeni ve vodě, čímž dochází k vylučování adrenalinu do masa, který právě způsobuje křehkost. Psi jsou zabíjeni odporným mučením,“ popsal znechuceně.

Šeich zaútočil také na české trýznitele domácích zvířat, jejichž motivace je ještě horší – u Asiatů se jedná o boj se zvyky z jejich kultury. „Člověk, který úmyslně týrá zvíře, je potenciální pachatel vážnějších trestních činů. Trýznitelé jsou většinou psychicky narušení lidé, kteří si těmito ohavnostmi vybíjí vztek či komplexy na slabším jedinci. Je to už jen krůček od toho, aby sáhl například na dítě. Je potřeba společnost od takových jedinců chránit. Pachatele takového násilí je třeba tvrdě potrestat,“ zdůrazňuje poslanec.

Co poslanec Šeich navrhuje

2 roky – utýrání zvířete (nyní hrozí jeden rok, a to v případě, že se soud týráním odsouzeného zabýval už dříve).
3 roky – týrání zvířete člověkem, který byl v předchozích letech už odsouzen, a zvíře má navíc trvalé následky nebo uhynulo. 4 roky – týrání nebo usmrcení zvířete na veřejném místě (nyní hrozí dva roky)

Peticí ho podporují

Podle statistických údajů je v Česku registrováno 1 400 000 psů, Češi se tak řadí celosvětově k největším milovníkům psů. Není se pak čemu divit, že mnozí z nich přispěchali na podporu Šeichova návrh novely zákona. Sepsanou petici od 1. listopadu 2007 do 30. července 2008 podepsalo 5187 lidí. Její organizátorka Věra Čechová vysvětluje, proč se do akce pustila: „Není možné, abychom přihlíželi krutosti na zvířeti, které člověku prokazuje takové služby, jako jsou například psí pomocníci pro nevidomé, psi záchranáři, apod. Psi často zachraňují lidské životy a je jim to opláceno utrpením a zradou. Potíž je v tom, že psi se vždy chovají jako psi, avšak lidé se vždy nechovají jako lidé.“

Co signatáři požadují?

Aby zvířata nebyla ze zákona označována jako věc.
Striktní zpřísnění trestů při utýrání a zabití zvířete.
Aby lidem, kterým již v minulosti byla odebrána zvířata pro týrání nebo zabití, byl dán zákaz chovu jakéhokoli živého tvora, a sice pod hrozbou trestního stíhání.
Usmrcení zvířete lze připustit pouze z důvodů nutných, pod dohledem odborného veterinárního lékaře, a to v nutných případech, například:
- otrava, nezvladatelná agresivita, nevyléčitelná nemoc, těžká poranění a celkové vyčerpání nebo stáří zvířete (jsou-li pro další přežívání spojeny s trvalým utrpením)
-
využití produktů hospodářského zvířete
-
bezprostřední ohrožení člověka zvířetem
-
výkon práva myslivosti a rybářství podle zvláštních předpisů
-
nařízené ochranné a zdolávací opatření při výskytu nákazy nebo jiného hromadného onemocnění zvířat.

„Svými podpisy se chceme domoci změny tohoto zákoníku. Zvíře přece není věc. Dýchá, cítí bolest, radost i smutek, je to živý tvor, a proto si zaslouží právo na ohleduplné zacházení a důstojnou existenci. Také nás velmi pobuřuje, jak směšně nízké jsou tresty za týrání nebo zabití zvířete,“ vysvětlují autoři petice.

Výzva: Nejezte psy
Na situaci reagoval už před časem předseda Česko-vietnamské společnosti Marcel Winter. Ten na Vietnamce veřejně apeloval. „Zabíjet psy a skladovat v lednicích psí maso je hnusné a v očích široké veřejnosti neodpustitelné. Hrozí velké nebezpečí, že mnozí lidé začnou mít kvůli tomu špatný pohled a názor na celou vietnamskou komunitu. Zde žijete a pracujete v Evropě, a proto se musíte chovat a žít podle evropských norem. My psí maso nejíme, a zabíjet zdravé psy je dokonce u nás trestným činem,“ uvedl ve svém prohlášení, které poskytl Ženě-in. Zdůraznil ale, že zavrženíhodný přístup mají jen někteří Asiaté, rozhodně prý nelze odsuzovat celou komunitu.

Souhlasíte s poslancem Šeichem? Zdají se vám tresty přiměřené? Máte sousedy, jejichž chování vůči psům či jiným domácím mazlíčkům hraničí s týráním?

   
27.08.2008 - Dům a byt - autor: Jan Exner

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [93] vráně [*]

    shb: Ano, občas stavím zvířata "výš" než lidi.

    superkarma: 0 03.09.2008, 20:59:55
  2. avatar
    [92] Meander [*]

    caramelkaa: Tohle myslíš vážně?

    superkarma: 0 31.08.2008, 20:08:21
  3. [90] caramelkaa [*]

    zakony jsou stejně na všechny krátký. Když za vraždu člověka dostane 20 let to je jako nic. Za utýrání zvířete 1 rok to je výsměch, najme si dobrýho právníka a ten ho z toho vyseká. Ti co žerou naše psi, kočky atd. by nás měli respektovat. At se nacpávaj broukama a těma jejich blafama.my taky nejezdíme do indie a nejíme jim ty jejich posvátný krávy. Ten kdo týrá zvířata není normální. Smrt za smrt nic jinýho.

    superkarma: 0 31.08.2008, 13:30:22
  4. [89] lenka21 [*]

    http://www.animalrights.webz.cz/nesnesitelna_krutost.htm fuj teda co sem se dočetla na tomhle webu, je mi z toho blbě, sakra co to je za lidi? když už chci zabít zvíře tak rychle...

    superkarma: 0 30.08.2008, 16:50:06
  5. avatar
    [88] shb [*]

    vráně: takže stavíš psi výš než lidi jo??

    superkarma: 0 30.08.2008, 11:53:56
  6. [87] vráně [*]

    Nakopat ty hovada zepředu do prdele a pak je pověsit za koule do průvanu - na chvilku. Posléze hodit do vařící vody, popř. upálit jak čarodky.
    Psí život, je aspoň pro mě, stejně plnohodný jako lidský.
    Kdo psího kamaráda nikdy neměl, tak to asi nepochopí.
    Kdyby někdě vraždili člověka a o kus dál psa, tak jdu radši pomoc tomu zvířeti.

    superkarma: 0 28.08.2008, 23:59:44
  7. [86] Idid [*]

    Říká se pes přítel člověka, což mluví samo ze sebe, my přece nezabíjíme své přátelé. Je to svinstvo.

    superkarma: 0 28.08.2008, 10:25:09
  8. avatar
    [85] Meander [*]

    tyrkys: Takto nás to učili ve škole: Dávají se živí do chladničky, kde hybernují. Ten náraz horké vody je údajně probudit nestačí. Kdyby se zabíjeli jinak, bude jejich maso plné toxinů (rozklad). Toliko výklad tuším z předmětu Technologie přípravy pokrmů. Pokud se s tím někde takto nepářou, jsou to surovnci. Ostatně, moje kamarádka měla během pobytu v Izraeli práci v kuchyni v jednom hotelu. Zabíjet a kuchat kalamari. To se prý dělá tak, že se přetrhnou vejpůl a obsah vyteče

    superkarma: 0 27.08.2008, 23:16:21
  9. avatar
    [84] tyrkys [*]

    sanvean: To je blbost, normálně se hodí do vroucí vody .

    superkarma: 0 27.08.2008, 23:07:05
  10. avatar
    [83] sanvean [*]

    mamča123: A budeš je pak jíst? Když už, tak už, ne.

    superkarma: 0 27.08.2008, 23:01:33
  11. avatar
    [82] sanvean [*]

    tyrkys: Ti se předtím aspoň přikryjí utěrkou, tma je milosrdně uspí (říkal Jamie Oliver, nevím, nakolik je to pravda) Pravda, horká lázeň je asi na chvíli probere.

    superkarma: 0 27.08.2008, 22:50:34
  12. avatar
    [81] tyrkys [*]

    A víte, jak se vaří raci, langusty a podobní?

    superkarma: 0 27.08.2008, 21:46:47
  13. avatar
    [80] edith1975 [*]

    No to je hustý. Je mi z toho zle. To musí být hrozná smrt, zaživa do horké vody. Brr

    superkarma: 0 27.08.2008, 20:39:25
  14. avatar
    [79] Meander [*]

    Dante Alighieri: A ty snad ano?
    On je opravdu někdo, zejména někdo s tak loštomilým nickem, schopen někoho vařit za živa v kotli? Opravdu je? Pokud ano, tak to by se měli asi i dozorci v nacistických lágrech od něj co učit

    superkarma: 0 27.08.2008, 19:09:50
  15. avatar
    [78] Dante Alighieri [*]

    Meander: Ty ne?

    superkarma: 0 27.08.2008, 19:06:26
  16. avatar
    [77] Meander [*]

    mamča123: Opravdu bys to udělala?

    superkarma: 0 27.08.2008, 17:10:06
  17. [76] mamča123 [*]

    Tresty se mi zdají NÍZKÉ taky bych ty lidi dala do kotle a vařila za živa ať si to vychutnají.Nikdy nepochopím jak může být někdo tak krutý ať je to asiat nebo čech toto nejsou lidé ale ZRŮDY

    superkarma: 0 27.08.2008, 17:09:37
  18. avatar
    [75] Barracuda [*]

    V asijských zemích běžne hází živé kočky do vařící vody, takže já tomu věřím že tady to dělají taky.
    Asdareel: to jako není jiná možnost jak se zbavit zvířete než útulek nebo ho ubít? nehledě k tomu, že když už si zvíře pořídím tak se ho nemám co zbavovat.

    superkarma: 0 27.08.2008, 16:49:47
  19. avatar
    [74] Barracuda [*]

    jasně, když po psovi neseberu hovno, můžu dostat pokutu až 100 000Kč. Když ho ale na tom chodníku ubiju, nestane se mi nic. Ať žije logika našich zákonů

    superkarma: 0 27.08.2008, 16:43:48
  20. avatar
    [73] Jupíí [*]

    Jestli si to dobře pamatuju, tak polárník Roald Amundsen taky jedl psy , a nikdo mu to nevyčítal. Zato Scott sežral poníky a jak dopadl?

    superkarma: 0 27.08.2008, 15:43:50
  21. [72] mindulinka [*]

    marenkao: ale vždyť už tu také vyrůstá 3 generace vietnamců.

    superkarma: 0 27.08.2008, 15:25:22
  22. avatar
    [71] Asdareel [*]

    cristy.crow: Ne, ale zavádějí absurdní politicky korektní zákony a důsledně vyžadují jejich dodržování

    superkarma: 0 27.08.2008, 15:15:29
  23. avatar
    [70] cristy.crow [*]

    Asdareel: Amíci žerou psy?

    superkarma: 0 27.08.2008, 15:03:37
  24. avatar
    [68] Asdareel [*]

    cristy.crow: Zaplaťpánbu že nežijeme v USA

    superkarma: 0 27.08.2008, 14:51:55
  25. avatar
    [67] cristy.crow [*]

    Asdareel: To nebude zas tak horké. Když si vzpomenu, co bylo humbuku kolem sex.obtěžování, kolem domácích násilníků odvelených z místa působiště.. všichni křičeli, jaká to bude pohroma...a prd z toho bylo. Jistě, jsme češi... my máme zneužívání a překrucování zákonů v krvi ale.... ale.. nebude to zas tak echt přísné. Budeme si klidně týrat dál.

    superkarma: 0 27.08.2008, 14:39:46
  26. avatar
    [66] cristy.crow [*]

    http://www.animalrights.webz.cz/proc_nejist_psy2.htm

    superkarma: 0 27.08.2008, 14:35:18
  27. avatar
    [65] cristy.crow [*]

    arjev: ....Přece uznej, že je lepší, když tě sežerou kamarádi, než aby tě sežrali červi.

    superkarma: 0 27.08.2008, 14:35:07
  28. avatar
    [64] Asdareel [*]

    Manx: V pořádku mi to nepřijde, každý národ se musí přizpůsobit té kultuře, v níž žije. Ale otázka je, jestli kvůli tomu zpřísňovat zákony - osobně si myslím, že ne. Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly - každý zákon, jakkoliv je nominálně namířen proti nepřijatelným a okrajovým společenským jevům, vždy dopadne nakonec především na příslušníky spořádané střední třídy majoritní společnosti. Takže Asijci by vesele pojídali psy dál, zatímco problémy by měl běžný pejskař který by neposlušnému psu dal někde v parku na prdel.

    superkarma: 0 27.08.2008, 14:32:50
  29. avatar
    [63] gerda [*]

    gerda: jo, a nakonec - neznalost zákona neomlouvá, to nám tloukli na škole do hlavy horem spodem.

    superkarma: 0 27.08.2008, 14:30:06

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [62] gerda [*]

    Manx: taky je celkem možné, že podobné články jsou zveřejňovány se záměrem vyvolat xenofobní nálady. Vidím, že to funguje. Ne, že by se mi líbily praktiky, které tihle milovníci psího a jiného masa provozují - ovšem jestliže chápou naše zákony v obchodní sféře, při jejich vysokém IQ by neměli mít potíže ani se zákony jiného druhu.

    superkarma: 0 27.08.2008, 14:29:42
  2. avatar
    [60] Asdareel [*]

    cristy.crow: No právě se obávám, že podle zmíněné novely zákona bude třeba i k lupnutí králíka za uši žádat o povolení a asistence veterináře (fakturované, samozřejmě)

    superkarma: 0 27.08.2008, 14:26:48
  3. avatar
    [59] cristy.crow [*]

    Asdareel: ale o tom tu je řeč. O týrání, ne o "humáním" usmrcování. Jakožto masožrouti maso "potřebujeme". Ale není nutné se u toho chovat jak hovado - člověk.

    superkarma: 0 27.08.2008, 14:23:22
  4. avatar
    [58] cristy.crow [*]

    Asdareel: Nepleť si lásku se závislostí. To, že má většina čechů nějakého domácího mazlíčka( většinou psa) nemusí s láskou ke všemu živému vůbec souviset. Ve své podstatě by mělo být samozřejmostí, že se k živým tvorům budeme chovat s úctou. Což se neděje, takže je nutná novela.

    superkarma: 0 27.08.2008, 14:19:47
  5. avatar
    [57] marenkao [*]

    mindulinka: těm jsme to dovolily...starýho psa novým kouskům nenaučíš. a u vietnamců bych použila-ohýbej mňa mamko,dokud ja som janko

    superkarma: 0 27.08.2008, 14:12:41
  6. [56] mindulinka [*]

    Jen tak pro srovnání: vietnamci žijí v Evropě a tak se musí přizpůsobit. A romové ne?

    superkarma: 0 27.08.2008, 14:11:05
  7. avatar
    [55] marenkao [*]

    já nevím,ale ˇpokud vietnamci jedí psi ať je jedí doma.můj pes je brán jako naše dítě a někdo mi ho sežrat tak ho snad zabim. dovolil by si snad někdo v indii zabít a sníst krávu??? to bych chtěla vidět ten cvrkot!!!!

    superkarma: 0 27.08.2008, 14:10:07
  8. avatar
    [54] Sirikit [*]

    ToraToraTora: máš pravdu, maso zvířete trpícího před smrtí se asi nedá jíst. Dovolím si citovat z textu více než sto let starého kalendáře, který vyšel před pár lety ve Zvířetníku. Cituji úryvek: "Lidé řezničtí bývají hrubí na pohled, nerudní, zdají se býti krutí když ubohé zvíře na schlagtě palicí omráčí, ponořivše doň poté nůž až po střenku, život mu ukrátí. Však mýliti se nedejme, mnozí řezníci řemesla dobře znalí velicí znalci dobytka i ostatních zvířat bývají, aniž by zvířat trápili či jim ubližovali, ani toliko řemeslo své v Boží vůli provozovati musí a jest-li nám pozorovati po několik dnů živnost řeznickou, tu lze nám zříti, žeť dobytek jatečný či prasata v ohradě hnedle lepšího bydla mají než u hospodáře svého, jsouce dobře krmeni a v klidu držáni, by honěním jich či chvatem a nervösem maso jich po zabití špatné a nechutné nebylo a poté prodati se nedalo neb hospodyně či kuchařky masa kupující nosíčky by ohrnuly vidouce maso nepěkné a to by potom toliko co krmení pro psy posloužiti mohlo."

    superkarma: 0 27.08.2008, 14:10:05
  9. avatar
    [53] arjev [*]

    Když si kanibalové dávali do nosu, myslíte, že před sežráním oběť usmrtili? Určitě

    superkarma: 0 27.08.2008, 14:04:53
  10. avatar
    [52] Asdareel [*]

    gerda: Například, chápu, že není dobré zvíře utýrat. Ale mělo by být možné jej rychle zabít. Protože potom za této situace vyvstává otázka, zda je ještě vůbec možné chovat například králíky na maso (a samozřejmě je zabíjet), nebo udělat domácí zabijačku apod. Pokud bude možné zvíře usmrtit jen za asistence veterináře a jen tzv. odůvodněně, tak je s tím vším konec. Pokud se týče psů, je jasné, že u nás jsou jiné kulturní návyky než u Asijců, ale kulturní zvyklosti by se neměly postihovat zákonem. A další věc - co třeba dělat se zvířetem, které nechceš? Je možné ho dát do útulku, ale co když jsou útulky plné?

    superkarma: 0 27.08.2008, 13:56:24
  11. avatar
    [51] cristy.crow [*]

    ToraToraTora: Možná má pan Exner jen špatné informace. Faktem je, že házení živých koťat do horké vody je pro asiaty poměrně normální způsob vaření. Ovšem takový pohled na linku plnou visících živých kuřat, kterým se podřezávají krky... těžko říct, co je horší.

    superkarma: 0 27.08.2008, 13:55:42
  12. avatar
    [50] gerda [*]

    Asdareel: to je věc názoru, na základě jednoho příspěvku přece nelze tvrdit, že se ochrana zvířat u nás přehání. Já si tedy myslím spíš opak. Lidi mají tolik starostí sami se sebou, že je zázrak, když vůbec myslí i na něco jiného.

    superkarma: 0 27.08.2008, 13:54:15
  13. avatar
    [49] Asdareel [*]

    gerda: To souhlasím, jen mi to přijde už přehnané. Je to otázka míry.

    superkarma: 0 27.08.2008, 13:51:36
  14. avatar
    [48] gerda [*]

    Asdareel: jde ale především o to, aby nějaká práva každý měl, a pokud tedy nějaká jsou, tak aby byla dodržovaná. S krutostí ke zvířatům úzce souvisí necitelné chování směrem k lidem, nemůže být proto jedno, jak se u nás nebo jinde zvířata mají. Hrubé nebo kruté nakládání se zvířaty lidem ke cti rozhodně neslouží.

    superkarma: 0 27.08.2008, 13:47:53
  15. avatar
    [47] Jabulka [*]

    Asdareel: velmi doufám, že má tento názor jen málo lidí

    superkarma: 0 27.08.2008, 13:43:44
  16. avatar
    [46] Asdareel [*]

    Podle mého názoru se kolem zvířat a zejména psů dělá přehnaný hunbuk. Za chvilku budou mít psi víc práv než lidé. Zásadně nesouhlasím.

    superkarma: 0 27.08.2008, 13:33:04
  17. avatar
    [45] ToraToraTora [*]

    Někdo jí hovězí, skopové a drůbež a někdo zase psy. je to jejich kulturní tradice. Zabití zvířete by mělo být vždy co nejhumánnější vůči zvířeti. nesmí trpět. O způsobech jaké jsou nebo nejsou na jatkách u asiatů slyším zde poprvé, ale nejsem si jistá, zda pan Exner nepřijal jen obecně vžitý mýtus vydávaný za fakt. Zvíře, které před svou smrtí trpí NEMÁ křehké maso, ale naopak tuhé, nakyslé, se změněnou barvou a rychle se kazící a suché. Moc by si na tom nepochutnali

    superkarma: 0 27.08.2008, 13:04:01
  18. avatar
    [44] Mipe [*]

    Souhlasím,všechna zvířata jsou pro mně živé bytosti které cítí bolest,Sirikit:

    superkarma: 0 27.08.2008, 12:48:20
  19. avatar
    [43] cristy.crow [*]

    No KONEČNĚ!!! Snad to k něčemu bude.

    Je jedno, jestli jedí psy, kočky nebo prasata. Jiný kraj, jiný mrav. Ale způsob té popravy je příšerný. Tak se umí chovat opravdu jen "člověk".

    superkarma: 0 27.08.2008, 12:48:05
  20. avatar
    [42] RenataP [*]

    Meander: Kočky maj prej sladký maso

    superkarma: 0 27.08.2008, 12:47:33
  21. avatar
    [41] Dante Alighieri [*]

    "Striktní zpřísnění trestů při utýrání a zabití zvířete." Pod tím bych si ale představovala víc než směšné dva roky!

    superkarma: 0 27.08.2008, 12:40:13
  22. avatar
    [40] Meander [*]

    Mno, mně je srdečně jedno, jestli někde jedí psy, jinde kozy a jinde třeba morčata. Není mi jedno, jakým způsobem zvíře zabijí.
    Já taky viděla dokument, kde neskutečně krutým způsobem zabíjeli kočky na maso. Doteď mám před očima některé momenty a nemůžu se jich zbavit.
    A vůbec, vždyť to maso šelem musí mít hnusnou chuť.

    superkarma: 0 27.08.2008, 12:27:17
  23. [39] Lindaa [*]

    Sirikit: s tím souhlasím. Kdyz se kouknu kolem sebe, tak mám obcas pocit, ze Vietnamci jsou jeste docela výhra. Jenom jídelnícek by mohli krapet prizpusobit.
    Stejne je v tom kus pokrytectví, kdyby stejným zpusobem likvidovali krysy, potkany a podobnou havet, (pokud to tak uz nedelají ),tak to nikomu vadit nebude, ale protoze varí za ziva domácí milácky, tak lidi sílí a navrhují se nové zákony. At se nikdo neplete, nesouhlasím s tím, zvíre je zivá bytost a pokud zabít a sníst tak zabít rychle a bezbolestne.

    superkarma: 0 27.08.2008, 11:43:30
  24. avatar
    [38] gerda [*]

    osobně si myslím, že místo přijímání dalších zákonů by pomohlo, kdyby se důsledně dodržovaly ty, které už máme.

    superkarma: 0 27.08.2008, 11:25:20
  25. avatar
    [37] Sirikit [*]

    Celá Evropa na tu svou pseudohumanitu jednou velice doplatí, ne-li přímo zajde. Zkuste si pěstovat evropskou kulturu někde v muslimských zemích - známá přímo prchla manželovi z Kuvajtu, kde byl na rok zaměstnán, protože se sama bála vyjít na ulici - nebudu to rozvádět. Zkrátka pořád platí to staré přísloví - kdo chce s vlky být, musí s nimi výt, to znamená chovat se stejně a nezavádět svoje zvyky někam, kde tyto zvyky neplatí. Bohužel, celá evropská kultura je velmi tolerantní , no a třeba ve Francii s tím mají už mnohé problémy. Na nás ty problémy ještě čekají a můžeme jenom doufat, že se k nám nepohrnou ještě horší národy či národnosti než jsou Vietnamci.

    superkarma: 0 27.08.2008, 11:13:12
  26. avatar
    [36] Jabulka [*]

    je to strašný, udělala bych jim to samý, zrůdám
    kde se dá podepsat ta petice?

    superkarma: 0 27.08.2008, 11:09:18
  27. avatar
    [35] barasv [*]

    S každým, kdo něco podobného udělá zvířeti, bych zacházela stejně jako on se zvířetem...

    superkarma: 0 27.08.2008, 11:03:39
  28. [33] babun [*]

    možná to bude nevhodné ale tak to já cítím! To co dělají zvířátům bych dělsla i já jim. Je to živý tvor a pro mě pomych skušenostech přednějčí než člověk. Mam doma pejska a parkrát se po mě ohnal kousl ale nedokážu mu za to ublížit. zbožňuji ho za to že si do mě dovolil si mohu já 3patně jsem si ho naučila. Taky mě jednoupokousal pes ale taky jsem nic neřešila byla to moje vina nemám sahat na cizí psy. Za to jak se k nám chovají zvířata si můžem jenom my.

    superkarma: 0 27.08.2008, 10:07:44
  29. [32] Tini [*]

    Pripomelo mi to meho cinskeho kolegu, ktery mi vypravel, jak normalne jedli mysi a hrozne se divil, ze my jsme to nikdy nevyzkouseli
    Ted vazne, tyrani zvirat je naprosto nechutne! Ja jim jejich zvyky neberu at si delaj, co je v jejich kulture, ale kazdopadne by meli dodrzovat jista pravidla, kdyz se pristehujou nekam jinam...Tresty zvysit a to bez debaty! Je mi tech psicku fakt moc lito, nechapu jak to muze nekdo delat!
    Lethe: 3:

    superkarma: 0 27.08.2008, 10:01:26
  30. avatar
    [31] Aja [*]

    Jsem docela zvědavá na dodržování trestů za týrání zvířat a zacházení s nimi jinými kulturami Opravdu by měli cizinci dodržovat pravidla zemí, ve kterých žijí. V případě jejich porušení...co bude? Vyhostí je? Odsoudí u nás? Budeme je živit z našich daní a poskytneme jim docela slušné vězení?
    Co se stalo na psích jatkách s jejich "provozovatelem"?

    superkarma: 0 27.08.2008, 09:36:14

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme