Styl

Účinné cviky a problémové partie

Minulý týden jsme vám na stránkách zena-in.cz představili nový typ stroje - kinesis, multifunkční systém, díky kterému procvičíte celé tělo. Zároveň jsme vás vyzvali, abyste nám napsali, jaké partie na těle se vám nedaří zformovat. Z vašich příspěvků jsme ve spolupráci s Fitness Euforie (www.euforie.cz) a trenérkou Ditou připravili sérii cviků na ta nejproblémovější místa:

Cviky na stehna

Nohy představují jednu z nejzanedbávanějších partií těla. Většina začátečníků se věnuje spíše horní polovině těla, nejníže dojdou ke spodní části břicha, maximálně hýždě. Ale nohy se vynechávají, přitom je důležité mít krásně zpevněné stehna. Jedním z nejúčinnějších cviků jsou výpady.

  • Správné provedení: výdech při pohybu nahoru, nádech při pohybu dolu, přední noha ohnuta v pravém úhlu, Pozor! Koleno přední nohy nesmí svírat ostrý úhel!

    Nejčastější chyby:
  • neúplné provedení, je potřeba jít až do úrovně, kdy je vrchní část stehen vodorovně s podlahou
  • nezaklánět se

    Tipy:
  • výpady můžeme cvičit buď střídavě každou nohou
  • nebo udělat x opakování na jednu stranu a pak na druhou
  • Zapojené svaly: kvadriceps (čtyřhlavý stehenní sval), asistující svaly: gluteus (hýžďový sval) hamstringy (svaly zadní strany stehna)

Se zapojením již zmíněného Kinesis můžeme zapojit kromě spodní poloviny těla i horní partie.

cvičení

  • Důležité je zvolit vhodnou zátěž, překřížit lanka a společně s výpadem jdou paže z předpažení do upažení. Zapojíme tak hluboký stabilizační systém (břišní svaly, záda) a zadní stranu paží. Díky jednomu cviku na Kinesis zapojíte komplexně celé tělo.

    Nejčastější chyby:
  • Stejné jako u výpadů
  • nepředsouvat hlavu, ramena tlačit od uší směrem dolů

Cviky na lýtka

Na tvarování lýtek je nejvhodnější obyčejné švihadlo nebo běh, pokud nic z toho nepomáhá, nebo pokud to není váš šálek kávy, doporučujeme cvičit výpony, nejprve bez zátěže a větší počet opakování a postupně přidávat zátěž.

cvičení

  • U Kinesis můžeme opět zapojit lýtka plus přidat i jinou partii těla.
  • Z lehkého podřepu jdeme do výponu, paže přes pokrčení do vzpažení.

    Nejčastější chyby:
  • zvedání ramen, je důležité je neustále tlačit od uší směrem dolů.

    Tip:
  • Lýtka patří mezi tonické svaly a je důležité je potahovat, stejně jako hamstringy (zadní strana stehen)

Břicho:

Břišní svaly jsou svaly s tendencí k oslabení (ochabnutí). Jde o problémové partie, u kterých není lehké vidět výsledky. Základem správného a efektivního posilování je zvládnutí zapojení a zpevnění hlubokého stabilizačního systému a správného dýchání.

cvičení

  • Pokud zvládnete jednoduché cviky na podložce a hmotnost trupu již nestačí, můžete přejít k větší zátěži.
  • Na hrudník si přiložíte pás, zvolíte zátěž a zvedáte trup směrem vzhůru. Výdech směrem nahoru.

    Nejčastější chyby:
  • špatná zátěž, pokud zvolíte moc velkou, svaly, které budete přetěžovat, nebudou břišní svaly, ale zádové, což je nežádoucí.

    Tip:
  • Před posilováním břišních svalů je nutné protáhnout bederní vzpřimovače.

Kinesis najdete ve Fitness Euforie v Praze na Smíchově. Jak na stroji cvičit, vám kdykoli ukážou zkušení trenéři, navíc každé úterý a čtvrtek od 18.15 do 18.45 zdarma! Více se dozvíte na www.euforie.cz.

Pokud vás kinesis zaujal a chtěli byste jej vyzkoušet, zapojte se do soutěže o volné vstupy do Fitness Euforie ZDE.

   
31.05.2012 - Sportem ke kráse - autor: (red)

Komentáře:

  1. avatar
    [16] Šidlinka [*]

    Já mám problém dokopat se ke cvičení... ale potřebovala bych tělo zpevnit Sml22.

    superkarma: 0 07.11.2012, 10:13:58
  2. avatar
    [15] LudPa [*]

    Taky potřebuju něco udělat s břichem, prý ho mám jak zápasník sumo.

    superkarma: 0 07.06.2012, 18:06:27
  3. [14] Jane1 [*]

    Mé břicho by chtělo ubrat na objemu.

    superkarma: 0 03.06.2012, 21:39:00
  4. avatar
    [13] tajnostii [*]

    Na to nejsemSml30

    superkarma: 0 03.06.2012, 08:13:17
  5. [12] marienka-m1 [*]

    Bych taky potřebovala zpevnit své ochablé svalstvo...slabá vůle, proto se válím v posteli a cpu se jako praseSml80

    superkarma: 0 31.05.2012, 22:55:42
  6. avatar
    [11] ekleinovka [*]

    Já cvičím podle sebe...nemůžu všechno....

    superkarma: 0 31.05.2012, 21:26:29
  7. [10] Trefa [*]

    Trefa:brisko mam male,ale ve stehnach bych chtela zhubnout.

    superkarma: 0 31.05.2012, 20:19:53
  8. [9] step1 [*]

    Na nejproblémovější břicho nebyl uveden ani jeden cvik. Škoda. Sml80

    superkarma: 0 31.05.2012, 13:50:41
  9. avatar
    [8] Jindriska8 [*]

    Na bříško cviky dělám a zvládnu leh sed 40x najednouSml22

    superkarma: 0 31.05.2012, 11:48:01
  10. avatar
    [7] Kytinkak [*]

    bříško bych potřebovala ze všeho nejvíceSml80

    superkarma: 0 31.05.2012, 10:40:38
  11. avatar
    [6] vmarta [*]

    ach to břicho Sml30Sml30

    superkarma: 0 31.05.2012, 09:11:37
  12. [5] Saritka [*]

    Zhubnout nemusím, ale bříško by mohlo trochu Sml30

    superkarma: 0 31.05.2012, 09:09:51
  13. avatar
    [4] blesksoft [*]

    no já mám zkrácené šlachy za kolenama takže to pěkně bolí když napnu

    superkarma: 0 31.05.2012, 07:45:08
  14. [3] Roland [*]

    U mě je také asi nejvíce problémové břicho.

    superkarma: 0 31.05.2012, 07:42:47
  15. [2] babočka12 [*]

    cvičím dle dvd doma,právě na problémové partie.a je to znátSml22

    superkarma: 0 31.05.2012, 07:05:51
  16. [1] lidicka [*]

    Mám problémové jen břichoSml52

    superkarma: 0 31.05.2012, 06:28:12

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme