Vztahy

Ty ještě nemáš děti? Tak to promiň…

Z různých důvodů měly pocit, že na rodinu je stále dost času. Najednou je tu však třicítka a svobodní adepti na manžela jsou přebraní. Zbyli rozvedení a vdovci. Jenže překvapivě ani ti nemívají velký zájem...

family

Zatímco některé z dřívějších zarytých solitérek se už před třicítkou smířily s tím, že možná budou muset slevit ze svých nároků, mnoho svobodných žen ještě stále považuje svou bezdětnost na „partnerském trhu“ za přednost. Jsou pyšné na to, že se někam vypracovaly, jsou finančně nezávislé, samy si pořídily byt a fyzicky se cítí na vrcholu svých sil. Rozhazují sítě i v kategorii rozvedených otců nebo vdovců a věří, že jsou skvělá partie. Studená sprcha přichází ve chvíli, kdy ovšem zjišťují, že spousta těchto pánů překvapivě o vztah s ženou mateřskými zkušenostmi nedotčenou nijak zvlášť nestojí.

Příliš emancipace?

Velké procento svobodných žen kolem třicítky se podle psychologů často domnívá, že pokud sleví ze svých nároků budou právě pro rozvedené muže a milující otce atraktivním úlovkem. Překvapivě pak zjišťují, že tomu tak není a právě tito muži velmi často dávají přednost maminkám s dětmi. Důvodů může být podle psychologa Jana Cimického hned několik.
„Kromě klasických obav, zda žena bez zkušeností může najednou zvládnout roli matky, se někteří jednoduše obávají také toho, že pokud mezi ženou a malými dětmi vznikne silná fixace, může potomky citově velmi zasáhnout, když žena vztah ukončí. Pokud je žena navíc mladší a děti už nechce, muži se obávají, že si časem najde jiného partnera,“ uvádí příklady ze své praxe Jan Cimický. Dalším důvodem, proč může vztah ztroskotat hned na počátku, je přílišný důraz na emancipaci.
„Když takový muž vidí ženu, která si třeba do třicítky budovala svoji kariéru a snaží se neustále dávat najevo, jak je dokonalá a samostatná, odrazuje ho to. Ženy, které se příliš snaží prosazovat a mít ve vztahu navrch, velmi často narazí,“ říká psycholog a dodává, že i zde hraje velkou roli mužská ješitnost.
„Muži si neradi připadají jako blbci a nelíbí se jim pocit, že by je partnerka mohla zastínit. Mnohdy se tomu říká syndrom učitelek. V takovém případě si pak muž prostě řekne, že tohle nemá zapotřebí, a raději ze vztahu vycouvá,“ říká Jan Cimický.

Nesmyslný souboj o přízeň

„Jiná situace pochopitelně je, když jsou potomci partnera starší a svému otci nový vztah přejí. Pokud je jim jeho partnerka věkově blízká, může se mezi nimi vytvořit opravdové přátelství,“ dodává psycholog.
To, v čem nové partnerky často chybují, je také jejich soupeření s dětmi o mužovu přízeň. „Mají nesmyslný pocit, že muž se svými dětmi tráví příliš mnoho času. Děti považují za ty, které jim ukrádají čas z jejich vlastního podílu, který by mohl strávit s nimi,“ vysvětluje Jan Cimický a dodává, že dalším bodem nešváru bývá žárlivost na bývalou partnerku. I zde mnohé ženy neovládají své emoce, přestože expartnerka vůči nim nemusí projevovat žádné nepřátelství ani proti nim manipulovat dětmi. Jako bezdětné se totiž ženy mnohdy těžce vyrovnávají s pouhým faktem, že muže s expartnerkou stále pojí přátelství nebo přinejmenším vazby, které musí udržovat.
„Pokud si takto žárlivá žena založí s rozvedeným mužem rodinu, nastávají obvykle problémy typu: Tvoje děti bijí naše děti a podobně,“ upozorňuje psycholog.
Ze své praxe ale přesto poznal páry, kde svobodná a bezdětná partnerka ve vztahu s rozvedeným mužem nebo vdovcem dokázala vytěžit maximum. „Byly to ženy, které partnerovy potomky z předchozího vztahu přijaly opravdu za vlastní a rodinu se vším všudy posadily na první příčku svých životních hodnot. Na to je ale potřeba opravdu spoustu tolerance a trpělivosti,“ uzavírá Jan Cimický.

   
13.01.2011 - Ona s ním - autor: kal

Komentáře:

  1. avatar
    [30] Suzanne [*]

    Když jsem hledala partnera, moje dítě nebylo problémSml23 Ani kamarádka se dvěma syny neměla potíže najít chlapa. Další holka bezdětná skoro čtyřicítka naopak problém má už deset let. No, prostě je to asi individuální.

    superkarma: 0 13.01.2011, 21:57:25
  2. avatar
    [29] SNÍŽEK [*]

    taková třicítka už se těžko přizpůsobuje,navykla si na svůj samostatný styl života Sml22

    superkarma: 0 13.01.2011, 21:09:00
  3. avatar
    [28] gira [*]

    Julča — #26 prave... kazdej je original, a dokonce i ten original se muze chovat podle konkretni situace a podminek ruzne... o tom by se dalo diskutovat do nekonecna, protoze kazdy zna ze sveho okoli apod.x pripadu, ktere potvrzuji bud tu nebo onu teorii...

    superkarma: 1 13.01.2011, 18:32:45
  4. avatar
    [27] Julča [*]

    Záměrně nepíšu, že je znám, páč je neznám, jen co vidím v okolí nebo přečtu někde na netu.

    superkarma: 0 13.01.2011, 17:39:07
  5. avatar
    [26] Julča [*]

    gira — #25 Já vím, rozumím ti. Právě, že každý je individuální, proto si k sobě hledáme protějšek, který nám bude vyhovovat. Taky vím, že má spousta chlapů děti ve své péči nebo ve střídavé, proto jsem nepochopila reakce níže, že chlap nechce ženu s dítětem. Dokonce je jich dost, kteří chtějí raději ženu, která dítě má, protože se jaksi nehrnou do toho, mít vlastní. Tož tak.

    1. na komentář reaguje gira — #28
    superkarma: 0 13.01.2011, 17:35:46
  6. avatar
    [25] gira [*]

    Julča — #24 juli, to byla reakce na prispevek macamaly, o tom, jak se clovek, potazmo muz, prezentuje v inzeratu... bylo trochu mimo tema, ale proste me to napadlo... tak si to hned tak neber... Sml58

    aby bylo jasno: podle me je tohle natolik individualni vec, jak se chlap postavi k tomu, ze jeho vyvolena ma dite nebo deti, ze se to NEDA zevseobecnovat... (a naopak: i on muze mit deti z minuleho vztahu...). je prilis veci a lidi ve hre... idealni by bylo samozrejme, ze kdyz danou damu miluje, tak takova malickost pro nej nehraje roli... co je ale idealni, ze??? ja sama mam dve deti a rada bych nasla po nepodarenem manzelstvi novou lasku... momentalne mi to zni jako sci-fi... ale nemyslim, ze problem je prave v tech detech... :(

    1. na komentář reaguje Julča — #26
    superkarma: 0 13.01.2011, 17:05:22
  7. avatar
    [24] Julča [*]

    gira — #23 Stačí napsat, že hledá bezdětnou ženu, to je problém?

    1. na komentář reaguje gira — #25
    superkarma: 0 13.01.2011, 16:55:46
  8. avatar
    [23] gira [*]

    macamala — #22 prece tam nenapisou: liny mrzout s pivnim "svalem",  ktery ve 45 letech jeste bydli u maminky a ktery nesnasi deti hleda... Sml57Sml30

    1. na komentář reaguje Julča — #24
    superkarma: 0 13.01.2011, 16:04:22
  9. [22] macamala [*]

    Karo Líná — #19 Přesně tak. Navíc v inzerátech je každý muž naprosto dokonalý, sportovní typ a zajištěný + 100 dalších pozitivních atributů. Však není málo jakýchsi "slovníčků", co která uváděná vlastnost v reálu znamená. Tím nechci říct, že to platí na 100 % a u každého muže.

    1. na komentář reaguje gira — #23
    superkarma: 0 13.01.2011, 15:24:16
  10. avatar
    [21] denkas [*]

    Myslím ,že se to nedá škatulkovat. Můj chlap se dal na moje 3 děti!! A v pohodě,teď už máme 6 vnoučat a všechny ,děti i vnoučata -bere jako svý! A jedna známá se rozvedla ,pořídila si dítě s jiným a pak se vrátila k bejvalýmu a klape jim to líp než před rozvodem a děcko má moc rád! Sml59

    superkarma: 0 13.01.2011, 14:32:35
  11. [20] jastura [*]

    macamala — #9 jo, jo, na to doplatil můj strých. Ze sestřenky se stala v pubertě pěkná mrcha a při nějaké příležitosti mu to taky vpálila do obličeje. Sml22

    superkarma: 0 13.01.2011, 13:29:49
  12. [19] Karo Líná [*]

    Julča — #17 Tak v sexu jistě dítě překážkou není, na tu chvíli ho k někomu odloží Sml57 Při dlouhodobých vztazích a společným bydlení už je to jinak.

    1. na komentář reaguje macamala — #22
    superkarma: 0 13.01.2011, 13:25:20
  13. [18] Tee.. [*]

    Kariéra!Kariéra!Kariéra! Sml32Sml57Sml32

    superkarma: 0 13.01.2011, 12:29:25
  14. avatar
    [17] Julča [*]

    macamala — #15 Když jsem četla nějaké inzeráty, většinou bylo " dítě není překážkou", to nebyli moji známí. Pravda je, že to je dlouho, třeba je to ted jinak Sml80

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #19
    superkarma: 0 13.01.2011, 12:25:21
  15. [16] Anime Otaku [*]

    Já si myslím že to taky hodně závisí na přístupu jednotlivé ženy. Úplně vidím jak přicházejí potenciální partneři jedné sousedky s dítětem. Někoho si najít pro ní není problém, je hezká, ale vždycky jí uteče když se setká s její dceruškou, ona jí vůbec nevychovává a chudák malá je opravdu parchant na zabití. A pak se paní vždycky ožere a pláče mamince na rameno (s tou bydlí, ale vždycky když má mladá rande, tak maminky mizí ke svému milenci, má dlouho jednoho) že jí nikdo nechce. A stačilo by tý malý obludě občas napráskat.

    superkarma: 0 13.01.2011, 12:02:34
  16. [15] macamala [*]

    Julča — #13 Tak se asi každá pohybujeme v jiné společnosti lidí - jak v osobním životě, tak v profesním.

    1. na komentář reaguje Julča — #17
    superkarma: 0 13.01.2011, 11:50:48
  17. [14] Karo Líná [*]

    Tak moje zkušenost je, že pokud chlap sám děti nemá, chce taky bezdětnou. Pokud už děti má, je mu to jedno. Jelikož znám víc těch bezdětných mužských než těch druhých (chlapi ve věku 30 až 40 let), vidím, že ženskou s dětmi opravdu nechtějí. Ono taky proč, když už o děti stojí, tak o vlastní, které si s tou partnerkou teprve pořídí. Nač by se měli starat o cizí děti, to by museli být padlí na hlavu Sml57

    superkarma: 0 13.01.2011, 11:34:10
  18. avatar
    [13] Julča [*]

    macamala — #11 Já se po tobě vozím? Diskutuju, zajímalo mě, kolik je hodně mužů, toť vše. Já jsem se nikdy nesetkala, ani známí, že by bylo dítě problém. To dítě za nic nemůže, nechápu, proč by mělo být překážka. Když chlap miluje ženu (i opačně), tak musí snad dítě brát jako její součást.

    1. na komentář reaguje macamala — #15
    superkarma: 0 13.01.2011, 11:30:06
  19. [12] macamala [*]

    Julča — #10 Z okruhu mých známých - jen takové zkušenosti nestačí - ale také čtu, koukám na TV a další věci.

    superkarma: 0 13.01.2011, 11:18:48
  20. [11] macamala [*]

    Julča — #10 Jistě, ale souhlasím i s tím, že vše je individuální. Ale nechápu, proč se tady vozíš zrovna po mně?

    I č. 8 ukazuje další faktor, který v těchto případech vstupuje do hry. 

    1. na komentář reaguje Julča — #13
    superkarma: 0 13.01.2011, 11:17:22
  21. avatar
    [10] Julča [*]

    macamala — #9 Jsou tu i jiné příspěvky Sml16

    Ten další odstavec snad nemyslíš vážně, to je taky z okruhu tvých známých?

    1. na komentář reaguje macamala — #11
    2. na komentář reaguje macamala — #12
    superkarma: 0 13.01.2011, 11:13:08
  22. [9] macamala [*]

    Julča — #5 Koukám, že tuhle zkušenost nemám sama. Viz příspěvěk č. 6.

    Možná že chlapi problém s tím nemají (láska je občas slepá), ale už jsem několikrát slyšela, že v pozdějším životě - zejména pak v pubertě - zaslechnou od pseudopotomka slova: "Proč bych tě měl/a poslouchat, když nejsi můj táta?"

    1. na komentář reaguje Julča — #10
    2. na komentář reaguje jastura — #20
    superkarma: 0 13.01.2011, 11:08:15
  23. avatar
    [8] phoebe24 [*]

    peetrax — #7 Souhlasím. Je to velice individuální. A myslím, že v některých případech ani tak nepůjde o problém s nevlastním dítětem, jako o problém s biologickým otcem. Pokud má nová rodina fungovat a jsou i další děti, je možná problém dítě z prvního manželství na víkend dávat k biotátovi. Naruší to nejen např. rodinné výlety ale neplechu udělá i rozdílný přístup k potomkovi(v horším i pomlouvání druhého rodiče). Prostě nevyřešená minulostSml80

    superkarma: 0 13.01.2011, 11:07:47
  24. avatar
    [7] peetrax [*]

    Dva moji bývalí si posléze našli ženy, které byly starší než oni samotní a měly dítě. Myslím, že je to hrozně individuální a záleží to na situaci atd. Sml16 S nevlastním problém neměli a ani se hned nehnali do vlastního potomka.

    1. na komentář reaguje phoebe24 — #8
    superkarma: 0 13.01.2011, 10:42:52
  25. avatar
    [6] vladka006 [*]

    Přidávám se k macamale. Taky mi můj muž jednou řekl, že by mu vadilo mít nevlastního potomka. A prý, když se na toto téma bavil s chlapama, tak z nich velká většina řekla, že nechce ženu s dítětem.

    Další fakt, který pozoruju je ten, že když si chlap najde ženu s dítětem tak do roka je ta žena těhotná s novým partnerem. Na to mi můj muž řekl, že každej chlap chce prostě mít to svoje dítě. A když si najde maminu, tak se snaží, aby měl to svoje co nejdřív.

    superkarma: 0 13.01.2011, 10:35:19
  26. avatar
    [5] Julča [*]

    macamala — #4 Nevím, kolik máš známých mužů, ale pokud má jedna kolegyně problém, tak to tak musí být, že jo Sml57

    Já jsem ještě nikdy neslyšela, že by dítě byl problém Sml80

    1. na komentář reaguje macamala — #9
    superkarma: 0 13.01.2011, 10:02:01
  27. [4] macamala [*]

    Julča — #3 tak 80 % mých známých. Navíc kolegyně rozvedená s 1 dítětem mi vyprávěla, že právě se setkává s tím, že její stav a dítě je pro muže problém.

    1. na komentář reaguje Julča — #5
    superkarma: 0 13.01.2011, 09:54:16
  28. avatar
    [3] Julča [*]

    macamala — #2 KOlik to je těch "mnoho mužů"?

    1. na komentář reaguje macamala — #4
    superkarma: 0 13.01.2011, 09:44:49
  29. [2] macamala [*]

     spousta těchto pánů překvapivě o vztah s ženou mateřskými zkušenostmi nedotčenou nijak zvlášť nestojí

    Znám mnoho mužů, kteří nechtějí naopak partnerku se závazkem. Můj partner mi to taky potvrdil.

    1. na komentář reaguje Julča — #3
    superkarma: 0 13.01.2011, 08:14:59
  30. avatar
    [1] maje [*]

    takže to tak jako tak stojí za Sml64 

    superkarma: 0 13.01.2011, 07:08:46

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme