Bulvár

Úroveň služeb v Česku je tristní

V sobotu ráno jsem šel do Tesca v Praze na Andělu. Dříve to byl Carrefour, Francouzi jsou sice bordeláři, co se zemědělství týče, ale na dobré jídlo si potrpí, a tak se starali. Od doby, co je tam Tesco (a já na něj dřív nedal dopustit) jde všechno od desíti k pěti.

Je pravda, že v Carrefouru jsem psal 2x stížnost, že mají špinavé košíky, že je mi hanba dát do nich jídlo. Nic se nestalo, s příchodem Tesca byly košíky umyty. Ale když jsem přišel v sobotu, nebyly tam pro jistotu vůbec. I co, řekl jsem si, na těch mých pár věcí koš stejně nepotřebuju. Vrhnul jsem se do nakupování. Za chvíli jsem měl vše a stoupl jsem si do fronty u pokladny (ty jsou pochopitelně nehorázně dlouhé).

Nelenil jsem a jak jsem líný, dal jsem si zmraženou pizzu na takový pultík, za kterým stojí slečna (obtloustlá a blonďatá) – fronta vedla přímo tudy. Ihned se však jala věci odstraňovat a po upozornění, že jsou to věci moje, spustila bandurskou, že to není odkladiště. Tak jsem jí s úsměvem řekl, že tam mají mít košíky, a bude klid. Ona na to, že tohle ona nedělá, že je tu od jiných věcí, že musím na informace. Ty leží od jejího stanoviště asi 15 metrů.

Povídám jí – vezměte telefon a zavolejte jim. Na to jsem se dozvěděl, že má spoustu vlastní práce, že není služka. To už jsem se jí zeptal, jestli si uvědomuje, že se ke mně, jako k zákazníkovi, chová dost nekorektně (pořád ještě nevidíte její odulý obličej). Pochopitelně jsem mávnul nakonec rukou a opět do ní vzal zmrzlou pizzu. Jenže to nebyl konec...

Po chvíli k frontě přišel starý pán, který nebyl já, a tak byl nesmírně nervózní z toho, že nemá košík. Tam kdesi, kde jsem stál (byla to „rychlopokladna“), bylo košů pochopitelně habakuk. Tak jsem mu jeden podal, ale to už jej vzala jiná důchodkyně. Nakonec jsem jich podal asi osm a už se neudržel a opět jsem intervenoval za košíky u oné ženštiny za pultíkem, která tohle všechno svýma rybíma a vodnatýma očima sledovala, aniž by hnula brvou. „To vám nevadí, že tu ti staří lidé skoro lezou po kolenou, aby se dostali ke košíkům?“ dotazoval se nahlas Šumař.

Prý že za to může paní ředitelka a ona s tím nemá nic společného. To už jsem byl ale opravdu jízlivý. Jenže to už musela navíc čelit i pohledům ostatních nakupujících, kteří by se sice ani za nic neozvali – protože náš prodavač – náš pán – ale Šumařův projev jim byl veskrze sympatický. Jejich podpůrné signály byly velmi české (nesmělé a ustrašené), protože kdo ví, jak to s tím, co se ozval, dopadne.

Obtloustlá slečna nakonec vyrazila k informacím, kde se tvářila ublíženě a kysele. Kdybych byl co k čemu, nechal bych si zavolat managera a seřval ho i za ni. Ale i já chtěl jenom vypadnout a jít si užívat soboty. Tohle totiž nemám zapotřebí. A nikde ve světě jsem se s tím nesetkal. Potvrzují to i reakce známých cizinců, kteří jsou úrovní služeb zákazníkům v ČR naprosto konsternováni.

Čím to je, že prodavačky mají představu, že když od nich něco chcete, děláte z nich služky? Ať už si uvědomí, že je tu déle než 15 let kapitalismus! Nechápu, jak je možné, že ty protažené obličeje, na které jsme se za pulty museli dívat za „totáče“, jsou tam pořád, jen o generaci mladší. Kdybych se podobně, jako ona slečna v sobotu, zachoval v Americe, letěl bych na hodinu. A jsem si tím sakra jistý.

Pořád chceme do Evropy. Tak proč už s tím něco neuděláme? Úroveň služeb je u nás horší než ve většině bývalého východního bloku. Není to důvod k zamyšlení? Proč to nemůže fungovat tak jako jinde ve světě, kde jsou prodavači usměvaví a pozdraví vás, když vstoupíte do obchodu? Doby, kdy se prodavačům podlézalo, aby vytáhli z pod pultu dejme tomu játra, jsou přece naštěstí dávno pryč! Prodavačky by si měly uvědomit, že ony jsou tu pro zákazníky a ne naopak. Já se vždycky vracím tam, kde na mě byli milí. To Tesco si teď nějakou dobu rozmyslím.

A co vy? Máte podobné zážitky? Klidně nám o nich napište!

   
03.10.2006 - Společnost - autor: Richard Klíčník

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [108] pohodova [*]

    Daduna:
    jeeeeee

    superkarma: 0 05.10.2006, 22:08:15

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [105] Daduna [*]

    Ahoj,
    nestačila jsem přečíst všechny příspěvky, ale nedá mi to, abych tím svým nepřispěla........

    Šumař si ztěžuje na neochotu personálu. Myslím, že je vše o lidech, jednak ve vedení i zaměstnancích. Pracovala jsem v Albertu rok a můžu potvrdit, že pokud jsme měli fajn veducího, zaměstnanci byli taky v pohodě a vše se zklidem dalo vyřešit.

    Po nástupu nového šéfa se vše změnilo. Tím, jak po vás stále někdo řve, proč nejste na pokladně, když je tam tolik lidí a zároveň nadává, že nemáte udělanou objednávku zboží (každá pokladní měla na starosti regál se zbožím, který musela doplňovat a zároveň psát objednávky), vás opravdu přejde chuť. Na přestávku čekáte někdy dlouhé hodiny, zajít si od pokladny na záchod je taky morda. Po odpolední vytírat celé zázemí prodejny i se sociálkou taky není lahůdka a domů se vracet hodinu po "eventuální" zavírací době - no super! A to za us***ých 7 tis. hrubého. Pravda, bylo to před 4-mi lety, ale stejně....

    Já jsem se snažila vždy chovat k zákazníkům uctivě a taky se mi to vyplatilo. Ono vás to potěší, když u pokladny babička pronese: "To jsem ráda, že vás vidím, mířím přímo k vám :o)"
    Ale na druhou stranu, člověk má jenom jedny nervy a stane se, že máte blbou náladu. Přesto musím konstatovat, že v marketech se k zaměstnancům občas chovají jako k podřazené sortě.

    Tak jsem si vylila srdíčko............ :o)

    superkarma: 0 05.10.2006, 09:30:50
  2. avatar
    [104] vininka [*]

    Vivian: Tak,tak......

    superkarma: 0 04.10.2006, 15:37:03
  3. avatar
    [103] Vivian [*]

    brodovka: to není omluva. Profík si nehojí svoji blbou náladu na lidech, který za nic nemůžou. (Pracovala jsem v těsném kontaktu s lidmi - za malý plat - několik let.)

    superkarma: 0 04.10.2006, 15:24:10
  4. avatar
    [102] Ťapina [*]

    Majucha: Třeba tam jenom měli moc úzký uličky

    superkarma: 0 04.10.2006, 10:27:06
  5. avatar
    [100] pohodova [*]

    lonkue: Bych si nechala dat bonus plus jednu noc zadara jako omluvu. Bych mu dala "deFku" Holka,to jsi na nej jeste byla dost slusna.

    superkarma: 0 04.10.2006, 09:26:26
  6. avatar
    [99] pohodova [*]

    folkart: TY BRDO,to snad neni ani mozny

    superkarma: 0 04.10.2006, 09:23:47
  7. avatar
    [98] pohodova [*]

    KOCKY!! nemohl by nekdo z vas tuto konverzaci poslat na TA patricna mista? Myslite,ze ty kancelarske krysy nahore vi,jak to "dole" funguje"??

    superkarma: 0 04.10.2006, 09:22:12
  8. [96] EvaH [*]

    chuanita: V hradeckém není taky.

    superkarma: 0 03.10.2006, 23:31:25
  9. [94] sahleb [*]

    Jsem obcas sokovana urovni sluzeb v cesku. Prodavacky nebo recepcni si vas proste nevsimaji, cisnici jsou neochotni a vubec jim nevadi, ze je zakaznik nepokojen. Klidne davaji hostum najevo, at si laskave pomuzou sami a neotravujou. Vzdyt maji prece male platy.
    Byla jsem s kamaradkou v Praze , ona sama mluvi nekolika jazyky, nikdy by si v praci nedovolila nechat cekat zakaznika 10 vterin, je okamzite k dispozici. Pri podobnem jednâni jake jsem zazily v Praze denne od personalu by sla behem hodiny na dlazbu. A to podotykam, ze se v praci musi domluvit francouzsky, anglicky a italsky. k tomu se uci rusky. Proste musi a to se boji , zamestnani neni pro ni jiste a vydelava naprosto prumerny obycejny plat. Zirala na tu neochotu, nekompetentnost a divila se , ze tyhle lidi ve sluzbâch nemaji strach o misto. vymluva, ze vydelava malo je na zapad od ceskych hranic proste absurdni.

    superkarma: 0 03.10.2006, 21:48:03
  10. avatar
    [93] Vivian [*]

    Bellana: Tesco si to jen nechá zabalit do svých obalů a prodává to, ale vyrábějí to stejní výrobci, jací vyrábějí i "normální" výrobky... rozdíl je mnohdy fakt jen v ceně. Nekupuju teda třeba prací prášky nebo kosmetiku z těchhle řad, to si zase ráda "připlatím" za vyšší kvalitu, ale třeba obyčejný ubrousky, papírový kapesníky "Tesco" jsou úplně v pohodě, a taky kupodivu i potraviny... Ale na tohle je ještě lepší tahle řada v Bille (Clever - třeba jejich čokoládové müssli )

    malenina: "levný" nemusí vždycky znamenat "nekvalitní". Ty obaly jsou sice hnusný, ale některý ty věci jsou dobrý

    superkarma: 0 03.10.2006, 19:35:51
  11. [92] EvaH [*]

    malenina: Přesně tak to působí i na mmě. Určitě líp vypadá např. 100% pom. džus v hezkém obalu než ten v obalu Tesca a i kdyby to byl ten samý, prostě ten obal taky prodává. Netvrdím, že to je nekvalitní zboží, ale ten obal opravdu vypadá odpudivě. Navíc Tesco u nás už nemá žádnou hezkou a nápaditou výzdobu,prostě prodej pojali jinak než Francouzi, bohužel...

    superkarma: 0 03.10.2006, 19:29:09
  12. [91] Bellana [*]

    EvaH: malenina: Tesco obaly se mi sice taky nelíbí, ale u některých svých oblíbených výrobků jsem se podívala na výrobce a vzala si jeden kus Tesco a jeden "značkový" od téhož výrobce. Byly totožné, stejná chuť, stejná konzistence. Nejsem ekonom, asi to má nějaký obchodní důvod, proč se u některých výrobků používají Tesco obaly. Ale Tesco není můj oblíbený obchod, to ostatně nebyl ani Carrefour (s výjimkou sýrů).

    superkarma: 0 03.10.2006, 19:26:28
  13. avatar
    [90] malenina [*]

    EvaH: Mě o to víc, že nahradily některé výrobky, které jsem kupovala Chápu, že jsou levnější a někteří lidé je asi kupují, ale proč nenechat i stejný sortiment jako byl v Carrefouru. Navíc výrobek v tesco obalu na mě působí jako nekvalitní zboží Že bych některý z nich vyzkoušela?

    superkarma: 0 03.10.2006, 19:06:55
  14. avatar
    [89] Vivian [*]

    malenina: EvaH: a co je tak strašnýho na Tesco-výrobcích? Takovou řadu mají přece všechny obchoďáky. Já si z toho některý věci občas koupím, a rozhodně to není automaticky špatný

    superkarma: 0 03.10.2006, 19:05:15
  15. [88] EvaH [*]

    malenina: No ty "jejich" obaly mě teda taky štvou.

    superkarma: 0 03.10.2006, 18:56:15
  16. avatar
    [87] Vivian [*]

    lonkue:

    superkarma: 0 03.10.2006, 18:48:56
  17. avatar
    [86] folkart [*]

    Mám taky něco - jednou jsem šla do nějakého butiku koupit dceři dárek k narozeninám a protože jsem silnější postavy začala na mě slečna prodavačka již ode dveří křičet ať tam ani nelezu, že tam na mě nic nemají, zůstala jsem chvilku koukat jestli to opravdu platilo na mě (vzhledem k tomu, že dělám ve státních službách chodím v kostýmech a upravená)ale když ještě dodala jestli nejsem náhodou hluchá, tak jsem to navydýchala a nechala si zavolat majitele. To co jsem jí řekla si zřejmě dlouho nedala za rámeček a jak to dopadlo se slavným butikem, ten prostě zkrachoval, protože tam nikdo nechtěl chodit a dobře jim tak.

    superkarma: 0 03.10.2006, 18:34:32
  18. avatar
    [85] malenina [*]

    EvaH: Mám stejnou zkušenost. Co se změnil ostravský Carrefour na Tesco změnila se i kvalita prodeje k horšímu a hlavně se to tam hemží jejich tesco výrobky

    superkarma: 0 03.10.2006, 18:30:44
  19. avatar
    [83] verlit [*]

    lonkue: Nebo spíš trvat na tom, že zavolá manažera a oba se ti omluví.

    superkarma: 0 03.10.2006, 17:59:56
  20. avatar
    [82] átéčko [*]

    lonkue: Mělas mu vyrazit přední zuby, hajzlovi!!!!

    superkarma: 0 03.10.2006, 17:54:54
  21. avatar
    [80] Ťapina [*]

    EvaH: U nás zas naopak, dokud tu byl jak my jsme říkali "Kradefurt", tak jsem nikdy na jeden nákup nesehnala všechno, co jsem chtěla. To se s nástupem Tesca dost zlepšilo.

    superkarma: 0 03.10.2006, 17:40:57
  22. [79] EvaH [*]

    V Hradci Králové byl také Carrefoure a myslím, že mnoho lidí tam chodilo rádo. Já osobně jsem ho milovala,krom toho, že jsem tam dobře nakoupila, tam panovala jakási zvláštní atmosféra, nevím, jak to dělali, ale bylo to tam takové upravené, čisté, vše krásně naaranžované, ten obchod mi přišel prostě "inteligentní".Teď je tam Tesco a je to jeden děs.Sortiment se zúžil, občas některé zboží není doplněno několik dní,už to prostě není a chodím tam už fakt jen když musím. Včera jsem se naštvala dost,chtěla jsem si vyzkoušet toal. vodu, kdyby mi voněla, nechala bych tam 400,-, ovšem testr jaksi došel,i jiné zely prázdnotou. Tak jsem to nechala na zítří, ale situace byla stejná, takže asi se fakt nesnaží.Dřív u tohoto regálku také bylo plno holek a dam, a testry byly vždy připraveny. Chybí některé druhy džusů,občas páchne maso a pokladní moc milé taky nejsou. Proboha, proč ti Franzouzi odešli????

    superkarma: 0 03.10.2006, 17:26:17
  23. avatar
    [78] Dájka [*]

    Taky si kopnu do mrtvoly. V Brněnském Tescu akční zboží ještě nikdo neviděl...

    superkarma: 0 03.10.2006, 17:15:31
  24. avatar
    [77] vininka [*]

    Asdareel:

    superkarma: 0 03.10.2006, 16:50:43
  25. avatar
    [76] Meander [*]

    Já se dobrovolně táhnu přes půl města do Delvity na Slovanech.Výborný sortiment, příjemné prodavačky. Zato malé Tesco by si díky svým zaměstnancům zasloužilo zahrnout hlínou a osázet křovím.

    superkarma: 0 03.10.2006, 16:22:39
  26. avatar
    [75] verlit [*]

    Podle mě arugmentovat malým platem a omlouvat tak neprofesionální chování vůči zákazníkům, to je klasická čecháčkovská věc. "Až mi zaplatí, tak budu milej". Kdo to jsme? Je to jejich práce, pokud se jim nelíbí odměna, ať jdou dělat něco jiného.
    Prodavačka má prostě příjemné chování v popisu práce a proto ho od ní také očekávám a vyžaduji. Sama se chovám taky slušně, nejsem sprostá, ale pokud něco požaduji, tak to prostě požaduji a tečka.
    Na Kladně je zastoupený prakticky každý hyper/super/skontomarket, takže je dost výběru jít jinam, pokud to v některém obchodě neumějí zařídit, aby se zaměstnanci chovali tak, jak mají.
    Mám nejlepší zkušenosti s kladenským Kauflandem. U pokladem to odsýpá jen to sviští, většina pokladních se usmívá, ptá se, jestli jsme byli spokojeni (a je mi úplně jedno, jestli to mají uloženo jako povinnost, když se ptají příjemně).
    V TESCU to jakžtakž jde, příšerná je kladenská Delvita. Pokladní jsou pomalé, bez zájmu, nemají nijak vyřešen systém, pokud pokladní narazí na problém (chybějící kód apod.). V Kauflandu zavolají telefonem k pultu a přiřítí se během pár vteřin zaměstnanec, který to vyřeší. V Delvitě pokladní na deset minut někam s otráveným způsobem zmizí.
    Nakonec je to stejně o lidech.

    superkarma: 0 03.10.2006, 15:59:04
  27. [73] Sasa [*]

    nasrabí=nasraní

    superkarma: 0 03.10.2006, 15:39:04
  28. [72] Sasa [*]

    Malé platy mají sestry, prý i lékaři a vůbec všichni..tak buďme na sebe nasrabí a bude nám dobře a nebudeme si nic vyčítat.

    A jdu nakoupit do Globusu!!!! To co tu popisujete tam fakt není!!!!!!

    superkarma: 0 03.10.2006, 15:38:27
  29. avatar
    [71] Asdareel [*]

    Pro mě je kdekoliv, v restauraci, v obchodě, i jinde, obrovsky důležitá kvalita obsluhy. Když je obsluha milá a zdvořilá, jsem ochoten i něco slevit na sortimentu i zamhouřit oči nad o něco vyššími cenami v dotyčném obchodě.

    superkarma: 0 03.10.2006, 15:36:29
  30. avatar
    [69] vininka [*]

    Ještě.... myslím si,že jsem hodně náročná na to,jak se ke mě kdo chová.Důležitý je přístup ke klientovi a to v jakémkoliv oboru.Nejen prodavačky,ale také lékaři,sestřičky,veterináři .........

    superkarma: 0 03.10.2006, 15:03:23

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme