Vztahy

Umíte ukončit hádku?

Již klasik pravil, že na hádce je nejkrásnější usmiřování.
Umíte hádku ukončit a omluvit se?

1/ po letech manželství zjistíte, že hádky na některá témata jsou nekonečné – smiřte se, že existují bitvy, kde prostě nikdo nevyhrává

2/ jestliže jste rozčílená, že ani mluvit nemůžete, zkuste nonverbální prostředky. Nemyslím tím váleček na nudle, ale spíše jemný dotek či pohlazení.
A co říct „miluju tě“?

3/ pokud je to možné, opusťte bitevní pole a odejděte mezi lidi, do oblíbené restaurace, například. Tam jednak nebudete chtít pokračovat v hněvu a jednak přijdete na jiné myšlenky.

4/ pokud jste toho v hněvu schopni, sedněte si a napište na papír – co vás vždy na partnerovi vytočí a slibte si vzájemně, že to již nikdy nepoužijete.

5/ velice se osvědčilo si domluvit heslo, na ukončení neplodné hádky.
Jedni mí známí končí slovy „co takhle Španělsko“. Netuším, co to znamená, ale oba se svorně rozesmějí.

6/ moudřejší ustoupí, to je další způsob neskončit u rozvodu

7/ jedna moje známá, když ji muž rozčílí, začne péct buchty. Jak to z kuchyně začne vonět, mužík se přiloudá a omluví se.

8/ dobrá metoda je vzít toho svého za ruku. Je to starý atavistický rituál. Pokud se s někým držíte za ruku, těžko mu budete nadávat.

 9/ nebo zkuste systém mého muže. Léta jsem mu na to skákala, až mě dcera, tehdy asi 12letá, řekla: "Copak ty opravdu nevidíš, že táta tě odvede pokaždé úplně jinam?“ A skutečně, mluvili jsme o zcela něčem jiném, než bylo původní, jemu nepříjemné, téma.

10/ ráno moudřejší večera platí i zde. Není nad ranní usmíření.

A co se osvědčuje vám?  

   
   
28.04.2004 - Láska a vztahy - autor: Jitka Kubíková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [149] monacha [*]

    _Lucky: Myslim, že to neni problém jen ženských. Já to mám ve vztahu obráceně. Ale když sis ji vybral, tak tě to asi baví tak, jak to je, ne?

    superkarma: 0 03.05.2004, 21:21:16
  2. avatar
    [148] _Lucky [*]

    Jo, a jak dlouho Vám to visí v hlavě? Já se pohádám a za 5s jsem OK, ženské mají v oblibě si pokazit zbytek týdne a po roce nějaký ten argument, zasunutou hnusnou, podlou vzpomínku vytáhnout. To miluju ze všeho nejlíp, vytahovat věci, které se řekly při hádce...

    superkarma: 0 03.05.2004, 20:28:01
  3. avatar
    [147] _Lucky [*]

    Jo, před rokem měla náběh na psychickou labilitu a to byly hádky! Kvůli naprostým blbostem, ale nezastavitelné! Jednou třeba jsme se (jde to ráz na ráz) pohádali na dálnici a jenom sešlápla plyn k podlaze a vyhrožovala. Měl jsem punk na hlavě ještě týden. Od té doby vím, že lidi (i když nejsou třeba takhle nemocní) si prostě někdy nemůžou pomoct - vidím to na svých rodičích - jedno dávno vyřešené téma pořád dokola (nějaký permanentní přetlak v hlavě)..

    superkarma: 0 03.05.2004, 20:25:21
  4. avatar
    [145] Alousek [*]

    Obcas chodim do kostela, muj muz a obe deti jsou katolickyho vyznani.Pan farar behem bohosluzby vyzve pritomne, aby si na dukaz lasky k bliznimu podali ruce.Vsichni si podavaji ruce.
    Po bohosluzbe se vzajmne pomlouvaji, drbou o druhych a jsou skodolibi a zli.
    Doma je vetsinou muj muz ten, ktery ustoupi, on je klidas, nekdy az moc

    superkarma: 0 30.04.2004, 20:40:11
  5. avatar
    [144] Rendulka [*]

    Ahoj holky! My se hádáme minimálně. Když se mi něco nelíbí, muj to na mě ihned pozná a vklidu to vyřešíme. Hádek jsme zatím porožili jen pár a většinou to končí tím, že já brečím a má drahá polovička nic neříká a odejde na chvilku pryč, což mě vytočí ještě víc. Ale jsem taková, že do půl hodiny už ani pořádně nevím, kvůli čemu jsme se hádali. A můj se ke mě přitulí, obejme mě a dá pusu, potom na něj většinou udělám bublinu (nafouknu si tváře)a on už ví, že jsme zase v pohodě a oba se smějeme A někdy to jen několika krátkými větami rychle skončíme.

    superkarma: 0 30.04.2004, 14:52:17
  6. avatar
    [143] k@tchabinka [*]

    no jo fuckere na tebe jsme cekali :) hlavne na tvuj nick

    superkarma: 0 29.04.2004, 17:13:00
  7. [141] pirlenka [*]

    Capelucita: to je tedy odpověď , protože stejně nic nevím

    superkarma: 0 29.04.2004, 08:26:45
  8. avatar
    [140] kubikm [*]

    Nejtěžší je odpovídat na mlčení... (Camus)

    superkarma: 0 28.04.2004, 22:14:33
  9. avatar
    [139] kubikm [*]

    Morgan:

    superkarma: 0 28.04.2004, 22:12:18
  10. avatar
    [137] k@tchabinka [*]

    Cape... ukaz kterou a ja nabrousim :))))

    superkarma: 0 28.04.2004, 18:39:33
  11. avatar
    [136] marta-b [*]

    Jak už tady někdo psal v předchozích příspěvcích, nejhorší je, když jdeme spát rozhádaný. Většinou jsem se pak já snažila o udobření, aby jsme si dali aspoň večerní "rituální" pusu , protože jak znám , tak ten by si klidně usnul a já bych pak dlooouho nezamhouřila oka a civěla bych do stropu.

    Chlapi vážně tyhle věci moc neřeší. Pak se ráno vzbudí a je všechno v pohodě, ale já bych za sebou měla probdělou noc, tak to radši žehlim večer .

    superkarma: 0 28.04.2004, 17:05:42
  12. avatar
    [132] Pala [*]

    U nás když je problém, tak řve, já se zaseknu a mlčím. On ví, že když nekomunikuju, tak má velkej problém. A tak mu pak dojde, co řekl ve vzteku a omluví se. A vetšinou řekne, že se mu musím taky omluvit.
    Abych si šla ven provětrat hlavu - to by byl velkej problém. Když jsem sama, tak začnu přemýšlet o problému, o tom, jak mi všichni ubližujou a pak jsem naštvaná mnohem víc.

    superkarma: 0 28.04.2004, 16:16:05
  13. [131] pirlenka [*]

    kubikm: vytahovat staré věci je myslím to nejhorší.....prostě se to stalo a teď je přítomnost

    superkarma: 0 28.04.2004, 15:42:40
  14. avatar
    [130] kubikm [*]

    jsou lidi, co na sebe nekřičí a jsou italská manželství...teď co je lepší, těžko říct...každému vyhovuje něco jiného

    já vybuchnu, řeknu, co mám na srdci a tím končím...muž obvykle nic neříká, ale ještě za 10 vytahovuje na světlo zapadlé křivdy

    superkarma: 0 28.04.2004, 15:38:10
  15. [129] pirlenka [*]

    Capelucita: Fakticky tam žiješ? Jak ses k tomu dostala - mohu-li se zeptat?

    superkarma: 0 28.04.2004, 15:36:01
  16. [127] pirlenka [*]

    Capelucita: Zní to složitě...dívka se severu?

    superkarma: 0 28.04.2004, 14:17:31
  17. [124] pirlenka [*]

    Capelucita: To už je opravdu dlouhá doba...

    superkarma: 0 28.04.2004, 14:09:19
  18. avatar
    [120] k@tchabinka [*]

    cape ... jeste ze delam v reznictvi :)))

    superkarma: 0 28.04.2004, 14:07:43
  19. avatar
    [119] ad.astra [*]

    groowy: držím palce

    superkarma: 0 28.04.2004, 14:07:26
  20. avatar
    [116] k@tchabinka [*]

    Cape smejes se... mas s tim zkusenosti ?:)

    superkarma: 0 28.04.2004, 14:04:41
  21. avatar
    [113] k@tchabinka [*]

    ukoncit hadku definitivne ? jedine sekyrou :)

    superkarma: 0 28.04.2004, 14:00:49
  22. [112] pirlenka [*]

    Jipa: Tak to je super ...autor prostě psal pravdu, žádná růžová knihovna, kde se mohou samou láskou (sníst)

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:55:10
  23. [111] pirlenka [*]

    groowy: také jsme si je během našich 4 let stanovili - tak nějak to vyplynulo

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:54:09
  24. [110] Jipa [*]

    pirlenka: Je skvělá...já jsem se s ní potkala u kamaráda, kterému ji exmanželka věnovala při závěrečném rozvodovém stání...
    Pak žíkal, že už to chápe....(Nená to happy end....je z něj osamělý vlčák, který říká, že to sice chápe, ale že na to rozhodně nemá:-))) Ale mě se líbila

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:53:40
  25. [108] pirlenka [*]

    Jipa: také ji mám

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:50:37
  26. [107] Jipa [*]

    Capelucita: Předpokládám, že je to ten samý autor.....

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:49:26
  27. [106] pirlenka [*]

    Capelucita: se dříve také hodně uzavíral, často přemýšlel o sobě a o tom, co jsem mu řekla, že mi vadí...dělala jsem tu chybu, že jsem na něj tlačila, myslela jsem si, že přemýšlí o mě a o mých chybách. Vždycky jsem mu musela nechat čas, aby o tom popřemýšlel. Myslím, že se to dost změnilo potom, co jsme spolu začali bydlet, více jsme o sobě mluvili. Teď myslím, že je to ok. I když jsou, už je to o něčem jiném....

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:49:14

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [105] Jipa [*]

    Capelucita:To jsme se skoro shodli:-)))Źe?

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:48:27
  2. [103] Jipa [*]

    Capelucita: Doporučuji knihu: Muži jsou z Marsu a ženy z Venuše...tam ti o jeskyních mužích
    řeknou kde co:-)))

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:47:16
  3. avatar
    [97] ad.astra [*]

    groowy: jen aby to omlouvání a ustupování z tvé strany se nestalo pravidlem. Já to řešila kdysi taky tak, protože se neumím hádat, dostala jsem dost hrubých nadávek a všechno spolkla. Ale jednou ten pohár přetekl a řekla jsem dost. Takhle se dál žít nedá a nechci takto žít do stáří, život má i jiné hodnoty. Takže jediné "sprosté" slovo, které jsem řekla EX bylo, že je blbec, a to jsem byla už od něho pryč a byl fakt z toho vytočenej, co jsem si to dovolila říct. Teď hádky neřeším, žádné nejsou a doufám, že ani nebudou. Ale rozhodně už nechci být ta, která pokaždé by měla ustoupit, zejména v tom případě, pokud vím, že mám pravdu.

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:26:37
  4. [96] pirlenka [*]

    groowy: To víš, že jo...a hned máš lepší náladičku

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:23:20
  5. [95] Jipa [*]

    Ahojky...to já jsem se pohádala jednou tak že na to nezapomenu...měla jsem vyslovně přislíben odchod z hospůdky v konkrétní čas...a nic...tak jsem se zašprajcovala, že teda domů nepujdu ... a byla jsem tak drsná, že jsem hrdě dokráčela i když na mě muž koukal jako štěňátko a prosil (doslova)!na kolenou ať s ním jdu domů...a pak mi bylo jako kdybych to štěňátko se smutnýma očima ještě nakopnula...a to mě děsně straší jako noční můra...jak jsem to mohla udělat...a od té doby už se zásadně nejprve zamyslím nad následky a pak něco řeším...Funguje to!!!!

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:21:55
  6. avatar
    [92] houserop [*]

    groowy: Ten ? je uzasnej napad! Predepisu si to do mobilu, na meho to taky bude platit.

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:17:32
  7. avatar
    [91] houserop [*]

    Tesi me, ze nejenom my se hadame o blbiny. Nase nejvetsi hadka snad byla o tom, jestli me muze ridic vyhodit za nevhodne chovani z autobusu a jestli maji v obchode ve Slunecnici "jete" uzeniny. A je fakt, ze obcas pri hadce pouzije, ze ve Slunecnici nikdy jete uzeniny nemeli a funguje to jako to Spanelsko, proste se rozesmeju a hadka konci...
    Ale pokud resime to, ze posila SMS kolegyni z prace, kde uz 3 roky nepracuje, tak se vetsinou nehadame, prtoze je mi moc velke smutno, ze ani kricet nemuzu.
    Ale jinak, ja hadky potrebuju, jsem cerveno-zluta povaha a uzasne me to procisti

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:15:50
  8. [90] pirlenka [*]

    Já to také nevydržím...a to dokonce ani tehdy, když má přijít s prosíkem můj Prostě nemám ráda to dusno

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:15:40
  9. [88] pirlenka [*]

    groowy: fakticky? to je super....to je jasné, chlap - přeci to nepřizná na férovku

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:14:48
  10. avatar
    [84] Lucimo [*]

    groowy: Dej vědětjak zareagoval...

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:10:21
  11. [83] pirlenka [*]

    Mikynka: Tak dlouho? To bychom asi ani jeden nevydrželi....

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:09:31
  12. avatar
    [79] kubikm [*]

    groowy: no počkej, co udělá
    možná by stálo mu říct, pokud sám nezačne - že tentokrát překročil hranice a příště už bude mít kufřík za dveřma, nebo něco v tom smyslu, aby viděl, že dál tedy ne...

    superkarma: 0 28.04.2004, 13:00:15
  13. avatar
    [77] kubikm [*]

    tuhle někdo vysvětloval rozdíl mezi mužem a ženou
    muž si udělá názor a POTOM mluví

    žena si utváří názor PŘI mluvení, ona to vlastně během hovoru promýšlí...

    superkarma: 0 28.04.2004, 12:48:27
  14. avatar
    [73] stasha [*]

    kubikm: Ale my se nedohadujeme , my se normálně bavíme.
    Dohadovat se o nepodstatných věcech a ještě třeba na dovolené

    superkarma: 0 28.04.2004, 12:28:07
  15. avatar
    [71] kubikm [*]

    stasha: my se o nepodstatných věcech taky dohadujeme, to je pravda
    o těch důležitých spíše přemýšlíme a neděláme z toho prestižní otázku

    dost ostré střety bývají na dovolené...kdy by paradoxně měl být klídek...

    superkarma: 0 28.04.2004, 12:12:52
  16. avatar
    [70] kubikm [*]

    Žížalka: to je teda pěkně blbé...na druhou stranu, život by s ním stejně nebyl, to je vidět...

    můj odchází do ticha..prostě já něco říkám a on kouká a nic...proti tomu se taky špatně jde
    nebo dlouhá léta převáděl na jiné téma...

    superkarma: 0 28.04.2004, 12:10:45
  17. avatar
    [69] stasha [*]

    donedávna

    superkarma: 0 28.04.2004, 12:06:00
  18. avatar
    [68] stasha [*]

    Ono záleží na tom, co si kdo pod pojmem hádka představuje. Do nedávna jsem si taky myslela, že se nehádáme /nějakou výjimku za ty roky bych našla/. Než jsem se dozvěděla, že se pořád jenom hádáme Pro někoho totiž normální pře, kdy má každý svůj názor a snaží se argumentovat, je hádka

    superkarma: 0 28.04.2004, 12:04:57
  19. [65] Žížalka [*]

    Jo, hádky. Byla jsem s přítelem 5 měsíců, celou tu dobu jsem si říkala, že je vše tak strašně ideální, že jsem moc zvědavá kdy to zaskřípe. Zaskřípalo to na dovolené, strašně chtěl dovolenou řešit teď v dubnu, když já bych klidně počkala do června. Dělal problémy s cenou zájezdu a termínem. Poté byl o víkendu protivný, že už jsem nevěděla jak s toho ven. Došlo na malé rozmíšky, myslela jsem, že až odejde domů vše přehodnotí a přijde na to, že se holt ten víkend nepoved. Přišel mi e-mail, že se mám rozmyslet proč by jsme spolu měli být. Týden mě nechal se v tom plácat, přestože jsem řekla, že válka nervů není moje oblíbené hobby. Pak přišel, obviňoval, vyčítal a výsledek byl ten, že řekl, že se žádných chyb nedopustil a že jsem ze všeho vina já. Pak si zbalil věci a odešel. Takže hádky jsou fajn, jen když je ta druhá strana schopná poslouchat. Nemusí u toho zrovna řinčet nádobí, ale výměna názorů je důležitá, člověk se pak o sobě dozví to co tomu druhému vadí. Takže buďte rádi,že se jsou vaši milí schopni dialogu a usmíření.

    superkarma: 0 28.04.2004, 11:32:42
  20. [62] maja15 [*]

    my se z manzou hadame taky vetsinou o prkotiny ale musim rict ze jsem si ho znacne predelala k obrazu svemu
    driv byl klidas a hadat se nechtel ale ja mam v zilach cast madarske krve a jsem temperamentni a proste se hadat potrebuju a protoze jsem jsem dobrej vytoc tak ho vzdycky vytocim a hadame se a a rveme na sebe oba ale pak se rychle zase usmirime a vycistime aspon vzduch
    neverim na vztahy kde se lidi nehadaji podle me je potreba obcas pustit paru znam jeden par co se taky NIKDY nehadaly a nakonec se prislo na to ze chlap ji uz dlouho zahybal tak ze to se budu radsi hadat

    superkarma: 0 28.04.2004, 11:19:37
  21. [61] pirlenka [*]

    Mickey: Já myslím, že můj partner to se mnou má také někdy těžké...ale naštěstí jsem si své "chování" při hádce uvědomila a lepším se

    superkarma: 0 28.04.2004, 11:16:53
  22. [59] pirlenka [*]

    groowy: Tak to je jiná věc...Dobrou chuť, jídlo zvedne náladu

    superkarma: 0 28.04.2004, 11:05:05
  23. [56] pirlenka [*]

    groowy: On už na to třeba ani nemyslí - jako by se nic nestalo. Takže se zbytečně trápíš, myslíš na to a přitom je to ok. Tak sama, nebo jen pošli milou SMSku a bude to super

    superkarma: 0 28.04.2004, 10:50:17
  24. [55] pirlenka [*]

    Mickey: to u nás se usmiřuji většinou já.....i když je pravda, že většinu hádek já začnu, takže je i končím...

    superkarma: 0 28.04.2004, 10:48:55
  25. [54] pirlenka [*]

    Pavluska: tak to je přesně můj případ Ale už jsem zkusila být já ta klidná a zticha a ehjle - ono to funguje a je to účinné...

    superkarma: 0 28.04.2004, 10:47:22
  26. avatar
    [53] šája [*]

    groowy: Moudřejší ustoupí....ty se týráš a jemu je to třeba fuk. Nezapomeň, že je to mužskej a uvažuje úplně jinak

    superkarma: 0 28.04.2004, 10:46:23
  27. [49] pirlenka [*]

    Pavluska: také se nám to během našeho vztahu stalo, ale naštěstí to bylo za pár týdnů? zažehnáno . Chce to ale hlavně o tom nepřemýšlet, třeba máte prostě jen takové období a zase to bude ok

    superkarma: 0 28.04.2004, 10:37:48
  28. avatar
    [46] pavlenta [*]

    U nás se hádá manžel, je ten rodinný vztekloun.Já na jeho naprosto nekonstruktivní názory nereaguju, což ho vytočí ještě víc, práskne těmi dveřmi (zatím byly vysklené jen 1x) a odchází. Do 5 minut je zpět, omluví se za svůj výlev a teprve potom řešíme v klidu jádro pudla.

    superkarma: 0 28.04.2004, 10:27:15
  29. avatar
    [44] marta-b [*]

    Zrovna včera večer jsme měli úplně nesmyslnou "výměnu názorů". Nevim, co to se mnou vždycky je, ale i když spoustu věcí říct nechci a vim, že bych je ani řikat neměla, stejně je řeknu nahlas. Jakobych ze sebe sypala věty z kapitoly "tohle neřikat" . Naštěstí je dost trpělivej a vždycky se pak udobříme. Ráno, když šel do práce, tak mi dal pusu a měl na tváři úsměv, takže je hádka zažehnaná a bude zase klid. Jsem trochu temperamentnější povaha než on, ale aspoň mě může zklidnit .

    superkarma: 0 28.04.2004, 10:13:00
  30. [43] pirlenka [*]

    já jsem teda dost vztekloun a můj mě ještě dostane tím svým klidem...ale je to na jednu stranu dobře, aspoň zachová chladnou hlavu a mě to donutí se zklidnit. Ale raději všechno vyřeším večer, jinak neusnu

    superkarma: 0 28.04.2004, 10:11:22

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme