Výrobce dětských plenek a kosmetiky se spojil s organizací UNICEF ve snaze eliminovat mateřský a novorozenecký tetanus v rozvojových zemích. Z výtěžku každého označeného výrobku Unicef bude 0,047 EUR určeno na vakcíny proti tetanu. Kampaň probíhá od 1. října do  31. prosince 2008.

„Podle odhadů zemře v současné době 140 000 dětí ročně na novorozenecký tetanus a až 30 000 žen na tetanus mateřský. Tato tragédie je úplně zbytečná a dá se jí snadno předejít, jak už dokázal očkovací program UNICEF. Proto se výrobci rozhodli spojit síly s organizací UNICEF v roce 2006, aby společně po Evropě sbírali peníze na vakcíny.

Nyní, v roce 2008, jsme se rozhodli spolupráci rozšířit a společně si dali za cíl získat 200 milionů vakcín v průběhu příštích tří let," říká Ivan Krejčí, manažer pro vnější vztahy ze společnosti Procter&Gamble. „Tento cíl je velmi ambiciózní, ale budeme se snažit, aby mateřský a novorozenecký tetanus neměl šanci ovlivnit budoucí generace,“ dodal.

„Je nepřijatelné vidět, že nemoc, která zmizela z vyspělých zemí, se stále objevuje v některých zemích třetího světa. Levnou a účinnou vakcínu máme již 80 let. Musíme se snažit udělat něco navíc a učinit z tetanu historii,“ říká doktor Francoise Gasse, který zasvětil svůj život boji s tetanem.

Bakterie tetanu se množí v půdě a zvířecích exkrementech. V nehygienickém prostředí se s nimi novorozenci mohou dostat do kontaktu ihned po narození. Několik dní po infikování bakterií tetanu vypuká u novorozeněte nemoc, která bez hospitalizace dítěte vede téměř vždy velmi rychle k bolestivé smrti.

UNICEF a Světová zdravotnická organizace (WHO) předpokládají, že úplného vymýcení mateřského a novorozeneckého tetanu ve 46 zemích, kde stále přetrvává jako problém, by se dalo dosáhnout v roce 2012.

Reklama