.

Tradici Dušiček drží devět z deseti Čechů. Mladí lidé si přejí větší popularitu Halloweenu

Bulvár

Tradici Dušiček drží devět z deseti Čechů. Mladí lidé si přejí větší popularitu Halloweenu

Přelom října a listopadu je každoročně ve znamení podzimních svátků. Tradici Dušiček dodržuje podle aktuálního průzkumu řetězce Albert přes 87 procent Čechů. Na popularitě ale u nás získává i anglosaský Halloween, který podle tohoto průzkumu slaví téměř čtvrtina respondentů. Oblíbili si ho zejména mladí Češi, kteří oceňují především halloweenské dekorace. Tento trend potvrzují i data obchodníků. Prodej dýní v prodejnách Albert roste meziročně v řádu několika desítek procent.

Desetitisíce prodaných svíček

Svíčky, věnce, chryzantémy, ale i dýně a různé ozdoby s halloweenskou tematikou. Češi v obchodech před podzimními svátky vyhledávají jak tradiční, tak stále častěji i trendové sezónní zboží. Podle aktuálního průzkumu řetězce Albert v Česku jasně dominují Dušičky. Tradici Památky zesnulých dodržuje různými způsoby 87 procent respondentů. Téměř dvě třetiny Čechů míří okolo 2. listopadu na hřbitov zapálit svíčku. Průzkum ukázal i regionální rozdíly. Nejvíce je svátek dodržován na Moravě, zatímco v Praze mu více jak čtvrtina lidí nevěnuje vůbec žádnou pozornost.

Hallowen

Stálý zájem Čechů o tradici Dušiček potvrzuje i poptávka nakupujících v obchodech.   „Zákazníci v našich prodejnách vyhledávají ze sezónního sortimentu především hřbitovní svíce. V období kolem Dušiček se jich prodají desítky tisíc. Oblibu si rychle získávají především svíce olejové, které vydrží hořet až tři dny,“ komentuje Barbora Vanko, mluvčí obchodního řetězce Albert.

K Dušičkám neodmyslitelně patří i tradiční věnce. V posledních letech přibývá Čechů, kteří si věnce vyrábějí doma sami. Pro jejich potřeby Albert do nabídky zařadil i veškeré komponenty nutné k jejich výrobě. „Zákazníci tak v našich obchodech najdou nejrůznější dekorace na zdobení, drátky i hmotu k zapichování větviček,“ doplňuje Barbora Vanko.

Halloween a dýně na vzestupu

Vedle dušičkového zboží dnes najdou nakupující v obchodech i zajímavou nabídku produktů spojených s halloweenskou tradicí. Z aktuálního průzkumu řetězce Albert sice vyplynulo, že Halloween stále považuje více než polovina Čechů za zahraniční svátek a vůbec ho neslaví, rovných 40 procent respondentů však vyjádřilo sympatie k halloweenským dekoracím, především v podobě dýní.  „Zákazníci si v poslední době dýně opravdu oblíbili. Meziročně po nich roste poptávka v našich obchodech v řádu několika desítek procent a významný podíl na tomto trendu tvoří právě velká mexická dýně vhodná k vydlabávání,“ potvrzuje Markéta Beránková, manažerka nákupu ovoce a zeleniny v obchodním řetězci Albert.

Anglosaský svátek připadající na 31. října začíná být v Česku pozitivně vnímaným mladou generací. Více než třetina lidí ve věku 18-26 let by si přála, aby se tradice Halloweenu u nás rozšiřovala.   

www.albert.cz

   
27.10.2016 - Společnost - autor: Komerční článek

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme