.

Trenéři: „Řada rodičů nezvládá financovat sport svých dětí.“

Novinky

Trenéři: „Řada rodičů nezvládá financovat sport svých dětí.“

Jestliže máte děti, které rády sportují, jistě to pociťujete na svém rodinném rozpočtu. Zvláště pokud si vyberou nějakou finančně náročnější aktivitu. Pak není divu, že je spousta rodin, které náklady na sport svého potomka nejsou schopny pokrýt. Průzkum Procter & Gamble ukázal, že se s takovými případy setkalo 94 procent trenérů.

jezdkyne

Ve více než polovině rodin malých sportovců se s problémem pokrýt náklady setkává 11 % trenérů. Jen povinné roční poplatky ve sportech se totiž pohybují kolem 4000 Kč.  Zahrnují většinou členství v oddíle, startovné a cesty na závody či zápasy. Vybavení ale často vyjde ještě dráž. Podle průzkumu mezi trenéry stojí jejich svěřence nejčastěji od 4000 Kč ročně výše.

Podle průzkumu začínají děti sportovat většinou mezi 6. a 8. rokem života. V některých sportech je to však podle trenérů už pozdě. Více než třetina z nich proto začíná se svými svěřenci ještě před pátým rokem věku. Sport je pro děti důležitou součástí vývoje. Rozvíjí je nejen fyzicky, ale také je připravuje psychicky pro jejich budoucí život. Pomáhá jim utvářet charakter, vznikají nová přátelství a také přináší radost a zážitky na celý život.

Někdy se ale děti musí se sportem kvůli nedostatku financí svých rodičů rozloučit. Proto malé sportovce ze znevýhodněného prostředí podporuje díky sponzorům Česká olympijská nadace. Pomohla takto už více než 700 z nich.

„Sport může být smyslem života, je ale také o dřině a obětování. Rodiny některých dětí už více ze svých prostředků obětovat nemohou, a proto jsem ráda, že můžeme spolu s Českou olympijskou nadací těmto dětem pomoci,“ říká Miroslava Knapková, patronka České olympijské nadace, olympijská vítězka ve skifu z roku 2012 a čerstvá mistryně Evropy.

knapkova

   
19.06.2015 - Redakční novinky - autor: Julie Hájková

Komentáře:

  1. [25] Keltka [*]

    cilani — #24 To je asi pravda, ale třeba rodiče na to nemají nebo nemůžou (ze zdravotních nebo jiných důvodů), tak alespoň vyšlou dítě někam, kde je trenér nebo vedoucí (lyž. tábora, atd.) naučí to, co ho sami naučit nemůžou - tak mu dají příležitost si rozmyslet, jestli to dítě baví a chce to dělat do budoucna a taky aby vůbec zjistilo, jaké to je. Ono je někdy pak těžké, když se sejdou dva partneři a jeden jezdil na lyžování každou zimu a umí perfektně lyžovat a druhý stojí na kopci a bojí se ho sjet, protože na lyžích stojí poprvé. Nechci tím říct, že partnerství je založeno právě na tom-to už jsem se dostala jinam :-), ale třeba pak jedou kolegové z práce na lyže nebo nastane jiná situace a když se člověk nikdy s lyžema ani neseznámil, tak už je v dnešní době trošku out... Ale mám i přátele, kteří neumějí na kole nebo plavat a to je mnohem horší - je pravda, že lyžování není zas tak podstatné pro celý život.

    superkarma: 0 06.07.2015, 21:56:15
  2. [24] cilani [*]

    Keltka — #10 tak osobně lyžování nepovažuji za nějakou nutnost.. to kolo a neutopit se mi přijde využitelnější. Ale je to i tím, že jezdit z kopce dolů mě prostě nebaví a povinný lyžák (musela jsem, neb na cestu na zahraniční kurz jsem neměla finance) byl utrpení a hrozná nuda.

    Na to abych uměla plavat nepotřebuji kroužek, to mě naučili rodiče, na kole taky. Vlastně jsem do sportovního kroužku asi ani nechodila, lítala jsem po venku a chodila na flétnu. Dneska když mám příležitost lozím (to by mi mamka nejraději zakázala.. :-D ), jezdím na kole, bruslích, koloběžce, chodím po horách.. Kroužek lásku k pohybu nezajistí, to musí rodiče motivovat a jít příkladem..

    1. na komentář reaguje Keltka — #25
    superkarma: 1 22.06.2015, 08:59:25
  3. [23] Keltka [*]

    Rikina — #20 Určitě na takové rekreační sporty stačí málo, nebo dát třeba dítěti na zahradu basketbalový koš a koupit mu míč. Rekreační sporty tohoto typu zase tolik nestojí, dokud není zapotřebí "drahý trenér".

    superkarma: 0 22.06.2015, 00:15:47
  4. [22] Keltka [*]

    v.poho — #21 Moc hezký je film Příběh Gabby Douglasové - je to skutečný příběh - i bez peněz se můžou "dít zázraky" Sml16. Taky souhlasím, že zrovna pinčes asi není tak náročný na peníze jako jiné sporty (jízda na koni, lyže, aj.)

    superkarma: 0 22.06.2015, 00:14:36
  5. avatar
    [21] v.poho [*]

    Keltka — #18Tak já právě myslím, že pinec drahý není. Nikdo nemůže čekat, že se jeho dítěti někdo bude věnovat 2x týdně zadarmo. Takhle to má se všímšudy za 300 měsíčně, to nemluvím o tom, že jako člen oddílu si může dítě do herny přijít zahrát kdykoli o prázdninách. Bydlím ve městě, ta sdružení jsou tu asi 3 a všude je to obdobné a všude si vychovávají potěr. Herny jsou i ve spoustě vesnic, existuje něco jako krajský přebor o 3 úrovních, jakmile nějaké dítě vyniká, už se ti "dědci" (jednoho mám doma) třepou, aby dítě začalo hrát v jejich skupině.Sml57

    No a pokud, jako tady někdo psal, neví, jak vysvětlit dítěti, že nemůže dělat nějaký ten "in" sport, na který nemá peníze. Tak úplně normálně. Že to si nemohu dovolit. My jsme taky nedostali všechno, co jsme chtěli a v životě se nám to neztratilo. Ono umět si něco odříct se pro život hodí možná víc než jízda na koni.

    1. na komentář reaguje Keltka — #22
    superkarma: 3 21.06.2015, 08:47:21
  6. [20] Rikina [*]

    Když jsem bylo dítě, dole ve sklepě v paneláku byla prádelna a dvě sušárny. A protože stačila jenom jedna sušárna prádla, na běžný provoz, tak do té druhé koupili společně nájemníci pingpongový stůl, jeden nájemník měl u sebe pálky, síťku a klíč od místnosti, a zapůjčoval to ostatním, a děcka z celého paneláku a i jejich kamarádi z paneláků vedlejších tam chodily na "pinčes" zdarma. Sml80 Nebylo to ani drahé, ani nijak časově a organizačně náročné. Večer tam hrávali pinčes dospělí. Myslím, že se to dá snadno zařídit i dnes - pokud ovšem nemá v těch sklepních panelákových prostorech nějaký soukromník večerku, kadeřnictví nebo jinou živnost. Sml80

    1. na komentář reaguje Keltka — #23
    superkarma: 0 21.06.2015, 07:59:44
  7. [19] Keltka [*]

    Iveta17 — #15 hm, znám takové rodiče Sml15, kteří jen splácí a děti musely na kroužky přestat chodit, a pak to vysvětlovat, muselo to být těžké. Ale jelikož jsou v těžké živ. situaci, tak není o čem diskutovat a prostě se kupuje jídlo, jezdí se rekreačně na kole, chodí se na procházky a vztahy mezi sebou mají super. Určitě je jim to líto, ale nějak se s tím museli vyrovnat.

    superkarma: 1 20.06.2015, 21:43:00
  8. [18] Keltka [*]

    v.poho — #14 já myslela rekreačně-jen doma koupit stůl a prostě hrát - pálky, stůl - třeba i použité Sml16

    1. na komentář reaguje v.poho — #21
    superkarma: 0 20.06.2015, 21:40:36
  9. avatar
    [17] tortora [*]

    dcera dělá gymnastiku,poplatky oddílu by ještě nebyla taková láce,větší náklady nastávají na dopravu,startovné a nejvíc za trikoty,ale zase se dají koupit použité a prodat malé,tím se ty náklady aspoň trochu sníží,i to zdobení leze do peněz,ale dceru to baví a jsem ráda,že sportuje,na druhou stranu nabídka kroužků ve škole taky nepatří k nejlevnějším v přepočtu na jednu tréninkovou hodinu,ve srovnání s gymnastikou např. a ani ten fotbal nepatří k úplně levným sportůmSml80když kluk(nebo i holka)hraje fotbal,tak většinou potřebuje troje kopačky tak na půl roku,podle toho,jak jim roste noha a opět doprava na zápasy/turnaje...prostě je dnes sport nákladným koníčkem a i když peněz nemáme nazbyt,tak nelituju

    superkarma: 0 20.06.2015, 15:37:58
  10. [16] Iveta17 [*]

    Ale je také mnoho rodičů, kteří by chtěli nějaký takový kroužek pro své dítě,ale jejich finanční rozpočet to nedovolí. A pak to zkuste dítěti vysvětlit - nerozumí to mu Sml23Sml80

    superkarma: 0 20.06.2015, 14:40:54
  11. [15] Iveta17 [*]

    Ale je také mnoho rodičů, kteří by chtěli nějaký takový kroužek pro své dítě,ale jejich finanční rozpočet to nedovolí. A pak to zkuste dítěti vysvětlit - nerozumí to mu Sml23Sml80

    1. na komentář reaguje Keltka — #19
    superkarma: 1 20.06.2015, 14:40:25
  12. avatar
    [14] v.poho [*]

    Barbucháč — #12...no, nevím, ale u nás stojí "pinčes" 2 litry na rok, pro děti o trošku míň, ale zase si platí trenérku, takže 3 litry. A jezdí i na soutěže. Hádám, že to se nedá s lyžemi nebo s koněm vůbec srovnávat.

    A pokud to vidím doma, v dospělosti jsou tam za ty 2 litry naložený pomalu denně.

    1. na komentář reaguje Keltka — #18
    superkarma: 0 19.06.2015, 22:32:32
  13. avatar
    [13] Barbucháč [*]

    jinak tedy moc neuznávám, když jsou lidi schopní snad i za cenu půjček udržovat děti u rádoby "in" sportu Sml80 prostě jsou to rekreační, nadstavbové aktivity a pokud na ně nemám, pokud krouhám rozpočet na důležitější věci kvůli rekreaci, není to dobře Sml23

    superkarma: 1 19.06.2015, 21:33:12
  14. avatar
    [12] Barbucháč [*]

    on ani ten pinčes není dnes zrovna zadarmo :)

    1. na komentář reaguje v.poho — #14
    superkarma: 0 19.06.2015, 21:31:03
  15. [11] Keltka [*]

    kobližka — #8 naprosto souhlasím Sml16Sml16Sml16

    superkarma: 0 19.06.2015, 21:18:37
  16. [10] Keltka [*]

    Mickey Mouse — #6 jasné, spíš jsem to myslela tak, že umět plavat, na kole a aspoň základy lyžování, je takový ten základ, který by měl ovládat asi každý člověk.

    1. na komentář reaguje cilani — #24
    superkarma: 0 19.06.2015, 21:17:33
  17. [9] Keltka [*]

    Suzanne — #5no to je jasné Sml16 myslela jsem to spíš tak, že párkrát za dětství nebo aspoň jednou, to rodiče chtějí dítěti dopřát nebo ho alespoň pošlou v dnešní době na lyžák, aby si to vůbec zkusilo. Jen jsem to uvedla jako příklad, ale samozřejmě-plavání a běh jsou levnější sporty. Nebo třeba ping-pong Sml16

    superkarma: 0 19.06.2015, 21:16:16
  18. avatar
    [8] kobližka [*]

    Tak je jasné,že všichni nemůžeme mít všechno a dělat všechno.Jen do výše svých příjmů Sml22 Na tom celkem nevidím nic,co by mělo někoho pobuřovat.Tak samozřejmě jsou sportovní odvětví,kde je všechno mnohem dražší,ať je to tenis,golf,jachting,ale to se odvíjí od toho,že tyhle sporty jsou prostě lukrativní.Tak je prostě provozuje ten,kdo na ně má.Na hory asi nepojede čtyřčlenná rodina,když budou žít ze sociálních dávek.Ovšem dá se jezdit i na menším kopečku,není třeba jezdit do drahých lokalit.Nad tím ovšem spousta lidí ohrne nos.Navíc se dá sportovat i za daleko méně peněz.Ať každý dělá to,na co má peníze!

    1. na komentář reaguje Keltka — #11
    superkarma: 1 19.06.2015, 19:59:01
  19. avatar
    [7] denkas [*]

    Brixik — #4 Takže prostě né každý může dělat to,co ho bavíSml80nebo spíš,málokdo může dělat to co ho baví.

    superkarma: 0 19.06.2015, 18:57:50
  20. avatar
    [6] Mickey Mouse [*]

    Keltka — #2 Hmm, nojo, když si vyberete lyžování, hokej nebo jezdectví, pak vám náklady samozřejmě vylezou na vysoké desetitisíce ročně. Jenže jsou i levnější sporty - atletika, gymnastika, fotbal, basketbal, floorbal, házená, aerobic, tanec... s náklady do těch deseti tísíc za rok.

    Výrazně náklady stoupnou jakmile začne dítě soutěžit - cesta na závod, startovné, soutěžní dresy, soutěžní vybavení, soustředění... Ale to už si každý musí rozmyslet, zda na to má.

    1. na komentář reaguje Keltka — #10
    superkarma: 1 19.06.2015, 17:18:30
  21. avatar
    [5] Suzanne [*]

    Chodila jsem jednou týdně na gymnastiku ve škole. Jinak jsem lítala po sídlišti. V čem je problém? Dneska běhám, potápím se, jezdím na kole. On musí každý dělat sport závodně? Sml80

    Keltka — #2 V životě jsem s rodiči nebyla na lyžovačce Sml80 Myslím, že to na mě nezanechalo následky. Jen tím chci říct, že ne každý prostě může dělat všechno.

    1. na komentář reaguje Keltka — #9
    superkarma: 5 19.06.2015, 16:00:23
  22. avatar
    [4] Brixik [*]

    A co teprve jízda na koni ...Už jen ten kůň, aby za něco stál, stojí aspoň 50 000 Kč. No asi je to holt tak, že každý nemůže dělat všechno, co si zamane. Jsou i levnější sporty, třeba orientační běh.

    1. na komentář reaguje denkas — #7
    superkarma: 1 19.06.2015, 15:56:51
  23. [3] bobani [*]

    a kdo za to může ?

    superkarma: 0 19.06.2015, 15:56:31
  24. [2] Keltka [*]

    Mickey Mouse — #1 lidé na druhou stranu na vesnici žijí dobrovolně - vybrali si to, a tak si nemůžou stěžovat :-). A co se týče sportů, tak tam bych nesouhlasila - myslím, že sport, pokud se dělá na vyšší nebo dokonce profesionální úrovni, tak na něho skutečně řada rodin nemá. Tak třeba jeden příklad za všechny: 4členná rodina jede na lyžovačku na hory:

    - náklady: - oblečení,

    - lyže - vybavení, helmy, hůlky, přeskáče, lyže, atd..,

    - ubytování, jídlo a vlek.

    A tak prostě někteří nejedou. A pravidelný kroužek taky něco stojí - i na malém městě stojí například plavání jednoho dítěte 3-4 tisíce za půl roku (vynásobte si dvěma pro dvě děti a to je jen plavání...)

    1. na komentář reaguje Suzanne — #5
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #6
    superkarma: 2 19.06.2015, 15:16:31
  25. avatar
    [1] Mickey Mouse [*]

    To je sice hezké. Ale nejčastěji se setkávám s tím, že 10000 ročně na sport vlastních dětí nemají lidé, kteří klidně vydají 3000 měsíčně za cigarety. Navíc mimo město bývá ještě větším problémem dojíždění, protože sportovní oddíly pro mládež nejsou na každé vesnici.

    1. na komentář reaguje Keltka — #2
    superkarma: 0 19.06.2015, 13:41:36

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme