Stálice české módní scény, etablované značky i začínající návrháři

Přehlídkový program nadcházející edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku, který je nyní kompletní a zveřejněný na webových stránkách události www.mbpfw.com, charakterizuje návrat domácích návrhářských hvězd Moniky Drápalové, Denisy Nové, Jakuba Polanky a autorského dua CHATTY, stejně tak jako opakovaná účast oděvních značek Blažek a Nehera úspěšných i na zahraničních trzích. Celkem se na přehlídkovém mole v Clam-Gallasově paláci v rámci tří přehlídkových dní od soboty 17. do pondělí 19. března 2018 představí 16 českých a slovenských autorů a značek, dále studenti Ateliéru designu oděvu a obuvi pražské UMPRUM a v rámci mezinárodního výměnného programu Mercedes-Benz International Designer Exchange Program svou tvorbu předvede ukrajinský návrhář Boris Vozianov. Na stejném mole se odehraje také představení čtyř finalistů soutěže pro začínající návrháře VAN GRAAF Junior Talent 2018. Přehlídka domácí módy se již šestým rokem koná pod hlavičkou stuttgartské automobilky Mercedes-Benz. „Díky světové síti Mercedes-Benz fashion eventů a výměnnému programu se daří prosadit české návrháře i v zahraničí. Současně se realizačnímu týmu podařilo vybudovat z akce prestižní svátek domácí módy a designu s mezinárodním přesahem. Těší mě, že jsme u toho,“ říká ředitel Mercedes-Benz Cars Česká republika Marc Boderke.

Během módního svátku, kdy návrháři předvedou své kolekce na sezonu podzim/zima 2018, se představí několik nových počinů vzniklých na základě propojení designérů s komerční sférou. Například značka LAFORMELA představí kolekci pro FOOTSHOP, přehlídku Jakuba Polanky podpoří bratislavský beauty & fashion Lounge Priveé, přehlídku Moniky Drápalové časopis ELLE, přehlídku Denisy Nové časopis Marie Claire, prezentace Jana Černého se odehraje ve spolupráci s Esquirem a představení nové kolekce značky Blažek stejně jako minulý rok zaštítí časopis ELLE Man. „Potvrdilo se nám, že neotřelá a odvážnější prezentace našeho designu, kvality materiálů a zpracování imponuje odborné veřejnosti a vzbuzuje tak zvědavost a zájem o náš produkt i u nové skupiny potenciálních zákazníků,“ shrnuje dosavadní zkušenosti značky Blažek z účasti na pražském fashion weeku designérka značky Jana Kuťková.

Akce volně přístupné veřejnosti

I mimo přehlídkový program se chystá řada aktivit, velká část je přitom volně přístupná veřejnosti. Po skončení módních přehlídek se v úterý 20. března v Galerii Českých center v Rytířské ulici uskuteční třetí ročník konference o módním byznyse Business Forward Forum supported by ČEZ & Forbes (9-15h) a ve stejný den odpoledne se v Clam-Gallasově paláci bude konat oblíbená výstava kolekcí prezentovaných na přehlídkách, tzv. Re-See Showroom supported by Nespresso & ELLE (15-18h). Nabitý úterní program završí uvedení výše zmiňované speciální kolekce LAFORMELA pro FOOTSHOP. Prodejní představení se bude konat v holešovickém Vnitroblocku. Všechny tři úterní akce budou volně přístupné veřejnosti.

  • Časopis Harper’s Bazaar připravuje výstavu velkoformátových fotografií matadorky módní fotografie Anny Kovačič, která svým objektivem interpretuje tvorbu účastníků MBPFW. Výstava bude instalovaná v přízemí Clam-Gallasova paláce a bude volně přístupná od soboty 17.3. do úterý 20.3.
  • Kultovní streetstylový fotograf, influencer a pravidelný host MBPFW Adam Katz Sinding (alias Le 21eme), uvede v sobotu 17.3. v prostorách THE ROOM BY BASMATEE svou fotografickou monografii.
  • Návrhářka Zuzana Kubíčková představí ve středu 21.3. v prostorách karlínské Hauch Gallery svou zcela novou linii POP by Zuzana Kubíčková. I tato prezentace bude volně přístupná veřejnosti a odehraje se ve stylu „see now, buy now“ a představované novinky bude tudíž možné přímo na místě zakoupit.
  • Zcela novým počinem je instalace Sweet Dreams/Video Pop-Up režiséra Jakuba Jahna, který dlouhodobě dokumentuje dění okolo Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku a je autorem originálních filmových snímků. V Galerii Klementinum budou módní videa ke shlédnutí hned na 50 obrazovkách. Instalace bude otevřena od soboty 17.3. do pátku 23.3. a bude volně přístupná veřejnosti.
  • Na závěrečný den módního týdne (pátek 23.3.) se chystá atraktivní filmová premiéra. Agentura MILOSH Ltd., která v minulém roce představila filmový snímek Dancer o geniálním tanečníkovi Sergeji Poluninovi, s podporou magazínu Dolce Vita slavnostně uvede do kin intimní portrét mimořádného módního tvůrce Zaca Posena nazvaný House of Z. Premiéra se odehraje v kině Lucerna a vstupenky budou k dispozici v předprodeji kina a na www.kinolucerna.cz
  • V rámci probíhajícího marketu české autorské módy v Bibloo concept store ve 4. patře obchodního domu Kotva bude v nabídce reprezentativní výběr kvalitní lokální módy i návrhářů, kteří se prezentují na MBPFW.
  • Chybět nebudou ani oblíbené večírky – v den zahájení jedenáctá party z edice Addict, tentokrát v unikátním industriálním prostoru Staré čistírny odpadních vod v Bubenči (pátek 16.3.), zatímco na dva poslední večery módního týdne otevře stylový magazín Blue Paper veřejnosti vlastní PAPER DISCO ve známém Groove Baru (čtvrtek 22.3. a pátek 23.3.).
  • Kompletní program a podrobnosti k jednotlivým akcím na www.mbpfw.com.
  • Vstupenky na přehlídkovou část Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku budou v prodeji prostřednictvím portálu GoOut.
  • Návrháři a značky v přehlídkovém programu MBPFW FW18:  Adam Kost, Blažek, Denisa Nová DNB, CHATTY, Imreczeova, Jakub Polanka, Jan Černý, LAFORMELA, Lukáš Krnáč, Lukas Lindner Atelier, Monika Drápalová, Nehera, ODIVI, Petra Ptáčková, Vozianov a studenti Ateliéru designu oděvu a obuvi UMPRUM. Finalisté soutěže VAN GRAAF Junior Talent 2018: Martin Kohout, Dominika Kozáková, Katarína Mydliarová a Jan Smejkal.
Reklama