O kurzu Milujte se v rodinách jste si již na našem webu mohly přečíst. Jana se na rozdíl od své kolegyně orientuje na partnerské vztahy. Učí ženy, jak porozumět sobě a zlepšit tak vztah k okolí a hlavně ke svému muži.

JanaJana Vanišová

Zakladatelka projektu MILUJTE SE V RODINÁCH

Vystudovaná andragožka, publicistka a mentorka. Bývalá tisková mluvčí silných osobností.  20 let se věnovala interní a externí komunikaci. Posledních 6 let se věnuje vzdělávání dospělých formou personifikovaného PR koučinku, v současnosti zejména vztahovému mentoringu.

Proč si myslíte, že ženy mají řídit muže a vůbec na sobě pracovat?
Když nerozumíte sobě, nemůže vám dobře fungovat žádný vztah. Síla všech vztahů, které máte, je cesta, kterou tvoříte sama se sebou a okolím. Jsou to pevné, ale křehké vazby, a když je žijte jen tak mimoděk, nemůžete je tvořit a rozvíjet tak, abyste byla spokojená. Viděla jsem spoustu chyb, které ženy dělají svým manželům a chodili se ke mně radit desítky mužů. Hledali pochopení u svých žen a nedostávalo se jim to. Sebevědomí nás žen totiž bylo dlouhodobě devastováno. Cítím, že je čas nám ho všem vrátit.

Ale proč se nám to takto děje?
Ve školách nás základní vztahové, emoční a vývojové věci neučí. Neumí nás je mnohdy naučit ani vlastní rodina. O historii ani nemluvím. A tak hledáme, zkoušíme a trápíme se. Jsme unavené, ztracené ve světě vztahů. Lidé se mě často ptají, jak to dělám, že máme s mužem tak úžasný vztah. Co jim odpovídám? Že muži mají za úkol řídit celý svět, banky, farmacii, auto-moto průmysl, technologické firmy a politiku. Nikdy nás tam oficiálně nepustí, jedině, že se stanete Angelou Merkelovou – ženou s krátkými vlasy, v proporcích muže a v pánském kostýmu. Ale za každým úspěšným mužem stojí žena. V tom je náš úkol. Máme za úkol podporovat a milovat své muže, ukazovat jim širší kontext, učit je trpělivosti se slabšími, porozumění, vztahu k lidem, zvířatům, stromům, vodě. Žena je ta, která tvoří atmosféru a vztahy v rodině, v práci a ve společnosti a taky tvoří úspěch mužů. Nic není zadarmo. Platí, že co dáte, to dostanete. Někdy až po mnoha letech denního vyzařování lásky a podpory.

A proč by na sobě měly pracovat zase jenom ženy a muži nemusí?
Víte, jediné, do čeho se v našich životech vyplatí investovat, jsou vztahy, ne další zbytečné věci, které se nám doma jen vrší. Ty si s sebou do hrobu nevezmete. Smysl našeho života je ten, že se máme skrze vztahy učit poznávat sebe, rozvíjet a inspirovat druhé. Když umíráte, vaše duše a mysl se zabývá jen vztahy, které prožila, ve kterých uspěla nebo má dluh. Nezabývá se ničím jiným. Jen vazbami lásky, kterou jste vyslala a investovala do vztahů. Mám zkušenost, že muži o lásku žadoní, jen my ženy je neohodnotíme, neumíme ty signály přečíst a pak se míjíme. A to je přeci škoda, ne?

„Když najdete a pojmenujete své nejistoty, vyřešíte 90% problému a můžete se posunout, kam potřebujete – ke svým přáním a nové realitě. Proto se netočte v kruhu, ale stoupejte ve svém životě po spirále vzhůru. Život není kolotoč, ale vývoj směrem vzhůru - k poznání a radosti.“

Proč vznikl projekt MILUJTE SE V RODINÁCH?

Jednoho dne jsem si řekla, že chci to, co mi funguje předávat dalším ženám, že už nechci svou mentální a časovou energii dávat mužům, kteří byli mými šéfy a kolegy. Zlobila jsme se na každou manželku, proč tak jednoduché věci svému muži nezajistí, proč s tím musí zdržovat všechny ženy na pracovišti. A pak mi to došlo, že bude fajn, když je to naučím přímo a jednoduše. Založila jsem koncept „Miluj svého muže“ – ucelený systém devíti kroků, jak v životě najít správný způsob komunikace s partnerem, jak nastavit fungující vztahy v rodině a jak se cítit v roli manželky dobře. Dnes jsem konzultantkou žen a pomáhám jim, aby měly se svým mužem krásný vztah. Vysvětluji jim, že na vztahu je zapotřebí pracovat a to neustále. To vše dělám v rámci celého konceptu MILUJTE SE V RODINÁCH – je to jen polovina. Druhou polovinu konceptu tvoří část „Rozvíjej vztah s dětmi“, kterou lektoruje moje kolegyně Lucie Šarešová. Víc se dozvíte na www.milujtesevrodinach.cz

Čtěte také:

Reklama