Reklama

Jak se dohadovat s podomními prodejci? Třeba takto... přečtěte si návod čtenářky Staré Blažkové!


Hezký den všem,

taky bych měla jednu historku z poslední doby, která mě pořád ještě rozesmívá i naštvává zároveň. Sice se nejedná přímo o podomní prodej, ale tahle holota, jak já říkám, vleze všude, takže i když vám nenalezou jak švábi přímo do baráku, zbavit se jich stejně nezbavíte. Bydlím na poměrně frekventované ulici, takže když si mačetou prosekám cestu do nákupního centra přes nabízitele té nejlepší pojišťovny a dealery operátorů, kteří se již zdáli na mě zubí a familiérně mě oslovují „ á dobrý den maminko, máte krásného drobečka, jak jste spokojená se svým operátorem?" , v krámu mě čeká ještě druhá vlna v podobě prodejců přívěsků na klíče, placek apod.

Před Vánocemi jsem si takhle šla z nákupu a koutkem levého oka zaregistrovala jakýsi stánek, u něhož stály dvě slečny. Jedna ke mně přistoupila, oslovila mě a začala mi podávat ruku. Nyní se pokusím o co nejpřesnější rekonstrukci našeho rozhovoru:

„ Dobrý den mladá paní, mé jméno je Renata Pokorná a ráda bych Vám představila náš nový parfém XY."

Pak mi na každé zápěstí foukla smrad s tím, že jedna obsahuje konvalinky a druhá asi růže, už nevím.

Ona: „ A teď mi řekněte, která se Vám víc líbí?"

Já: „ Nevim, jsou obě úplně stejný."

Ona: „ Dobře. Myslíte si, že 2000 korun za parfém je dobrá cena?"

Já: „ No to si teda nemyslim."

Ona: „ A 1500 korun?"

Já: „ Furt si to nemyslim."

Ona: „ Kolik byste byla ochotná zaplatit za parfém?"

Já: „ Tak 1300."

Ona: „ V tom případě Vám mohu gratulovat (znovu mi podává ruku), protože tento parfém můžete získat za pouhých 700 korun, i když prodejní cena v Německu je neuvěřitelných 90 euro. Počítejte se mnou. Taková nabídka nepřichází denně. A ještě mi řekněte, máte v rodině více mužů nebo žen?"

Já: „ No a neni to fuk?"

Ona: „ Není, protože bych Vám jako bonus dala k prvnímu parfému druhý zdarma, třeba pro Vašeho manžela jako dárek k Vánocům. Ještě malou otázku - kdo má svátek na Štědrý den?"

Já: „ Dyť to ví snad každej né?"

Ona: „ Ano, Adam a Eva. Je to neskutečné, ale musím Vám znovu gratulovat (podává ruku), protože jste za správné zodpovězení otázky dostala již třetí parfém, a to vše pořád jen za cenu 700 korun. A teď mi řekněte, je to pro Vás dostatečně dobrá nabídka a využijete ji?"

Já: „ Ne. Protože tyhle akce bytostně nesnáším."

Ona: „ A můžu vědět proč?"

Já: „ Protože to neni nic jinýho než obyčejný marketingový tah, kterým blbnete lidem hlavy, ale proti těmhle zaručeným cenovým bombám jsem já naštěstí imunní. Nashle."

Docela jsem se tím jejím divadýlkem bavila. Chápu, že se lidé něčím živit musí, ale dělat ze sebe takovou trubku, hanbou bych se sama před sebou propadla. Jen škoda, že ne všichni jejímu „ kouzlu" odolají.

Přeji krásný slunečný den,
Stará Blažková

Pozn. red.: Text nebyl redakčně upraven.

Téma dne: PODOMNÍ PRODEJ

Pište mi své zkušenosti s tímto stylem prodeje. Podomní prodej ale chápejte spíše jako označení způsobu prodeje než faktickou zkušenost, že někdo zazvoní u vašich dveří. Zajímají mě historky o...

  • ... prodejcích podomních.
  • ... prodejcích na parkovištích.
  • ... prodejcích, kteří vám telefonují.

Naletěla jste jim někdy? Anebo jsou vaše zkušenosti s tímto způsobem prodeje spíše kladné? Vaše příběhy čekám na redakčním e-mailu!