Liga proti rakovině pořádá letos už 20. ročník veřejné sbírky, při níž dobrovolníci prodávají již tradiční žlutou kytičku, letos s růžovou stužkou. Tématem pro rok 2016 je totiž informační preventivní kampaň k rakovině prsu u žen i mužů.

kytickavelkaV ulicích potkáte více než 13 500 dobrovolníků ve žlutých tričkách.

Nabízí 920 000 kytiček s růžovou stužkou, ke kterým získáte i letáček o prevenci nádorů prsu.

K dostání jsou na 1 100 místech v celé České republice.

Nestihla jste si ani tak žlutou kytičku zakoupit? Můžete si pořídit alespoň tu elektronickou. Lze ji stáhnout po odeslání dárcovské SMS ve tvaru DMS KVET na číslo 87 777. Cena jedné DMS je 30 Kč, Liga proti rakovině Praha obdrží 28,50 Kč.

Horkou novinkou je i aplikace pro chytré mobilní telefony. Umožní prostřednictvím sdílení polohy na interaktivní mapě vyhledat nejbližšího prodejce kytiček. Více ZDE.

Kde už sbírka pomohla

Inspirací pro uspořádání veřejné sbírky Liga čerpala z irského konceptu tzv. Daffodil Days (Narciskové dny), které pořádá The Irish Cancer Society již od roku 1988.

Cílem sbírky je přinášet veřejnosti informace o prevenci rakoviny a získat finance prodejem kvítků měsíčku lékařského. Jejich cena je minimálně 20 Kč. Za předchozích 19 ročníků sbírky Český den proti rakovině bylo rozděleno téměř 250 milionů Kč. Z toho:

  • 40 % na nádorovou prevenci,
  • 35 % na zlepšení kvality života onkologických pacientů,
  • 25 % na podporu výzkumu, pro investiční podporu onkologických pracovišť a podporu hospicům.

Reklama