V dnešní době již není nic neobvyklého, že každý druhý člověk trpí bolestmi zad a krční páteře. Ani já nejsem výjimkou. Osm hodin denně u počítače udělalo své...

S myšlenkou na posilovnu jsem koketovala asi rok. Den D nastal po dovolené v Tatrách, kde se má záda vzbouřila a já si uvědomila, že si mé tělo zaslouží, abych na něj byla hodná a začala mu naslouchat.

Již na samém počátku jsem měla jasno, cvičit budu pouze pod dohledem zkušeného trenéra.

Následovalo setkání osobní trenérkou, která mi vysvětlila své cviky, objasnila způsob a důvody svého cvičebního programu. Dohodly jsme termín první hodiny a já odcházela s pocitem, že jsem měla zase jednou štěstí na člověka, který to, co dělá, dělá rád a dobře.

Nyní již vím,

-        že základem je správné provádění jednotlivých cviků 

-        že protahovací cviky jsou neméně důležité a je dobré je cvičit každý den

-        že je velice důležité postupné posílení ochablého svalstva a jeho správné zapojení při provádění jednotlivých cviků

K mému překvapení se výsledky mého cvičení dostavily poměrně rychle a doslova nečekaně. Hodinu od hodiny jsem zaznamenávala zlepšení na různých partiích svého těla.

Pro Vaši představu bych ráda uvedla několik příkladů

Během prvního měsíce (osm cvičebních hodin) jsem pocítila výrazné uvolnění v oblasti krční páteře. A již jsem také zaznamenala postupné zapojování zádového svalstva v oblasti lopatek. Tuto část zad jsem na prvních hodinách neuměla zapojit, protože jsem nebyla zvyklá tyto svaly používat.

K mírnému zlepšení došlo i v oblasti břišního svalstva.

Moje svalové úpony na nohou byly velice zkrácené, jejich protahování bylo bolestivé, ale zato účelné. Dále bylo nutné provádět cviky na uvolnění kyčlí. Trenérka mě naučila cviky k protažení celého těla, které zvládám samostatně doma. 

Na začátku druhého měsíce jsem najednou zjistila, že cvičení pod vedením trenérky je pro mě radost a na každou další hodinu se těším čím dál víc. Mám radost i z výrazného uvolnění zkrácených svalů v oblasti kyčlí. Další velký pokrok jsem udělala v celkovém držení těla.

Třetí měsíc je za mnou, je to skvělé, záda pracují, jak mají, nebolí! Břicho, zadek a nohy jsou pevnější. Po zesílení svalů na zádech pomalu můžeme začít více posilovat ruce. Začínáme nové série cviků na posilovacích strojích.

Cvičení je hodinu od hodiny zajímavější, ale také náročnější. Vhodně zvolené sestavy (náročnost a počet opakování) jsou pro mne motivující, protože je zvládám a mám možnost sledovat svá zlepšení. A naopak cítím, kde by bylo dobré přidat, a náročnější cviky si pak mohu zopakovat doma.

A na závěr Vám všem, které se rozhodnete vyjet ze zaběhnutých kolejí, přeji šťastnou cestu.

Reklama