Až 90 % všech se žen se snaží zhubnout nebo vyzkoušely za život alespoň jednu dietu. Přitom nadbytečná kila trápí jen polovinu z nich. Každá žena, která se rozhodne pustit do diety, by si nejdříve měla zjistit, jaké jsou její nadbytečné kilogramy, jestli nějaké vůbec má a kolik se jí doporučuje zhubnout.

Abyste se zbavila trvale nadbytečných kilogramů, musíte si uvědomit, že drastické diety ani různé „zázračné přípravky“ nejsou nejlepším řešením. Mít svou vysněnou postavu na delší dobu je totiž komplikovanější problém, proto na něj nefungují jednoduchá řešení. Základem je změnit špatný jídelníček a naučit se na pohyb. Ovšem šance, že člověk něco takového sám zvládne, je stejně malá, jako že někdo sám od sebe přestane kouřit. Nejlépe vás v tom podpoří společnost nebo skupina, proto není vůbec marné vyzkoušet hubnoucí kurzy. Právě na něm odhalíte chyby, které jste si do teď ani nepřipouštěli.

Velmi častá chyba, co se jídelníčku týká, je to, že lidé nevnímají skryté tuky a cukry. Poznají zjevné kalorické bomby, kam patří sádlo, zákusky nebo hamburger. Ale víte třeba to, že není žádný zásadní rozdíl mezi dietními párky a špekáčky? Hodně, nebo spíše příliš mnoho tuků obsahují i oříšky nebo semínka – v tomto případě jde ovšem o tuky, které jsou zdraví prospěšné. Skryté kalorie v podobě sacharidů nejdete v bílém pečivu, musli nebo v kukuřičných lupíncích.

Když už si ale kalorie dopřejeme, měli bychom vědět, že existuje hodně způsobů, jak jejich počet snížit: menší porce, pomalý proces jídla, před každým jídlem vypít sklenici vody. Nejlepší je ale naučit se nahrazovat energeticky vydatná jídla jejich kaloricky přijatelnějšími variantami, aniž bychom se museli úplně vzdát svých oblíbených pochoutek. Místo smetanového jogurtu (600-800 kJ) si dáme jogurt s 3 % tuku (300 kJ).

Kaloriím se můžeme vyhnout už při samotném způsobu úpravy jídel. Vyplatí se zajímat o speciální fólie nebo nádobí, ve kterých lze smažit s minimem tuku, případně bez něj. Množství tuku v jídle lze předejít i tak, že si na chleba místo másla namažeme kvalitní rostlinný tuk, budeme odstraňovat z drůbeže kůži, nebudeme zahušťovat polévky a omáčky jíškou atd.

Další důležitou věcí při hubnutí je nehladovět. Tomu se vyhneme, když budeme jíst pravidelně a v rozumných dávkách v průběhu celého dne.

A samozřejmě pohyb a nejlépe ve skupině, která nás dokáže vyhecovat a motivovat.

 

1.        Co si musíte nejprve zjistit předtím, než začněte hubnout?

2.        Jaký je rozdíl mezi dietními párky a špekáčky?

3.        Kolik kalorií obsahuje jogurt s 3 % tuku oproti normálnímu jogurtu?

 Výsledky kvízu a neocenitelné rady naleznete na http://www.doformy.cz/kviz170

Reklama