Novinky

Trestat lidi za neposkytnutí pomoci by se nemělo!?!

Čtenářka Vladka321 nevěřila vlastním očím, když zjistila, že za neposkytnutí pomoci hrozí trest a myslí si, že by to tak být nemělo.

Neposkytnutí pomoci,

Hledím na trestní zákoník a nemohu věřit svým očím, že toto je trestáno a přesto jsem ještě neslyšela, že by někdo byl kdy hnán k odpovědnosti. Možná na to hledím jen svýma očima, svým zármutkem, svou bolestí a nepochopením.  Odvolávám se na svědomí, kdo ví koho a přemýšlím v již tak zdecimovaném svém vědomí o té hrůze, o konci, o smrti …

Představuji si muže, jak běží, řítí se na něj vůz, rána, rachot plechů, řev, pláč, výskot, krev … Nic jiného mi hlavou neběží a do očí se mi derou slzy. Cítím bezmoc, strach, mozek naštěstí bolest odblokuje, krev cáká, lidi okolo hledí, nikdo, prostě vůbec nikdo ale nepřistoupí. Všichni jen němě zírají, bojí se, štítí, nemají jistotu …? Ztráta krve naštěstí zapříčiní ono sladké bezvědomí a umírající snad na své poslední cestě potkává své blízké. Ty, kteří ho milovali, ale možná také ty, kteří ho zas tak moc nemuseli, opovrhovali jím, třeba i nenáviděli a možná alespoň proto se mu z tohoto života půjde lehčeji. Blahodárné nevědomí ovládlo mozek, z těla postupně odchází život. Stačilo jenom přiložit ruku s kusem oděvu na ránu, zaškrtit místo páskem, kravatou, svlečenou punčochou, anebo třeba řemínkem od kabelky… - stačilo přece tak málo!!!

Jsme jenom lidé. Možná jenom ve špatnou chvíli na špatném místě, možná jsme něco udělali příliš brzo, anebo naopak příliš pozdě. Něco jsme neudělali vůbec a něčeho zas až moc. Srdce bolí, hlava to nebere, a přesto ze života odešel někdo, kdo měl obrovskou šanci …, bohužel ale vloženou do těch lidí okolo, do těch, které naposledy snad viděl, do těch, kteří by dle zákona měli pykat. A za co vlastně? Za to, že se báli, že nevěděli, netušili, nepřišlo jim to až tak důležité??!!! Za to, že poslední lidé, kteří okolo něj stáli, nebyli hrdinové??!

Vladka321


Dobrý den Vladko321, děkuji Vám za příspěvek. S jeho vyzněním ale osobně nesouhlasím. Pokud člověk může, měl by druhému člověku v nouzi pomoct.  

Zde máte znění zákona:

§ 150 Neposkytnutí pomoci

(1)    Kdo osobě, která je v nebezpečí smrti nebo jeví známky vážné poruchy zdraví nebo jiného vážného onemocnění, neposkytne potřebnou pomoc, ač tak může učinit bez nebezpečí pro sebe nebo jiného, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

A hlavně, pomoc není jen to, že tomu člověku poskytnete první pomoc, i když to neumíte. Pomocí se myslí i zavolání záchranky. A v zákoně se jasně říká, že ta pomoc nesmí ohrozit i Vaše zdraví. Tzn, že zákon nechce žádné hrdinství!

   
19.05.2014 - Čtenářské příspěvky - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [50] vladka321 [*]

    gerda — #49 A tak by to mělo být. Člověk člověku člověkem Sml16.

    superkarma: 0 20.05.2014, 16:17:03
  2. avatar
    [49] gerda [*]

    tak jsem si to vyzkoušela, ale bylo to bez krve. Pomáhala jsem upadnuvší paní, přidali se další dva a svorně jsme pak u ní čekali na sanitku. Nikdo se neošíval. Paní 88 let, já seniorka s naloženým kolem, nastávající maminka (tipuju před porodem) a mladý muž kolem 20.

    1. na komentář reaguje vladka321 — #50
    superkarma: 0 20.05.2014, 15:58:18
  3. [48] Boros [*]

    Já pokaždé, když jsem něco takového řešila, jsem slízla pěknou držkovou. Já bych to nikdy neudělala, ale nedivím se, že někdo se raději otočí a uteče. Tím nechci říci, že ho chápu, to ne, ale když se vás po oznámení, kde se stalo, co se stalo, kolik je zraněných a jak (spontánní výpověď) vyptávají ze záchranky, jaká jsou to auta, tak to teda nechápu. navíc díky inteligentnímu systému vás přepojují z jednoho krajského středisky na druhé a minuty běží, je to dost deprimující. kdybych měla někomu dělat masáž srdeční a do toho 7 minut telefonovat, tak to bych teda nedala....

    superkarma: 0 20.05.2014, 06:41:35
  4. [47] Boros [*]

    gerda — #45 To je dokonce nějak vědecky pojmenované, nevím přesně, jak, ale psychologové by to vysvětlili. Já jsme na tom stejně

    superkarma: 0 20.05.2014, 06:35:26
  5. avatar
    [46] vladka321 [*]

    Marcela Macáková — #39 Byl to opravdu velice poučný den a já se příště pokusím psát tak nějak pochopitelněji. Mnohokrát jsem chtěla třeba napsat i hrubější výraz, ale přišlo mi to neslušné a díky delšímu odstupu i trochu více třeba chápu druhou stranu. Tak se ještě jednou omlouvám a přeji krásný den.

    superkarma: 0 20.05.2014, 06:17:03
  6. avatar
    [45] gerda [*]

    Karo Líná — #43 jo, taky jsem tak seřízená. V rozhodné situaci dělám všecko mechanicky a až je po všem, zrosolovatí mi nohy a klepu se.

    1. na komentář reaguje Boros — #47
    superkarma: 0 20.05.2014, 05:57:05
  7. avatar
    [44] gerda [*]

    Karo Líná — #35 vladka321 — #34 tak aspoň jsme si vyzkoušely, že to s lidstvem ještě není úplně nejhorší, když jsme zareagovaly podrážděněSml30 Bohužel příspěvek vyzněl obráceně než bylo úmyslem autorky a důkazem toho, že jsme chápali všichni stejně je, že to tak pochopil i šéfredaktorSml52

    superkarma: 0 20.05.2014, 05:54:24
  8. [43] Karo Líná [*]

    Rikina — #42 Souhlasím. Ty natáčeče, co navíc pomoci ke všemu překáží, bych taky nebrala v rukavičkách Sml67

    Vlastně jsem se taky kdysi dávno ocitla u dopravní nehody jako svědek, účastník jen velmi nepřímý (projíždějící kolem jako první - cca 15 sekund po srážce). Byly to ještě dřevní doby předrevoluční, mobily neexistovaly a odehrálo se to v místě, kde byly široko daleko jen lesy a pole a nejbližší vesnice (kde by mohl být telefon) byla několik kilometrů. Provoz nula, zatímco jsem řešila zraněného, neprojel nikdo, ani noha. Zranění se zdálo na první pohled strašné, myslela jsem, že tam ten člověk umře, byl jedna velká krvavá hmota od hlavy až po paty Sml15 Když jsem ho dostala ze silnice, uložila do jakési stabilizované polohy a uklidnila ho, že se nic neděje (vypadal, že začne šílet z šoku, ale pořád byl při vědomí a krev nestříkala ani netekla výrazně), vypravila jsem se do té vesnice, bušila hned na první baráky, teprve několikátý mě navedl na jediný telefon v obci. Tam konečně zavolali záchranku. Já se mezitím vrátila na místo nehody a zraněného uklidňovala až do jejího příjezdu. Nebyla to zrovna krátká doba, asi 30 minut, ale bylo to dávno a daleko od všeho..... Sml80

    Dobře to dopadlo, asi 60 stehů různě po těle, otřes mozku, přeražený nos, zlomené zápěstí, pár zubů pryč...... do pár týdnů byl OK a do roka už nebylo poznat nic. Byli jsme pak několik let v kontaktu Sml16

    Neomdlela jsem, nešílela, nepanikařila, chovala jsem se jako stroj. Ano, zpětně to tak hodnotím. Nějaký autopilot, co mě ovládl. Autopilot se ale vypnul přesně ve chvíli, kdy jsem ten den dorazila domů. Tam se mi podlomily nohy, sesunula jsem se na gauč a několik hodin brečela a třásla se. Prý se tomu říká opožděná reakce na stresovou situaci. Tak snad příště zas zvítězí ten autopilot! Sml59

    1. na komentář reaguje gerda — #45
    superkarma: 0 19.05.2014, 22:31:00
  9. [42] Rikina [*]

    A jestli se někomu zdá, že jsem moc drsná - jo, jsem. V reálu ještě horší. Mám na sobě vyzkoušeno, že neomdlévám, nenatáčím na mobil, ale snažím se konat, a bohužel jsem si to zkusila víckrát, než mi bylo milé. A někdo, na kom mi záleželo, umřel na silnici, zatímco viník nehody ujel. Tím pro mě končí veškerá sranda, a na podobný živly jsem fúrie.

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #43
    superkarma: 0 19.05.2014, 21:31:02
  10. [41] Rikina [*]

    A to já bych teda trestala, viníka nehody určitě, a bylo by mi jedno, jestli se chudáček sesypal. Dobře mu tak. Jestli někdo jezdí jako hovado a zabije sám sebe, fajn. O jednoho míň. Sml57 Ale když zabije nevinné kolem sebe, tak bych se s ním nemazala. Neříkám zavřít - to nic neřeší. Za chvíli by ho pustili za slušné chování, a ještě by to zatěžovalo daňové poplatníky. Postarala bych se, aby už nikdy neměl šanci znova sednout za volant, do auta maximálně na dětským kolotoči, a hlavně aby musel nahradit veškeré způsobené škody, jak na majetku, tak na zdraví a životech. Žádná pojišťovna, hezky sám. No a co se týká přihlížejících, prostě bych podala trestní oznámení a nechala to na policii, ať se tím probere, kdo omdlel vedle zraněného a tudíž nemohl pomoci, a kdo si to natáčel na mobil a na pomoc se vyprdnul. Sml24

    superkarma: 1 19.05.2014, 21:25:16
  11. [40] Karo Líná [*]

    vladka321 — #37 Díky Sml67

    superkarma: 0 19.05.2014, 20:13:02
  12. [39] Marcela Macáková [*]

    Děkujeme za všechny příspěvky. Byl to poučný den!

    1. na komentář reaguje vladka321 — #46
    superkarma: 0 19.05.2014, 20:09:59
  13. avatar
    [38] vladka321 [*]

    Na druhou stranu se člověk opravdu setkává s lidmi, kteří mají strach z

    krve, z bolesti, z toho, že by něco udělali špatně, nebo dokonce snad i

    ublížili.

    Proto jsem se snažila snad je pochopit a dlouho jsem nad poslední větou

    uvažovala. Hodně se mi chtělo použít opačné slovo od "hrdinů“. Samozřejmě

    potom by věta také stála jinak, ale přišlo mi to nevhodné. Myslela jsem, že onu

    ironii lépe pochopíte. Ale i mně se špatně čte mezi řádky, neznám-li případ,

    situaci.

    superkarma: 0 19.05.2014, 19:51:08
  14. avatar
    [37] vladka321 [*]

    Nemáte-li obvaz, můžete na ránu přitlačit cokoli, co jen jde. Zde se na

    absolutní čistotu až tolik nehledí. S případnou infekcí si poradí lépe, než s

    člověkem, který bohužel vykrvácí. Tím, že něco na ránu přiložíte, ať už je to

    triko, ručník,… také neuvidíte tolik krve a potom je potřeba zaškrtit nad

    ranou, případně zvednout postiženou  končetinu a stlačit tlakový bod. Je

    to bod, kde tepna téměř naléhá na kost a je nad místem krvácení. Ale pokud

    nevíte, prostě stlačíte přímo ono místo. Vždy malinko pozastavíte krvácení a

    dotyčnému dáte šanci. Ono, když vám přijede sanitka s pár minutovým zpožděním,

    je opravdu hodně zlé. Je lepší dělat něco, nežli nic!

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #40
    superkarma: 0 19.05.2014, 19:50:26
  15. [36] Karo Líná [*]

    A vůbec si nejsem jistá, co dělat s krvácením, když nemáte obvaz ani nic jiného. Poradí někdo?

    1. na komentář reaguje — #5
    2. na komentář reaguje — #5
    superkarma: 0 19.05.2014, 18:45:58
  16. [35] Karo Líná [*]

    vladka321 — #34 Příspěvky by vypadaly jinak, kdyby to bylo srozumitelné. Bohužel to vyznívá tak, že souhlasíš s tím, aby lidi stáli a nic nedělali.

    Jedna moje kamarádka se stala taky svědkyní ošklivé nehody. Když viděla tu krev a všechno okolo, rozklepala se tak, že to nemohla zastavit 3 hodiny, a nebyla schopna pohybu. Naštěstí tam byl ještě někdo další, kdo pomohl. Co s tím? Taky ji potrestat? Sml80 Ono se to strašně těžko soudí. Sama u sebe jsem přesvědčená, že bych pomohla, ale co já vím, jak by to bylo v reálu? Třeba bych se skácela vedle raněného v mdlobách Sml15 Tohle se opravdu dopředu hodně těžko odhaduje.

    1. na komentář reaguje gerda — #44
    superkarma: 2 19.05.2014, 18:44:45
  17. avatar
    [34] vladka321 [*]

    gerda — #33 Nedivím se a jsem ráda za každý názor, za každý postřeh a dokonce si myslím, že jsem si ze všech vašich příspěvků vzala ponaučení. Moc vám děkuji.

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #35
    2. na komentář reaguje gerda — #44
    superkarma: 0 19.05.2014, 18:34:32
  18. avatar
    [33] gerda [*]

    vladka321 — #26 milá Vladko, napsalas to podivně, tak se nemůžeš divit.Sml58

    1. na komentář reaguje vladka321 — #34
    superkarma: 4 19.05.2014, 18:06:35
  19. avatar
    [32] pajda [*]

    vladka321 — #30 případů, kdy lidi jen tak stojí a koukají nebo se tím baví, je kolem nás hodně a těžko můžeš všechny zavřít. I u té slečny s rozbitou hlavou bylo víc jak dvacet lidí a další vyskákali z hospody...a co si na nich vezmeš? Většinou zmizeli, když viděli sanitku. Museli bychom nechat potrestat půl vesnice, že nic neudělali. Doby, kdy lidi cítili odpovědnost za jiné, protože věděli, že dneska oni cizímu, zítra cizí jim, jsou dávno pryč.

    Celá ta úvaha je zcestná. Pokud přitlačíš při umělém dýchání a dotyčnému sice zachráníš život, ale polámeš žebra, půjdeš sedět. To třeba táhlo hlavou policistovi, který tam byl s námi, ovšem v civilu. On ale přišel, až když už tam byla záchranka, o to to měl jednodušší...

    superkarma: 0 19.05.2014, 16:13:21
  20. avatar
    [31] vladka321 [*]

    cilani — #29 Tak já měla první pomoc ve škole povinnou a v autoškole se mi nezdálo, že by byla odbytá. Dokonce jsme tam měli zachranáře s dost drsným filmem. Celkem nás i zkoušeli a první pomoc byla potom u závěrečných zkoušek. Je to asi i o přístupu vyučujících. Je velká škoda, pokud se tomu nevěnuje výrazná pozornost.

    superkarma: 0 19.05.2014, 16:06:46

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] vladka321 [*]

    v.poho — #27 Je mi to líto, že to vyznělo přesně opačně. Z reakcí jsem byla celkem zděšená, ale podání asi opravdu bylo dost rozporuplnné. Je to stále ve mně a stále hledám odpovědi. Také na policii nám bylo vysvětleno, že lidé prostě takto jednají a nelze jim to zazlívat. Díky tomu, že viník nehody se sesypal a tedy ani on nemohl pomoci, tak právě neposkytnutí pomoci ostatními účastníky nehody bylo odloženo. Otázky, co by člověk dělal, kdyby někoho z nich potkal si raději ani nedávám. Vím, že takováto nehoda v přímém přenosu je velmi drsným zážitkem.

    1. na komentář reaguje pajda — #32
    superkarma: 0 19.05.2014, 16:02:47
  2. [29] cilani [*]

    cilani — #28 to já jen, abych zdůraznila, že to že se něco učí ve škole neznamená, že to lidi ovládají... ona teorie je jedna věc ale uvést to do praxe je o úplně o něčem jiném..

    1. na komentář reaguje vladka321 — #31
    superkarma: 0 19.05.2014, 15:27:13
  3. [28] cilani [*]

    vladka321 — #24 no, tak autoškolu jsem dělala přes školu, takže kurz první pomoci se odbyl stylem - tohle jste se učili na základce.. No a na základce jsme se první pomoc neučili.. byl tam sice kroužek, ale kdo do něj nechodil, tušil akorát, že existuje nějaké dýchání z úst do úst a tím to končilo.. (takhle se přeskočila i stránka o pohlavním ústrojí lidí  - neb úča prohlásila, že to známe lépe jak ona a bylo..) a hlavně.. já si toho ze základky moc nepamatuju..

    1. na komentář reaguje cilani — #29
    superkarma: 0 19.05.2014, 15:25:10
  4. avatar
    [27] v.poho [*]

    vladka321 — #22 Článek je napsaný tak, že vyzní přsně opačně, než jsi možná zamýšlela.

    Co se týče neposkytnutí pomoci, před nějakou dobou jsem četla, že byl proveden jakýsi výzkum a přišlo se na to, že jinak se chová člověk v davu a jinak, když je sám. Pokud se naskytne u dopr. nehody člověk, který je osamocený, tak v drtivé většině případů udělá vše, co v je v jeho silách, aby zachránil. Pokud je ale kolem dav, dojde k tzv. kolektivní odpovědnosti a většina lidí má pocit, že tam je spousta jiných, kteří to zvládnou líp než oni, umějí to, jsou rozhodnější.... apod.

    Je to bohužel vcelku přirozená reakce. Já taky nejsem zdravotník a fakt nevím, jakou silou nahodit srdce, foukat do panny mi nikdy moc nešlo ani ve škole..., snad jedině u toho tepenního krvácení bych věděla, co dělat s jistotou. Teď si vem, že takovýhle strach, že to zvorá, má v tom davu kdekdo. Když jsi na to sám, víš, že to zkazit nemůžeš a tak prostě jednáš.

    Špatné svědomí nemám, u nehody jsem nikdy nebyla, ale je to jenom jiný úhel pohledu a odpověď na to, proč.... ti lidé nepomohou.

    1. na komentář reaguje vladka321 — #30
    superkarma: 5 19.05.2014, 15:19:36
  5. avatar
    [26] vladka321 [*]

    MaVy — #20 Je to myšleno přesně takto - snaha vyrovnat se s lhostejností a s rezimé uzavření případu!

    1. na komentář reaguje gerda — #33
    superkarma: 0 19.05.2014, 15:04:40
  6. avatar
    [25] vladka321 [*]

    enka1 — #7 Nemám černé svědomí - jsem zdravotník a první pomoc ovládám!

    superkarma: 0 19.05.2014, 15:02:13
  7. avatar
    [24] vladka321 [*]

    gerda — #1Jestliže jde o tepenné krvácení, tak Vám mobil opravdu výrazně nepomůže a záchranáři leckdy přijedou pozdě. Jde o to umět pomoci, umět si poradit a využít vše, co jsme se naučili, když už ne ve škole, tak v autoškole určitě a povinně!!!

    Bylo to psáno, že se divým, že nikdo nepomohl a snažím se vžít do těch lidí a pochopit jejich pro mne bezcitné a nezodpovědné jednání.

    1. na komentář reaguje cilani — #28
    superkarma: 0 19.05.2014, 15:00:07
  8. avatar
    [23] pajda [*]

    Já jsem byla u smrtelné nehody a pokusila jsem se dotyčnou ožvit. Zbytečně. Sice začala dýchat, ale zemřela o tři hodiny později v nemocnici. Výsledek? Okolí se ke mě ještě dlouho chovalo jako k mizerné svini, která umírající komplikovala odchod na věčnost a chtěla se bezdůvodně vytahovat!!!!!!

    Takže co dál? Příště si stoupnu a budu si všechno točit na mobil, abych pak byla v hospodě populární. To, že mi jak policajti, tak záchranáři přišli poděkovat, zdaleka nevyvážilo ty poznámky a připomínky, co měli lidi kolem.

    superkarma: 0 19.05.2014, 14:49:52
  9. avatar
    [22] vladka321 [*]

    Dobrý den, tento příběh se opravdu stal a jde o to, že se pozastavuji nad tím, že nikdo za neposkytnutí pomoci nebyl potrestán. Že tento čin potrestán nikdy nebyl a nebude. Toto, když se dozvěděla matka oběti, tak prostě zpočátku nemohla uvěřit, potom se snažila ty lidi okolo omluvit. Dodnes jí to velmi trápí a dodnes to není schopna unést. 

    Osobně jsem za to, aby každý nesl za neposkytnutí pomoci odpovědnost a proto to také píši hned v první větě. Že se nad tím pozastavuji snad je jasné. První pomoc se vyučuje již na ZŠ, tak proč ti okolo z toho vyvázli tak lehce mi nikdy jasné nebude.

    1. na komentář reaguje v.poho — #27
    superkarma: 0 19.05.2014, 14:47:27
  10. avatar
    [21] enka1 [*]

    gerda — #12 Sml22ono jde taky o to, za jak dlouho by ten čtverec někdo dojel označitSml24, ale je mi jasný jak to myslíš

    superkarma: 0 19.05.2014, 14:11:57
  11. [20] MaVy [*]

    už to čtu potřetí a napadlo mě,třeba se to stalo někomu jí drahému a ted si říká proč mu někdo nepomohl?Sml80,že umřel no a na někoho vždy musí člověk vinu svalit,podvědomě,jenže někdy je jakákoli pomoc marná

    třeba je to myšleno takhleSml80

    1. na komentář reaguje vladka321 — #26
    superkarma: 1 19.05.2014, 13:58:27
  12. avatar
    [19] Léthé [*]

    kobližka — #17 to neřeš...podle mě se nás redakce snažila vytočitSml30, jinak by to sem nedávalaSml24

    superkarma: 1 19.05.2014, 13:05:27
  13. avatar
    [18] Léthé [*]

    Rikina — #14 nojo....jenže ty si "alespoň zatím" svéprávnáSml30 Ale jsou i takoví staříci, kteří se dostanou do věku, kdy by se jim měla zabavit občanka. A ne jen ta, i řidičákSml32. Tuhle jsem málem přizabila staříka, který mi na parkovišti málem přejel vnučku a ještě byl drzí. Takže umím jak pomáhat, tak i ubližovat a třeba i zabítSml30...u toho Globusu by to bylo dokonce pod kamerouSml52

    superkarma: 0 19.05.2014, 13:03:22
  14. avatar
    [17] kobližka [*]

    Já budu asi nejspíš úplně blbá - článek jsem četla 2X a nepochopila jsem ho.Vladka321 si to vymyslela,straší jí to v hlavě,nebo se to stalo? Nebo,proč ona sama se nepokusila krvácející ránu zastavit,pokud u té nehody byla? O čem to vlastně je? Sml80

    Nevím,jak moc statečnosti potřebuje člověk k tomu,aby dokázal duchaplně zasáhnout v případě vážné nehody.Kolik statečnosti k tomu,aby neměl pocit,že neubížíl,aby to udělal správně,aby se třeba jeho vinou nestalo ještě něco horšího...

    1. na komentář reaguje Léthé — #19
    superkarma: 3 19.05.2014, 12:41:59
  15. [16] Rikina [*]

    gerda — #15 Sml22 ale tak jo, jsou případy, kdy není čas diskutovat, ale těch naštěstí není mnoho. Já to mám po otci, ten když dostal první infarkt, chtěl to "rozšlapat" na rotopedu. Až když z něj spadl, tak uznal, že to asi nebude úplně ono, a že by se měl zavolat nějakej doktor. Sml57

    superkarma: 0 19.05.2014, 12:27:03
  16. avatar
    [15] gerda [*]

    Rikina — #14 jo holka, je nemoc a NEMOC. Máš to ve vzkazu.

    1. na komentář reaguje Rikina — #16
    superkarma: 0 19.05.2014, 12:23:26
  17. [14] Rikina [*]

    gerda — #13 tak to kdyby mi někdo provedl, pozvat si na mě doktora, tak se fofrem uzdravím a řádím jak černá ruka. Sml57 To je věc, kterou přímo nesnáším, když mi někdo druhej vykládá, jak moc je mi špatně a že to ví líp než já. Sml24

    1. na komentář reaguje gerda — #15
    2. na komentář reaguje Léthé — #18
    superkarma: 1 19.05.2014, 12:18:49
  18. avatar
    [13] gerda [*]

    Léthé — #11 souhlasím, nemocný nedokáže posoudit závažnost situace. Manžel byl na smrt nemocný a do poslední chvíle se se mnou hádal, že půjde k lékaři, až si to SÁM rozhodne. Naštěstí jsem na to nedbala a v kritický den jsem za ním lékaře pozvala.

    1. na komentář reaguje Rikina — #14
    superkarma: 0 19.05.2014, 11:53:25
  19. avatar
    [12] gerda [*]

    enka1 — #7 nemám, pomoc neváhám poskytovat. I jinou. Jsem ten vůl, co první zavolá třeba i v případě, když magneti ukradnou poklop na kanálu a já si představím, kolik lidí si tam může zlomit nohu.Sml30 Jen jednou v životě jsem se na to vykašlala. V zimě roku 1993. Jeli jsme u nás po silnici, bylo to pozdě večer, přes město. Frekventovaná cesta. A byl tam vybroušený neoznačený čtverec. Ještě mi blesklo hlavou "jet tam na motorce, zabijou se". A taky mi napadlo, že by to měla vědět minimálně dopravní policie. No, stalo se, že se jelo dál, uchlácholila jsem se, že určitě někdo jiný zavolá....a na to místě byla smrtelná nehoda motocyklisty. To tě holka nadosmrti vyučí. Sice jsem za to nemohla, ale nebýt líná, ten člověk se nezabil.

    1. na komentář reaguje enka1 — #21
    superkarma: 0 19.05.2014, 11:51:30
  20. avatar
    [11] Léthé [*]

    datura — #8 málo kdo chce do nemocnice. Syn jí MĚL zavolat záchranku. Vzpomínám si, jak mojí matce se udělalo špatně a vůbec jsem se jí neptala, jestli chce, nebo nechce zavolat záchranku. Taky patřila k těm, kteří od lékařů co nejdál.

    1. na komentář reaguje gerda — #13
    superkarma: 0 19.05.2014, 11:49:22
  21. avatar
    [10] Ivásek [*]

    .... že jim to nepřišlo až tak důležité???

    On vůbec celý ten poslední odstavec je jakási splácanina blábolů a výkřiků do tmy Sml80

    Kristova noho, co je důležitější, než lidský život? Sml28Sml28Sml28

    superkarma: 0 19.05.2014, 11:26:53
  22. [9] cilani [*]

    datura — #8 tak on je snad rozdíl mezi zraněným jedincem či jedincem v bezvědomí a nebo tím, kdo komunikuje a viditelně se mu nestal úraz.. Nikdo netvrdí, že synek má být zároveň doktor amatér. Navíc, jak tu někdo uvedl, nemůžeš poskytnout první pomoc někomu, kdo se  jí brání.. Řekla bych, že leckdy stačí prostě použít selský rozum...Sml80

    superkarma: 0 19.05.2014, 11:19:46
  23. avatar
    [8] datura [*]

    Tak si představte, co se nedávno stalo u nás. paní prodavačce se udělalo špatně, syn ji chtěl zavolat rychlou, ona si postavila hlavu, že do nemocnice ani náhodou, dala se odvézt domů, že se prospí, no a spí už napořád, měla infarkt a se synem se kvůli pomoci stihla i pohádat. Tak měl by být potrestaný, že ji poslechl ?

    1. na komentář reaguje cilani — #9
    2. na komentář reaguje Léthé — #11
    superkarma: 0 19.05.2014, 11:13:20
  24. avatar
    [7] enka1 [*]

    gerda — #1 Sml22Sml28

    Nemáš ty náhodou černý svědomí?

    1. na komentář reaguje gerda — #12
    2. na komentář reaguje vladka321 — #25
    superkarma: 0 19.05.2014, 10:58:45
  25. [6] cilani [*]

    bože, co to je za blábol? Rádoby srdceryvná scénka? Pokus o popis pocitů umírajícího? To mi přijde ještě zvrácenější, než se pozastavovat nad tím, že člověk má povinnost poskytnout pomoc dle svých možností a schopnéstí..

    Docela by mě zajímalo, co bys řekla, kdyby tou obětí byl někdo tobě blízký.. Jasně, to přece neva, že ten kdo na to čuměl nebyl schopný ani zvednout telefon.. Neva, že nebyl hrdina.. Někdy si myslím, že by se měli pohybovat se po ulici jen lidé, kteří mají mozek a nebojí se ho použít..

    superkarma: 2 19.05.2014, 10:53:23
  26. avatar
    [5] Léthé [*]

     Vladka321. Měla by ses modlit, aby ta zraněná, která potřebuje pomoc si nebyla ty, nebo tvoje dítě a ty němé ovce kolem neměli stejně šílený názor, jaký tu popisuješ. Nepatříš náhodou ke svědkům Jehovy ? Nebo si jen zfetovaná....

    Ono těžko říct, jak který člověk bude reagovat při pohledu na zraněného člověka, ale popsat tu pocity umírajícího mi přijde při nejmenším ujeté.....

    superkarma: 2 19.05.2014, 10:41:54
  27. [4] Rikina [*]

    Samozřejmě že se to trestá. Jediný případ, kdy člověk nemá poskytovat pomoc, je v případě, že si to ten postižený výslovně nepřeje a pomoc odmítá. Pomáhat mu násilím jaksi dost dobře nejde, a pak za to nikdo druhý nemá odpovědnost.

    Přidala bych ještě § 151:

    Trestný čin Neposkytnutí pomoci řidičem dopravního prostředku podle §151 trestního zákona (trestní sazba až 5 let nebo zákaz činnosti) „spáchá řidič dopravního prostředku, který po dopravní nehodě, na níž měl účast, neposkytne osobě, která při nehodě utrpěla újmu na zdraví, potřebnou pomoc, ač tak může učinit bez nebezpečí pro sebe nebo jiného“.

    superkarma: 0 19.05.2014, 10:39:13
  28. [3] kaataa [*]

    cituji predposledni vetu: "Za to, že se báli, že nevěděli, netušili, nepřišlo jim to až tak důležité??!!!"

    Snad i za to, ze nekomu neprijde dulezite, ze nekdo vedle umira, by se melo trestat mila pani Vladka321!!

    superkarma: 0 19.05.2014, 10:35:46
  29. [2] free [*]

    Tak v tomto jsem se nějak ztrácela.    Taky jsem kdysi přemýšlela, jak bych se v takové chvíli zachovala a přiznám pochybovala jsem.  Stačil ale zážitek, kdy se mi dostalo do náruče bezvládné tělíčko dítěte a vím, že bych dělala všechno možné pr jeho záchranu.  Ikdyž v první chvíli jsem zapomněla i na to, že máme vlastní auto a kříčela na manžela ať auto sežene a do špitálu jsme vletěli ve spodním prádle.

    superkarma: 0 19.05.2014, 10:34:43
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    Tak to je docela zcestná úvaha a jsem ostře proti. Dokonce mám podezření, že je psána pod vlivemSml15 Poskytnout pomoc se dá přece i nepřímo tak, že nebudeme jenom čumět, ale vytáhnem mobil a nehodu nahlásíme. Ani si přitom nezašpiníme ručičky.Sml57 Bože, do čehos to duši dal...Sml34

    1. na komentář reaguje enka1 — #7
    2. na komentář reaguje vladka321 — #24
    superkarma: 5 19.05.2014, 10:13:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme