Bulvár

Tragédie: Zemřel v autě


S autonehodami se setkáváme prakticky denně. Večerní zprávy se tak dají často přirovnat spíš k černé kronice. Každý si ale často říká: „To se mi stát nemůže.“ Přečtěte si tři příběhy obyčejných lidí, kterým zemřel v autě někdo blízký…

ilustrační fotoAlice z Frýdku Místku:
Kamaráda Milana zabili dva kluci, kteří blbnuli na ulici. Nebyla jsem u toho, naštěstí. Celé se to ale seběhlo asi takhle. Milan jel z práce, bylo pološero, přesto viděl, jak v protisměru jedoucí auto kousek před ním přejíždí plnou čáru a dostává se do jeho pruhu – dva mladí kluci, smích od ucha k uchu. Milan chtěl uhnout do protisměru, ale jak strhl volant, málem nabral chodce, který si to štrádoval po ulici, strhl volant ještě jednou a skončil v lese. Auto na hadry, ale Milan z něj vystoupil prakticky bez zranění.
Zavolal domů. Přesto ho převezli do nemocnice, kde lékaři udělal zběžnou prohlídku. Základní vyšetření, žádný rentgen, nic. Protože si Milan stěžoval na bolest hlavy, nechali ho v nemocnici přes noc. Ráno ho našli mrtvého na záchodě – krvácení do mozku.
Milanovi bylo dvacet pět, jeho ženě Jitce dvacet dva a dceři Klárce devět měsíců. Jak to nesla jeho maminka, to ani nechtějte vědět…

Jirka z Prahy:ilustrační foto
To jsme ještě bydleli v Novém Boru. Táta jel v neděli po pražské na služební schůzku do Prahy. Vyrazil na noc, prý že budou prázdné cesty… Znáte ten úsek s křižovatkou na Dubí? Jedete si těch sedmdesát, nebo kolik tam je, ale moc o tom nepřemýšlíte, že by se mohlo z křižovatky přiřítit auto. Tak tam mu nedal přednost náklaďák.
Táta byl na místě mrtvý. Že jel táta povolenou rychlostí, prokázala expertiza, takže bych řekl, vina jasná. Nakonec se stejně všechno smetlo pod stůl. Policie napsala, že táta nepřizpůsobil jízdu podmínkám.

ilustrační fotoMartina z Prahy:
Jeli jsme na výlet a manželovi se udělalo špatně. Noc před tím špatně spal a vlastně si šel i pozdě lehnout. Říkal, že je docela unavený, ale že to zvládne odřídit. Tak jsme vyrazili. Po nějakých šedesáti kilometrech se mu ale udělalo hrozně zle, tak jme zastavili na pumpě a já šla pro kafe. Ani jsem ho nestihla koupit, přiběhla Kačenka, že se tatínek nehýbe.
Obsluha pumpy se zachovala skvěle, zavolali záchranku a policii. Záchranka tam byla první, chvíli se pokoušeli muže oživit, ale po nějakých dvaceti minutách konstatoval doktor smrt. Vím, že jsem křičela, ať to ještě zkouší dál, ať toho nenechávají… Pitva prokázala výduť v mozku. Doktoři říkali, že to je taková biologická načasovaná bomba, se kterou se nedá nic dělat, jednou prostě přijde váš čas a konec.
Pořád si ale říkám, že jsme to měli odložit, když byl tak unavený. I když vás kamarádi přesvědčují, že je to nesmysl, že se tomu stejně nedalo zabránit, ta špetka pochybností v člověku zůstane… Já se třeba dodnes budím ze sna, naštěstí si ale sny nepamatuji.

 

Rada PhDr. Pavla Osmého:
Nějaká univerzální rada, jak se se smrtí vyrovnat, neexistuje. Skoro každý z nás se v průběhu života setká se smrtí blízkého člověka. Každý se s ní vyrovnává jiným způsobem. Velice záleží na okolnostech, při kterých ke smrti došlo. Když odejde starý člověk, je to smutné, ale normální. Když při nehodě zemře mladý člověk, je to pro pozůstalé mnohem těžší.
Záleží též na psychice každého člověka. Pokud o sobě víte, že podléháte stresovým situacím, že jste povaha introvertní nebo trpíte-li depresemi, případně jinými obtížemi psychického charakteru, je dobré vyhledat odborného lékaře, který vám pomůže těžké období překonat. Paradoxně mašinérie, která se děje kolem pohřbu, člověku většinou pomáhá. Řešení problémů částečně oddaluje uvědomění si smrti. Je samozřejmě riziko, že se v člověku potlačované emoce nahromadí. Rozhodně je důležité dát svým pocitům průchod.

Stalo se vám někdy něco podobného? Jak reagovala policie a jak lékaři, setkala jste se s profesionálním přístupem, nebo neprofesionálním? Jak se vyrovnat se smrtí blízkého?

   
07.03.2008 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [77] valesovavera [*]

    Mé kamarádce přejelo auto ,řídilo řidič ,který neměl řidičský průkaz. Měla 20 let dnes je to 7 let a dodnes se stím nevyrovnala je na prášcích .Bylo to její jediné dítě které měla.

    superkarma: 0 11.03.2008, 12:02:42
  2. avatar
    [76] Meander [*]

    OlgaMarie: Mně je vcelku jedno, co si o mně myslí mikejla a kdokoliv další. Snahu něco vysvětlovat někomu, kdo je přesvědčen, že si nic vysvětlit nenechá, jsem vzdala dávno. A je mi od té doby mnohem líp.

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:21:33
  3. avatar
    [75] Meander [*]

    mikejla: Máš pravdu. Chcípni.

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:15:14
  4. avatar
    [74] Chameleonka [*]

    Lotka: smích od ucha k uchu popsal Alici z Frýdku Místku a pak se odebral umřít

    superkarma: 0 09.03.2008, 21:45:48
  5. avatar
    [73] Lotka [*]

    Aha, on ještě chvíli žil

    superkarma: 0 09.03.2008, 15:14:18
  6. avatar
    [72] Lotka [*]

    Jak někdo může vykládat o něčem, kde nebyl a svědek je mrtvý
    Kamaráda Milana zabili dva kluci, kteří blbnuli na ulici. Nebyla jsem u toho, naštěstí. Celé se to ale seběhlo asi takhle. Milan jel z práce, bylo pološero, přesto viděl, jak v protisměru jedoucí auto kousek před ním přejíždí plnou čáru a dostává se do jeho pruhu – dva mladí kluci, smích od ucha k uchu.

    superkarma: 0 09.03.2008, 15:12:48
  7. avatar
    [71] Vivian [*]

    OlgaMarie: There is no remedy for death but love :)

    superkarma: 0 09.03.2008, 13:49:22
  8. avatar
    [70] OlgaMarie [*]

    Blueberry: There is remedy for all things but death.

    superkarma: 0 09.03.2008, 12:40:12
  9. avatar
    [69] kareta [*]

    IMI: asi tak

    superkarma: 0 09.03.2008, 12:35:46
  10. avatar
    [68] IMI [*]

    wich: mám obor doprava - silniční a železniční stavby a mohu všechny ujistit, že 110 na silnici, která má zatáčky klopené pro odstředivé síly, které působí na auto v normovaných 70ti může být setsakra rozdíl, stačí drobnost - prach na silnici, bahno, listí, déšť. dtto horizonty, dohledové vzdálenosti a spousta jiných parametrů - vždy se počítá s určitou rychlostí, kterou se po té cestě budeš pohybovat

    superkarma: 0 09.03.2008, 12:31:01
  11. avatar
    [67] OlgaMarie [*]

    mikejla: Zlé je vynášet soud. Meander může být cokoliv, ale ZLÁ rozhodně není. Smrt je součást života a všichni s ní musíme počítat. Každý den, hodinu, minutu, a proto se máte k sobě chovat tak, aby nás po náhlém, nečekaném odchodu blízkého člověka netrápilo svědomí, že jsme...

    superkarma: 0 09.03.2008, 09:18:20
  12. avatar
    [66] mikejla [*]

    Ťapina: nic proti smrti nemám,jednoduše to patří k životu,ale jen tak na okraj,já jsem porušila předpis jednou,nedala jsem přednost v jízdě,byla jsem těhotná a v tu dobu jsem byla opravdu ráda,že jsem ty lidi nezabila,byly to jen plechy,ale asi před měsícem,jsem jela před prudkou zatáčkou a na vrcholu kopec,nějakej idiot se proti mě vyřítil a k tomu předjížděl na plný,kdybych tam byla o 2 vteřiny dříve tak jsem mrtvá,a takovej člověk si vůbec neuvědomí,že vlastně mohl zabít matku 10ti měsíčnímu dítěti,je jasný,že někdy umřu jako ostatní,ale proč zbytečně a brzy? a co se týče Meandr,tak je zlá a přející každému jen to nejhorší,co jsem si tak stačila všimnout

    superkarma: 0 08.03.2008, 21:44:00
  13. avatar
    [65] Blueberry [*]

    Ťapina: Poznamka Menader vyznela tak, ze ona vi, jak na to, ostatni nemaji sanci (snad diky tomu, ze narod je z vetsiny ateisticky?). Taky by me zajimalo, jak by tuhle myslenku rozvedla, ale myslim, ze se toho nedockam.

    superkarma: 0 08.03.2008, 19:23:59
  14. avatar
    [64] Vivian [*]

    kareta: myslíš silnice v ČR?

    superkarma: 0 08.03.2008, 16:09:50
  15. [63] FAXÍK [*]

    to je strašné neštěstí

    superkarma: 0 08.03.2008, 09:24:27

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [62] Ťapina [*]

    mikejla: Co se týče vyrovnávání se se smrtí, tak je úplně šumák, KDE ti někdo blízký umře. Ale ty ses prostě chytla známého nicku a měla potřebu se na něm vyprezentovat, co?

    superkarma: 0 08.03.2008, 09:08:01
  2. avatar
    [61] mikejla [*]

    Meander: je videt ze tobe nikdo v aute neumrel,vetsinou to odnesou i nevinni,ale ty jsi proste hloupa nana

    superkarma: 0 07.03.2008, 22:05:10
  3. avatar
    [60] kareta [*]

    Opakuju se, ale cesty jsou projektovány na: frekvenci, zatížení a RYCHLOST. Proč asi ?

    superkarma: 0 07.03.2008, 21:05:36
  4. avatar
    [59] Vivian [*]

    wich: nejvyšší povolená rychlost mimo obec je pokud se nemýlím 90 km/h...
    A fakt nejsem toho názoru, že pokud někdo dospěje k závěru, že je dobrý řidič, tak si může dovolit kašlat na předpisy Příliš mnoho sebevědomí škodí. Vidíme to ostatně denně ve zprávách na Nově, že

    superkarma: 0 07.03.2008, 20:43:05
  5. avatar
    [58] Petunie [*]

    wich: když někdo jede nepovolenou rychlostí a nadává do blbců lidem, kteří ho přitom ohrozili, tak je to asi vtělená inteligence.

    superkarma: 0 07.03.2008, 20:38:01
  6. avatar
    [57] Vivian [*]

    tragédie je Hamlet, tohle je prostě život :)

    superkarma: 0 07.03.2008, 20:23:10
  7. avatar
    [56] wich [*]

    Petunie: Já nevím, ale když jedu po široké čtyřproudovce těch strašných, nebezpečných a kriminálu hodných 110 km/h, tak si připadám, že sedím na zemi a kochám se krajinou . Nevím, proč by Mirali měla být blbec. Takhle jsem jezdila už v autoškole a instruktor byl nadšen, že konečně nějaká ženská, co nejezdí mimo obec šedesátkou namačkaná na čelním skle okusujíce volant.

    superkarma: 0 07.03.2008, 19:55:49
  8. avatar
    [55] Petunie [*]

    Mirali: nejsi náhodou sama tak trochu blbec, když jsi to pálila 110 km/h?

    superkarma: 0 07.03.2008, 16:06:07
  9. avatar
    [54] bookcase [*]

    gentiana: Na tyhle články taky dojde, neboj

    superkarma: 0 07.03.2008, 15:32:09
  10. [53] gentiana [*]

    Tkaže když někdo zemře v autě, je to tragédie, zatímco pád se schodů nebo nakažlivá nemoc jsou vysloveně radostné události?


    A propos, co je redakci po tom, komu umřel táta? Já to nechci vědět, nějaký cizí táta mě nezajímá - a nevidím jediný důvod, proč by redakce (tato nebo jakákoli) měla podporovat exhibování přibůzných. Ale ono je to stejně celé vymyšlené, takže co.

    superkarma: 0 07.03.2008, 15:25:21
  11. avatar
    [52] bookcase [*]

    Chameleonka: jj, souhlas

    superkarma: 0 07.03.2008, 14:44:05
  12. avatar
    [51] Chameleonka [*]

    bookcase: vidím to jinak - ten článek tu nemá co dělat.. v podstatě je o ničem a jen posouvá ženu-in ještě víc mezi pokleslá média typu Nova a Blesk
    Snad s tím rozdílem, že tam mají aspoň původní tvorbu

    superkarma: 0 07.03.2008, 14:35:30
  13. avatar
    [50] Kassy [*]

    bookcase: V prvním případě ten člověk zemřel na následky nehody a nezájmu lékařů. Nevyšetřit člověka, který si po autonehodě stěžuje na bolest hlavy - to je snad vrchol neprofesionality.

    superkarma: 0 07.03.2008, 14:35:26
  14. avatar
    [49] bookcase [*]

    Chameleonka: Když bychom to brali do hloubky, tak v prvním případě sice člověk zemřel na následky nehody, ale ne v autě, ve třetím v autě zemřel, ale zase z jiného důvodu než byla nehoda.
    Ale vážně- myslím, že ten třetí případ, byť je tragický a smutný, nemá v tomhle článku o autonehodách co dělat.

    superkarma: 0 07.03.2008, 14:21:39
  15. avatar
    [48] Kassy [*]

    Lindaa: Když se sjíždějí auta ze dvou pruhů do jednoho, pravidelně se střídají - jedno z leva, jedno z prava, zleva, zprava... Jako zoubky na zipu.

    Chameleonka: Žádná

    superkarma: 0 07.03.2008, 14:12:40
  16. avatar
    [47] Chameleonka [*]

    Lindaa: škoda, taková fotka masakru by se sem hodila

    superkarma: 0 07.03.2008, 14:08:22
  17. [46] Lindaa [*]

    Ťapina: Dekuji, to neznám. Tady platí, ze první najízdí ten, co je vepredeji, ale bude to totéz, logicky blíz/víc vepredu jsou auta na strídacku. Tady se takhle najízdí na dálnici.

    superkarma: 0 07.03.2008, 14:06:45
  18. avatar
    [45] Solei [*]

    Lindaa: tzv. asynchronní zip - jde o to, že například vlivem překážky na silnici se dva pruhy musí spojit v jeden, v tu chvíli se auta chovaní podobně jako zuby v zipu, ve chvíli kdy dojedeš na konec kolony se rozjede auto v jedné řadě a za něj se zařadí další z druhého pruhu pak opět projede auto z pruhu prvního a hned za ním auto z pruhu druhého. Je to 1 2 1 2 1 2, bohužel někteří borci se snaží vecpat do průjezdného pruhu dříve než v určeném místě a tím celou kolonu zdržují protože průjezd není plynulý a všichni se rozjíždí a brzdí, a každý samozřejmě trochu jinak. Tohle také nejčastěji způsobuje ty tukece v kolonách. Prostě se zase někdo cpal tam kam neměl a navíc nečuměl kam jede.

    superkarma: 0 07.03.2008, 14:03:49
  19. avatar
    [44] Ťapina [*]

    Lindaa: Ovšem taky mohl zemřít doma a nikoho by nenapadlo spojovat to s dopravou Zip je, když se zužují dva pruhy do jednoho a správně se najíždí na střídačku z každého pruhu jedno auto. V mém okolí s tím problém nebývá, slyšela jsem, že hlavně v Praze se to nějak nerado praktikuje.

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:59:50
  20. [43] Lindaa [*]

    Chameleonka: prakticky zádná, teoreticky se mu mohlo udelat spatne za jízdy a mohl omdlít/zemrít za volantem a pak by z toho byl asi masakr

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:57:42
  21. avatar
    [42] Chameleonka [*]

    Od sexu jsme plynule přešli k mrtvolám
    Na romantickou zasněnou duši, která vyznává Tolkiena, celkem drsný zvraty
    Když už tedy mám akceptovat les vedle ulice, prosím, jaká dopravní nehoda se stala v tom třetím případu?

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:53:34
  22. [41] Lindaa [*]

    Solei: wich: holky cemu se ríká "zip"?

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:50:03
  23. avatar
    [40] Solei [*]

    shb: nejhorší jsou takové ty nelogické story, jako když auto prostě vyjede ze silnice rovné a mezi polama (kamarád se zabil na cestě z Ostravy do Opavy, kousek za Velkou Polomí). Nebo místo kde se u Hradce nad Moravicí zabily ty 4 děti, já tu trasu pravidelně jezdila, nebylo na ní naprosto nic nebezpečného, maximálně policajti schovaní za božími muky (ale ti stávají až o 2 km dál). Prostě nechápu. Za tři týdny, ježdění po Itálii jsme neviděli ani jednu dopravní nehodu všichni jezdili neskutečně ohleduplně. Na dálnici mezi Prahou a Brnem jsem vídala cca 2 - 3 havárky za páteční odpoledne a nedělní poledne.

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:42:22
  24. avatar
    [39] shb [*]

    taky znám pobobný storky a taky jsem se bohužel s podobnou věcí setkala na vlastní kůži, se smrtí se vyrovnat jednoduše nelze, jen je časem bolest menší...

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:34:30
  25. avatar
    [38] Ťapina [*]

    Já třeba rychlost dodržuju pokud vím, tak všude. Ale skutečnou, ne tu na tachometru. Takže i mě občas točí někdo plazící se na padesátce 40 v domnění, že "sviští" padesátkou

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:30:10
  26. avatar
    [37] femme [*]

    femme.fatale: jj, nic není nemožné

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:29:53
  27. avatar
    [36] femme.fatale [*]

    wich: femme: no, u nás (Ol, Pv) nikde nic takovýho není, tak mi to přišlo divný. Ale prvada, když si vybavím Ostravu, tak už si to dovedu přadstavit

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:27:40
  28. avatar
    [35] femme [*]

    femme.fatale: a proč ne to se ti může klidně stát i v Praze

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:19:14
  29. avatar
    [34] wich [*]

    femme.fatale: To je skutečně dost možné. Kupř. Ostrava je z velké části olemována lesy, tudíž se může stát, že po jedné straně máš město a po druhé les.

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:12:08
  30. avatar
    [33] Solei [*]

    wich: taky mluvím o těch profících co se tím živí

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:10:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme