Vzpomínáte si, kdy jste se setkala s produkty Mary Kay poprvé?
To bylo už v roce 1997. Určitě jsem patřila mezi první zákaznice, když společnost Mary Kay vstoupila na český trh.

Co Vás přivedlo na myšlenku stát se nezávislou kosmetickou poradkyní Mary Kay?
Změna. Všechny ženy kolem mě, které už nezávislými kosmetickými poradkyněmi byly, vypadaly čím dál lépe. I já chtěla vypadat lépe. A zároveň jsem tehdy hledala práci. Ale v té chvíli mě vůbec nenapadlo, že právě toto bude jednou moje podnikání.

Byly začátky složité? Za jakou dobu jste dosáhla současné pozice?
Začátky nebyly lehké. Neměla jsem úspěšné prodeje, ale všem se líbilo, co dělám. Stále dokola jsem si opakovala, že když to zvládli jiní, proč ne já. Hledala jsem cestu, jak by to mohlo jít. Nevymýšlela jsem nic nového, ale naučila se věci, které fungují už 55 let. Své současné pozice, což je nezávislá National Sales Director, jsem dosáhla za 7 let.

Je možné dosáhnout ještě vyšší pozice?
Na podnikání s Mary Kay je úžasné, že můžete růst na jakékoliv pozici. Dosáhla jsem nejprestižnější pozice, ale stále mám možnost na sobě pracovat a dále kariérně růst.

Jaké jsou vaše cíle?
Pomoci co nejvíce ženám, aby byly nezávislé a sebevědomé. Aby si život užívaly, ne přežívaly.

Jak vypadá váš běžný pracovní den?
Můj běžný pracovní den začíná vždy již předchozí večer, kdy si naplánuji, co budu ráno dělat. Kam půjdu, komu zavolám, s kým se sejdu. Určím si priority. Každý den je jiný, ale co je pro mě důležité, je jeho rozvržení.  Osm hodin pracuji, osm hodin se věnuji sobě a rodině a 8 hodin spím. Pokud toho mám hodně, vstanu o hodinu dříve. Den mi začíná pohodovou snídaní a končí pohodovou večeří při svíčkách. Ráno mě to nastartuje a večer mi to pomůže připravit se na další den.

Tím chcete říct, že jako vrcholová manažerka máte dostatek času na rodinu?
Moje děti byly kdysi výmluvou, proč Mary Kay nikdy nemůžu dělat. Jenže postupně se naopak děti staly důvodem, proč tuhle práci dělám. Každému dítěti bych přála mámu, která žije podle filozofie Mary Kay. Pracuji s těmi, kteří chtějí. Výmluvy neposlouchám, negativní lidé se mnou dlouho nevydrží. Musím vidět výsledky, musím se cítit dobře. Úspěch přeje připraveným.

Čeho ještě si na svojí práci ceníte?
Že podnikám se společností, kde žena může být ženou. Tato společnost funguje 55 let na stále stejném principu, který je mi velmi blízký. Nejen v pracovním, ale i v osobním životě. Chovej se k druhým tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě. Neprodáváme jen kosmetiku, ale měníme životy žen.

Říkáte, že společnost Mary Kay neprodává jen kosmetiku, ale mění životy žen a jejich rodin. Co si pod tím představit?
Když máte práci, kde si sama určujete, kolik si vyděláte, kolik času svému podnikání věnujete, a máte možnost si naplánovat čas s rodinou, vždy se to dobře odrazí i na vaší rodině. Pokud je žena unavená, nespokojená a ještě bez financí, tak pak i toto všechno se na rodině odrazí.

V našem podnikání žena nemá žádného nadřízeného. Ale díky školení a příkladu ostatních se může naučit nejen prodávat kosmetiku, ale zvýšit si své sebevědomí a vypadat krásně. Pozitivně myslet a dát ženám pocit důležitosti, to jsou základní pilíře naší společnosti.

Když teď odhlédneme od filozofie společnosti a zaměříme se na její produkty – jaké z nich jsou ty vaše oblíbené?
Určitě první, co mě napadne, je mikrodermální sada. Vyřešila moje problémy s pletí, které mě trápily od dětství. Díky patentovanému komplexu látek proti stárnutí pleti vypadá moje pleť krásně. Ale určitě nestačí jeden produkt. Ideální je jedna sada produktů, která vám s pletí pomůže.

Tak to tedy shrňme - kdyby se vás kamarádka ptala, jaké jsou výhody a nevýhody podnikat jako nezávislá kosmetická poradkyně, co byste jí řekla?
Tak začnu výhodami. Řekla bych: Je to vynikající kosmetika, máš možnost dobrého výdělku, navážeš nová přátelství, poznáš něco nového, získáš časovou flexibilitu, nezávislost a možnost cestovat.
Co se nevýhod týče, nebrala bych je jako nevýhody, ale spíše jako výzvy. Kamarádce bych řekla: Potřebuješ čas, aby ses naučila vše nezbytné k podnikání s Mary Kay. Potřebuješ trpělivost, naučit se dobře organizovat svoji práci, a nesmíš být jako ženy, které chtějí všechno hned. Moje první provize ve firmě byla 47 Kč. Ale za několik let jsem se stala členkou klubu milionářek.

S kampaněmi „Mám na to“ a „Krása sebejistoty“ se společnost Mary Kay snaží podpořit odvahu a sebevědomí žen, aby si plnily své sny a dosahovaly svých cílů. Kdy nastal ten moment, že jste si sama odpověděla, mám na to?
Jak už jsem řekla, vůbec jsem neplánovala podnikat s Mary Kay. Chtěla jsem jen vypadat lépe ve chvíli, kdy jsem se tak necítila a vypadala jsem opravdu hrozně. Psychicky jsem byla na dně a k tomu měla tři malé děti. Vůbec jsem nevěděla, co mám dělat. Moje kamarádka, už podnikala s Mary Kay velmi úspěšně, mi nabídla příležitost. Ale já se s ní neskutečně porovnávala. Ona slavila úspěchy, byla krásná, uměla mluvit, jezdila růžovým Mercedesem. Ani mě tehdy nenapadlo, že bych mohla být také úspěšná. Moje sebevědomí neexistovalo. Až jednoho dne mě kamarádka posadila do auta a vzala na „babinec“. Co mi ale neřekla, bylo, že se vlastně jedná o konferenci. A že tam budou stovky žen. Posadila mě do poslední řady a sama seděla v první. Nikoho jsem tam neznala, a tak jsem jen poslouchala. A najednou se na pódiu objevila žena, která řekla, že měsíčně vydělává víc peněz, než o kterých se mi kdy snilo.. Tato žena měla 3 děti, byla úplně obyčejná, skromně a klidně mluvila na pódiu. Tehdy jsem si řekla, že když to dokázala ona, proč ne já. Taky na to mám... Chtěla jsem něco změnit, ale začalo se mi to dařit, až když jsem začala sama u sebe. Od té doby jsem se už nikdy s nikým neporovnávala. Hledala jsem sílu sama v sobě a šla si za svým cílem - být nezávislá.

Chcete vědět o kariéře u Mary Kay více? Pak pokračujte ZDE.

REKLAMA

Reklama