Novinky

U nás demokracie není! Nevím, jak ten bordel nazvat

První a zatím jediný příspěvek k dnešnímu tématu zaslala čtenářka Gerda. Ráda by žila v monarchii a systém, který si říká demokracie v naší zemi nevidí. Demokracie by měla dávat svobodu každému, ne státní omezení...

Pojďte se zamyslet nad příspěvkem čtenářky Gerdy, které za něj velice děkuji! Je to totiž zatím první a jediný příspěvek k dnešnímu tématu (doufám, že se to změní).

Gerda si myslí, že naše demokracie není demokracie. Jaké k tomu má důvody? To už si přečtete níže.


Dobré ráno všem,

titulek mě dílem pobavil, dílem nachvěl. To si vážně redakce myslí, že to, v čem žijeme, by měla být demokracie? Vysvětluji si to tím, že nikdo z nich v demokracii dosud nežil. Ta, jak si ji představuji já, dovoluje každému člověku samostatně žít tak, jak jeho schopnosti a možnosti dovolí, a když ne, je schopna mu podat pomocnou ruku. V demokracii má být svoboda pro každého. Ne omezování státem a vodění za ručičku, naopak, demokracie má stimulovat občany k samostatným projevům, nebrzdit podnikání, netahat z občanů peníze, aby je vzápětí státní správa nesmyslně promrhala. A s tím souvisí i vhodné užití práva. Takovou korupci, co tu dnes panuje, takové bezpráví - to jsem skutečně nezažila ani v hluboké totalitě socialismu. Ano, kradlo se. Ovšem ne tak drze. Mohla jsem jít klidně o půlnoci parkem a byla jsem si celkem jistá, že se mi nic nestane. Dnes se stane i za bílého dne.

Prostě - u nás demokracie není! Nevím, jak ten bordel nazvat, ale pravou demokracii musí urážet. Mně by patrně vyhovoval model s osvíceným monarchou v čele, ovšem předem vím, že žádám nemožné. A tak se bráním všemu, co s politikou souvisí. Nemá smysl se rozčilovat a nadávat. Budou volby, to ano, ale koho nám nabídnou? V tom jsem velmi skeptická. Jedno ale vím docela určitě: dokud neodejdou ti, co mlaskají u plných koryt a nám utahují opasky, nebude občanům lépe. Jinak by snad ani nebylo možné, aby ministryně sociálních věcí plácla, že samoživitelky vlastně ten příspěvek ani nutně nepotřebují, protože mají jiné příjmy. JAKÉ???!!!! Napsala jsem, že se rozčilovat nebudu, tak končím.

Gerda

Pozn. red.: Text neprošel jazykovou korekturou.

Téma dne 26.4.2013: Moje srdeční státní zřízení

  • martanciVyhovuje vám stávající česká demokracie?
  • V jakém státním zřízení byste ráda žila?
  • Proč právě v něm? Obhajte si ho!

Jsem zvědavý na vaše politické názory, milé čtenářky. Zajímají mě ale i utopistické vize. Líbí se vám nějaké státní zřízení, které dnes ve světě máme, anebo byste třeba sáhla po nějakém historickém? Máte vizi státního zřízení, které ještě nikdy vyzkoušené nebylo a bylo by podle vás i ideální? To všechno mi můžete napsat jako příspěvek k dnešnímu tématu, a to nejpozději 26.4.2013 do 15.00 hodin. Vaše příspěvky ať jsou dlouhé alespoň jako tento odstavec, tedy pokud chcete mít šanci na získání dárku, který se k dnešnímu tématu, myslím, docela hodí. Je jím velké balení Marťánků (www.martanci.cz). A mě tak napadá, jaké asi mají státní zřízení civilizace ve Vesmíru...

  • Příspěvky posílejte na redakční e-mail: Redakce@zena-in.cz
  • Heslo (předmět e-mailu): VYSNENY STAT
   
26.04.2013 - Čtenářské příspěvky - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [74] telelot [*]

    oni nejenže mlaskají u plných koryt, oni by ještě chtěli, abychom jim popřáli dobrou chuť...Sml31

    superkarma: 2 28.04.2013, 17:38:11
  2. avatar
    [73] ekleinovka [*]

    Za mlada bych to teď se svým ,,rozumem" řešila jinak, tady je opravdu divná doba

    superkarma: 0 28.04.2013, 15:01:42
  3. avatar
    [72] peetrax [*]

    Eva_Fl — #69 Evi, ty bys měla psát o Americe pro ž-i na pokračování. Sml26

    superkarma: 0 28.04.2013, 14:12:36
  4. avatar
    [71] gerda [*]

    gerda — #70 odněkud, stáhly mě ty lopaty poslézeSml52

    superkarma: 0 28.04.2013, 13:42:13
  5. avatar
    [70] gerda [*]

    Eva_Fl — #68 když moje kolegyně odešla do Španělska za svým srdcem, tak měla tytéž zážitky. Lidé tam - a určitě ještě víc než v USA - dávají najevo, že je zajímáš, že tě rádi vidí, prostě upřímná radost ze setkání. Proto mě tak dojal koncert v Sabatello -  ttp://www.youtube.com/watch_popup?v=GBaHPND2QJg&feature

    (http://www.youtube.com/watch_popup?v=GBaHPND2QJg&feature)

    Ty kožené ksichty u nás mi vadí velice, asi proto mi soused hlásí, že mě strašně rád potkává, protože se pořád usmívám. Lidi mi nevadí, vadí mi blbci, a těch je....jakoby je odněkut lopatama shazovaliSml30

    1. na komentář reaguje gerda — #71
    superkarma: 0 28.04.2013, 13:28:53
  6. avatar
    [69] Eva_CZ [*]

    A to nemluvim jen o malem mestecku u more. S ohromnou slusnosti a pomoci jsem se setkavala dnes a denne i v NY. My, burani, jsme se ridili na Manhattanu podle mapy. Ovsem sotva jsme ji vytahli, uz se k nam nekdo prinachomejtl a snazil se pomoct. Nikdy v zivote nam nikdo nedal najevo, ze nejsme vitani! Sml23 Naopak. No - mohla bych o tom vsem psat roman.... Sml22

    1. na komentář reaguje peetrax — #72
    superkarma: 0 28.04.2013, 13:24:22
  7. avatar
    [68] Eva_CZ [*]

    gerda — #56 ja se jeste k necemu vratim - k ty politice. Pro me v te dobe byla hodne velkym duvodem k odchodu. Az tady jsem zjistila, ze jsou jine hodnoty, proc jsem stastna, ze jsem, kde jsem. Tady se k sobe lidi chovaji slusne. Kdyz jsem prijela poprve, sla jsem hned rano chodit. Prvni kolemjdouci me pozdravil. Myslela jsem, ze si me s nekym spletl. Ale oni me zdravili vsichni, ktere jsem mijela. Sml16 Usmali se, poptali, jak se mi dari a sli svou cestou. To je jen malickej zlomek toho, jak se tady k sobe lidi chovaji. Zpocatku jsem z toho byla v soku. Na silnicich, v obchodech, VSUDE! Jak se chova lekar a lekarsky personal! Jak se chova KAZDEJ ( pokud to neni nebetycne hovado prave slezle se stromu ). No, mam se sakra porad co ucit. Zije se tady tak dobre, ze dvojdilne plavky malych holcicek mi neprijdou zase az tak podstatne.

    1. na komentář reaguje gerda — #70
    superkarma: 0 28.04.2013, 13:20:33
  8. avatar
    [67] Eva_CZ [*]

    gerda — #64 rekla bych, ze v tomhle vsem maji prsty podelani nabozensti fanatici. Tech je tady jak nastlano. Sml15

    superkarma: 0 28.04.2013, 13:14:06
  9. avatar
    [66] hubajda [*]

    mechanik — #53 moje rec

    superkarma: 0 28.04.2013, 11:41:04
  10. [65] dadma [*]

    Eva_Fl — #51 Já s tebou souhlasím.Prostě mám to nastavený jinak.I když myslím, že dnes být mladší ,tak bych neváhala odejít.Je to tu horší než bývalo.

    superkarma: 0 28.04.2013, 08:16:07
  11. avatar
    [64] gerda [*]

    Eva_Fl — #62 no právě, co je to za svobodu, když je cenzura?Sml80 Nerozumím americkému pojetí svobody, kdy malá batolátka-holky-musí mít dvojdílné plavky atd...Sml15 Ale jsou místa na světě, kde by mi mohlo být dobře.Sml58

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #67
    superkarma: 1 28.04.2013, 07:40:12
  12. [63] free [*]

    Taky mám kořeny hodně hluboko zapuštěné  ale cestovat bych chtěla.... ovšem musím mít jistý návrat.

    superkarma: 1 27.04.2013, 21:18:06
  13. avatar
    [62] Eva_CZ [*]

    gerda — #61 tohle je tady sileny, jde to do extremu.Sml22

    1. na komentář reaguje gerda — #64
    superkarma: 0 27.04.2013, 18:38:54
  14. avatar
    [61] gerda [*]

    Eva_Fl — #60 tak to je fajn, když se ti splnilo přání. Já bych přesazení nevydržela. A pro odlehčení  - všude je něco, teď to čtu na Idnesu - http://kultura.idnes.cz/zakazane-knihy-americke-knihovny-dqt-/literatura.aspx?c=A130427_103842_literatura_vha

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #62
    superkarma: 0 27.04.2013, 17:12:46

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Eva_CZ [*]

    Jsme 2 sourozenci a muj bracha pracuje cely zivot u podniku, u ktereho se vyucil automechanikem, bydli cely zivot na stejnem miste jen 2 ulice od domu, kde bydleli nasi, nikdy by nemenil praci ( i kdyz jeho firma uz zmenila majitele nekolikrat ), nikdy by se nestehoval ani do jineho bytu, natoz mesta a uz vubec ne do jine zeme. Pro nej je tohle naprosto nemyslitelne. Ja jsem sem chtela od doby, co jsem zacala tu trosku rozumu, co mam, brat. Ja jsem VEDELA, ze tady chci zit.

    1. na komentář reaguje gerda — #61
    superkarma: 0 27.04.2013, 17:07:42
  2. avatar
    [59] gerda [*]

    Eva_Fl — #58 děkuji za vysvětlení.

    superkarma: 0 27.04.2013, 17:06:20
  3. avatar
    [58] Eva_CZ [*]

    gerda — #57 v zadnem pripade te nehodlam urazit, jen jsem takovej podelanej cynik. Ja chapu naprosto duvody lidi, kteri nechteji ci nemohou odejit, ja to mam jinak, ja jsem chtela, aby aspon jeden muj syn vyrustal v zemi, kde ma nadeji. V Cesku mi situace pripada beznadejna na dobu nejmene 2-3 generaci. I ja tam mam pohrbene rodice a holt jim na hrob nemuzu prinest ani tu kytku. Vzdycky je neco za neco. Myslim, ze nasim je uz uplne fuk, jestli na ne ,,jen"myslim, nebo jestli je navstevuju na hrobe. Kdyby zili, meli by ze me mozna radost. Ze ziju klidny a NORMALNI zivot. Ze jsem to nakonec dala. A rodice by asi meli mit radost i z toho, ze jejich deti jsou stastne, at uz na jakemkoliv kontinente.

    1. na komentář reaguje gerda — #59
    superkarma: 0 27.04.2013, 17:04:20
  4. avatar
    [57] gerda [*]

    Eva_Fl — #54 až teď jsem si všimla. Možná mě hodláš urazit, jsi skutečně neomalená až běda. Můžu tě jen politovat, holka.Sml58

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #58
    superkarma: 1 27.04.2013, 15:49:18
  5. avatar
    [56] gerda [*]

    Eva_Fl — #54 a proč máš pocit, že jsem nějak naštvaná? Jsem snad sprostá na všecky, kdo mají jiný názor než já? Prostě jsem se tady narodila, je to moje vlast a nemám proč utíkat. Politika tu stojí za starou belu, ale nepracuji v ní a mám svůj život. Jen jsem vyjádřila názor. Kdyby se mělo všecko řešit odchodem...to mi připadá dost zbabělé a sobecké. Závisí tu na mě taky pár lidí, a ty nemůžu zklamat. Nic ti nezazlívám, každý je svého štěstí strůjcem.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #68
    superkarma: 2 27.04.2013, 15:48:08
  6. avatar
    [55] Eva_CZ [*]

    Naplava? V Americe jsou krome Indianu naplava vsichni.

    superkarma: 0 27.04.2013, 13:37:39
  7. avatar
    [54] Eva_CZ [*]

    gerda — #52 Sml80 tak zij v tezky nasranosti a nos kytky na hrob. Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #56
    2. na komentář reaguje gerda — #57
    superkarma: 0 27.04.2013, 13:37:19
  8. [53] mechanik [*]

    V každé zemi je něco  dobrého a něco špatného,ale tam,kde jsem se narodila ,kterým mateřským jazykem mluvím,tak jsem doma,tady mám svůj domov,své blízké,přítele,děti,rodiče.Všude jinde budu jen přistěhovalec.

    1. na komentář reaguje hubajda — #66
    superkarma: 2 27.04.2013, 13:31:19
  9. avatar
    [52] gerda [*]

    Eva_Fl — #48 to se ptáš vážně? Všude tady mám rodinu třeba z větší míry už pochovanou, mám tu ještě maminku, děti, vnuky, manžela. Neumím si představit, že nemůžu jít položit kytku na hrob, protože to mám přes moře.  Utéct z vlasti se dá, pokud je člověk sám a natolik otrlý, že mu nevadí nechat tu dětství a tam daleko pak jen vzpomínat na místa, která měl kdysi rád a kam se už nevrátí. Pro ty starousedlíky v cizí zemi bych byla náplava (i když ti to určitě nikdo do očí neřekne), tady jsem doma ve svém. 

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #54
    superkarma: 1 27.04.2013, 06:38:06
  10. avatar
    [51] Eva_CZ [*]

    dadma — #50 mam to asi pomotany, ale to, ze jsem se nekde narodila, z meho bydleni domov nedela. Domov je tam, kde se citim dobre a bezpecne, kde to mam rada a kde ziji moji nejmilejsi. A tohle vsechno mam tady.

    1. na komentář reaguje dadma — #65
    superkarma: 0 26.04.2013, 23:16:57
  11. [50] dadma [*]

    Eva_Fl — #48 Drží nás tu domov.Mohla jsem odejít v roce 68-69 a legálně.Provdat se do tehdy západního Německa a neudělala jsem to.Měla jsem tu rodiče, příbuzné ,kamarádky,ale dnes bych asi neváhala.Jenže dnes jsem zase již důchodce.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #51
    superkarma: 1 26.04.2013, 21:52:27
  12. avatar
    [49] Eva_CZ [*]

    Muj prispevek byl trikrat delsi, ale obedvam a neco jsem podelala, no - budte rady. Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 26.04.2013, 20:12:19
  13. avatar
    [48] Eva_CZ [*]

    kdyz se vam tam nelibi, nechapu, co vas tam drzi.

    1. na komentář reaguje dadma — #50
    2. na komentář reaguje gerda — #52
    superkarma: 1 26.04.2013, 20:11:23
  14. [47] sisinapipi [*]

    Děvčata,nedohadujte seSml23Sml23Sml23Sml23Sml23Sml23Sml23Sml23Sml23Sml23Sml23Sml23Sml23Sml23Sml23Sml23

    superkarma: 1 26.04.2013, 14:16:13
  15. avatar
    [46] margot [*]

    gerda — #44 na druhé straně "padající kapky houbí kámen" (ruské) a "z jiskry vzejde plamen" (lenin/cimrmanSml16) - nelze očekávat nemožné do tří dnů. bohužel je pro hodně lidí cokoli spojené s politikou "fuj" a tím dávají prostor a volné ruce těm, na které pak nadávají. změny se vždy děly zdola, žádný blanický rytíř, co by nás zachránil, nepřijede. je to proste takové, jaké si to dělámeSml80

    superkarma: 1 26.04.2013, 13:52:27
  16. [45] Maryene [*]

    marde — #32 Na děti byly výdaje vždycky, záleží na tom, jaké kdo má nároky. Copak za nás, když naše děti byly malé výdaje nebyly? Mně spíš rozčiluje to, jak se rozkrádá, jak se rozhazují peníze na různé neprůhledné zakázky, ale když vám potom dítě vážně onemocní, musí rodina udělat veřejnou sbírku, na to stát nemá.

    superkarma: 1 26.04.2013, 13:47:19
  17. avatar
    [44] gerda [*]

    margot — #42 no, ona by zezdola aktivita i byla. Ale když poněkolikáté narazíš na bariéru "není politická vůle", oslovené strany důsledně využívají 30 denní lhůty k odpovědi a věc je třeba řešit okamžitě, pak se stáhne i nejaktivnější aktivista a jde na pivo. Neříkám, občas se i zadaří, když je člověk důsledný, ale stojí to za ty nervy?Sml80 Jeden vyhraný boj není vyhraná válka.

    1. na komentář reaguje margot — #46
    superkarma: 2 26.04.2013, 13:27:25
  18. [43] dadma [*]

    Já nechápu jak můžete svalovat vše po 23 letech na komunisty? Já jsem nikdy v žádné straně nebyla a nebudu,ale tohle mě už přijde směšné.V 90-tých letech to bylo jiné,rozlezli se do všech stran.Ale dnes jsou na různých postech lidi co byli v roce 89 děti a stejně kradou.Nemyslím, že jestli někdo byl komunista či ne relevantní.Jsou lidé poctiví a lidé nepoctiví.

    superkarma: 4 26.04.2013, 13:06:10
  19. avatar
    [42] margot [*]

    cilani — #39 zastupitelská demokracie u nás funguje v pořádku. chybu je třeba hledat v kvalitě zastupitelů, zákonů a např. i v pasivitě zdola.

    1. na komentář reaguje gerda — #44
    superkarma: 2 26.04.2013, 13:00:49
  20. [41] cilani [*]

    marde — #32 tu pobírají moji sousedi, co v životě nepracovali a ani nebudou. Maximálně rozeberou z baráku vše, co jde dát do sběru..

    superkarma: 0 26.04.2013, 12:41:03
  21. avatar
    [40] gerda [*]

    Lukáš Čejka — #38 no, bohužel. Tu ODS jsem vlastně dost nešikovně uvedla mimo jiné, protože ta byla krátce po revoluci hodně výrazná. Kdo se chtěl napakovat, ten stál o členství právě v ní. Pak vznikly vzdorostrany, US - kde je jí konec, ODA - ta se mi nezdála tak špatné....marnost nad marnost. A občan se zmůže maximálně na odpor typu Tykadlový řidič.Sml30 Což byla dobrá recese, ale nic nevyřešila.

    superkarma: 0 26.04.2013, 12:40:16
  22. [39] cilani [*]

    margot — #9 já bych řekla, že je to dost neúspěšný pokus o zastupitelskou demokracii..

    1. na komentář reaguje margot — #42
    superkarma: 0 26.04.2013, 12:35:33
  23. avatar
    [38] Lukáš Čejka [*]

    gerda — #37 ono je to slozitejsi, oni nalezli snad do vsech pol. stran, proto ta situace nema snadne reseni, kdyby to byl problem jedne strany, tak s tim se snadno ve volbach da vyporadat Sml16

    1. na komentář reaguje gerda — #40
    superkarma: 1 26.04.2013, 12:35:31
  24. avatar
    [37] gerda [*]

    Lukáš Čejka — #33 ano, to je pravda. Kdo chtěl na nějakou funkci, členství v KSČ byla podmínka. Protože pak na něj měli páku - nepohodlné záležitosti dostával "stranickým úkolem". Proto jsem nikdy funkci nemělaSml30 Po roce 1989 nalezli do OF, posléze do ODS. Opět kamarádíčkování a ruka ruku myje, jedině tito vyvolení měli přístup i informacím, a o to jde.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #38
    superkarma: 0 26.04.2013, 12:31:31
  25. [36] DCOlga [*]

    Plně souhlasím.

    superkarma: 0 26.04.2013, 12:17:19
  26. avatar
    [35] Suzanne [*]

    Lukáš Čejka — #29 Je to tak Sml22

    superkarma: 0 26.04.2013, 12:03:04
  27. avatar
    [34] Žofie [*]

    Plně souhlasím Sml22

    superkarma: 0 26.04.2013, 11:57:32
  28. avatar
    [33] Lukáš Čejka [*]

    gerda — #31 predlistopadova KSC mela nejake 2 mil. clenu a nic si nenamlouvejme, naprosta vetsina tam byla pro svuj prospech a bylo jim jedno s kym se dali do party pro sve zajmy a prospech - ti se nikam neztratili ani se pres noc nezmeni jejich charakter a to  je material se kterym se tu buduje svobodna a demokraticka spolecnost a tak ocekavat, ze vse pujde hladce, bez problemu ... je proste najivni a neopodstatnene.

    A opet si vypomuzu citatem, tentokrat je to muj oblibeny Nietzsche:

    Urazili jste cestu od červa k člověku, a leccos ve vás je posud červ.

    Sml16Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #37
    superkarma: 2 26.04.2013, 11:53:21
  29. avatar
    [32] marde [*]

    Plně souhlasímSml22Syn má teď jako druhé dítě dvojčata.Nedostal žádný příspěvek, od nikoho, ale výdajů mají spoustu (pleny, příkrm, oblečení...)Sml23Kde je ta podpora mladých rodinSml80

    1. na komentář reaguje cilani — #41
    2. na komentář reaguje Maryene — #45
    superkarma: 0 26.04.2013, 11:44:04
  30. avatar
    [31] gerda [*]

    Lukáš Čejka — #29 přesně tak. Nenapadá mě jiný příměr, než ono vulgární "nový bordel, staré ku*vy".Sml15

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #33
    superkarma: 0 26.04.2013, 11:36:53

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme