Bulvár

Utajené porody - proč to dělají?


V pátek jsme diskutovali na téma domácích porodů ZDE a již máme další případy.

Možná jste také viděly ve včerejších zprávách otřesné případy „matek", které porodily tajně své děti. Oba se odehrály nedaleko Chomutova. Mladá prostitutka si odběhla z parkoviště, kde pracovala", porodit na nedaleký trávník, když se jí udělalo špatně. O svém těhotenství prý neměla tušení. Dítě přes veškerou lékařskou péči zemřelo. V druhém případě narkomanka přivedla na svět dítě v lese nedaleko přehrady Kamenička. Mělo nízkou porodní váhu a po dlouhé době, než se odhodlala zavolat záchranku, bylo i silně podchlazené. Zemřelo v mostecké nemocnici.

Přemýšlím, proč se to v dnešní době, kdy existují utajené porody v nemocnicích, kdy je možné dítě hned po porodu dát k adopci, kdy máme v několika městech babyboxy, děje. Jsou tyto ženy hyenami, nebo opravdu nevědí, že mohou dítě přivést na svět pod lékařským dozorem?

   
17.09.2007 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [37] lilithheta [*]

    gentiana: Myslím, že pasákovi to je jedno, kam to dítě prodá. Spíš bych se obávala, že to nebude milujícím rodičům (nicméně s tebou souhlasím, že takoví rodiče by byli vlastně chudáci), ale spíš na další prostituci a porno na internetu.

    superkarma: 0 19.09.2007, 13:21:13
  2. [36] a.... [*]

    Vivian: To záleží na tom,ke které psychologické škole se přikloníš jedni( orienovaní socilologicky) zdůrazňují vliv výchovy a prostředí, ti druzí, argumetující spíše medicínsky, zdůrazňují vliv genetických dispozic. To si prostě musíš přečíst argumenaci obou a rozhodnout se, čemu věříš. Mě přesvědčili ti druzí najít ovšem objektivní pravdu v něčem tak subtilním jako je lidská duše je velmi těžké

    superkarma: 0 17.09.2007, 18:00:00
  3. [35] gentiana [*]

    lilithheta: Jestli někdo prodá dítě do zahraničí, tak pokud ho neprodá do buřtů, ale rodičům, kteří vlastní nemaj, tak jsou chudáci ti rodiče, co se pak z nějakého s prominutím podkurevčete (hm... co tak může být z potomka blbé prostitutky a nějakého obšourníka? Ne, nechci to vědět. Ale zázraky se nedějí)

    Ad procenta: kdyby někdo věděl, jak to je doopravdy,dostal by nobelovku nejméně ve třech oborech. Solei možná spletla dvě věci, protože se uvádí, že asi 5% dětí není náchylných k citové deprivaci - takže na nich nezanechá nejmenší stopu, že nemají rodiče na mazlení a že do pěti let věku vystřídají sedm ústavů.
    Moje máma je něco jako teoretizující učitelka. Nebo spíš teoretička, co toho hodně odučila. Takže má rozličné postřehy, jako že zná jediné adoptované dítě, které je chytré, milé a hodné a že je to malý zázrak. Nebo že viděla v životě ledacos, ale jediné dítě, které bylo opravdovej sociopat. A že těžko očekávat, že když máma uklizečka, táta metař, tak že dítě bude premiant.....

    superkarma: 0 17.09.2007, 17:57:27
  4. avatar
    [34] Vivian [*]

    Solei: a....: no a teď kterým procentům mám věřit já jako laik?

    superkarma: 0 17.09.2007, 16:50:14
  5. [33] a.... [*]

    Solei: Znám jiná procenta 50% je dáno geneticky a nelze to změnit, 25% určuje prostředí,ke kterému ovšem jedinec svým vrozeným základem tíhne, pouze 25% ovlivní výchova.Pokud bude otec dítete prostitutky univerzitní profesor, je opravdu slušná šance, že dítě bude inteligentí a společensky adaptabilní Ovšem pokud to bude nějaký feťák, se kterým žije, ty šance nevypadají zrovna růžově a je dost pravděpodobné, že dítě bude velmi problémové.

    superkarma: 0 17.09.2007, 15:57:35
  6. avatar
    [32] Solei [*]

    a....: Ano existují nějaké genetické vlohy k chování člověka. říká se, že asi 5% dětí je naprosto nezkazitelných 5% nenapravitelných a zbylých 90% ovlivňuje výchova. Zjednodušit chování prostitutky a narkomanky jen na jejich chování dost dobře nejde. Ano mohou předat svým dětem dědičné sklony ale je na výchově jak se tyto sklony projeví (také je nutné brát v potaz genetická informace otce) Takže Z potomka prostitutky může vyrůst jak dívka lehčích mravů tak jeptiška nebo chorobná altruistka a bojovnice za práva zvířat a nebo dokonce i úplně obyčejný člověk u kterého se jeho matka prostitutka projeví akorát tím, že mu bude děsně chutnat kafe.

    superkarma: 0 17.09.2007, 15:48:04
  7. [31] a.... [*]

    Vivian: Naopak, genetika je hrubě podceňována nebudu ti tady argumentovat, dnes nemám čas ani náladu. Opravdu si o tom něco přečti, ať změníš úhel pohledu. Přečti si něco o tom, jak geny sociopata nelze " převýchovou" odstanit, o tom, jak moc je geneticky daný sklon např. k aloholismu a jiným závislostem, jak agresivní sklony nemůžeš eliminovat trpělivou láskyplnou výchovou, jak některé lidi nelze začlenit do společnosti, protože mají vrozený odpor k tomu dodržovat nějaká pravidla. Je to příliš složité než abych to tady takhle mohla rozebrat. S dítěte prostitutky nemusí vyrůst též prostitutka, ale zároveň si každý musí uvědomit, že výsledky výchovy budou naprosto neadekvátní vynaloženému úsilí a ta laťka toho, co bude považováno za úspěch bude velmi nízko.

    superkarma: 0 17.09.2007, 15:01:59

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Vivian [*]

    a....: ale pochopila, nejsem blbá :) Akorát jsem z tvého příspěvku měla pocit, že to vnímáš trochu moc zjednodušeně. Že když má např. prostitutka nebo narkomanka dceru, tak z ní bez ohledu na výchovu vyroste zase jenom prostitutka nebo narkomanka... Myslím, že se genetika občas moc přeceňuje, eventuelně se na ni svádí kde co :)

    superkarma: 0 17.09.2007, 14:43:24
  2. [29] a.... [*]

    Vivian: To bys ty nepocholila...ty na to nevěříš Ale mohu tě odkázat na seznam vybrané literatury, to vysvětlení nelze dát jednou větou.

    superkarma: 0 17.09.2007, 14:33:35
  3. avatar
    [28] Vivian [*]

    a....: jakou genetickou zátěž?

    superkarma: 0 17.09.2007, 14:14:09
  4. [27] mindulinka [*]

    lilithheta: určitě, ale pokud to není feťačka, tak normální ženská s průměrnou inteligencí svoje dítě nezabije. Naštěstí je těch případů minimum.

    superkarma: 0 17.09.2007, 14:13:06
  5. avatar
    [26] lilithheta [*]

    Vivian: Možná se taky obávají, jaký život by to dítě čekalo (např. prodej do zahraničí, ev. prostředí v kterém by vyrůstalo). Rozhodně pochybuji, že by dotyčná měla nárok na nějakou 6nedělní dovolenou, možnost odskočit si nakojit, apod + samozřejmě o to dítě nestojí. Taky proč by měly, že ...

    superkarma: 0 17.09.2007, 14:03:55
  6. [25] a.... [*]

    Na těchto případech mi odvšem přijde nejděsivější, že děti takovýchto rodičů jsou dány k adopci a tito ubozí adoptivní rodičové( aniž by měli tušení jakou genetickou zátěž si jejich adoptovaní drobečkové nesou) se z nich pak po celý svůj život snaži vychovat slušného člověka

    superkarma: 0 17.09.2007, 14:02:21
  7. avatar
    [24] lilithheta [*]

    mindulinka: Nespojovala bych zrovna výši IQ se zabitými novorozeňaty.

    superkarma: 0 17.09.2007, 14:00:27
  8. avatar
    [23] Vivian [*]

    mindulinka: já nejsem šlapka, takže nevím, jak ty holky uvažujou ( ), ale zřejmě mají to uvažování šoupnuté trošku jiným směrem než normální ženská, a pokud o to dítě nestojí, tak jim je asi jedno, co s ním bude... Nebo jsou natolik šokované tím, že porodily dítě, že jim to prostě normálně nezapaluje a v první chvíli ani nedokážou vymyslet, že by měly něco udělat, natož aby věděly co... Těžko polemizovat Ono v tomhle světě (myslím světě prostituce) asi nebude moc střízlivě uvažujících a náležitě informovaných žen

    superkarma: 0 17.09.2007, 13:51:13
  9. avatar
    [22] vininka [*]

    mindulinka:

    superkarma: 0 17.09.2007, 13:37:54
  10. [21] mindulinka [*]

    Vivian: Souhlasím s tebou, ale pokud to zrovna není feťačka šlapka, ale jen šlapka, tak když už rodí a vypadne z ní dítě, tak už to musí být jasné i sociálnímu případu jako je ona, že by to dítě mohla šoupnout do nemocnice. Nebo aspoň někam k lidem, kteří to udělají za ní. Když se feťákům a šlapkám můžou zadarmo rozdávat injekční stříkačky a kondomy, tak by se jim také mohly k tomu šoupnout krátké létáky např: babybox a tel. číslo. Naštěstí i většina feťaček a šlapek má vyšší IQ, jinak by těch mrtvých novorozenců bylo podstatně více.

    superkarma: 0 17.09.2007, 13:32:30
  11. avatar
    [20] arjev [*]

    gentiana:

    superkarma: 0 17.09.2007, 13:17:16
  12. avatar
    [19] Vivian [*]

    No já nechápu, co je na tom tak divného... Mně nepřipadá nijak zvláštní, že např. feťačky nevědí o možnosti anonymního porodu nebo o babyboxech, jako normální ženské, které čtou a jsou informované.
    A to, že ženská na sobě nepozná graviditu, taky přece není ojedinělý případ, i tady se už o tom několikrát psalo. Pokud má výraznější nadváhu nebo je obézní, tak to na sobě poznat prostě nemusí, navíc pokud netuší, že by mohla být v tom, tak se ani tolik nepozoruje a případné pohyby může klidně považovat za větry (ne každé dítě kope jako kůň; navíc pokud je to narkomanka, tak nějaké pohyby ve svém břiše asi nijak zvlášť neřeší...)
    Nejsou to hyeny, nemusejí mít ani ultranízké IQ, prostě to jsou sociální případy, nemají informace, jsou třeba pod vlivem drog...
    Odsoudit je snadné, pochopit už těžší.
    (A srovnávat to s plánovanými porody doma je mimo mísu.)

    superkarma: 0 17.09.2007, 13:09:11
  13. avatar
    [18] Olynth [*]

    těhotná prostitutka je žádané zboží německých zákazníků.

    superkarma: 0 17.09.2007, 12:56:42
  14. avatar
    [17] lilithheta [*]

    cicinka: Pokud stála u silnice, tak předpokládám, že měla i pasáka - sem tam nějakou modřinu, sem tam nějaké to kopnutí, sem tam nějaká ta pěst - kopání něčeho v břiše si nemusela ani všimnout. Většinou jsou tyhle holky stejně na drogách. Z toho dítěte by beztak pravděpodobně vyrostl mrzák (jak fyzicky tak duševně) vláčený po ústavech, etc. Takže takovou tragedii v tomto konkrétním případě nevidím - spíš honbu za senzacemi. Navíc by mě zajímalo, jestli hyeny skutečně zabíjí svá novorozeňata nebo proč byl použit tak debilní příměr.

    superkarma: 0 17.09.2007, 12:26:48
  15. avatar
    [16] Ťapina [*]

    cicinka: A ono se něco dělá? Já myslela, že porod je proces nezávislý na vůli rodičky

    superkarma: 0 17.09.2007, 12:23:55
  16. [15] kajhan [*]

    cicinka: ad pohyby třeba si myslely, že jsou to větry

    superkarma: 0 17.09.2007, 11:46:23
  17. avatar
    [14] vininka [*]

    cicinka: jsem těhotná...a nechápu, jak o tomhle někdo může nevědět......

    superkarma: 0 17.09.2007, 11:40:44
  18. [13] dkd [*]

    cicinka: hezký výraz "o tutom"? Kdepa se tak mluví?

    superkarma: 0 17.09.2007, 11:24:24
  19. avatar
    [12] cicinka [*]

    Ještě bych pochopila,že si myslí,že jenom ztloustla.Ale kurňa to mimčo sebou půlku těhotenství mele a kope.A co si myslej o tutom?A jak ví co má dělat v tu chvíli,když je jí špatně.Kdyby nevěděla že je těhotná,tak snad ani neví co má dělat,aby mimčo vypadlo.Nebo,že by fakt vypadlo úplně samo?

    superkarma: 0 17.09.2007, 11:04:31
  20. avatar
    [11] Modré z nebe [*]

    Už to, že někdo netuší, že je v jiném stavu před porodem o lecčems svědčí. Možnost dát dítě hned po porodu k adopci anebo v případě porodu venku do babyboxu je přece všeobecně známá věc ...

    superkarma: 0 17.09.2007, 10:18:44
  21. [10] mindulinka [*]

    Ať se vymlouvají, jak chtějí: nevěděly co dělat, bály se, nechtěly si to připouštět, byly zfetované. Všechny tyhle argumenty beru, jsou to vypatlané ženské, ale ať mi netvrdí, že NEVĚDĚLY, že jsou těhotné??? Možná by neškodilo, kdyby se někdo např. městská policie (místo rozdávání botiček) namáhala rozdávat letáky, co dělat v případě otěhotnění. Dát všem prostitutkách i na ulicích vědět, že jsou tu anonymní porody a babyboxy. U feťaček je to trochu složitější, když jsou pod drogou. Myslím, že spousta takovýchto žen o těhle možnostech nemá ani tušení.

    superkarma: 0 17.09.2007, 10:13:07
  22. avatar
    [9] Amálie [*]

    Moje známá dělala striptýz a říkala, že tyhle holky jsou často na drogách a mají hodně velký strach. Záleží prý na tom, jakého mají pasáka a většinou to není opravdu nic moc. Když byla ta známá s agenturou tancovat, stalo se, že upozorňovaly "holku na pokoj" na její těhotenství a ta stále dokola tvrdila, že není. Prostě nechtěla slyšet, vědět, měla strach a nepřipouštěla si tu situaci.

    superkarma: 0 17.09.2007, 09:37:49
  23. [8] dkd [*]

    Tyto ženy jsou vypatlané, tak proto.

    superkarma: 0 17.09.2007, 09:33:43
  24. avatar
    [7] vininka [*]

    Je to hrůza...jejich IQ se opravdu musí pohybovat někde " hodně dole ". Jsou věci, které nechápu a samozřejmě odsuzuju... Tohle je jedna z nich...

    superkarma: 0 17.09.2007, 09:25:34
  25. avatar
    [6] Lesana [*]

    No, vzhledem k okolnostem mi to přijde, s prominutím, jako dost pitomá otázka. Prostitutka údajně netušila, že je těhotná, tak dost těžko mohla vyhledávat info o utajených porodech. Nepíše se, jestli třeba nerodila předčasně, pak i věřím tomu, že třeba těhotenství nebylo v takovém stadiu, aby o něm věděla, nepíše se, jestli nebyla "pod dozorem" pasáka, který by jí nějaký poflakování po doktorech netrpěl, každopádně kdyby rodila s úmyslem dítě po porodu zabít, asi by si ho neodskočila porodit pár kroků od svého pracoviště, všem na očích. A předčasně rodící narkomanku snad ani nemá cenu vůbec řešit, když je člověk pod drogama, tak o některých věcech asi moc nepřemýšlí, schválně, byla zrovna v době porodu v takovém stavu, aby si uvědomovala, že rodí?

    Ale ono je potřeba vyrábět senzace za každou cenu, že?

    superkarma: 0 17.09.2007, 09:25:25
  26. avatar
    [5] Věrulinka [*]

    Evikus: přesně tak,jak píšeš

    superkarma: 0 17.09.2007, 09:24:05
  27. avatar
    [4] Evikus [*]

    Věrulinka: Nevěděly
    Podle mě jim to je jedno Ony to dítě prostě nechtějí, takže to neřeší. Jejich IQ zřejmě nedosahuje ani hranice 50

    superkarma: 0 17.09.2007, 09:21:33
  28. [3] qvak [*]

    Taky mi to přijde divný, když dospělá žena neví, že je těhotná Tyhle osoby jsou ale hodně asociální, nemají nejpíš zodpovědnost a žijí ze dne na den... tak se jim pak přihodí, že to na ně přijde na trávníku v parku. Je to ale hrozný.

    superkarma: 0 17.09.2007, 09:20:51
  29. [2] gentiana [*]

    Pokud teda vím, tak utajený porod je terminus technikus pro akci, která je udělaná tak, že matka porodí v nějaké k tomu vhodné instituci (špitál, v pražském kojeňáku mají taky uklizené tyhle mámy...) tak, že dítě je oficiálně bez rodičů a jde rovnou k adopci.
    A proč některé dámy rodí v lese a praští dítětem o zem? Protože když si někdo nevšimne svého vlastního těhotenství, tak jeho inteligence sotva dosahuje výšky pokojové teploty. A feťačka? Že by jednala s klidným, racionálním rozmyslem, že teď jako porodí v lese, aby se děcko podchladilo a umřelo? Ale ne, prostě má rozpuštěnej mozek.
    Upřímně řečeno, že se některé geny po populaci tolik nerozšíří, v případě těchto dvou osob není žádná škoda.

    superkarma: 0 17.09.2007, 09:20:00
  30. avatar
    [1] Věrulinka [*]

    krásný den přeji.Není snad ani možné,aby to nevěděli,nějak mi to nejde na rozum.

    superkarma: 0 17.09.2007, 09:16:54

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme