Bulvár

Úřady, úřady, úřady - nemám vás ráda!


Úřady. Běhá mi mráz po zádech, když tam musím jít. Už předem vidím, jak si mne pracovnice přehazují jako tenisový míček mezi sebou, z jedné kanceláře do druhé, jak vyplňuji hromadu formulářů, ve kterých mi vždy bude něco chybět – třeba rodné číslo babičky. Nemám je ráda. Ale vždy se mi to podařilo s úřednicemi skoulet k všeobecné spokojenosti. Jen naposledy ne.

Nedávno jsem ztratila doklady.
Vše jsem poctivě nahlásila, vyplnila formuláře a stoupla si k přepážce.
„Vy ale nemáte trvalé bydliště v Praze!“
„Ne, ale mám tu přechodné bydliště!“
„Když chcete občanku, musíte do místa trvalého bydliště!“
„Loni jste mi nový občanský průkaz vyřizovali tady!“
„To teda nevím kdo, já to nebyla!“
“Mně je jedno, kdo to byl, ale vyřizovali jste to vy.“
“Ale my to nevyřizujeme!“

„Podle vyhlášky, která vám visí venku na chodbě, můžu zažádat o občanku kdekoliv.“

„No, tak si vyplňte formulář!“
“Už jsem to udělala, máte ho před sebou.“
“Podívejte se, já vím, že ho mám před sebou, ale v případě ztráty nebo odcizení musíte do místa trvalého bydliště. Že jo, Jiřko?“

Kolegyně Jiřka zakývala hlavou a já to vzdala. Vzala jsem si den volno a jela do místa trvalého bydliště.
“Ale to jste sem nemusela jezdit, vždyť si o nový občanský průkaz můžete požádat kdekoliv.“
“V Praze mi řekli, že musím v případě ztráty nebo odcizení do místa trvalého bydliště.“
“Ale to je hloupost. Tady máte kopii vyhlášky (Jižní Ryba)a ať vám to vystaví v Praze, přece sem nebudete jezdit znovu.“
Milá paní úřednice mi dala i své telefonní číslo, kdyby v Praze někomu nebylo něco jasné. Opět jsem se odebrala do Prahy. A měla jsem štěstí. Na stejnou dámu, která mne „obsluhovala“ před týdnem. Rovnou jsem jí dala žádost i s kopií vyhlášky a řekla, že mi můžou vystavit občanský průkaz i na jejich úřadě. Dostalo se mi zajímavé otázky:
“A proč si žádáte u nás?“
“Protože mám v tomto obvodě přechodné bydliště, to tu máte napsané!“
“Aha, tak proto,“ to už znělo jako výhrůžka. Přešla jsem to mlčením a doufala, že mou žádost vezme k vyřízení. V tu chvíli ale úřednici zablesklo v očích.
“Vy jste cizí státní příslušník!“ pravila vítězoslavně.
“V rodném listě si můžete přečíst, že mám českou národnost a místo narození ČSSR. To by musela být většina našich obyvatel cizími státními příslušníky!“
“Rodnej list je v pořádku, ale rodné číslo ne!“ A tak se mi po letech dostalo ponaučení, že rodné číslo má speciální číslovku pro občany, kteří nejsou státními příslušníky naší země. Nechápete to? Já také ne. Na vině je tatínek. Dovolil si narodit se v třicátých letech minulého století ve městě, které po válce připadlo jinému státu. A nějaká přepečlivá úřednice při mém zápisu do matriky koukla do otcovy občanky a tam už bylo uvedeno místo narození SSSR (ač se za první republiky narodil v Československu) a vrazila mi extra rodné číslo. Když je otec cizí státní příslušník – tedy podle jejího názoru, podle zákona ne, tak bude i dcera. I když má po otci i matce českou národnost a narodila se tady. Jaképak štráchy.

Ptáte se, zda už mám občanský průkaz? Ne, mé osobní materiály jsou uloženy v archivu cizích státních příslušníků v Brně. A já čekám, až se mi odtud ozvou, že si můžu občanku vyzvednout.

P.S.: v místě trvalého bydliště


Chodíte rádi na úřady?
Jak se k vám chovají úřednice?
Jste s nimi spokojeni?
A co formuláře - baví vás je vyplňovat?
Vlastníte nějaký speciální, který jen tak někdo nezná?
Máte extra zážitky s naší byrokracií?


Napište nám vaše příspěvky na redakce@zena-in.cz Možná je i orazítkujeme!

   
15.03.2006 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [76] Terezka95 [*]

    Také mám s úřady špatnou zkušenost, proto raději využívám služeb online jak napřiklad živnostenský rejstřík online

    superkarma: 0 30.06.2011, 23:16:41
  2. avatar
    [75] Vivian [*]

    damanka: no tak jí to přej... ty už se s ní nikdy nepotkáš, ale ona se sebou bude muset žít až do smrti

    superkarma: 0 16.03.2006, 21:17:35
  3. avatar
    [73] Markýza [*]

    pro dobrotu na žebrotu - včera odpoledne jsem v dobré vůli jednoho klienta upozornila, aby si od konce roku nechal udělat novou občanku, protože ten typ co měl už platí jen na území ČR, už s ním nevyjede ani na Slovensko, že má na to spoustu času, ať nemusí lítat na posledníé chvíli -- jojojo tak mi vynadal, co je to zase zy výmysl a on tam má platnost ještě tři roky a že zas nevíme roupama co bysme -- a tak dál. tak jsem mu řekla, a´t si ji pro mě za mě strčí někam, že to je jeho starost mít osobní doklady v pořádku a že když mu po novém roce nevyplatí důchod, bude to jehoé problém, ne můj.

    Takže se budu řídit dvěma hesly: "Co tě nepálí, nehas!" a "Neznalost zákona neomlouvá!"

    superkarma: 0 16.03.2006, 13:53:41
  4. avatar
    [72] I-vet [*]

    mea: ano, ale to je pravda, neznalost zákona skutečně neomlouvá nikde. Navíc by ti na FÚ správně ani poradit neměli, ze zákona vykonávají činnost kontrolní, jestli ti někde poradí, je to jen a jen jejich dobrá vůle, a ta může být i po zásluze potrestána. Na radu jsou daňoví poradci! Tvrdé, ale realita....

    superkarma: 0 16.03.2006, 12:31:37
  5. [71] Jenka2 [*]

    Nyotaimori: Pro začátek si přečti správní řád, interní předpisy úřadu a než dojdeš k zákonům podle věcné příslušnosti, budeš ráda, že mezi nás nemusíš. Nestěžuju si, práce mne přes veškerou legislativní bramboračku baví. Jen se domnívám, že všude jsou lidi (za i před přepážkou) a tvrzení, že úředníci jenom sedí a čumí do počítače, je poněkud mimo mísu.

    superkarma: 0 16.03.2006, 12:22:36
  6. avatar
    [68] Vivian [*]

    damanka: samozřejmě sis stěžovala jejímu nadřízenému, že?

    superkarma: 0 15.03.2006, 18:21:48
  7. [67] Michaela 323 [*]

    Meander: Máš pravdu, blbě jsem to napsala, ale víš, co jsem myslela?!?

    superkarma: 0 15.03.2006, 18:21:05
  8. avatar
    [65] Meander [*]

    Michaela 323: Kariéře se člověk většinou neobětuje, pro tu se rozhodne Rodině se tu a tam někdo obětuje a pak jí to po zbytek života vyčítá

    superkarma: 0 15.03.2006, 18:07:13
  9. [64] Michaela 323 [*]

    Meander: Asi byla zklamaná životem! Obzvlášť, jestli se obětovala kariéře.

    superkarma: 0 15.03.2006, 18:05:18
  10. avatar
    [63] Meander [*]

    Michaela 323: Fakultka byla v pohodě, ale ta obvoďačka! To bylo něco! Bylo jí tak 40, takže žádná stařena, ale chovala se jako by se na své povolání připravovala v nějakém ostřejším lágru

    superkarma: 0 15.03.2006, 17:57:30
  11. [62] Michaela 323 [*]

    damanka: Měla ses jí zeptat, jak se jmenuje, a viděla bys tu změnu! Zabírá to!

    superkarma: 0 15.03.2006, 17:55:36
  12. [61] Michaela 323 [*]

    Meander: Jestli jsi byla ve FN, tam to jde! Mengele byla důchodkyně, ne?!? Chtěla poznat nové recepty a k nízkému důchodu nějakou tu tisícku navrch!

    superkarma: 0 15.03.2006, 17:52:39
  13. avatar
    [60] Meander [*]

    damanka: V pondělí jsem absolvovala kolečko od zastupující obvoďačky (Mengele byl proti ní hodný strýček) přes celou Fakultku. Rýpeš do otevřené rány

    superkarma: 0 15.03.2006, 17:03:23
  14. avatar
    [58] Ťapina [*]

    Á, skončil úřední den a tady je vylidněno

    superkarma: 0 15.03.2006, 16:57:43
  15. avatar
    [56] Tina9 [*]

    Nyotaimori: A co ti brání??? Pojď do party!

    superkarma: 0 15.03.2006, 15:53:50
  16. [53] japle [*]

    Měla sem to potěšení před mateřskou pracovat jako účetní a klentům jsme zařizovali vše komplexně, tedy i úřady (sociálky, zdravotní pojišťovní, finanční úřady atd.) Tady na Kladně FÚ v pohodě,nikdo vcelku nebyl nepříjemný. Zato sociálka a zdravotní pojišťovna hlavně VZP. V úřední dny fungovalo jedno okénko a úřednici aby člověk pohledal, zato mimo úř.dny tam byly vyvalené všechny,podepřené bradičky a krátily si dlouhou chvíli díváním se z okna. Sociálka případ sám pro sebe. V březnu, v době daňového přiznání,aby se tam člověk bál vlézt, že je obtěžuje a ony musí pracovat. Mají šikovnou paní vedoucí dole na informacích, ta radí tak přesně, až jí jeden nespokojený invalida za její "dobrou radu" přetáhl francouzskou holí. Byli toho plné místní noviny, co prý si lidé v dnešní době dovolí. Ale já si myslím, že zrovna ona si o to koledovala a zasloužila. A ty jejich rádobykontroly ! Kontrolují zkontrolované a stejně podle papírů, které jste jim tam před lety přinesli vy,tak nevím, k čemu to vůbec je.

    superkarma: 0 15.03.2006, 15:06:09
  17. avatar
    [51] Ťapina [*]

    eleonora.k: S těma nic nemám a ani mít nebudu

    superkarma: 0 15.03.2006, 14:52:12
  18. avatar
    [49] Markýza [*]

    Erka1 46: a máš to vytetované na čele? jak jinak to chceš doložit, kdyby ti rodiče předtím vyřídili pas, nemuselas dokládat občanství neznalost zákona neomlouvá

    superkarma: 0 15.03.2006, 14:20:36
  19. avatar
    [45] Ťapina [*]

    Já teda abych pořád jenom nechválila, tak si zanadávám na instituci, která sice není státním úřadem, ale momentálně mi hejbe žlučí slušně. Firma e-on, dodávky elektrické energie. Přihlašuji se u nich k odběru pro ordinaci. Myslela jsem si, že stejně jako v plynárnách to vyřídím osobně, když nebudu vědět, co kam napsat, někdo mi poradí, leč ouha. Došla jsem pouze k vrátnému, který mi vrazil několik formulářů a odpovědní obálku, ve které je mám poslat vyplněné zpátky. Tak jsem formuláře vyplnila, následoval telefonát z jejich strany. Jestli to IČO, které jsem uvedla, je opravdu správné, protože mě nemůžou najít v živnostenském rejstříku. To je vcelku běžný omyl, skoro nikdo neví, že veterináři, lékaři a podobné profese nepodnikají na živnostenský list, tak jsem paní vysvětlila, že v živnostenském rejstříku mě nenajde, leč IČO je správné. Pravila, že ho tam tedy napíše. Přišly mi dva výtisky smlouvy, jednu mám podepsat a poslat ve staré známé odpovědní obálce zpět. První mě uhodil do očí chybný titul, ono by na něm až tak nezáleželo, kdyby nebyl součástí obchodního jména. Sjedu o řádek dál a nevěřím vlastním očím. Poté, co jsme se ještě telefonicky s onou dámou ujednotili na čísle IČO, objevilo se ve smlouvě úplně jiné, snad jenom první číslice byla stejná. Volala jsem na číslo uvedené na smlouvě a dovolala se na jakousi infolinku. Tam mi slečna sdělila, že budu muset poslat smlouvu (jak jinak než v odpovědní obálce) zpátky a doložit výpisem z obchodního rejstříku IČO. Přitom původně ho nijak dokládat nechtěli, jenom jsem ho napsala na ten první formulář. Tak už se těším na další smlouvu s další odpovědní obálkou. Tenhle systém komunikace je fakt bezva, snažím se přihlásit tu elektriku už dobré tři týdny

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:34:20
  20. avatar
    [43] Markýza [*]

    Anubis: nejspíš prot, že mi zákonodárci nedali jinou možnost to jsou vaši volení zástupci, tasm se musí začít napravovat. Střílet do úředníků, to je to poslední.


    klokan2: ehm ehm, nejlepší bylo, když na mě řval o tom, jak jsem placená z jeho daní invalidní důchodce - nedala jsem se a zaječela si taky -- něco v tom smylslu, že ne on mě, ale já jeho platím ze svých odvodů-- toho si taky můžu odstřelit?

    Sitta: no jo, no - já mám místo narození ČSSR a národnost moravskou, pomalu abych se šla odstřelit. (příslušnost mám ovšem českou )

    superkarma: 0 15.03.2006, 13:05:54

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [42] Vivian [*]

    klokan2: a každý úředník by na oplátku dostal povolení odstřelit si svého občana
    Myslím, že svoje "máslo na hlavě" mají obě strany... Já když někdy vidím, jak si ti lidi otevírají držky na ty úřednice, které jim nemůžou vyhovět, ani kdyby se rozkrájely, tak opravdu nechápu, čeho chtějí tím nadáváním dosáhnout...

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:50:53
  2. avatar
    [40] Alenka0010 [*]

    Vivian: kdyby je jen vykrádali, ale oni je sbalí i s krabicí! Takhle jsem přišla o dárky objednané k vánocům, musela jsem objednat znovu a přišly teď v březnu . Mohla jsem si udělat druhý vánoce, však venku je furt prosinec.

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:23:59
  3. avatar
    [39] Alenka0010 [*]

    Kadla: jo, o úvěrech na bydlení bych mohla psát romány. Když tam člověk přijde jen si ověřit, jak to vlastně je, naslibují hory doly. Ale když ten úvěr pak potřebuje, tak hrůza.

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:17:32
  4. avatar
    [38] a.l.c.a. [*]

    Mám taky krásnou zkušenost když jsem si šla přepisovat trvalé bydliště,na novém mě nechtěli napsat protože jsem napsaná jinde no a tam mě nechtěli odhlásit protože nejsem ještě napsaná na novém.Byl to opravdu zářný příklad znalosti zákonů na úřadech...:))

    superkarma: 0 15.03.2006, 12:11:08
  5. avatar
    [36] Alenka0010 [*]

    Mylady: Osram je německo-americká firma na výrobu spirál do žárovek. Možná si pamatuješ, kde bylo dříve HMZ na Zahradní ulici úplně na konci, tak tam je. Rusáci už tu nejsou, místo nich bydlí v opravených bytech sociálně slabší vrstvy obyvatelstva, většinou romové. Na Bruntálsko jsme se přestěhovali před 17 lety kvůli bytu, předtím jsme bydleli na Břeclavsku, před první mateřskou dovolenou jsem pracovala v Brně. Maminka dodnes bydlí v Brně-Líšni, takže tam dost jezdíme. Ale bydlet bych tam už nemohla, zvykli jsme si tady. Před rokem a půl jsme koupili na úvěr domek, protože na byt jsme si naopak zvyknout nemohli.

    superkarma: 0 15.03.2006, 11:54:57
  6. avatar
    [35] jewelinka [*]

    Třeba já jsem též úřednice a než mě , tak ještě dodám, že když ke mně někdo vejde, přivítám ho s úsměvem a větou "Dobrý den, co pro Vás mohu udělat?", protože i ti největší mrzouti a škarohlídové se hned chovají velmi mile .
    Navíc jsme menší úřad, kde můžete přijít kdykoli, klidně v pátek, kromě pauzy na oběd jsme tu pro lidi pořád.
    Už se mi taky stalo, že přišli lidi vytočení (ještě odjinud), ale pokud se s nimi jedná mile a v klidu vychladnou rychle.
    Ale nedivím se a souhlasím, že někde je to opravdu na odstřel Všude lze narazit na blbce!

    superkarma: 0 15.03.2006, 11:54:22
  7. avatar
    [33] Vivian [*]

    Asi to nemaj, holky, jednoduchý... Já se jim vůbec divím, že se v celé té šmodrchanici zvané legislativa vyznají aspoň trochu
    Naštěstí jsem s nimi zatím nikdy neměla problém (nežádala jsem ovšem o nic složitějšího než vydání pasu nebo OP), nejhorší je to ovšem na zdejší poště - včera jsem tam, blbec, šla odpoledne, kdy chodí nejvíc lidí , fronta pomalu až za roh ulice, otevřený jedno okýnko, úřednice pracuje rychlostí šneka a tváří se jako by měla každou chvíli zdechnout, ceník nezná, předpisy nezná... to všechno by ale člověk zkous, kdyby nevykrádali zásilky

    superkarma: 0 15.03.2006, 11:50:36
  8. avatar
    [32] Kadla [*]

    Já jsem poslední rok vyřizovala a) rozvod, b) hypotéku, c) koupi rozestavěného domu, d) kolaudaci (stavební úřad, katastr), e) změnu trvalého bydliště, e) výměnu všech dokladů, f) přemístění sídla podnikání do jiného okresu (finančák, správa sociálního zabezpečení, zdravotní pojišťovna, živnostenský úřad), a ZAPLAŤPÁNBU všechno bylo úplně super a bez problémů, úředníci vstřícní a milí a nesmírně ochotní. Kupodivu největší problém byl v bance s hypotékou...

    superkarma: 0 15.03.2006, 11:49:06
  9. avatar
    [31] Ťapina [*]

    ivke: Proč chodíš pokaždé k někomu jinému? Já jsem neřešila stavební povolení, ale změnu účelu užívání objektu spolu se stavebníma úpravama na ohlášení, to je dost podobné řízení, a nebyl problém. Jenom je potřeba chodit vždy jen za tím člověkem, u kterého jsi byla poprvé.

    superkarma: 0 15.03.2006, 11:47:55
  10. avatar
    [29] Mylady [*]

    Alenka0010: Osram ani nevím co je. Nějaká fabrika? Já jsem se hned po škole přestěhovala do Brna a jsem spokojená. Fakt je, že si člověk všude zvykne, hlavně když je potom rodina a dítě. Fakt se tam budu muset někdy zajet podívat. Asi to tam vypadá zas jinak. Já si ještě pamatuji, když tam bydleli Rusáci.

    superkarma: 0 15.03.2006, 11:19:38
  11. avatar
    [28] Alenka0010 [*]

    Mylady: jo, problém s prací tu je. Kdyby tu nebyl ten Osram, tak nevím, nevím.

    superkarma: 0 15.03.2006, 11:16:42
  12. avatar
    [27] Mylady [*]

    Alenka0010: tak to tam všechno znám. Bydlela jsem přímo kousek od náměstí. Ale už je to dávno, před 20 lety. Pořád si říkám, že se tam pojedu podívat a zatím jsem se k tomu nedostala. Nebyla jsem nucena tam hledat práci, myslím, že to tam bude asi problém. Tak se měj.

    superkarma: 0 15.03.2006, 11:06:23
  13. avatar
    [26] Alenka0010 [*]

    Mylady: záleží na tom, kde jsi bydlela. My bydlíme v domku v okrajové čtvrti a nemůžu si stěžovat. Máme kousek na Uhlířák, kolem jen samé lesy a tak, jsme spokojení. Ovšem v paneláku přímo ve městě bych tedy bydlet nechtěla. Taky tady dost nerada nakupuju. Je tu jen Billa, ta ještě docela ujde, ale pak Penny a Lidl, to jsou strašné obchody. Jinak se školkou jsem velice spokojená a syn taky.

    superkarma: 0 15.03.2006, 10:49:30
  14. avatar
    [25] Ťapina [*]

    Já jsem si teď s úřadama docela užila a nemůžu si stěžovat, přístup všude perfektní, i jsem ledacos vyřídila mimo úřední dny (kupříkladu v pátek 23.prosínce ) - stačí málo, nenakráčet tam jako suverén, ale předem se telefonicky zeptat, jestli bych mohla přijít Jenom kdyby na všechno nebyly tak sáhodlouhé lhůty, ale za to nemůžou úředníci a úřednice

    superkarma: 0 15.03.2006, 10:30:51
  15. avatar
    [24] Mylady [*]

    Alenka0010: jak se žije v Bruntálu? Žila jsem tak 4 roky a stačilo.

    superkarma: 0 15.03.2006, 10:06:32
  16. avatar
    [23] Alenka0010 [*]

    Markýza:

    superkarma: 0 15.03.2006, 09:52:35
  17. avatar
    [22] Pentlička [*]

    Já taky pracuju na úřadě a musím říct, že problém je taky v tom, že platí spousta předpisů, které nejsou úplně jasné a jednoznačné, mohou se vykládat různě. A ty předpisy pochopitelně netvoří úředníci, ale zákonodárci. Takže pokud přijde někdo s nějakým nestandartním problémem, je těžké mu poradit z těchto důvodů. Pokud můžu soudit, jsou všechny mé kolegyně vstřícné a slušné, pokud jsou i klienti slušní a zdvořilí. Pokud přijde někdo, kdo si myslí, že má na všecko právo a že stačí, aby úředník vytáhl razítko a otiskl ho na jakýkoli kus papíru a hned je všechno vyřešeno

    superkarma: 0 15.03.2006, 09:46:08
  18. avatar
    [21] Markýza [*]

    nesnáším učitelky - teď jsem se s jednou fuchtlí pohádla do telefonu, kvůli její mu výmyslu si musím vzít dovaolenou a jít do školy, aby mi řekla to, co mi mohla říct po telefonu -- a to má kratší pracovní dobu jak já a má vyšší plat ják já úřednice -- mmch, ten jde taky z MÝCH daní.


    jo a taky nesnáším zdravotní sestry - onehdá byla jedna za děsně chytrou

    a nemám ráda prodavačky - jsou neochotné, nevstřícné, evidentně je obtěžuju, když si jdu něco koupit a zásadnš nemají drobné - a když chci zaplatit nákup v hodnotě dvaceti korun tisícovkou,tak prskají, že mi nemají co vrátit.

    mám pokračovat?

    superkarma: 0 15.03.2006, 09:43:39
  19. avatar
    [20] pujka [*]

    Byla jsem minulý týden ověřovat nějaké listiny, po čekání cca 30min jsem přišla na řadu. V kanclu seděly dvě úřednice, čekal jsem, že si ještě někoho z chodby zavolají (bylo nás tam asi 15), ale to jsem se zpletla.

    Jedna vzala listinu, koukla do ní a podala té druhé, ta jí okopírovala - podotýkám v téže místnosti, a dala nazpět. Ta první vypsala stvrzenku a podalají té druhé, ta jí opsala do nějaké knihy a dala na ní razítko. Pak účtenka zase putovala zpět přez stůl...toto se opakovalo 3x .
    No já myslela že panu...to to nemůže dělat jen jedna??
    Jen jsem si pro sebe řekla : A na ty já platím daně??!!

    Jinak , když jdu na úřad, tak ze sebe udělám "debila" a jsem v pohodě. Oni si připadají jako pánbuch a já mám klid

    superkarma: 0 15.03.2006, 09:32:46
  20. avatar
    [17] Alenka0010 [*]

    Sitta: ale autorka psala, že vždy měla státní příslušnost ČSSR, ne? A že rodné číslo jí zmastila zase nějaká "úřednice". Já sama mám zkušenosti různé. Nejhorší snad byl zážitek na matrice po narození našeho nejmladšího syna. Potřebovali jsme rodný list, syna jsem musela svěřit dvanáctileté dceři s tím, že hned budeme zpátky. Ovšem úřednice na nás vyrukovala s tím, že právě mají přestávku na oběd. Po našem přemlouvání nakonec se milostivě uvolila nám vyhovět. Velice zajímavé zážitky mám také z naší státní pošty, opravdu bezva instituce. A také z odboru SSP v Bruntále a z Katastrálního úřadu tamtéž .

    superkarma: 0 15.03.2006, 09:00:39
  21. avatar
    [15] bludicka [*]

    Sirka: Máš pravdu. Já sama mohu jen potvrdit pozitivní zkušenosti s úřednicemi, a to i přesto, že jsem v posledních měsících řešila dost složitou osobní situaci. Setkala jsem se vždy se vstřícností, ochotou a milým jednáním.
    Jo, a moje maminka se rovněž narodila "v cizině" (v Užhorodu, který jako celá Podkarpatská Rus po válce připadl SSSR), ale nikdy nikdo mou českou státní příslušnost nezpochybňoval...

    superkarma: 0 15.03.2006, 08:47:05
  22. [14] r1911 [*]

    Sirka: Přesně tak.

    superkarma: 0 15.03.2006, 08:26:52
  23. avatar
    [13] hafafanka [*]

    gobi: nedávno jsem se dívala na Černé ovce na ČT1 a tam říkali, že příjemce těch peněz od tebe musí (je to ze zákona) přijmout bankovku jakékliv hodnoty a né, že tě pošle ji rozměnit!! Člověk aby se furt o něco hádal ...

    Jinak já sama jsem úřednice a snažím se každému poradit a vyjít vstříc, ale pokud přijde nějakej rejpal a je arogantní atd. tak mu to oplácím stejným způsobem, ikdyž ne v takové míře.

    superkarma: 0 15.03.2006, 08:17:38
  24. avatar
    [9] Alenka0010 [*]

    Teda to je bordel, jiné slovo pro tohle neznám !

    superkarma: 0 15.03.2006, 07:56:48
  25. [8] gobi [*]

    Úředníky nesnáším, mají "vyšší moc" nad ostatními. Mám zážitek z finančního úřadu, kde mi na pokladně řekli, že nemají drobné, ať si zajdu rozměnit do obchodu. Vztekem jsem byla fialová. Ale trošku jsem koukla a vidím, že DROBNÉ MAJÍ!!! Tak jsem v klidu požádala, ať mi vrátí na tisícikorunu v těch drobných, co jim tam leží, bylo mi oznámeno, že to by mohl chtít každý a znovu s odkazem na místní obchod. S malým dítětem, zima jako hrom, spěchala jsem - a byla jsem nepříjemná. Nakonec mi vrátili, ale ty komentáře kolem.......ta blbost byla přímo bijící do očí. Jak můžeme mít takové "kompetentní" úředníky, kterí jsou placeni z našich daní?!

    superkarma: 0 15.03.2006, 07:14:38
  26. [5] Michaela 323 [*]

    svetluszka: Vezmi si něco na uklidnění, a pokud si můžeš vybrat (z úřednic), ženy kolem padesátky bývají slušné.

    superkarma: 0 15.03.2006, 06:30:09
  27. avatar
    [4] svetluszka [*]

    tak to je síla.... ...
    Jdu zítra na finančák a "sociálku" a úplně jsem dostala strach....

    superkarma: 0 15.03.2006, 05:45:03
  28. [3] tanecnice [*]

    WHAU, tomu rikam slast,urednice blba, nesoucitna

    superkarma: 0 15.03.2006, 04:41:58
  29. avatar
    [2] sarobrouk [*]

    Já si myslím, že chlapi by měli dělat psychotedyk na řidičák, protože sjou obecně nezpůsobilí řídit auto a totéž platí pro úředníky, kolikrát se chovají nemožně a ještě nejsou odborně informované.

    superkarma: 0 15.03.2006, 00:38:48
  30. avatar
    [1] voldriska [*]

    Já být úřednice, pošlu vás do SSSR, ať si to tam s vámi vyřídí. Když už jste si dovolila být natolik drzá, že se váš otec narodil v jiném státě . Proč bych se s tímto,JÁ ÚŘEDNICE, měla zabývat, NÉÉÉ?!

    superkarma: 0 15.03.2006, 00:27:20

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení

Náš tip

Doporučujeme