Bulvár

Tři názory: Víra a já

 

Obtěžují vás Jehovisté? Má víra dnešnímu světu co říct, co přinést? Víra pomalu stárne, přesto člověka provází tisíce let. Přečtěte si názory tří oslovených žen.

 

Víra člověka provází tisíce let. A ne jen víra v jediného Boha. Lidé v historii a kulturách věřili v množství bohů, duchů, démonů... Říká se, že dnes žijeme ve vyspělé civilizaci. Rozum se stal naším privilegovaným nástrojem a spolu s ním pomalu mizí dříve nevysvětlitelné jevy, které jsme chápali jako znamení existence něčeho nadpřirozeného. Věřící populace stárne, ale přesto stále existuje a stále existují i rozumem nevysvětlitelné věci. Podle Pavla Miškovského, mluvčího Záhadlogické společnosti, je vědecky nevysvětlitelných okolo čtyř procent ze všech případů setkání s tajemnem.

 

Víra po sobě zanechává svatá místa, stavby, knihy... Mnoho lidí zasvětilo víře svůj profesní život. Nové víry vznikají a staré zase zanikají. Katolická víra má vlastní stát. Víra je uzákoněna a získává státní finanční podporu... Víra je zkrátka hmatatelný fakt, to, o co se opírá, už hmatatelné není.

 

 

Radana Adámková, 38 let, úřednice

 

Jste věřící?

Ne.

 

Potkáváte se ve svém životě s vírou?

Určitě ano, občas na mě zvoní Jehovisti. Občas se podívám na nějaký křesťanský magazín. Ale jsem zapřísáhlý ateista.

 

Myslíte, že v pro moderní lidi má víra nějaký smysl?

Netuším, ale řekla bych, že pro věřící ano.

 

A jaký máte k víře přístup vy? Říkala jste, že na vás zvoní Jehovisti, jak reagujete?

Spíš jen tak vyzvídám. Dokonce jsem si od nich jednou půjčila časopis Strážná věž, abych se do něj podívala. Pak jsem se jich nemohla zbavit. Nic mi to neříká.

 

Takže vás to i obtěžuje?

Ano, u Jehovistů musím říct, že dnes mě jednoznačně obtěžují. Když se mi to snaží vnucovat, snaží se dostat člověku do domácnosti... Ale jinak se tomu nebráním, třeba i do kostela zajdu, podívat se na mši – ale nevěřím, ještě mě nic nepřesvědčilo.

 

Kdy chodíte do kostela a proč?

O Vánocích, ale i jindy. Třeba když jsem na dovolené, tak se dojdu podívat do kostela jako na zajímavou památku... Je to krásná architektura. Také tam chodím na koncerty, mám ráda varhanní hudbu. Ta atmosféra nemá chybu.

 

Co by se muselo stát, abyste se stala věřící?

Neumím si takovou situaci představit. Ale nevylučuji to.

 

Dokážete si představit, že byste pak šla do kláštera?

Asi ne. Já mám rodinu, dítě.

 

A jak byste se stavěla k tomu, kdyby vaše dítě chtělo vstoupit do kláštera?

Já mám syna, už mu bude sedmnáct a je docela vyhraněný. Takže si myslím, že to není reálné, ale asi bych mu nebránila. Kdyby si to sám vybral, tak co bych mohla dělat. Ráda bych nebyla. Těším se, že jednou budu mít vnoučata.

 

 

Lucie Petrová, 16 let, studentka

 

Jste věřící?

Ne, nejsem.

 

Setkáváte se ve svém životě s vírou?

Setkávám, pár známých věřících mám.

 

Jak na vás víra působí, obtěžuje vás?

Já to těm lidem prostě neberu. Každý má své, já mám něco jiného. Ať si každý myslí, co chce – je mi to jedno.

 

Co myslíte, že víra lidem dává?

Myslím, že dnes je svět tak strašně zkažený, že víra nikomu moc nepomáhá.

 

Říkala jste, že máte něco jiného, čemu věříte. Co je to?

Věřím ve štěstí a blízké lidi. Také věřím v nadpřirozeno, v nadpřirozené bytosti, duchy a ufony. Ale v Boha nevěřím.

 

Věříte v nadpřirozeno, proč? Už jste se setkala s nějakým nadpřirozeným jevem?

Ne, nesetkala, ale slyšela jsem příběhy, kterým docela věřím. Nebo jak občas vysílají pořad Věřte, nevěřte, tak tomu věřím. Ale, že bych se sama setkala... snad jednou, když jsem viděla něco, co letělo po obloze a potom to zhaslo, to mi přišlo zvláštní.

 

 

Tereza Veselá, 39 let, manažerka

 

Jste věřící?

Ano.

 

Jak jste se k víře dostala a co vám přináší?

Já jsem v ní vyrostla a přináší mi sílu a naději.

 

Setkáváte se s jinou vírou, křesťanskou nebo třeba nekřesťanskou, která by vás nějak obtěžovala? Třeba s Jehovisty...?

Mě neobtěžují ani Jehovisti. Oni mají svoji vlastní filozofii. Mají trošičku pozměněný názor na Bibli a na biblický zákon. Ale nemyslím si, že by byli na škodu společnosti. Ba naopak, náhodou nějaké Svědky znám a jsou to velmi slušní lidé. Akorát to má nádech sekty v tom smyslu, že se tam pohybují lidé, kteří se potřebují nechat vést, přidružit se do nějaké skupiny, která je povede. Katolická víra je víc dobrovolná a není tak striktní, pokud nejste ortodoxní.

 

Dokázala byste si představit, že byste vstoupila do kláštera?

Já mám tři děti, takže už si to představit nedovedu. Ale ano, dokázala bych si to představit, kdybych byla v jiné situaci.

 

Máte tři děti... Vedete je k víře, nebo to rozhodnutí ponecháváte na nich?

Je to naprosto jejich rozhodnutí. Do ničeho je nenutím. Syn je absolutní ateista, dcery jsou věřící.

 

Co, podle vás, může mladým moderním lidem dnes víra přinést?

Řekla bych, že víra nemá s generacemi nic společného. Je to o tom, jestli se člověk dokáže modlit. Potom, když se tomu otevře, tak mu to dává sílu. Nikdy už není sám. Zní to možná jako klišé, ale klišé to není.

 

Kdy se modlí vaše dcery?

Teď jsou v pubertě, takže mají jiné zájmy. Modlí se jenom, když mají nějaký problém. To je normální, k tomu dojdou s věkem.

 

Jak se slučuje víra s vaším povoláním? Jako manažerka musíte být určitě trochu dravec, víra vás učí pokoře...

Naprosto se to slučuje, respektive se to nevylučuje. Pro člověka, který ve víře nežije, to tak ale může vypadat.

 

Jste věřící? Co, podle vás, může dnešním lidem dát víra? Setkala jste se někdy s nějakým nevysvětlitelným jevem?

   
07.07.2008 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [143] shb [*]

    lukas.cejka (118): 4 apoštolové- Lukáš Marek Matouš a Jan a to byli 4 z těch původních 12 apoštolů Ježíšových ne???

    superkarma: 0 09.07.2008, 11:05:29
  2. avatar
    [142] kosmokosmo [*]

    Výzkum ovšem opomněl dodat nějaká čísla a na závěr dodal, že rovnice primitiv=věřící neplatí stoprocentně............to mi spad kamen ze srdce

    superkarma: 0 08.07.2008, 03:00:21
  3. [141] Bellana [*]

    Julianna: Nemůžu mluvit za ostatní. Pro mě jsou vánoce svátkem rodiny, klidu, pohody, odpočinku. Velikonoce neslavím, je to pro mě jen volný den. Na betlémy se dívám jako na umělecká díla, některé se mi líbí, většina ne. Moje věřící kamarádky jsou katoličky, v mládí jsem je doprovázela na mše, ale neoslovilo mě to. Rituály na mě nepůsobí dobře, nemám ráda davy, okázalost, kázání, ale miluji zvuk varhan. Víra je něco velmi intimního, o většině lidí ve svém okolí nevím, v co věří. A tak to má být. Už se nepřu ani se svíčkovými babami. Připadá mi, že u nich ani tak nejde o víru, ale o pověrčivost.

    superkarma: 0 08.07.2008, 00:04:55
  4. [140] Rikina [*]

    Julianna: do kostela je možno se chodit dívat na obrazy a sochy jakožto na umělecká díla. Rovněž tak je možno tam poslouchat hudbu, aniž by kvůli tomu musel být člověk věřící. To se snad nevylučuje. Vánoce a velikonoce se slavily od dob dřevních a také to nutně nemusí souviset právě s vírou. Někdo to může slavit čistě proto, že se mu líbí staré tradiční zvyky s těmito svátky spojené, například.

    superkarma: 0 07.07.2008, 23:48:43
  5. avatar
    [139] Julianna [*]

    Tak tohle je plodná debata. Jsem věřící, věřím, že něco - bůh, kosmos, něco - ať si tomu říká každý, jak chce tu / myslím tím svět / zavedl řád.Jsem věřící, nikomu to nevnucuji, berlička to pro mě není, pana faráře a nedělní mše k tomu nepotřebuji, je mi dobře v kostele, když jsem tam sama - většinou mám štěstí, že zkouší varhany, ty miluji , je mi dobře v lese, i tam je pro mě bůh.., je se mnou všude, kde jsem, nepotřebuji to vysvětlit, prostě je, ať někdo nevěřící dokáže, že ne?!Je mi dobře.Znám pár věřících přilepených na oltáři, kteří nežijí, tak jak tvrdí - viz již níže,jedna mi dokonce do očí lhala a jako nástroj použila své vlastní dítě- aby se někam dostala, řekla, že druhý den nastupuje do nemocnice - to dítě, jak se s tím srovnala, nevím, pár otčenášků to spravilo!!!Tím chci říct, že je to o lidech, není rovnice věřící - dobrý, nevěřící - špatný, chybujeme všichni.
    A zajímalo by mě, proč všichni ti nevěřící slaví Vánoce, chodí do kostela dívat se na Jezulátko, a Velikonoce...

    superkarma: 0 07.07.2008, 23:29:54
  6. avatar
    [138] umisanek [*]

    Kerridaenn 130: Kdyby sis precetla moje predchozi prispevky, vedela bys, ze moje vira prameni ze zkusenosti tj. ze stejnych "hmatatelnych" pricin jako je prochazka po Australii, ktera vede k vire, ze Australie existuje. Nezacla jsem verit jen tak z niceho nic

    superkarma: 0 07.07.2008, 20:28:40
  7. avatar
    [137] Kerridaenn [*]

    Mickey Mouse: transcendentno? Mas na mysli neco konkretnejsiho?
    kareta: ani ne, jsem silne verici v neexistenci... s necim takovym se spatne hyba

    superkarma: 0 07.07.2008, 19:22:14
  8. avatar
    [136] kareta [*]

    Kerridaenn: cimrmanův paradox

    superkarma: 0 07.07.2008, 19:02:17
  9. avatar
    [135] Mickey Mouse [*]

    Kerridaenn: Nicméně by Tě transcendentno zajímat mohlo. Hrozně rád se hádám.

    superkarma: 0 07.07.2008, 18:47:48
  10. avatar
    [134] Kerridaenn [*]

    Mickey Mouse: presne tak. Zjistila jsem totiz, ze tato formulace je zcela odzbrojujici a nenechava prostor pro presvedcovani me o zmene nazoru

    superkarma: 0 07.07.2008, 18:44:39
  11. avatar
    [133] Mickey Mouse [*]

    Kerridaenn: Hezky řečeno: věříš, že Bůh neexistuje. Čili jsi věřící...

    superkarma: 0 07.07.2008, 18:38:10
  12. avatar
    [132] Kerridaenn [*]

    Mickey Mouse: nejen verici. Ja sama verim, ze nic takoveho, jako Buh, neexistuje
    Ja se jen snazim pouzivat slova presne v tom vyznamu, v jakem je chapu. Coz mnohe lidi v mem okoli privadi k zurivosti

    superkarma: 0 07.07.2008, 18:17:43
  13. avatar
    [131] Mickey Mouse [*]

    Kerridaenn: Ano, tak chápou víru věřící s vlastním rozumem.

    superkarma: 0 07.07.2008, 18:01:52
  14. avatar
    [130] Kerridaenn [*]

    umisanek: Promin, ale fakt jsi me pobavila. Srovnavat viru v Boha s existenci Australie
    Existenci Boha nelze dokazat ani vyvratit. Musis v nej proste verit. Zatimco Australie je zcela hmatatelna, spousta lidi ji nejen videla, ale i kracela po ni a kdovi co jeste. A i ty se o jeji zkutecne existenci muzes presvedcit, staci si poridit vizum a letenku... A vo tom ta vira je - kdyz veris v neco, co se da dokazat, pak to neni vira. Aspon tak teda slovo "vira" chapu ja.

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:35:55
  15. [129] mindulinka [*]

    Meander: ale všechny co cituješ - s těmi já souhlasím, já jen reagovala na tu tvojí jedinou větu. Nic víc jsem tím říct nechtěla.

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:31:43
  16. avatar
    [128] ToraToraTora [*]

    ....už se poprali?

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:23:07
  17. avatar
    [127] Meander [*]

    mindulinka: Asi jo, asi jsi to špatně pochopila, protože zase mluvíš o něčem jiném. Přečti si prosím, co píše umisanek, paníliška, beruška07. Ty to dovedou velmi hezky vysvětlit, páč mají o něco víc trpělivosti a pochopení než já.

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:23:01
  18. [126] beruška07 [*]

    shb: tak to je velká mílka, Bůh tu byl i před 2000 lety, ty mluvíš pouze o narození Krista

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:19:34
  19. [125] mindulinka [*]

    meander: tak jsem špatně pochopila tvojí hlášku o tom, kdo má očem jasno - já jen chtěla říct, jaké mám zkušenosti s věřícím a o tom, jestli má kdo jasno nerozhoduje víra.

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:16:41
  20. avatar
    [124] Meander [*]

    mindulinka: Já o voze, ty o koze. Tohle nemá cenu

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:14:10
  21. [123] mindulinka [*]

    Meander: takovou zkušenost nemám přímo od zdroje - mám zkušenosti s "řadovými ovečkami". Např. známý - každou neděli v kostele hraje na varhany, ženil se v kostele s těhotnou nastávající, sám si při své svatbě obsluhoval apod., už dopředu řešil, kde dá nastávajícího potomka pokřtít. Ale, že týden před svatbou mu seděla 15ctka na klíně a hezky se nechala ošahávat - to mu proti srsti nebylo - samozřejmě zrovna tak se chová kterýkoliv jiný chlap, jenže tenhle pořád krmí jaký je křesťan.
    Ale můj názor je, že to není ve víře, ale v lidech. I ateista může být špatný stejně jako křesťan nebo muslim.

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:12:34
  22. avatar
    [122] Meander [*]

    Tedy, nejen mezi řádovými sestrami, to dá rozum

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:08:17

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [121] Meander [*]

    mindulinka: Nemohu sloužit. Nikdy jsem se s ničím takovým nesetkala a to jsem pracovala v charitě a celé dny trávila mezi řádovými sestrami.

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:07:25
  2. avatar
    [120] Mickey Mouse [*]

    shb: Zcela zjevně nevíš, anebo vědomě lžeš. Rozumem vše vysvětlit nelze - existence nevysvětlitelného je dokazatelná a dokázaná! Ani můj rozum (a cením si jej vysoko), ani Tvůj rozum (a stavíš jej hodně vysoko) na vše nestačí.

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:07:14
  3. [119] mindulinka [*]

    meander 46: já jsem popisovala reálné zkušenosti, které mám s věřícími ve svém okolí. Jak to chodí globálně nevím, ale většinou mi svojí víru a názory nutí a jakmile s nimi nesouhlasím, tak jsem špatná a drzá, že mám svůj názor. Zrovna tak je to, pokud je někdo vegan - tak mi hned cpe jak je to zdravý - já mu taky necpu svoje maso apod.

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:05:30
  4. avatar
    [118] Lukáš Čejka [*]

    shb:( k 109.) 4 apoštolové -> 4 evangeliste

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:05:22
  5. avatar
    [117] shb [*]

    Mickey Mouse- vím toho dost, otázka je co použiju...nic fakt už musím jít...

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:02:39
  6. avatar
    [116] shb [*]

    paníliška:nechci prudit, debatuju, je to výměna názorů, doufám že něco přinášející oboustraně..
    beruška07:to o tom pokřtění byl jen dovětek k pochopení mých pohnutek, pro mně to nic neznamená a věřící nejsem!! a nebudu, jen prahnu po tom vědět CO se lidem musí stát aby uvěřili takovému blábolu že je bůh...(nemyslím to zle)
    MickeyMouse: ...záleží kam až sahají schopnosti (jestli se to tak dá říct) svého rozumu, resp. co si je kdo schopen rozumově vysvětlit a jestli jeho rozum sahá aspoň trochu do metafyziky...zjednodušeně řečeno...
    musím končit, mějte se, zítra

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:00:41
  7. avatar
    [115] umisanek [*]

    shb: Jo, jeste jedna vec... Uvedla jsi, ze clovek tim, ze je verici prichazi o kousek mysleni.. Ja si myslim, ze to tak neni, a vzhledem k tomu, ze jsem byla vetsinu sveho zivota ateista a ted jsem verici, to dokazu porovnat lepe nez ty, nemyslis? Mne vira nic nevzala, nijak me nesvazuje a taky jsem byla presvedcena, ze nikdy verit nebudu
    Jak uz jsem napsala, k vire me privedly zivotni zkusenosti, tudiz to nebyl zadny "smysl" ani "tuseni" ani zadna potreba o neco se oprit.

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:55:55
  8. avatar
    [114] Mickey Mouse [*]

    shb: Na hodně věcí okolo náboženství máš velmi netolerantní a velmi zkreslené názory. Někdy až urážlivé, na to, jak málo toho víš.

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:55:47
  9. avatar
    [113] paníliška [*]

    shb: A to jsem netušila, že Gentiana pamatuje dobu 40 let po smrti Krista.

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:53:55
  10. avatar
    [112] Mickey Mouse [*]

    shb: Nemá to konce. Přesto Ti jednomu nevěřím. Že skutečně dokážeš vše vysvětlit rozumem. To NENÍ možné! Proto každý něčemu věří. Někdo v Boha, někdo v Rozum, někdo v Sebe, někdo v Život. Ale neutečeš tomu. Náboženství není berlička, je to teorie. Stejně dobrá nebo špatná jako jakákoliv jiná neprokázaná a nevyvratitelná teorie.

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:53:33
  11. [111] beruška07 [*]

    shb: to že je někdo pokřtěný, ještě neznamená, že je věřící, to je ten rozdíl mezi náboženstvím a vírou (mimo jiné), já osobně nemám potřebu někomu dokazovat, že Bůh je, to není moje starost, já prostě vím, že je a kdo ho hledá, tomu se dá poznat, toť vše...přeju hezký zbytek dne

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:52:00
  12. avatar
    [110] paníliška [*]

    shb: Nezlob se, ale už vážně prudíš. Víra je prostě víra, to se nedá vysvětlit, popsat, předat, to se prostě musí zažít. Rozhodně to není žádná berlička nebo snad něco, díky čemuž se mi bude líp umírat - panečku to je přece blbost! Žiju jako ostatní, zemřu stejně jako kdokoli jiný a popravdě - docela se toho bojím a doufám, že si na tomto světě ještě pobudu . Žije se mi ale dobře a dokonce líp než v době, kdy jsem věřící nebyla - vyrostla jsem v rodině ateistů. Jenže vysvětlit to prostě nejde, tak jako za mě nikdo nemůže prožít můj život, tak za mě nemůže nikdo věřit. Tak se přestaň do druhých navážet a nech je žít, stejně jako nechávají oni Tebe.

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:51:06
  13. avatar
    [109] shb [*]

    beruska07: zase jsi u toho- je to v oblasti nadpřirozena- jaký jsi měla zážitek? třeba to nebyl bůh ale něco jiného- nadpřirozeno je hrozně obecný...ale to je tvoje věc, musím pomalu končit, což mně dnes teda mrzí, vypadá to na plodnou debatu...jo a taky je zamímavý že jste na toho boha přišli před 2000 lety a evangelia si sepsali pár lidmi (4 apoštolové) asi 40 let po smrti krista...a dle svých potřeb...prostě na dav je třeba pravidel...škoda že tu není gentiana nebo nějaká jiná historička...

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:51:00
  14. avatar
    [108] shb [*]

    stejným smyslem jako ty víš že je tajá vím že není a o tom to je
    já jsem tolerantní člověk (a to velmi hodně) ale to neznamená že na věc nemám svůj názor, a tím že vyjadřuji svůj názor na to které téma, tím zde jen debatuju a baví mně to a docházím určitým poznáním, nicméně pokud si to přede mnou někdo neumí obhájit (že bůh existuje a že je to tak super) tak nemá šanci, já vím že neexistuje....taková debata nemá nikdy konce- jo a to pocházím z katolický rodiny a jsem křtěná...ale nikdy v něj věřit nebudu, to taky vím, protože prostě není...

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:44:08
  15. [107] beruška07 [*]

    shb: tak to si opravdu nemyslím, ono nejde ani o mantineli, ani o vzorce chování, žádné vzorce totiž neexistují, vše je naprosto individuální a co platí u jednoho, tak u druhého je to jinak, každý je originál a nelze uplatňovat nějaká naučená jednání, tak to nefunguje...těch věcí ohledně víry je opravdu o hodně víc, ale nelze je takhle jednoduše shrnout v jedné diskuzi, myslím, že věci které jsem už zažila, by mnohé zahrnuly do oblasti nadpřirozena (což svým způsobem i je), proto jsem si i jista, že moje schopnosti to nebyly

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:40:51
  16. avatar
    [106] umisanek [*]

    shb: ja cetla celou debatu a kontinualni jsem, alespon v case, a kdybych nebyla, byl by to asi nadprirozeny jev
    Klidne vyjadruj svuj nazor, ale ty se vyjadrujes tak, ze verici jsou hlupaci a spravne je byt neverici... kde je nejaka tolerance?
    No myslim, ze a) krestane jsou dost siroky pojem a b) pokud se bavime o soucasnosti, tak si nemyslim, ze by jako skupina pusobili nejak natlakove.
    Ja verim v Boha, protoze vim, ze existuje. Stejne jako vim, ze existuje Australie, ackoli jsem tam nikdy nebyla. Pokud si nemyslis, ze Buh existuje, tak nehledej duvody, proc bys v nej verit mela.. Neni zadny duvod, vyhoda, proc je dobre nebo spatne verit v Boha. Takhle to nefunguje. Proste nekteri lide vi (veri), ze Buh existuje.

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:38:08
  17. avatar
    [105] shb [*]

    beruška: a nemyslíš si že ty mantinely víry a vzorce chování sis utvořila sama ve svý hlavě (sice v souladu s ostatními)?? a že ty vyslyšené motlitby je TVÁ moc? že je otom čeho jsi sama schopná a ne bůh ani kdokoliv jiný?..

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:30:32
  18. avatar
    [104] shb [*]

    evelyn: tak tak- koukej na dalsi prispevky, nemá to konce
    umisanek:za prvé přečti si celou debatu ať jsi kontinuální a neptáš se na věci o kterých řeč byla
    za druhé: tím že zde vyjádřím názor i já- nevěřící tím ti ho vnucuju? zatímco křesťani kam přišli kdo nebyl jejich víry tak ho zabili či zatratili (viz. misie)?? To je teprv nuceníčko!!hm!?
    a za třetí:příklad s austrálií nechápu...nebavím se v rovině důkazní, jsem schopna věřit i věcem bez důkazů...ale proč mám věřit v Boha??- ve výmysl lidí?

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:23:50
  19. [103] beruška07 [*]

    shb: na to se nedá asi takhle stručně odpovědět, já uvěřila, když jsem byla na gymplu, ve třídě jsme měli asi 10 věřících, kteří nám o Bohu občas říkali, ale nenutili nás...no asi rok potom, co jsem to slyšela poprvé (a myslím, že jsem na ně byla někdy i dost protivná) se něco stalo a já najednou věděla, že to co říkají je pravda, začala jsem chodit do křesťanského společenství...já k tomu dospěla postupně, ale u každého to je jinak...jak už jsem psala, víru buď máš nebo ne, ta se nedá vymyslet, prostě uvnitř sebe to cítíš...no a co mi to dává, např. vyslyšené modlitby, ať už za uzdravení nebo i za věci běžného života, ale to ti může připadat jako sci-fi, proto jsem na začátku psala, že to jen tak ve stručnosti nelze vypovědět...ale na prvním místě je určitě vztah s Bohem, když zakoušíš jeho blízkost, tak se to nedá s ničím jiným srovnat, opravdu to není o žádně berličce nebo potřebě se někam schovat, já sama bych to neměnila, ale taky to nebudu nikomu násilím vnucovat...když se někdo zeptá, tak mu ráda odpovím

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:21:26
  20. avatar
    [102] umisanek [*]

    shb: Otazka "proc v nej (Boha) veris?" je stejna, jako kdybych se te zeptala, proce veris, ze existuje Australie...

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:15:46
  21. avatar
    [101] umisanek [*]

    shb: Pises, ze krestani nuti nejvic jinym svou viru... zatim jsem si nevsimla, ze by v tehle diskuzi nekomu neco nutil verici, naopak, nejvic tu prohlasujes ty svuj nazor za jediny spravny...

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:13:16
  22. avatar
    [100] evelyn [*]

    shb: jenze se nikam nedojde, kazda strana si stoji za svym a neni zadnej stycnej bod, v kterem by se diskutujici sjednotili

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:10:39
  23. avatar
    [99] Lukáš Čejka [*]

    Modré z nebe: to ja bych radsi kdyby se jim lip zilo

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:09:40
  24. avatar
    [98] Modré z nebe [*]

    Nejsem věřící.
    Snad se jim o něco líp umírá.

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:04:33
  25. avatar
    [97] shb [*]

    evelyn: jedno ze zaručených témat ale baví mně to

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:02:32
  26. avatar
    [96] shb [*]

    beruška: a o čem? proč v něj věříš? co ti to dává?

    superkarma: 0 07.07.2008, 16:01:27
  27. [95] beruška07 [*]

    no vidíš a to samé by se dalo říct i o těch, co nevěří, že je mi jich líto, protože o mnoho přicházejí...víra je věc daná, buď ji máš nebo ne, ale rozhodně to člověka nijak neomezuje nebo nesnižuje jeho intelekt, ten kdo uvěřil, si myslím, naopak hodně získal, ale to ti řekne asi každý věřící, i když se ti to může zdát na hlavu postavené ( a není to o žádné berličce)

    superkarma: 0 07.07.2008, 15:59:14
  28. avatar
    [94] shb [*]

    ELLINOR!! jestli máš pocit že tě prudím, tak to promiň, možná se vyjadřuju špatně, ale tohle si o vás věřících nemyslím, nepovažuju vás za nějaký chudáčky, jen je mi vás líto, myslím že díky víře přicházíte o kus myšlení
    jo a taky bych nesměšovala víru v Boha, Bohy atd. s jakýmikoliv standardy chování či s morálními standardy...

    superkarma: 0 07.07.2008, 15:51:28
  29. avatar
    [93] evelyn [*]

    Kerridaenn: to byla ma prvni myslenka, kdyz jem videla clanek, ze se tu rozvine vasniva diskuze

    superkarma: 0 07.07.2008, 15:46:51
  30. avatar
    [92] ellinor [*]

    shb: Já tě drahoušku nenutím vůbec k ničemu.Víru jsem si nevybrala, jednoho dne jsem ji prostě dostala jako dar. Ale to těžko vysvětluje někomu, komu komunisti zřejmě vymyli mozek natolik, že ve svých představách stále ještě vidí věřící jako tlusté mnichy s pečínkami v rukou, jako jeptišky, pokrytecké pedofily nebo svíčkové báby. Smiř se s tím, že věřícími mohou být i inteligentní lidé s věděckým vzděláním, to se totiž nevylučuje.

    superkarma: 0 07.07.2008, 15:44:11

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme