Rodina

Umí si vaše dítě zavázat tkaničky?

Když jsem byla malá, ještě mi maminka nemohla koupit boty se suchými zipy. Boty byly buď s tkaničkami nebo se zipem, občas s nějakými cvočky. Nebo s gumou jako cvičky. Vázání tkaniček tedy nebylo ničím neobvyklým. Nedávno jsem seděla s kamarádkami, co mají děti ve věku první základní stupeň školy.

Bavily jsme se o všem možném, taky padla otázka:

Kdy děti učit vázat si tkaničky?

tkaničkyVzpomínám si, že když bylo mému mladšímu synovi 3 nebo 4, ptal se mě pediatr, zda si zavazuje tkaničky – bylo to při nějaké preventivní prohlídce. Určitě jsem ho v této době vázat tkaničky učila, tak jsem mu to odsouhlasila. Albert to uměl – sice mu to s malými prstíky zezačátku moc nešlo, ale naučil se to.

Na našem babinci se ale ukázalo, že většina dětí maminek, co seděly u stolu, tkaničky vázat neumí, protože je to otravné a vlastně to ani nepotřebují, protože mají jen boty na „sucháč“.
Je pravda, že i mé dítě má boty na „sucháč“ a nedávno jsem zjistila, že tkaničky vázat zapomněl. Koupili jsme tedy tenisky na tkaničky a po jeho menším zdráhání je začal nosit a tkaničky přestal řešit, normálně je zavazuje.

Překvapilo mne ale, že opravdu někdo to neřeší. Vázat tkaničky by přece mělo umět každé dítě, a to ještě než jde do školy. Přijde mi, že to patří mezi základní dovednosti dítěte.

Nebo se mýlím? Co si o tom myslíte?

   
08.09.2011 - Děti - autor: Klára Křížová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [57] Michalela [*]

    Tak já musím říct,

    že to, aby si dítě umělo zavázat tkaničky, je podle mě základ, i když se dají

    samozřejmě koupit boty na suchý zip nebo jen takové ty nazouvací. Bohužel i já

    se synem bojuju, učím ho to neustále už téměř půl roku, on už to celkem i umí,

    když mu řeknu, aby mi to ukázal, tak mu to sice chvilku trvá, ale zvládne to,

    jenže je líný a jakmile nejsem poblíž, boty nazuje bez rozvazování a zavazování.

    A to samé dělá i u bot na suchý zip, prostě je líný to rozepínat a zapínat,

    takže má boty neustále sešlapané a já už fakt nevím, co s ním. A voňavé

    tkaničky jsem zkoušela jednou, protože dcera v pubertě je nosí na botách,

    tak jsem si říkala, že by to mohla být dobrá motivace, ale syna to nijak

    nenadchlo, takže dál jedeme podle básniček :/

    superkarma: 0 07.03.2014, 14:05:40
  2. [56] Michalela [*]

    Tak já musím říct,

    že to, aby si dítě umělo zavázat tkaničky, je podle mě základ, i když se dají

    samozřejmě koupit boty na suchý zip nebo jen takové ty nazouvací. Bohužel i já

    se synem bojuju, učím ho to neustále už téměř půl roku, on už to celkem i umí,

    když mu řeknu, aby mi to ukázal, tak mu to sice chvilku trvá, ale zvládne to,

    jenže je líný a jakmile nejsem poblíž, boty nazuje bez rozvazování a

    zavazování. A to samé dělá i u bot na suchý zip, prostě je líný to rozepínat a

    zapínat, takže má boty neustále sešlapané a já už fakt nevím, co s ním. A

    voňavé tkaničky jsem zkoušela jednou, protože dcera v pubertě je nosí na

    botách, tak jsem si říkala, že by to mohla být dobrá motivace, ale syna to

    nijak nenadchlo, takže dál jedeme podle básniček :/

    superkarma: 0 20.02.2014, 20:45:12
  3. avatar
    [55] Suzanne [*]

    Vivian — #54 souhlasSml67

    superkarma: 0 17.09.2011, 10:46:48
  4. avatar
    [54] Vivian [*]

    Nemyslím si, že je racionální trýznit tříleté batole drezúrou v zavazováním tkaniček, v tomhle věku většinou nemá jemnou motoriku natolik vyzrálou, že by bylo schopné dělat s prstíky něco tak složitého... Školkové dítko bych s tím netrápila, suché zipy nebo nazouváky to jistíSml16 V 5-6 letech s tím bude mít podstatně menší problém (protože už na to bude zralé) a nebude to pro ně takový stres.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #55
    superkarma: 0 12.09.2011, 10:22:10
  5. avatar
    [53] Běla [*]

    Alenka0010 — #51 To náš 4 letý taky ujde 14 km je prostě k neutahání a ještě si to ztíží neustálím pobíháním,  někdy máme pocit že se více nabíjí energií.

    Tkaničky zkouší  zavázat ale zatím neohrabaně,cení se snaha.

    superkarma: 0 09.09.2011, 17:08:27
  6. avatar
    [52] denkas [*]

    Alenka0010 — #51 To máš pravdu ,chodit může každej (no skoro každej)

    superkarma: 0 09.09.2011, 10:45:42
  7. avatar
    [51] Alenka0010 [*]

    funnka — #33 Já mám pocit, že čím dřív se začne, tím líp. S manželem oba máme rádi turistiku a abychom mohli chodit, musel kluk od mala taky. Do cca 2 let jsme ho nosili na zádech v sedačce, do asi tří let jsme ho různě poponášeli a kolem 5 let bez problémů ušel 15 kilometrů. Dnes v 10 letech je na tom líp než já, sám vybírá túry s délkou kolem 20 kiláků a často je to pro něj ještě máloSml22.

    Chápu, že každý není sportovní typ, ale podle mýho chůze není žádný sport a je to naprosté minimum, co pro své zdraví může člověk udělat, když už nedělá nic jiného. Stav naší populace, kdy je skoro polovina obézních, jasně o něčem svědčí.  

    1. na komentář reaguje denkas — #52
    2. na komentář reaguje Běla — #53
    superkarma: 0 09.09.2011, 08:35:34
  8. avatar
    [50] átéčko [*]

    Jo, oba už to zvládnouSml67Sml30

    superkarma: 0 08.09.2011, 21:13:58
  9. avatar
    [49] denkas [*]

    Astřička — #38 Tak můj táta taky neuměl plavat! Myslim ,že dost lidí neumí plavat.Prostě někdo umí to a někdo zase něco jinýho!Sml80 Já plavu ,ale někde v hloubce bych teda nebyla,na kole jedu ,ale na silnici bych nejela,..Na lyžích sem stála 2Xv životě.

    superkarma: 0 08.09.2011, 20:00:54
  10. avatar
    [48] denkas [*]

    Moje děti to umí-už hodně ,hodně let Sml30 Vnoučata učil tkaničky zavazovat děda a naučil je to všechny,No ještě ho čekají dvě vnučky-rok a půl a 14dní starýSml30.V tý první třídě to uměli všichni!!

    superkarma: 0 08.09.2011, 19:57:36
  11. avatar
    [47] Pentlička [*]

    Umí. Je jim 24 a 26, bodejť by neuměli.

    superkarma: 0 08.09.2011, 17:16:50
  12. avatar
    [46] Kuře [*]

    Astřička — #38 No, já mám čtyřicet a když bych se móc hecla, uplavala bych tak 5 metrů. Na lyže mě nedostane nikdo. Pravda - tkaničky si zavázat umím. Nicméně to že jsem neplavec a nelyžař neberu jako ostudu,ale jako fakt a nemíním se to učit. Děti se to naučit chtěly, tak se to naučily. Já sama to od dětství považuju za totální zhovadilost a nikdy jsem nepochopila smysl plavání v bazénu, lyžování na svahu či běhání kolem sídliště. Jó jet na kole na výlet, jít na výšlap s tím, že uvidím XXX, to beru.

    To jenom k tomu naříkání, že je hrozné, když někdo neumí plavat, bruslit, lyžovat... Prostě ne každý má sportovního ducha.

    superkarma: 0 08.09.2011, 16:44:35
  13. avatar
    [45] kobližka [*]

    Rikina — #44 Nad tvojí poslední větou se mi zvedají koutky úst Sml30

    superkarma: 0 08.09.2011, 15:09:25
  14. [44] Rikina [*]

    L_B — #40 tak samozřejmě školky jsou různé a doba dnes je jiná. Moje děti šly do školky v roce 1988, což byla doba, kdy dítě do 3 let včetně chodilo do jeslí, tam si nemuselo zavazovat nic. Ale od tří let vejš se přešlo do mateřské školy, a těch bylo málo a měly narváno. Takže si mohly směle klást požadavky, co mají děti umět, protože ty učitelky jich tam fakt měly moc, a nehodlaly si komplikovat život s dětma, které by musely extra opečovávat. Sml57 Taky se mí potomci nedostali do školky, kterou jsme měli u nosu, a museli jezdit školkovým autobusem přes celé město do školky velmi vzdálené, kde ovšem bylo přihlášených dětí míň a tudíž lepší šance je tam dostat. Starší syn šel do školky jako pětiletý a tkaničky zvládal bez problémů, mladší byl tříletej a nedělal úhledný mašličky, nicméně nějak si ty tkaničky zauzlovat taky zvládnul. Někdy tak úspěšně, že se musely ustříhnout, aby se vůbec dostal doma z bot. Sml80 

    1. na komentář reaguje kobližka — #45
    superkarma: 0 08.09.2011, 14:48:10
  15. avatar
    [43] L_B [*]

    L_B — #42 smarjaaa - TYPSml28

    superkarma: 0 08.09.2011, 14:11:34
  16. avatar
    [42] L_B [*]

    Lucimo — #41 no jo - zjistuju, ze uz taky zacinam "mamkovatet", kdyz tu reptam nad pubertakama, co nam tu pres leto vysedavali dlouho do vecera pod oknamaSml31 - to my, my jsme sedavali zasadne v autobusove zastavce...Sml32Sml30

    .

    jestli prahnes po snerovacich, tak zkus takove, co jim snerovani zacina hodne u prstu - jakoby tip pohorek - ty byvaji vetsinou lepsi/sirsi na obouvani...Sml22Sml67

    ...my jsme nekolikatery suchacove kotnikove zkouseli vloni pro holku a mela v tom tu nohu strasne volnou, takze zustavame u tkanickovych kotnikovych...

    1. na komentář reaguje L_B — #43
    superkarma: 0 08.09.2011, 14:10:40
  17. avatar
    [41] Lucimo [*]

    L_B — #40 To víš, ta dnešní mládež! To za našich mladejch let nebývalo!Sml30

    Jeňa má téměř všechny boty na sucháč, protože má tak vysoký nárt, že kdyby měl všechny zavazovací a já bych je musela pokaždé celé vyšněrovat, tak mě odvezou.Sml15

    1. na komentář reaguje L_B — #42
    superkarma: 0 08.09.2011, 14:01:57
  18. avatar
    [40] L_B [*]

    Rikina — #20 ja myslim, ze ani za nas to pozadavek do skolky nebyl (jsem rocnik ´78) - schvalne se musim zeptat mamky...

    .

    ...jinak boty na suchac maji decka akorat ve skolce na zahradu, jinak kupujeme vyhradne zavazovaci, aby jim noha v bote dobre sedela  - holka (cerstve 5let) se to ucit chce - trenuje to sama od sebe, ale zatim zvladne jenom uzel a udelat klicku, ale uz to nezvladne poradne utahnout...

    ...na petilete se nas na tohle vubec neptali...Sml23Sml80

    .

    .

    a nesouhlasim moc s tim, ze dnesni matky nechavaji vsechno, az prijde samo - myslim, ze to tak byvalo i driv (viz mamky kamaradka a silne zanedbana logopedie jeji dcery - ted uz dospele s docela silnou vadou reci) - naopak mam pocit, ze dnesni matky resi veci kolikrat vic (a nebo jine) nez nase matky - asi mame vic casu a nevime, co roupama...Sml57Sml30

    1. na komentář reaguje Lucimo — #41
    2. na komentář reaguje Rikina — #44
    superkarma: 0 08.09.2011, 13:57:11
  19. avatar
    [39] Lucimo [*]

    kobližka — #37 No, to sice jo, v článku, ale někdo níže píše, že zavázání tkaniček bylo jedním ze základních požadavků, aby dítě vzali do školky, což mi příjde jako neproveditelná debilita. Já jsem byla velmi šikovná holčička, kterou chlapečkům dávali za vzor, tak se schválně zeptám máti, kdy jsem si uměla tkaničky zavázat.Sml30

    superkarma: 0 08.09.2011, 13:52:38
  20. [38] Astřička [*]

    Můj Pinďa ještě nemůže umět zavázat tkaničky, protože mu včera byly teprve 3 neděle Sml16, ale do základních dovedností zavázání tkaniček určitě patří, aspoň si to myslím. Jaká je to pak ostuda, když můj strýc ve svých 60letech si neumí zavázat boty, neumí plavat a ani jezdit na kole... Můj o rok mladší taťka ho to všechno sice učil, babička taky, ale marně. Přitom strýc zaostalý není, má rodinu, chodí do práce... Jo, holt každému přáno asi není.  

    1. na komentář reaguje Kuře — #46
    2. na komentář reaguje denkas — #49
    superkarma: 0 08.09.2011, 13:48:23
  21. avatar
    [37] kobližka [*]

    Lucimo — #36 Ale v článku se píše,že tkaničky by si dítě mělo umět zavázet,než jde do první třídy.Teda šestileté.na učení máš ještě čas Sml16

    1. na komentář reaguje Lucimo — #39
    superkarma: 0 08.09.2011, 13:46:20
  22. avatar
    [36] Lucimo [*]

    wich — #30 U nás do školky berou dvouročáky, takže berou i s plínou a dudlíkem, oblíkají je, dokonce i krmí. Dokonce prvních pár dní mého syna uspávaly na rukách i když jsem jim říkala, že pokud nebude moct usnout, ať mi brnknou, že si ho vezmu domů.

    A myslím, že vázat tkaničky ve třech letech je sci-fi. Možná přešikovné holčičky, ale většina kluků těma svýma hrabičkama by to zvládla těžko. Viděla bych to tak na 4-5 let. Ale schválně svého už tříročáka zkusím potrénovat, jak to bude vypadat.

    1. na komentář reaguje kobližka — #37
    superkarma: 1 08.09.2011, 13:25:07
  23. [35] cilani [*]

    JustitiaJ — #34 jojo, to je sakra rozdíl. Každopádně aspoň nějakou výdrž by dítě mít mělo, jinak si do budoucna zadělává na zdravotní problémy. Když už nic, tak střeva pohyb potřebují (aspoň tak mi to bylo vtloukáno do hlavy)

    superkarma: 0 08.09.2011, 12:59:46
  24. [34] JustitiaJ [*]

    funnka — #33 tak po Praze je to něco jinýho:-) bych si myslela, on je rozdíl jít 10km po městě s tvrdou dlažbou, 10km v horském terénu či 10km po lesních a polních cestách. Sml80Sml22

    1. na komentář reaguje cilani — #35
    superkarma: 0 08.09.2011, 12:57:41
  25. [33] funnka [*]

    Anime Otaku — #25 Tak vás bych doma nechtěla.Nejvíc jsme letos ušli  9 km po Praze a pak nás 3 dny bolely nohy.Každej není sportovní typ a nutit děti je drsný.Naši mě taky jako dítě chtěli donutit chodit na výlety,ale pak to vzdali.

    1. na komentář reaguje JustitiaJ — #34
    2. na komentář reaguje Alenka0010 — #51
    superkarma: 0 08.09.2011, 12:46:22
  26. [32] cilani [*]

    Alenka0010 — #31 nojo, ale co když se mu nebude chtít nikdy? Někteří by si pak nebyli schopní ani v 10 letech utřít zadnici.. (třeba můj synoveček se k tomu nemá, to raději nejde na záchod, ale do školky to musel zvládnout) 

    superkarma: 0 08.09.2011, 12:26:07
  27. avatar
    [31] Alenka0010 [*]

    cilani — #11 Jsou to názory z jednoho nejmenovaného servru...všechno prý přijde samo, dítě si řekne, až je čas Sml30.

    1. na komentář reaguje cilani — #32
    superkarma: 0 08.09.2011, 12:16:38

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] wich [*]

    kobližka — #29 Sml22 Moje kamarádka je učitelka ve školce a taky jsou v její MŠ v těchhle věcech nekompromisní. U zápisu dostanou rodiče seznam s tím, co vše musí děti umět. A říká vždy - je duben, do září mají maminky dost času na učení Sml22 Kdyby se měly speciálně věnovat každému dítěti, nedělají nic jiného.

    1. na komentář reaguje Lucimo — #36
    superkarma: 0 08.09.2011, 11:27:06
  2. avatar
    [29] kobližka [*]

    Myslím,že pro dítě,co nastupuje do první třídy je naprostý standard umět si zavázat tkaničku,byť nosí boty se suchým zipem.To je věcí rodičů a nelze to omluvit tím,že nemají na to nervy,když dítě u toho ječí.Kantor je na škole kvůli jiným věcem a nebude se zabývat tím,jestli si umí dítě zavázat tkaničku.

    1. na komentář reaguje wich — #30
    superkarma: 0 08.09.2011, 11:15:09
  3. [28] JustitiaJ [*]

    Anime Otaku — #25 No, tak desetiletý děti bolej nožičky i když se jdou třeba jen 4 km. Sice mají 7 kroužků - i sportovní, ale nožičky je bolej. A když už se jde, tak je to samé kdy už bude nějaký obchod, aby si mohly dětičky něco koupit... Ale je zajímavé, že klidně prohlásí, že se skautem choděj i 25km a není to problém...Sml24

    A tkaničky - nejpozději do nástupu do 1. třídy by to dítě mělo umět. Nevím, kolik mi bylo, když jsem se to učila, ale učila jsem se to na zavinovačce pro panu a důslednost mých rodičů mi velmi pomohla.

    Nikdy nezapomenu na radost 10.letého kluka, když se poprvé strefil na "malé straně" do wc mísy. Kdybych u toho nebyla, myslela bych si, že je to vtip.Sml80

    superkarma: 0 08.09.2011, 11:00:16
  4. [27] JustitiaJ [*]

    ToraToraTora — #22 To jako že by učitelky měly dětem zavazovat boty? :-) Pokud vím, rodinné příspěvky za děti neberouSml80

    superkarma: 0 08.09.2011, 10:54:32
  5. [26] Rikina [*]

    Anime Otaku — #25 Cooo, bolely je nožičky? Sml28 Neuvěřitelné. Výlety na 15 km jsem plánovala se světluškama - což jsou malé holky u skautů, než se stanou skautkami, tedy 8 - 12 let, zhruba. Taky je ze začátku bolely nožičky, ale jelikož jim to nebylo nic platný, tak si buď zvykly, nebo si našly jiný kroužek, třeba keramiku, u toho se sedí. Sml57

    superkarma: 0 08.09.2011, 10:53:56
  6. [25] Anime Otaku [*]

    ToraToraTora — #22 Kdyby jenom prvňákům na příměstském táboře jsme měli děcka (hlavně kluky) od 9 do 12 let.Z jednadvaceti dětí si 2 tkaničky neuměli zavázat (utáhli boty a konce strčili do bot a nebyla to jen móda, protože opravdu zavazovat neuměli) u 18 dětí jsme měli informace, že jsou neplavci. A když jsme jim dělali soutěžní kvíz tak nikdo nevěděl nejvyššíí horu ČR (a to vím i já jako absolutní zeměpisný ignorant). Byl veliká problém za 6 hodin ujít asi 7 kilometrů (bolely je nožičky, se mnou rodiče tohle chodili když mi bylo tak 5 a problém to nebyl). Takýe aý jednou budu mí těti, tak asi budu povaýována za nelidu, ale nedopustám aby moje děcko neumělo zavázat ve 12 tkaničku, aby nedokázalo ujít párk kilometrů ve věku kdy by se výlety daly táhnout přes 15 kiláků a hlavně aby umělo plavat tak brzy, abych se nemusela bát s ním být u bazénu, že mi tam omylem žuchne a utopí se.

    1. na komentář reaguje Rikina — #26
    2. na komentář reaguje JustitiaJ — #28
    3. na komentář reaguje funnka — #33
    superkarma: 0 08.09.2011, 10:37:58
  7. [24] Klára Křížová [*]

    ToraToraTora — #23 Jenže když dítě u toho ječí, že mu to nejde, někteří rodiče vyměknou a vyprdnou se na to. A ječení je pro děti někdy způsob, kdy ví, že rodič toho snažení nechá.

    superkarma: 0 08.09.2011, 10:30:12
  8. avatar
    [23] ToraToraTora [*]

    Klára Křížová — #19 Na všechno není dost času...na všechno je správný věk a pokud ten rodič správný věk promešká, nebo správně ignoruje, měl by být razantně vyveden z omylu. Protože ignorací svého dítěte nemrví život sobě, ale jemu.

    1. na komentář reaguje Klára Křížová — #24
    superkarma: 0 08.09.2011, 10:24:29
  9. avatar
    [22] ToraToraTora [*]

    Rikina — #20 Dnes to chtějí u zápisu do školy, protože spousta dětí má boty na sucháč, tak se učitelky nepředřou. Ale i tak je spousta prvňáků, co to prostě neumí.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #25
    2. na komentář reaguje JustitiaJ — #27
    superkarma: 0 08.09.2011, 10:22:28
  10. avatar
    [21] delfi.na [*]

    Chce to trošku trpělivosti a dítě se to naučí. Já učila jednoho klučinu na táboře v jeho šesti letech vázat tkaničky, protože mě nebavilo, jako jeho vedoucí, mu pořád zavazovat tenisky. A naučil se, stačilo to párkrát ukázat, a trošku potrénovat a hotovo Sml16

    superkarma: 0 08.09.2011, 10:17:36
  11. [20] Rikina [*]

    Pokud vím, byl to jeden ze základních požadavků, aby dítě vůbec vzali do školky. Aby se umělo samo kompletně oblékat i svlékat včetně zapínání všeho a zavazování bot. Sml80 Což naprosto chápu, než by učitelka oblékla 30 dětí, tak je poledne a už by nemusely vůbec chodit ven, poněvadž do svačiny by je zase svlékala. Sml57

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #22
    2. na komentář reaguje L_B — #40
    superkarma: 0 08.09.2011, 10:14:03
  12. [19] Klára Křížová [*]

    wich — #16 Samo nepřijde nic, možná samy děti přijdou ve 14, že neumí plavat, jezdit na kole a na lyžích..  a že to chtějí umět..máme to v rodině, vím o čem mluvím. Na všechno je vždycky času dost a my jsme "Herodesové", že děti pláčí, když se učí na kole a nejde jim to... "Proč je ho do toho nutíš, když u toho řve?" ..ještě dneska mi to zní v uších. Sml32

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #23
    superkarma: 0 08.09.2011, 09:57:44
  13. avatar
    [18] wich [*]

    Zuzča — #17 To tvrzení pediatričky, že teď jsou stejně boty na suchý zip, tak pacientka nemusí umět zavazovat tkaničky, mi přijde nějaké divné. Vždyť zavázat tkaničku je jeden z testů jemné motoriky Sml14

    superkarma: 0 08.09.2011, 09:49:45
  14. avatar
    [17] Zuzča [*]

    Na vázání tkaniček se mě ptala MUDra při 5leté prevntivce. Když jsem řekla, že holka zvládne jen suk/uzel, tak sama řekla, že dneska, když jsou boty na sucháč, to vlastně zatím nepotřebuje. Uběhlo půl roku a dcera dostala boty na tkaničky a trénuje a trénuje. Ale na zahradu ve školce má sucháče.

    Knopper: Klárce ta "jednodušší" varianta přijde složitější jak klasika.

    Evík — #14 to je super, píšu si a musím se naučit

    1. na komentář reaguje wich — #18
    superkarma: 0 08.09.2011, 09:43:24
  15. avatar
    [16] wich [*]

    Alenka0010 — #3 Ono všechno přijde samo, ale právě s tím tréninkem. Na to ty maminky zapomněly Sml14

    1. na komentář reaguje Klára Křížová — #19
    superkarma: 0 08.09.2011, 09:38:14
  16. avatar
    [15] Evík [*]

    no jsou to dvě básničky..nějak se mi to spojilo Sml30

    superkarma: 0 08.09.2011, 09:33:57
  17. avatar
    [14] Evík [*]

    „Jedna smyčka, druhá smyčka,

    k tomu ještě malá klička,

    utáhni to trošičku,

    ať máš hezkou mašličku.“

    Nejdřív uzlík ze dvou konců, 

    potom na tom kratším kličku, 

    pak obtočit druhým koncem, 

    provléknout tím očkem smyčku - A UŽ KOUKÁŠ NA MAŠLIČKU!

    holky znáte ještě nějakou básničku na učení vázání tkaniček?

    1. na komentář reaguje Zuzča — #17
    superkarma: 0 08.09.2011, 09:33:09
  18. [13] pramati [*]

    Syn se to naucil jako predskolak. Dcera se to sama naucila ve letech, protoze chtela jet sama na tabor a vedoci ji rekl, ze muze, az si bude umet po sobe uklidit postel, skrin a zavazat tkanicky. Dal ji to jako nerealny cil, aby nejela sama tak mala a ona to zvladla :-) Ja jsem ji to ucila a neslo to a pak ji starsi bracha ukazal druhou metodu  a ta jis la. Ze se boty porad rozvazovaly, to je jina :-)

    superkarma: 0 08.09.2011, 09:09:44
  19. avatar
    [12] Knopper [*]

    Dcera si zavazuje tkanicky od ctyr let, zatim jen tim jednodussim zpusobem, dve smycky zavazat, ale i tak je super, ze to nemusim delat jaSml24 Boty na suchac ma jen ve skolce na zahradu, aby se to obouvani urychliloSml67

    superkarma: 0 08.09.2011, 09:09:42
  20. [11] cilani [*]

    Alenka0010 — #3 By mě zajímalo, jak přijde samo vázání mašličkySml28. Nakonec se nebude chodit ani do školy, protože ono to přijde samo...

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #31
    superkarma: 0 08.09.2011, 08:54:13
  21. [10] funnka [*]

    naši mě to učili,ale ještě v první třídě mi to nešlo,tak mi museli koupit na suchý zip.Když jsem zjistila,že se dají koupit i na dospělé,z pohodlnosti jim dávám přednost.Nebaví mě chodit po městě a zastavovat se na zavazování.

    superkarma: 0 08.09.2011, 08:51:14
  22. [9] hejluc [*]

    Mám doma předškoláka a neumí - jsem líná ho to učit a nemám na to nervy (a on taky ne Sml24), takže jsme boty na tkaničky ani nekupovali. Ale když tak nad tím přemýšlím, už by bylo na čase...

    superkarma: 0 08.09.2011, 08:35:30
  23. avatar
    [8] selinka [*]

    Alenka0010 — #3 no..já to řeším Sml80 a syn se snaží, ale pořád mu ty tkaničky jsou "krátký" .. jakože když už udělá smyčku, tak příliš volnou. Ale pokračujem v tréninku Sml22

    superkarma: 0 08.09.2011, 08:26:33
  24. avatar
    [7] femme [*]

    Florencie — #5 jojo Sml22

    superkarma: 0 08.09.2011, 08:21:03
  25. avatar
    [6] Florencie [*]

    Alenka0010 — #3 Sucháče nosej ti, co to neuměj Sml30

    superkarma: 0 08.09.2011, 08:19:31
  26. avatar
    [5] Florencie [*]

    femme — #4 Nene Sml28

    1. na komentář reaguje femme — #7
    superkarma: 0 08.09.2011, 08:18:56
  27. avatar
    [4] femme [*]

    znám skoro 14letého kluka, který si zavazovat tkaničky neumí Sml80

    1. na komentář reaguje Florencie — #5
    superkarma: 0 08.09.2011, 08:17:55
  28. avatar
    [3] Alenka0010 [*]

    Dnes maminky většinou neřeší nic, prý všechno má svůj čas a přijde to samo. Naše děti, všechny tři, uměly vázat tkaničky už ve školce a oba kluci raději nosí boty s tkaničkami, vypadají tak nějak líp než boty se sucháčema.Sml36

    1. na komentář reaguje Florencie — #6
    2. na komentář reaguje selinka — #8
    3. na komentář reaguje cilani — #11
    4. na komentář reaguje wich — #16
    superkarma: 0 08.09.2011, 08:12:44
  29. avatar
    [2] Florencie [*]

    Myslím si, že ulevování od základních věcí (za což beru i zavazování tkaniček) může dnešní doba, kdy se dětem dovolí všechno hned jak začnou odmlouvat Sml80

    superkarma: 2 08.09.2011, 08:10:10
  30. avatar
    [1] selinka [*]

    Otravné?? Dcera si vázala tkaničky už ve školce, ale u syna jsem zatím pohořela - trénujeme, trénujeme, ale neúspěšně Sml15

    superkarma: 0 08.09.2011, 07:04:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme