Bulvár

U nás znásilňovali Rusové

Dobrý den, četla jsem v magazínu článek ,,Babičce voják pomočil nohy". Musím na něj reagovat přesně opačnou zkušeností babičky, ale s ruskými vojáky.

Praděda musel péct pirohy....

Bydlím ve Slezsku a válku prožila babička zase z té opačné strany. Slezsko a Hlučínsko bylo za války část Říše. Takže tu bylo ,,Německo" a muži odveleni do německé armády. Babičce bylo na začátku války 18let, za dva roky se vdala. Praděda měl doma pekařství a tudíž se měli relativně dobře.

Když k nám přišli vojáci Rudé armády, 1.fronta, byli to vojáci vesměs slušní a vzdělaní. Pradědovi - pekaři vojáci ukradli prase, zašel za velitelem, a ten vojáky potrestal - nechal je postřílet, hrůza, ale zabralo to. Nikdo z vojáků už neraboval, znásilnění ani krádeže velitel netoleroval.

Taky se poprvé setkal z pirohy, musel vojákům péct koláče plněné zelím a masem. S touto frontou se i obyčejní lidé měli relativně dobře, nikdo je neokradl, neznásilnil, nezabil. Pak se fronta přelila, a za tou první přišla druhá fronta.

Bohužel to už byli negramotní,nevzdělaní rolníci, mužíci, Gruzínci, Ukrajinci a jiní. Ve vedlejší chalupě si v patře vybourali díru a do spodní místnosti, obývací pokoj majitelů, si dělali potřebu, prostě nášlapné WC po rusku. Opékali si kradená prasata, nacpali do nich zelí, brambory, zašili otvor a pekli.

Kdo měl doma dcery, snachy, mladší ženy, museli je maskovat jako staré ženy. I tak si odvezli plný náklaďák mladých holek okolo 18-25 let. Vrátila se jediná, seskočila za dědinou z korby, sice ji postřelili, ale mysleli si, že je mrtvá a nechali ji ležet. Co se stalo s ostatními, si můžete domyslet....

Druhá babička, maminka mého otce, seděla se 4 dětmi ve sklepě. Přišel ruský voják a chtěl se s ní potěšit. Naštěstí si to rozmyslel, když se na ní začaly všechny děti věšet, i když to zpočátku vypadalo, že je postřílí. Se sousedkou se potěšilo 20 vojáků za sebou, do smrti byla poznamenaná. Neměla už pak děti, protože byla těhotná a díky tomuto ,,potěšení" potratila a laicky řečeno se zbláznila. A tak by se dalo popisovat jedna laskavost ruských vojáků za druhou. Nevybírali si - mladá, stará, holka nebo žena, těhotná nebo po porodu. Bylo jim to fuk.

Moje maminka se narodila v r.1944. Děda ji viděl poprvé v r.45 a pak, až když se vrátil v r.1948 v těžkého žaláře, kde byl jako voják SS odsouzen. Přitom si nemohl vybrat, jestli na vojnu nastoupí nebo ne a k jakému vojsku nastoupí. Kdo nenastoupil po obdržení povolávacího rozkazu, byl rovnou postaven ke zdi jako dezertér. U nás to byli 2 muži, kteří nechtěli narukovat a byli obžalováni z dezerce a následně zastřeleni, další si to již rozmysleli.

A taky za to všichni draze zaplatili. Zdravím, životem a pokud se vrátili, zase platili, čekaly je represe, postihy jich i rodin. Mnozí se odstěhovali a vystěhovali do Německa, mnohé rodiny byly rozděleny, mnohé marně čekaly na zprávu o životě nebo smrti muže, syna, bratra.

Mnozí řeknou, že Němci taky zabíjeli, znásilňovali a dělali zvěrstva. To nikdo nepopírá. Bohužel o opačných zvěrstvech ruských vojáků a jejich spojenců se nikdy nemluvilo, nesmělo se mluvit. A neodnesly to jen ženy v Sudetech či Slezsku, Hlučínsku či Německu, ale i Rusky, Češky, Polky. Osvoboditelé si nevybírali, hlavně, že to byla ženská a on si ulevil.

Válka je jedno velké zvěrstvo a jen to dokazuje, že ve válkách vždycky zaplatí děti a ženy. Zaplatí svým tělem, zdravím a mnohdy i životem. A je jedno, jestli agresor je Němec, Rus, Íráčan nebo Chorvat.

Války byly a budou hrozné a vždycky to odnesou ti nejslabší.

Pozn. red.: Text nebyl redakčně upraven.

Na tomto příkladu je vidět, že dostane-li člověk přílišnou svobodu, stane se z něj gauner, zloděj, násilník a vrah. A je jedno jestli je „civilizovaný“, nebo ho setřesou z palmy. Simona

SOUTĚŽ o USB hrnek

Kdo jsem? Před tím, než jsem se dostal k moci, jsem studoval na kněze, ale vyhodili mě. Přepadal jsem trasporty s penězi, vydíral... nakonec jsem se svou šikovností a vlivnými známými dostal tam, kam jsem chtěl. Na závěr mě ranila mrtvice a moji kumpáni mě nechali umřít. Báli se, že kdyby zavolali lékaře a já se uzdravil, tak bych je zlikvidoval.

31F32I33S34O35J36 37N38I39L40A41T42S43

Čím přispějete k dnešnímu tématu vy, milé čtenářky? Máte nějaké rodinné historie? Vadí vám hračky v podobě zbraní? Co si myslíte o válkách? Proč vznikají? Na vaše textíky čekáme na adrese:

redakce@zena-in.cz

 

   
10.05.2010 - Blog redakce - autor: Simona Škodáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [69] Eliska Kymos. [*]

    Moje babička žila na Opavsku. Vykládala o válce, jak k nám přitáhli Rusové.

    Do první linie hnali vězně odsouzené na smrt, každý na cestu dostal láhev vodky. Byli to nevzdělanci, kteří se chovali jako zvěř.

    Vykládala o tom, jak jednou přepadli rodinu u nich na vesnici, zavraždili všechny muže a ve stodole přivázali nahé ženy za kruh pro dobytek a nutily je běhat dokola a šlehali je přitom opilí bičem. Ani nechci domyslet jak dopadli.

    Poté zase v jiném domě zavraždili všechny kromě dědy a jeho dvanáctileté vnučky. Musel jim dávat alkohol. Jeho vnučku na zemi celou noc znásilnovali. Poté ji musel promývat heřmánkovou vodou. Bylo to trauma na celý život.

    Jinak o tom, že kradli hodinky a jídlo jsem už taky slyšela. I o tom, že velitel trestal krádeže atd...ale závisí která fronta zrovna procházela.

    superkarma: 0 18.03.2011, 22:09:09
  2. avatar
    [68] Alenka0010 [*]

    Moje babička žila na vesnici na jižní Moravě, kudy taky prošla fronta, měl tam pozorovací bunkr nějakej ten jejich maršál Malinovskij...říkala mi to samé, jak se ženské schovávaly všude možně, aby je Rusáci nenašli.

    Hroznej tatarskej národ, kterej nemá žádnou úctu k životu, k ničemu...nas mnógo Sml28 

    superkarma: 0 19.05.2010, 09:24:41
  3. [67] slunicko321 [*]

    Jsem ráda za tento článek. Jsem mladší generace a neumím si ani představit.

    superkarma: 0 17.05.2010, 15:59:39
  4. avatar
    [66] evelyn [*]

    jastura — #65 jj nejaka ryba je to

    superkarma: 0 13.05.2010, 14:58:36
  5. [65] jastura [*]

    evelyn — #63 zajímavý tvor, dopátrali se co to je?

    1. na komentář reaguje evelyn — #66
    superkarma: 0 13.05.2010, 13:39:16
  6. avatar
    [64] Alka1 [*]

    http://www.novinky.cz/domaci/200104-cesi-muzou-byt-na-sebe-pysni-vzkazuje-wintonovo-dite.html

    superkarma: 0 13.05.2010, 05:40:32
  7. avatar
    [63] evelyn [*]

    Sml52Sml52Sml52ted jsem se zasmala, asi nejsme sami, co nemame v oblibe Rusy. V novinach se pta nejaky chlap, jestli nekdo nevi, co je tohle za tvora, co nasel v balicku s mrazenymi raky

      a v jednom prispevku je vtipne napsano : "Rus prichazi"Sml52

    1. na komentář reaguje jastura — #65
    superkarma: 0 12.05.2010, 12:22:22
  8. avatar
    [62] átéčko [*]

    Alka1 — #60 Myslela jsem Boha v člověku, ne jakési náboženství, nebo sektu.Sml23

    superkarma: 0 12.05.2010, 11:50:45
  9. avatar
    [61] Linde [*]

    četla jsem jak článek, tak i diskuzi. Je zajímavé, jak se člověk straní na jednu stranu, když je tak veden. Nás ve škole učili, jak jen byli Rusové hodní, donekonečna jsme kreslili tanky se šeříky a mávající vděčný lid, prostě mám od dětství vštěpenou ideu vzorných vojáků. U nás v lesích pobývali také partyzáni - ti hodní, dle vyprávění starých lidí. Ovšem když jsem kdysi viděla Želary, úplně mě zaboleo, jak hnusně tam Rusy autor nastínil-hnusné ožraly, co znásilňovali a rabovali. Brrr, nemohla jsem tomu uvěřit. Ale po přečtení článku vidím, že to osvobození opravdu nebylo tak idilické, jak se nám snažil stát natlouct do hlavy.Sml23

    Je to smutné Sml15

    superkarma: 0 11.05.2010, 19:42:53

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Alka1 [*]

    átéčko — #54 Teď nevím, jak to přesně myslíš, ale právě ve jménu Boha a bible byly po celá staletí vedeny války a pácháno bezpráví...zničení Říma, křížové výpravy ve středozemí, Sýrii a Palestině, ničení v Jeruzalémě, vraždění v Egyptě...Hitlerův nacismus a holocaust by se nemohl objevit bez podpory německé křesťanské víry. Náboženským válkám se nemůže vyrovnat žádná jiná metoda v dějinách. Sml17

    1. na komentář reaguje átéčko — #62
    superkarma: -1 11.05.2010, 19:33:10
  2. avatar
    [59] Eva_CZ [*]

    Galadriel — #57 ano. Ale Rusove jako narod jsou hovada bez ohledu na situaci.

    superkarma: 0 11.05.2010, 19:13:53
  3. avatar
    [58] Alka1 [*]

    Galadriel — #57 Máš naprostou pravdu. Sml67 

    superkarma: 0 11.05.2010, 18:32:23
  4. avatar
    [57] Dudlajlama [*]

    Alka1 — #51 Nemyslim, ze jakykoliv narod je sam o sobe lepsi nez ten ostatni. Zalezi hlavne na vzdelanosti a spokojenosti sirokych vrstev, vlade, ktera jim vladne, schopnosti a duslednosti dodrzovani pravidel spolecnosti urcenych, proste cele te stabni kulture.

    Pokud dojde k mimoradne situaci, ze lidi maji moznost loupezit a vrazdit bez potrestani a nasledku, projevuji se v podstate vsechny narody stejne. Nekterym se to protivi a hnusi, najde se ale kvantum tech, kteri do toho jdou na plne pecky. To se jen tak rika, ze ve valce funguji i gentlemanske narody, spis gentlemansti jedinci. Valka a mimoradny stav delaji z lidi zver, narod nenarod.

    Zrovna tak by mi bylo lito kazde zenske, kterou znasilnuji, vrazdi rodinu atd., na narodnosti vubec nezalezi.

    1. na komentář reaguje Alka1 — #58
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #59
    superkarma: 0 11.05.2010, 18:03:03
  5. avatar
    [56] evelyn [*]

    Eva_Fl — #55 Sml52Sml52

    superkarma: 0 11.05.2010, 17:49:59
  6. avatar
    [55] Eva_CZ [*]

    Alko, ja neoplyvam zadnou laskou ani k Nemcum. Ale Rusi jsou narod hovad a ozralu a hnupu a hajzlu.

    1. na komentář reaguje evelyn — #56
    superkarma: 0 11.05.2010, 16:59:49
  7. avatar
    [54] átéčko [*]

    Alka1 — #53 To ne, ale lidé bez Boha, a lidé, co si neváží života nemohou být dobří. Připouštím výjimky

    1. na komentář reaguje Alka1 — #60
    superkarma: 0 11.05.2010, 13:13:33
  8. avatar
    [53] Alka1 [*]

    átéčko — #52 Pokud to bereš takhle, tak bys mohla odsoudit pomalu všechny národy na světě. Sml3

    1. na komentář reaguje átéčko — #54
    superkarma: 1 11.05.2010, 11:44:18
  9. avatar
    [52] átéčko [*]

    Alka1 — #43 Také odsuzuji Rusy jako národ. Nikdy od nich nepřišlo nic dobrého.

    Národ, který si neváží lidského života není podle mě dobrý!

    1. na komentář reaguje Alka1 — #53
    superkarma: 0 11.05.2010, 11:33:18
  10. avatar
    [51] Alka1 [*]

    evelyn — #49 Já přece zvěrstva v gulazích nepopírám, tak jak  snad nikdo nepopírá masakry v Lidicích, Ležácích..., holocaust a koncentrační tábory, které byly nejen na území Německa. Sml80 

    Jenže to bylo v jiné souvislosti a nemluvila jsem o všech Němcích. Ale ano, k těm, kteří se chovají jako primitivové, zášť chovám. Sml15

    1. na komentář reaguje Galadriel — #57
    superkarma: 0 11.05.2010, 08:59:07
  11. avatar
    [50] Tanzi [*]

    Naši rodiče (od nás starších), druhou světovou válku zažili..a i když se jim zrovna nemusely dít nějaká zvěrstva, tak ta nechut k Němcům u nich přetrvávala většinou až do smrti.

    U nás co jsme se narodili až po válce, tak zase přetrvává nechut k Rusům.

    Pro 68tej a hlavně pro ty desetiletí, kdy tady určovali co a jak bude.

    Jinak souhlas, že to co Němci, ale i Rusové předvedli je zlo Sml10Sml68a nechtěla bych být soudcem, kdo z nich zavinil větší.

    superkarma: 2 11.05.2010, 08:48:30
  12. avatar
    [49] evelyn [*]

    Alka1 — #48 podivej se nekdy na nejaky film o fanatickem Stalinovi. Jake zverstva se delali v jejich gulacich.

    Ano je hloupost generalizovat, ty jsi ovsem zacala s Nemci, rikas jim skopcaci a evidentne k nim chova zast.

    1. na komentář reaguje Alka1 — #51
    superkarma: 0 11.05.2010, 08:34:30
  13. avatar
    [48] Alka1 [*]

    Galadriel — #47 Já jsem komentář č. 3 NENAPSALA a ani se o něm nebavím a bavit nehodlám. Sml24

    Eva_Fl — #46 Jistě, Ty přece "ten panárod nenávidíš". Sml46

    evelyn — #44 Rozhodně daleko větší procento Němců bylo zfanatizovaných a stálo za Hitlerem, než obyvatel Ruska, kteří to taky nejen za vlády Stalina neměli ve své zemi jednoduché. V každém případě je hloupost generalizovat kvůli určité skupině lidí celý národ.

    1. na komentář reaguje evelyn — #49
    superkarma: 0 11.05.2010, 07:26:32
  14. avatar
    [47] Dudlajlama [*]

    Alka1 — #41 to nevis, treba bychom jenom psali nemecky. To ale nic nemeni na komentari # 3Sml57

    1. na komentář reaguje Alka1 — #48
    superkarma: 0 11.05.2010, 04:20:56
  15. avatar
    [46] Eva_CZ [*]

    evelyn — #44 Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67

    1. na komentář reaguje Alka1 — #48
    superkarma: 0 11.05.2010, 02:22:22
  16. avatar
    [45] edith1975 [*]

    Válka je svinstvoSml68

    superkarma: 0 10.05.2010, 22:34:42
  17. avatar
    [44] evelyn [*]

    Alka1 — #43 to bude asi tim, ze jsme tak dlouho byli udrzovani ve lzi, museli jsme jim projevovat vdecnost, vycucavali nas a ovladali. Diky jejich fanatismu prislo jeste spousta lidi o zivot uz po valce, lide byli perzekuovani, sedeli ve vezeni jen ze si dovolili nesouhlasit, nebo zlodejum nedat svuj majetek, kdo chtel pryc z toho blbakova, byl zastrelen, odsouzen...

    Tohle ti nevadi?

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #46
    2. na komentář reaguje Alka1 — #48
    superkarma: 0 10.05.2010, 22:02:11
  18. avatar
    [43] Alka1 [*]

    Tanzánie — #42 Nereagovala jsem na 3, vadí mi, že u Němců se připouští, že nebyli všichni stejní, na jejich fanatismus a nenávist se pomalu zapomíná a Rusové se odsuzují jako národ. Sml80   

    1. na komentář reaguje evelyn — #44
    2. na komentář reaguje átéčko — #52
    superkarma: 0 10.05.2010, 21:35:15
  19. avatar
    [42] Tanzi [*]

    Alka1 — #41 Nevím co by bylo, kdyby válku Němci vyhráli, ale přesto také nesouhlasím s přísp. č.3

    Vždyt marjapano jde snad o principSml31

    ŽÁDNÁ ŽENA by neměla být znásilnována jakýmikoliv vítězi.

    1. na komentář reaguje Alka1 — #43
    superkarma: 0 10.05.2010, 21:27:49
  20. avatar
    [41] Alka1 [*]

    Kdyby Němci neprohráli válku, asi by tady žádná z Vás dnes nepsala...Sml15    

    1. na komentář reaguje Tanzánie — #42
    2. na komentář reaguje Galadriel — #47
    superkarma: 0 10.05.2010, 21:23:53
  21. avatar
    [40] evelyn [*]

    Ijka — #3 ty jsi blba jak trokySml28 muj deda byl Nemec, byl nasazenej, zranenej, pak dezertoval a deset mesicu se schovaval doma pod podlahou, denne meli i nekolik prepadovek, jak ho Nemci hledali, kdyby nasli, celou rodinu popravi. Pak prisli Rusaci hnusaci a ti chteli babi znasilnit, protoze to byla manzelka Nemce, ale jelikoz deda byl hodinar a spravoval dustojnikum kradene hodinky, kterych meli spoustu, postezoval si a hovada postrileliSml57 Jsem vychovana v duchu, ze Rusaci jsou hnusaci, i skola tomu hodne pomohla. Nechovali se o nic lip viz Katyne a jejich tabory na Sibiri, verbez.

    superkarma: 0 10.05.2010, 20:22:57
  22. avatar
    [39] átéčko [*]

    Války jsou hnusné! Jsem pro zrušení armádySml67

    superkarma: 0 10.05.2010, 20:04:46
  23. avatar
    [38] Dudlajlama [*]

    Jen naprosty blb muze napsat "Nemku bych nelitovala". To je skutecne argument jako stehno. Muj dedecek, jeden z prvnich nadsenych predvalecnych komunistu, se nikdy nevzpamatoval z toho, jak se chovali jeho soukmenovci pri odsunu Nemcu z pohranici. Jeho idealy o uslechtilosti Cechu a komunistu k tomu dostaly pekne na pr**l.

    superkarma: 0 10.05.2010, 18:47:17
  24. avatar
    [37] enka1 [*]

    Eva_Fl — #36 jo i basketbalisty maj dobrý

    superkarma: 0 10.05.2010, 17:55:35
  25. avatar
    [36] Eva_CZ [*]

    Aaaaaaaaaaa, milovnice okupanstkejch svini uz kosujou!Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje enka1 — #37
    superkarma: 1 10.05.2010, 17:44:59
  26. avatar
    [35] Eva_CZ [*]

    Muj pradedecek poznal Rusy velmi zblizka, bohuzel. Rikaval : Rusi sooooooo svine. A mel velkou pravdu. Ja ten panarod nenavidim.

    superkarma: 0 10.05.2010, 17:30:34
  27. avatar
    [34] Sonne [*]

    enka1 — #32 Určitě Slezsko Sml33

    superkarma: 0 10.05.2010, 15:58:46
  28. avatar
    [33] Odemětobě [*]

    Vždycky záleží na lidech a situaci. Válka může z kultivovaného muže udělat primitivního prasáka. Mamka zažila odsun na Jesenicku, vesničané se s Němci dojemně loučili, nikdo si tam za celou válku neubližoval.Odešli ti, kteří chtěli.Dokonce ani paní,která v lednu přišla u Stalingradu o manžela a v červnu se jí utopil chlapeček, nechali rozhodnout,jestli zůstane.Co se s nimi dělo dál někde ve sběrném táboře,je věc jiná. Můj tatínek /r.33/ žil na Moravě ve vesničce, která zůstala válkou skoro nedotčená.

    superkarma: 0 10.05.2010, 14:56:42
  29. avatar
    [32] enka1 [*]

    Ijka — #19 Možná jsem mimo:  jen teď nevím jestli Slezsko nebo Slezko???

    1. na komentář reaguje Sonne — #34
    superkarma: 0 10.05.2010, 14:41:04
  30. avatar
    [31] OlgaMarie [*]

    ToraToraTora — #30 Mému mužovi spousta procet do sta chybí a nemůže zjistit proč. Ten test bude asi ujetej!

    superkarma: 0 10.05.2010, 14:35:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme