Letošní jaro se opět skokem proměnilo v léto. A to pro řadu lidí znamená velké potíže s jarní únavou. Nemáte nějaký zaručený recept, jak se správně nastartovat a únavě se vyhnout?
Já to řeším tak, že při změně času se snažím dodržovat svůj rytmus spánku: Snažím se spát o hodinu déle. Pokud si to ale nemůžete dovolit, tak v každém případě doporučuji vitamín C ve zvýšených dávkách.

Pro vás je správná kombinace pohybu, pitného režimu a vyvážené stravy jednoduchá a jasná. Aerobiku a fitness se věnujete od mládí, máte za sebou i úspěšnou kariéru reprezentantky ve sportovním aerobiku. Jak se však máme do této polohy naladit my, obyčejné ženy, pro které je sport tak trochu násilí?

Dokážu pochopit, že ne všichni mají pohybovou aktivitu tak pod kůží jako já. Ale je důležité si uvědomit, čím je sport blahodárný. Mohu to srovnat s tím, že ne všichni dostatečně dodržují pitný režim, protože říkají, že nemají pocit žízně. Až když se dostaví bolesti hlavy, objeví se povadlá kůže, tak všem dojde, že je to z nedostatku tekutin. A to samé se děje s naším tělem, když necvičí. Nečekejte na to, až se dostaví první zdravotní problémy, ať už to budou vyhřezlé plotýnky, bolest kyčlí, bolest krční páteře nebo povadlé partie hýždí, břicha a paží. Začněte si sport ordinovat jako každodenní aktivitu stejně tak, jako se spousta žen musela učit pít. Sport je očista těla stejně jako večerní koupel. 

Jaké projekty vás aktuálně pracovně naplňují, čemu se právě věnujete a co zajímavého plánujete?

Nedávno jsem vydala svoje už 19. cvičební DVD s názvem Postava snů 2 a na září připravuji vydání diáře, který by měl být každodenním návodem pro všechny ženy, které chtějí prožít rok 2019 aktivně a se zdravou stravou. Nejedná se ale o žádný fitness diář, chci být parťákem každé ženě, třeba i úplné začátečnici se zdravým životním stylem. Odstartoval také 12. ročník projektu Hejbejte se a zpívejte s Hankou Kynychovou, který pro děti z dětských domovů pořádá můj nadační fond. S dětmi se budu pravidelně se svým týmem setkávat až do listopadu, kdy celý ročník vyvrcholí velkou taneční show. Do toho jsem denně ve svém fitku, kde vedu jak skupinové lekce, tak osobní tréninky. Když k tomu připočítáte cvičební akce po celé republice, a hlavně moji velkou rodinu, tak se opravdu nenudím. Naštěstí mám dobrý tým lidí kolem sebe a schopnou manažerku, která se mi stará o všechny aktivity. 

Co považujte za svůj největší životní úspěch a čeho byste chtěla dále v budoucnu dosáhnout, ať už jako instruktorka fitness či v osobním životě?

Za svůj největší životní úspěch považuji to, že jsem i já dokázala v určitou životní chvíli změnit svoje rozhodnutí a svůj dosavadní život od základů, abych mohla žít tento svůj šťastný a spokojený život. To je první věc, kterou bych vám doporučila, pokud se necítíte dobře v zajetých kolejích pracovních, rodinných, partnerských. Je třeba věci změnit tak, abyste mohla začít žít svůj život, který vás bude bavit. Cílů, kterých bych chtěla dosáhnout, je spousta, ale nechávám plynout čas. To považuju opravdu za důležité – nedělat nic násilně. 

Jste maminkou tří dětí. Sportují rády?

Jsme rodina, která je aktivní. Kolo, plavání, dlouhé procházky, lyžování, míčové hry – to jsou aktivity, které považuji za naprostou součást naší rodiny a moje děti je vykonávají rády. Ale nevedu je k vrcholovému sportu, nemám tyto ambice. Chci, aby byly všestranně sportovně vzdělané. Aby uměly vzít raketu do ruky, abych je naučila badminton, ping pong. Každé z mých dětí dělá nějaký sport. Filip atletiku, Alexandra gymnastiku a Sofinka ráda tančí a věnuje se koním. 

Jaké sporty jste v dětství provozovala vy? Kdy jste si definitivně vybrala sport jako životní profesní dráhu?

Jako malá jsem provozovala atletiku, judo, volejbal, gymnastiku, tenis a kondiční běh. Sport jako profesi jsem si vybrala po absolvování České školy aerobiku Heleny Jarkovské. Chtěla jsem trávit pracovní dobu s lidmi v tělocvičně.
Jakou roli v motivaci pro sport i při jeho správném provozování přisuzujete oblečení? Pro každou ženu je určitě důležité, jak vypadá, ať už vybíhá do parku, jde do fitka nebo do divadla…

V civilním životě oblečením zakrýváme lecjakou partii, kterou nemáme dostatečně sportovně pod kontrolou, aby nám to slušelo a cítily jsme se krásné. A stejně tak to můžeme udělat i s oblečením v tělocvičně. Úzké legíny zpevní svalstvo hýždí a stehen, a v zrcadle se pak sobě více líbíme. Je to sice placebo efekt, ale věřte mi, že to funguje a bude se vám lépe sportovat. 

Jste členkou CEPro teamu, nosíte sportovní kompresní produkty CEP. Jak se v nich cítíte a v čem konkrétně při sportu pomáhají vám?

Výrobky CEP jsem objevovala postupně. Začínala jsem kompresními podkolenkami, na které nedám dopustit. Postupně jsem přešla na sportovní trička, která mají dokonale vypracovaná vlákna v oblasti mezi lopatkami, abyste při cvičení byli nuceni držet rovná záda. A když mě čeká vydatná sportovní zátěž, tak trénuji v kompresních legínách. Tyto produkty vám zkomfortní regeneraci svalstva hned při výkonu, nohy nejsou oteklé, svaly nejsou tolik unavené.

Komu a proč byste produkty CEP doporučila?

Kompresní punčochy doporučuji i ženám v kanceláři nebo při dlouhém cestování. A produkty CEP vám všem, kteří kondičně trénujete nebo běháte, máte problémy s lymfou nebo jste v práci celý den na nohách.

V kolekci CEP se v letošním roce objevila novinka přesně pro vás: barevné kompresní podkolenky Fitness. Už jste je vyzkoušela?

Ano a jsou skvělé :-) Na značce CEP mě baví, jak se přizpůsobuje současným trendům. 

Foto: Lenka Hatašová

Přečtěte si také:

Reklama