Novinky

Trochu prezidentské historie

Dnešní téma je poměrně vážné, a hlavně vážené. Prezidenta máme jen jednoho. Miloš Zeman bude v pořadí jedenáctý od vzniku naší republiky.

Dnes si pustíme dvě ukázky. Na první můžeme vidět prvního prezidenta T. G. Masaryka. To byl asi úžasný člověk, škoda, že jsem ho nezažila.

První československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk na unikátních záběrech se zvukem.

A tady je Antonín Novotný, komunistický prezident v 50. a 60. letech 20. století. Toho jsem taky nezažila, a vůbec mi to nevadí.

Tématem dne je: Prezident.

  • Zajímáte se o politiku, a tedy i o prezidenta?
  • Byly jste volit prezidenta?
  • Co si myslíte o Václavu Klausovi a Miloši Zemanovi?
  • Máte nějaké zajímavé zážitky, příběhy, zkušenosti... s prezidenty?
  • Zajímají vás prezidenti v historii naší země?

To vše a ještě mnohem víc budeme probírat. Mimochodem přečtěte si článek o našem prvním prezidentovi T. G. Masarykovi, který by dnes slavil narozeniny. S tímto tématem dnes soutěžíme!

A jako vždy jedna ze čtenářek získá za svůj příspěvek úžasnou knihu A. Indridasona: Propasti. Je to další ze severských detektivek, máte se na co těšit. Příspěvky posílejte dnes 7. 3. nejpozději do 14.30 hodin na e-mailovou adresu níže. Ještě upozornění - pokud byste poslala fotku, musí jít (kvůli autorským právům) o vaši fotku a jejím zasláním dáváte redakci souhlas k jejímu bezplatnému uveřejnění v tomto tématu.

  • Redakční e-mail: redakce@zena-in.cz
  • Předmět: PREZIDENT

kniha

   
07.03.2013 - Redakční novinky - autor: Lucie Paličková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [52] ova9 [*]

    archivni dokumenty je zajimave tema ...ve skole se tato doba prechazela

    superkarma: 0 07.03.2013, 21:14:28
  2. avatar
    [51] reditelka [*]

    Ráda vidím staré archívní záznamy.

    superkarma: 0 07.03.2013, 19:50:22
  3. avatar
    [50] jazuzinka [*]

    free — #48 přesně, ono není všechno růžové

    superkarma: 0 07.03.2013, 19:45:13
  4. [49] jukl [*]

    moje tchýně za Masaryka sloužila u sedláka a vzpomíná na tu dobu velice kladně...zdravé jídlo, dobrý režim...

    superkarma: 0 07.03.2013, 19:18:39
  5. [48] free [*]

    Opradu bylo za první republiky všechno poctivé nebo se na to zlé zapomnělo a naše doba na tom bude stejně?

    1. na komentář reaguje jazuzinka — #50
    superkarma: 0 07.03.2013, 19:10:10
  6. avatar
    [47] tajnostii [*]

    átéčko — #22 Pěkný příspěvekSml30Sml30Sml30politika není moje hobiSml22

    superkarma: 0 07.03.2013, 18:23:55
  7. avatar
    [46] haluška [*]

    Lukáš Čejka — #43 tak za to by som ruku zdvihla.. Poriadok sa mal urobiť, ale teraz už je neskoro. Škoda, toto bremeno si nesieme do budúcnosti a neviem, neviem, kedy a ako ho ktorá generácia z tých pliec zhodí.

    superkarma: 0 07.03.2013, 16:28:52
  8. [45] rendac [*]

    o politiku se nezajímám a myslim si že jich je tam moc Sml22

    superkarma: 0 07.03.2013, 15:50:58
  9. avatar
    [44] LudPa [*]

    no, zajímavé některé názory, každý má v něčem pravduSml22

    superkarma: 0 07.03.2013, 15:20:20
  10. avatar
    [43] Lukáš Čejka [*]

    haluška — #39 stejne jako denacifikaci - zakaz a rozpusteni komunistickych politickych stran, zakaz propagace komunismu vcetne uzivani symbolu, vyrazeni clenu komunisticke strany z verejneho zivota - nesmeli by zastavat zadne verejne funkce, trestni potrestani pachatelu zlocinu a to vcetne clenu tajne policie, soudcu ..., atd.

    o to je to horsi , ze model - priklad, jak se vyrovnat se zlocinnym totalitnim systemem a ideologii tu je, prave z povalecneho obdobi a neudelali jsme nic

    1. na komentář reaguje haluška — #46
    superkarma: 1 07.03.2013, 14:47:40
  11. [42] jithule [*]

    zajímavé komentáře - pobavila jsem se.

    superkarma: 0 07.03.2013, 14:10:31
  12. avatar
    [41] haluška [*]

    Prečo je môj príspevok zaradený do "Dnešného vydání" a nie do noviniek?

    superkarma: 0 07.03.2013, 14:09:41
  13. avatar
    [40] haluška [*]

    odsunúť komunistov do Ruska? alebo kam? To asi nie je dosť dobre prevediteľné, alebo sa písomne zriecť princípov komunizmu? Alebo ako?

    superkarma: 0 07.03.2013, 13:49:50
  14. avatar
    [39] haluška [*]

    Lukáš Čejka — #38 a to je celkom zaujímavý názor. Ako by si si to predstavoval? Dekomunizáciu.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #43
    superkarma: 0 07.03.2013, 13:48:10
  15. avatar
    [38] Lukáš Čejka [*]

    haluška — #37 ja myslim, ze komunisti jsou naopak vnimani az prilis vstricne a skoro to vypada jako ze "ono se zase tak moc nestalo ..."

    proste stejne jako v Nemecku a Rakousku po valce probehla denacifikace  mela u nas probehnout dekomunizace, bez toho je to obdobi komunisticke totality nezridka vnimano jako jakysi pouhy prehmat ...Sml80

    to je muj pohled na vec a jsem srozumen s tim, ze jsem s nim pomerne osamely, ale preci jen si ho podrzimSml16

    1. na komentář reaguje haluška — #39
    superkarma: 2 07.03.2013, 13:40:41
  16. avatar
    [37] haluška [*]

    Lukáš Čejka — #35 vieš, ja som vtedy nežila a teda o tom ako to bolo, viem len zliteratúry aj to v mnohom poplaten vtedajšiemu režimu. Moji rodičia sa doma o politike nebavili a nás deti pred jej vplyvom dôsledne chránili, a preto aj ja múžem mať do určitej časti informácie skreslené. Mne išlo len o to, že teraz keď sa povie komunista, tak sa pomaly vždy rozpúta novodobý hon na čarodejnice a inkvizícia v trochu pozmenenej forme. Nemali by sme sa zaoberať ideológiami, ale snežiť sa vrátiť k základným morálnym pravidlám., ale to by chcelo odvahu a urobiť hrubú čiaru. Nezabudnúť, ale nebabrať sa v h..e, čo aj tak smrdí.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #38
    superkarma: 1 07.03.2013, 13:32:29
  17. avatar
    [36] peetrax [*]

    haluška — #34 z lidí, co znám, tak ne. Za lidi narozené v ´81 v celé zemi nemůžu sloužit. Sml54 Tak jako tak, i kdyby někdo tvrdil, že Kajínek je vinen/nevinen, je mi to fuk, co si myslí, já osobně nemám při ruce jeho soudní spis, abych mohla říct tak, či tak, vždycky tu bude prostor k dohadům, protože informace o kauze nám zprostředkovala média. Nadto, svých vlastních starostí mám teď více než dost. 

    Vadilo by mi komoušství a popírání holocaustu, když teda mluvíme o těch politických tématech, to jsou pro mě hodně osobní věci, ale jinak svoje známé a kamarády nelustruju a spíš hledím na to, jak se chovají, jestli je na ně spoleh atd.

    superkarma: 0 07.03.2013, 13:13:42
  18. avatar
    [35] Lukáš Čejka [*]

    haluška — #33 zadny clen predsednictva ksc a tajemnik uv ksc z padesatych let neni slusny clovek ani nevinny 

    A to uvolneni - mysli tim autor napr. to ze osobne Novotny zakazal filmy jako O slavnosti a hostech? Ono kdyz to napise ten autor takto obecne a srovnanim mu je pocatek padesatych let - tedy doba do smrti Stalina, tak to skutecne - s jistou zvracenou logikou - muze brat jako uvolneni, zcela ale pomiji to, ze se Novotny nezjevil na presidentske zidli odnikud, ale z vrcholnych stranickych funkci, ze kterych se podilel na celem deni od 48. Jinak receno - ano, za jeho presidentovani uz neprobihaly procesy jako za presidentovani jeho predchudcu - ono uz taky nebylo koho takto pronasledovat, "tridni nepratele" byli z vetsiny zlikvidovani.

    1. na komentář reaguje haluška — #37
    superkarma: 0 07.03.2013, 13:12:42
  19. avatar
    [34] haluška [*]

    peetrax — #32 a naozaj medzi tvojimi vrstovníkmi nemáš takých prívržencov?A je pravda, že tiež nemôžem všetkých mladých hádzať do jedného vreca. Ospravedlňujem sa ti a všetkým mladým, ktorých spomínané udalosti poburujú

    1. na komentář reaguje peetrax — #36
    superkarma: 0 07.03.2013, 12:56:02
  20. avatar
    [33] haluška [*]

    Lukáš Čejka — #29 tak som si začala postupne čítaž o Novotnom a je tam napríklad toto

    "

    Prezident Novotný bývá dnes často démonizován – bývá označován za

    suchopárného aparátčíka, za člověka bez fantazie, bez

    vzdělání. Toto hodnocení ale není vůči Novotnému spravedlivé –

    faktem totiž je, že za jeho prezidentského období, se českoslovenští

    občané těší relativně nebývalé míře osobní svobody, jaké se

    netěšili nikdy předtím (míněno od roku 1948) ani nikdy potom

    (po roce 1968).

    28. ledna roku 1975 Antonín Novotný, prezident který, patrně aniž sám

    chce, dovede komunistickou stranu k tzv. pražskému jaru,

    umírá."

    Idem na ďaľší článok.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #35
    superkarma: 0 07.03.2013, 12:52:51
  21. avatar
    [32] peetrax [*]

    haluška — #28 jsem mladá a vůbec se mi nelíbí, že mi přičítáš natáčení filmu o Kajínkovi, popírání holocaustu a vyznamenánvání Mašínů. S tím já opravdu nemám nic společného. Sml23

    1. na komentář reaguje haluška — #34
    superkarma: 0 07.03.2013, 12:48:15
  22. avatar
    [31] bonda [*]

    Lukáš Čejka — #29 A dneska můžeme přiřadit k těm tvým -istům i ty novodobé - nazvu je třeba buržousty, kteří si dělají postupně cestu k tomu, aby si mohli dělat s lidmi ve státě to, co chtějí oni. Už teď se projevuje, že to nedokáže uhlídat žádná demokracie. Budou se ztrácet dobří lidé z politiky, budou trpět obyčejní lidé zbytečně a nikdo jim nedokáže pomoci. Protože peníze umožňují moc a komu ta moc zachutná, dokáže jít přes mrtvoly. Tuhe vládu nikdo nechce, a přesto se drží zuby nehty dál, se zákony a spravedlností už to nemá nic společného. A bude hůře...

    superkarma: 0 07.03.2013, 12:46:43

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] haluška [*]

    Lukáš Čejka — #29 no s tou poslednou vetou súhlasím, presne si vystihol to, kam som ťa nasmerovala. Ja neobhajujem Novotného, len som chcela poukázať na to slovo komunistický. Každá ideológia, pokiaľ sa zvrhne je zverstvo - to je to povrchové bahno. Pôvodná myšlienka ale nemusí byť vždy zlá a to je to, čo je pod tým blatom.

    superkarma: 0 07.03.2013, 12:43:19
  2. avatar
    [29] Lukáš Čejka [*]

    haluška — #27  vis co, netaraj - najdi si na internetu, kdo to byl, to nebyl nejaky clen , byl to grazl co v padesatych letech zastaval ty nejvyssi funkce

    opravdu uz me zacina unavovat to relativizovani zlocinu komunismu   -  popravde me to prekvapuje, pises tu o svem dedovi jako obeti fasismu a na druhou stranu se tu zastavas jednoho z nejvyssich funkcionaru komunisticke bandy z padestaych let, kteri posilali do lagru ty kteri sice bojovali proti fasismu jako tvuj dedecek, jen k tomu nemeli tu spravnou stranickou knizku

    nacista, fasista, komunista  - vsechno jedna sebranka, jediny rozdil je v tom koho znenavideli - jedni to brali podle etnika, druzi podle tridniho  puvodu

    1. na komentář reaguje haluška — #30
    2. na komentář reaguje bonda — #31
    3. na komentář reaguje haluška — #33
    superkarma: 1 07.03.2013, 12:28:23
  3. avatar
    [28] haluška [*]

    moje nervy. Vy mladí by ste sa nemali plácať len v bahne na povrchu ale ísť pod ten nános blata. Ale čo sa čudujem, keď z vrahov- Mašínovcov- urobíte hrdinov a vyznamenáte ich najvyššími vyznameniami , a Kájinka- vraha keď nemúžete oslobodoiť, tak sa z neho stane filmový hrdina.Fakt, paráda. Onedlho sa dozviem aký bol Hitler King, lebo mal odvahu na "konečné riešenie". To, že Holokaust sa nikdy nestal už prvé lastovičky hlásajú.

    1. na komentář reaguje peetrax — #32
    superkarma: 0 07.03.2013, 12:25:35
  4. avatar
    [27] haluška [*]

    Lukáš Čejka — #26 ale Lukaš, netrep dve na tri. Nie každý člen KSČ bol zlčinec, vrah a ja neviem čo ešte.

    Ty si ho pamätáš, keď ho tak zarputilo odsudzuješ, čo robil?

    Predsa jeho činy nemôžeš posudzovať z dnešného hľadiska. On sa rozhodoval vtedy v tej dobe. A tiež mal nejakú zodpovednosť.

    A Svoboda? Aj ten bol komunista. Aj ten bol pre mladú generáciu komunistický gauner? Keď išiel do Moskvy v tom 68 a prehlásil, že pokiaľ nevydajú našich politikov, ktorých tam zadržiavajú, tak si majú všetky vyznamenania , ktoré vlastnil z bojov II. sv vojny niekam strčiť ,že on sa ich zrieka a aj titulov z toho pplynúcich?

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #29
    superkarma: 0 07.03.2013, 12:16:23
  5. avatar
    [26] Lukáš Čejka [*]

    haluška — #24 Nejde o to v jake byl strane (ponechme ted stranou , ze byl clenem strany programove zlocinecke), ale co delal.

    1. na komentář reaguje haluška — #27
    superkarma: 0 07.03.2013, 12:05:01
  6. avatar
    [25] haluška [*]

    haluška — #24 prečo sa to teda takto neformuluje?

    superkarma: 0 07.03.2013, 12:02:16
  7. avatar
    [24] haluška [*]

    Lukáš Čejka — #23 to ale znamená, že Havel bol prezidentom občianskofóumovým a Klaus odeésáckým?

    1. na komentář reaguje haluška — #25
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #26
    superkarma: 0 07.03.2013, 12:01:37
  8. avatar
    [23] Lukáš Čejka [*]

    haluška — #17 ale on byl komunisticky prezident Sml80

    1. na komentář reaguje haluška — #24
    superkarma: 0 07.03.2013, 11:37:14
  9. avatar
    [22] átéčko [*]

    1. na komentář reaguje tajnostii — #47
    superkarma: 0 07.03.2013, 10:28:46
  10. avatar
    [21] marianaant [*]

    Druhého prezidenta jsem zažila, ale byl poslušný a dělal to co se po něm chtělo.

    superkarma: 0 07.03.2013, 10:23:18
  11. avatar
    [20] Jindriska8 [*]

    Historické ukázkySml22

    superkarma: 0 07.03.2013, 09:52:20
  12. avatar
    [19] átéčko [*]

    honzule8 — #10Za  ??

    superkarma: 0 07.03.2013, 09:50:48
  13. [18] Jaroslava Mynářová [*]

    Jedenáctka je krásné číslo pro Miloše Zemana,T.G.Masaryk měl jedničku,tak snad nám to přinese něco trochu lepšího.

    superkarma: 0 07.03.2013, 09:33:38
  14. avatar
    [17] haluška [*]

    vôbec sa mi nepáči prirovnanie komunistický prezident. To, že bol komunistou, ešte neznamená, že bol zlým človekom. Masaryk na mňa pôsobí, že bol popriadny despota, ale nezažila som a ani nikoho, kto by ho poznal osobne, tak krotím svoje myšlienky . Štve ma, že hádžete komunistov do jedného vreca, Áno, boli takí aj takí, ale to sú aj teraz. Záleží predsa na človeku a nie na príslušnosti k strane.

    A nechcite mi nahovoriť, že môj dedko, ktorí bol komunista a pracoval v protifašistickom odboji a fašisti ho chytili a odvliekli do koncentráku a tam na štedrý deň popravili a babičke poslali ako "darček" správu o poprave, bol zlým človekom.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #23
    superkarma: 0 07.03.2013, 09:33:13
  15. [16] DCOlga [*]

    Za dob Novotného jsem začala chodit do školy, takže jsem zažila už dost prezidentů a je mi to celkem jedno. Jediné co mě těší, že dnes narcis Klaus skončí. I když nevěřím, že ten další bude o moc lepší.

    superkarma: 0 07.03.2013, 09:32:45
  16. avatar
    [15] marde [*]

    K volbám chodím, ale mrzí mě, že se stejně nic nezmění pro obyčejné lidiSml23

    superkarma: 0 07.03.2013, 09:16:16
  17. avatar
    [14] Věrulinka [*]

    Milea — #8 Sml22Sml67 souhlasím, k tomu není co dodat Sml23

    superkarma: 0 07.03.2013, 09:10:46
  18. [13] Januše [*]

    za vládnutí prezidenta Novotného jsem začala chodit do školy a moc dobře si pamatuji jeho velký portrét vedle tabule. Jeho úsměv mi připomínal baziliška.

    superkarma: 2 07.03.2013, 09:07:48
  19. avatar
    [12] tepito [*]

    datura — #11 Už na něj raději nekoukám-musela bych si stále uplyvávat.Vše zazdil výměnou řádů-co k tomu ještě dodat

    superkarma: 0 07.03.2013, 09:05:32
  20. avatar
    [11] datura [*]

    tepito — #6 mám stejný názor, navíc jsem si včera večer pustila ČT 24, Klaus x Jakub Železný a byla to síla, ještě že už Vašík končí Sml59

    1. na komentář reaguje tepito — #12
    superkarma: 0 07.03.2013, 09:03:38
  21. [10] honzule8 [*]

    myslím, že dříve ty prezidenti za něco stály

    1. na komentář reaguje átéčko — #19
    superkarma: 0 07.03.2013, 08:59:21
  22. avatar
    [9] margot [*]

    Hanula — #7 to jsou super procházkySml67 já se pro změnu hrbím nad prohlížečkou mikrofilmů z dobových tiskůSml30

    superkarma: 0 07.03.2013, 08:56:11
  23. avatar
    [8] Milea [*]

    Každá doba má svoje, i prezidenty.Sml73

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #14
    superkarma: 0 07.03.2013, 08:54:07
  24. avatar
    [7] Hanula [*]

    Danulka K. — #5 Sml16 já jsem na tom stejně - pořád se chci více a více učit - historie naší země mě moc zajímá.... chodím na vycházky s Portou Pragou a nabíjí mě to energií...

    1. na komentář reaguje margot — #9
    superkarma: 1 07.03.2013, 08:50:25
  25. avatar
    [6] tepito [*]

    zajímala jsem se o osobu prezidenta do doby než zvolili Narcice Klause-od té doby mám pocit,že tato funkce je naprosto zbytečnáSml15

    1. na komentář reaguje datura — #11
    superkarma: 1 07.03.2013, 08:50:17
  26. [5] Danulka K. [*]

    A to mě zase zajímá, prožila jsem více prezidentů,ale tehdy,jakou mladou mě to nebavilo a nyní doplňuji ráda své znalosti.

    1. na komentář reaguje Hanula — #7
    superkarma: 0 07.03.2013, 08:45:40
  27. avatar
    [4] dasena [*]

    Od jisté doby mně to nezajímáSml23

    superkarma: 0 07.03.2013, 08:42:03
  28. [3] mamo [*]

    ja nevolím a nezajímam se.

    superkarma: 0 07.03.2013, 08:40:13
  29. avatar
    [2] vmarta [*]

    Když mám říct pravdu...nezajímá mně to, stejně se nic nezmění

    superkarma: 0 07.03.2013, 08:39:14
  30. avatar
    [1] Jitullinka [*]

    Zprávy sleduji, zajímám se o dění, k volbách chodím pravidelně ... ale zase to tak moc neprožívám Sml58

    superkarma: 1 07.03.2013, 08:35:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme