Kvůli výdajům na děti se uskrovní 74 % českých rodičů. Na Slovensku je to 79 % a v Polsku dokonce 82 % rodičů. Vyplývá to z rozsáhlého telefonického průzkumu společnosti PROFI CREDIT. Nejvíce se musí uskrovnit domácnosti se středoškoláky, nejméně rodiny s malými dětmi.

Nejvíce měsíčně investují do dětí Češi a Poláci - v průměru 7 200 korun, na Slovensku je to 6 690 korun a nejméně utrácejí za své děti Bulhaři, v průměru 3 850 korun. Ve všech dotazovaných zemích rodiče shodně uvedli, že nejvíce investují do výdajů za domácí stravu. V Česku je to v průměru 3 500 korun, tedy 44 % všech výdajů. Na Slovensku a v Polsku 36 %, V Bulharsku dokonce 56 % veškerých výdajů na děti,“ říká marketingový ředitel PROFI CREDIT pro Střední Evropu Ondřej Šmakal. Na druhém místě je škola. V Česku jde na vše spojené se školou třetina výdajů, tedy zhruba 2 500 korun. Necelé 2 000 korun (24 %) pak rodiče utratí za oblečení a obuv. V Polsku a na Slovensku jde na školu pětina všech výdajů.

Do kroužků dětí nejvíc investují Poláci

Podíl výdajů do zájmové činnosti dětí je nejvyšší v Polsku. Poláci dají na koníčky svých ratolestí dvakrát tolik co Češi a Slováci, a dokonce čtyřikrát víc než Bulhaři. Rodiče v Česku stojí sporty či hra na hudební nástroj necelých 500 korun měsíčně. „Češi a Slováci naopak vedou v utrácení za hračky a spotřební zboží. V Česku je to měsíčně více než 700 korun, na východ od nás dokonce 850 korun. To je dvakrát víc než v Polsku a třikrát víc než v Bulharsku,“ komentuje výsledky průzkumu Ondřej Šmakal.

Svůj mobil má 70 % českých dětí

České děti jsou na tom ve střední Evropě, co se mobilních telefonů týče, nejlépe. Svůj mobil má 70 % českých dětí, na Slovensku je to 62 %, v Polsku mají vlastní mobil dvě třetiny dětí (68 %), v Bulharsku pak zhruba polovina (49 %) dětí.

V počítačích ale jednoznačně vedou Poláci. Vlastní počítač s připojením k internetu tu má 85 % dětí, v Česku je to více než polovina dětí (56 %). Na Slovensku a V Bulharsku má počítač s internetem jen 44 % dětí.

profi

Ondřej Šmakal
Marketingový ředitel pro Střední Evropu, PROFI CREDIT

 

Reklama