Kdo v těchto dnech cestuje do Turecka, nemá na mysli jen více léta, slunce a pláže, jelikož země na Bosporu nabízí mnohem více než jen obvyklou lázeňskou dovolenou. Cestovatelé do Turecka vědí o pestré a rozmanité nabídce, jež je na místě očekává. Rostoucí oblíbenost této destinace je vidět na počtu turistů, který se v období mezi lety 1980 a 2005 17,5krát zvýšil (mezi 1. lednem a 31. listopadem 2007 Turecko navštívilo 110.000 Čechů; to je o 15 procent více než ve srovnatelném období předchozího roku). Pro rok 2010 počítá turecké Ministerstvo cestovního roku s celkem 30 miliony návštěvníků.

„Turecko se z někdejšího poskytovatele all-inclusive cestování, resp. paušálního cestování, vyvinulo v celoročně zajímavou a rozmanitou destinaci. Po nadmíru pozitivním roce letos očekáváme další přírůstek návštěvníků, což nám ukazuje, že jsme s naším nastavením na správné cestě. Naše kvalitativně nadstandardní a rozmanitá nabídka je přesně to, co je na Turecku tak oceňováno,“ říká Özcan Hergül, velvyslanecký rada ve Vídni.

Atraktivní podzimní a zimní destinace

Nadšení z podzimní a zimní dovolené v Turecku nepřetržitě roste. Především cestování za kulturou a návštěva měst se těší stále větší oblíbenosti. Například krátký výlet do Istanbulu nabízí cestovatelům nejenom rozmanitost kulturních zlatých hřebů, ale také možnosti nakupování – počínaje moderními nákupními centry a luxusními obchody, až ke tradičním trhům. K tomu patří i jedinečný noční život a orientální atmosféra města.

Kultura sama – nejenom v Istanbulu

Milovníci kultury toho mohou v Turecku spoustu objevovat. Vedle míst známých ze světové historie a mytologie jako Thrákie, Kappadokie a Lýkie, je pobřeží Středozemního a Egejského moře plné antických památek, které lákají turisty z celého světa. 

Wellness - Made in Turkey

I wellness dovolená zažívá v současné době nesmírný rozmach, jež bude pokračovat i v roce 2008. S více než 1.000 termálních pramenů (teploty mezi 20 °C a 110 °C) přitahuje Turecko stále více turistů, kteří mohou mít prospěch z tisíc let staré „lázeňské tradice“. Již římská horní vrstva využívala předností termálních vod (péče o tělo a terapeutické vlastnosti). V současné době existuje více než 200 wellnessových podniků v okolí tureckých termálních pramenů a léčivých lázní v regionu Marmara a také u Egejského moře.

Luxus je čím dál tím oblíbenější...

Stále rostoucí poptávka po kvalitativně nadstandardních nabídkách je v Turecku očividně brána na zřetel. Lifestyle hotely v pětihvězdičkovém segmentu již nejsou žádnou výjimkou a ukazují, že Turecko toho může spoustu nabídnout i náročným hostům v prémiové oblasti.

...i ceny a služby souhlasí

Na druhou stranu ale chtějí nesčetní turisté jako dříve „výhodně cestovat“, to znamená all inclusive s malým množstvím vedlejších nákladů. I zde Turecko láká správným poměrem mezi cenami a službami.

Ráj pro golfisty

Hraní golfu v zahraničí je u sportovních nadšenců čím dál tím oblíbenější. Od otevření prvního golfového hřiště v létě roku 1998 prudce stoupá počet cest za golfem do Turecka. Především kombinace luxusních hotelů a celoročně uživatelných golfových hřišť je dovolenkáři velmi ceněna. Zvláště prázdninové místo Belek je pokládáno dnes již za Mekku sportovní golfové scény.

Lázeňská dovolená – stále stejnou měrou populární

Ale i klasická lázeňská a plážová dovolená je u turistů v Turecku jako dříve zcela nahoře na pořadu dne a stále oblíbenější. Ceněna je především pohostinnost, příjemné podnebí (300 slunečních dnů v roce) a také dobrý poměr mezi cenami a službami. Navíc k radosti z koupání nabízí nesčetné regiony na pobřeží rozmanitou kulturní nabídku. K nejoblíbenějším destinacím náleží Antalya, Bodrum, Marmaris, Datca, Köycegiz a Fethiye. Ale i zálivy a pláže na pobřeží Černého moře na severu se těší čím dál tím větší oblíbenosti.

O turecké Informační kanceláři pro kulturu a cestovní ruch

Informační kancelář je dislokovaným pracovištěm Ministerstva kultury a cestovního ruchu Turecké republiky v Ankaře a je zodpovědná za podporu cestovního ruchu a kulturní výměnu v Rakousku, České republice, Slovenské republice a Maďarsku. Na základě pokynů týkajících se tohoto ze strany Ministerstva v Ankaře koordinuje tato Informační kancelář veškerá reklamní a PR opatření v těchto čtyřech zemích. Tato Informační kancelář je iniciačním a kontaktním místem pro cestovní kanceláře, stejně tak jako pro všeobecné otázky novinářů a soukromých osob v oblasti cestovního ruchu a kulturní výměny. Další informace na domovské stránce http://www.turkinfo.at.

Reklama