Domácnost

Topení koťat je trestné!

Tyto praktiky byly většinou výsadou venkova, i když v současné době zde už takových tklivých obrázků tolik nenajdete. Jestli někdo utopí nežádoucí kotě, určitě se tím nebude nikde chlubit a pejsků žijících na metrovém řetězu už také notně ubylo, i když každodenní procházky asi zažívá málokterý. Život na dvorku se ale zatím za týrání nepovažuje, i když si představte sami sebe a patnáct let života na ploše například pět set metrů čtverečních.

Až dva roky za mřížemi?

Ale ačkoli to starostové obcí nepřiznají, přesto se na venkově stále ještě koťata topí, psi přivazují, či se konají domácí zabíjačky bez přítomnosti profesionálního řezníka. Přitom takové chování lze považovat za týrání zvířat a přistižení lidé za to mohou dostat desetitisícové pokuty, nebo skončit až na rok ve vězení. Pokud je týrání zvlášť brutální, hrozí jim dokonce až dva roky za mřížemi. Upozornilo na to ve své zprávě i Nejvyšší státní zastupitelství, které týrání zvířat považuje za závažný problém. Ale ruku na srdce, kolik takových rozsudků padlo?

Utracení koťat stojí jen 50 korun

Řešením by byla kastrace koček, která však stojí kolem tisícovky, a to mnoho lidí obětovat nechce. Když už se někdo rozhodne kvůli přemnožení koček utratit koťata, doporučuje mluvčí ochránců zvířat jako jediný humánní způsob požádat o zásah veterináře, což vyjde na 30 až 50 korun.

Soudy jsou na nic

Kritiku si prý zaslouží i soudci, kteří v těch několika málo případech, jež se dostanou až do jednací síně, vynášejí spíše symbolické tresty.

Od ledna to bude horší

Od ledna však začne platit nový trestní zákoník, podle kterého bude trestné nejen úmyslné týrání zvířete, ale už i nedbalostní. K soudu tak budou moci jít lidé, kteří se o svá zvířata dostatečně nestarají. Tuto změnu vítají jak ochránci zvířat, tak veterináři.

Máte ve svém okolí psa, který je stále uvázán u boudy?

 

 

   
13.08.2009 - Zvířátka - autor: Simona Škodáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [46] OlgaMarie [*]

    Slyšely jste už někdy žalostně mňoukat kočku, když jí byla odebrána koťata a zahubena? Tím je týrána i ta kočka!

    superkarma: 0 25.08.2009, 14:42:59
  2. avatar
    [45] DanaD [*]

    Ilča+A+L — #44 co si z toho asi odnesou do zivota.....

    superkarma: 0 25.08.2009, 10:05:18
  3. avatar
    [44] Ilča+A+L [*]

    DENYNKO — #42 Tak to je teda děs,až mi z toho běhá mráz po zádech.Děti si pohrají s koťaty a pak se koťata utopí, chce se mi z toho brečet!!!!

    1. na komentář reaguje DanaD — #45
    superkarma: 0 25.08.2009, 09:51:33
  4. avatar
    [43] Alka1 [*]

    DENYNKO — #42 Být to má kamarádka, tak bych jí to poprvé důrazně vysvětlila a podruhé bych se postarala, aby dostala pokutu (pak by se jí cena za kastraci zdála směšná). Samozřejmě bych ihned ukončila kamarádství, protože s takovým bezcitným člověkem bych nechtěla mít nic společného. Sml15

    Zvířata nejsou živá hračka pro děti, zvlášť mláďata a co je to proboha za výchovu!!! Sml68

    superkarma: 0 25.08.2009, 09:43:38
  5. [42] DENYNKO [*]

    Kamarádka má kočku.Ta má několikrát do roka koťata.Po narození je nechá několik dní u mámy.Mezitím si s nimi hrají děti a pak je jejich babička utopí. Na kastraci prý nejsou peníze.Sml31

    1. na komentář reaguje Alka1 — #43
    2. na komentář reaguje Ilča+A+L — #44
    superkarma: 0 25.08.2009, 09:33:58
  6. avatar
    [41] Lukáš Čejka [*]

    kebulkaevulka — #40 Na te fotce ma Nestyda tlapu jak reznik, tak jak to teda je ? Sml57

    superkarma: 0 19.08.2009, 14:31:17
  7. avatar
    [40] kebulkaevulka [*]

    Ten kdo ho drží,je Nestyda,tomu se nedá ublížit

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #41
    superkarma: 0 19.08.2009, 12:47:15
  8. avatar
    [39] kebulkaevulka [*]

    superkarma: 0 19.08.2009, 12:46:19
  9. avatar
    [38] kebulkaevulka [*]

    Nikdy v životě bych nedokázala utopit kotě ani štěně,jsem milovník zvířat,jediné zvíře,které vraždím jsou mouchy,jinak bych záměrně žádnému zvířeti neublížila,škoda že to nemůžu říct o lidechSml31

    superkarma: 0 19.08.2009, 12:28:06
  10. avatar
    [37] Lukáš Čejka [*]

    Marianaant — #32 Co to je?Pragmaticke reseni.Sml24

    superkarma: 0 19.08.2009, 11:41:39
  11. avatar
    [36] átéčko [*]

    DanaD — #35 čiperka — #34 Nene, je to tím, že kočky mají mockrát do roka koťata. a pokud jich mají  třeba vždy 5, co s koťaty? Vesničani jsou tak zvyklí a nepřijde jim to, že by tohle dělat neměli. u nás stojí kastrace asi 400, takže tohle by udělat mohli. Ale i tohle se jim zdá hodně a kočka prý pak přestane chatat myši....

    superkarma: 0 18.08.2009, 18:13:49
  12. avatar
    [35] DanaD [*]

    čiperka — #34 no ja bych rekla ze si uzivaji ten pocit moci nad malym tvorem,  ktery  e nemuze branit.. je to proste sikana, na vetsiho by si netroufli...

    1. na komentář reaguje átéčko — #36
    superkarma: 0 15.08.2009, 20:09:05
  13. avatar
    [34] čiperka [*]

    DanaD — #33 Krmím  potulné kočičky v mém okolí, denně jim koupím něco na zub..Jsou hodně bázlivé, ale ode mě si berou jídlo už z ruky.Někdy mám pocit, že někteří "dobráci" by mě nějraději otrávili i s těmi kočkamiSml15.Nechápu, kde se v lidech ta zloba bere...

    1. na komentář reaguje DanaD — #35
    2. na komentář reaguje átéčko — #36
    superkarma: 0 15.08.2009, 19:29:08
  14. avatar
    [33] DanaD [*]

    takhle  maji kocky svoje kotata rady .... a topeni je hodne bolestiva smrt

    1. na komentář reaguje čiperka — #34
    superkarma: 0 14.08.2009, 19:49:54
  15. avatar
    [32] marianaant [*]

    Lukáš Čejka — #30 Jak to, že nepíšeš negativní komentáře, když v příspěvku od tebe je napsáno,Sml57Sml57 že se zbytečně řeší osud pár koček. Když ti řekne starosta, že pět koťat a mama se má odstřelit tak nevím co to je. A takový starossta není jen jeden. Tak ten tvůj příspěvek jenom tyto starosty podporuje.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #37
    superkarma: 0 14.08.2009, 19:40:50
  16. avatar
    [31] čiperka [*]

    Jsem pohodový člověk bez záště a nenávisti, málokdo mně fakt vadí...Upřímně však nenávidím  "lidi", kteří dokáží ublížit zvířetiSml15

    superkarma: 0 14.08.2009, 15:35:21

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Lukáš Čejka [*]

    Alka1 — #29 ze se zbytecne resi osud par kocek  Sml80

    ja negativni komentare  nepisuSml23, ja jsem pozitivni clovekSml22Sml57

    1. na komentář reaguje Marianaant — #32
    superkarma: 0 14.08.2009, 14:01:12
  2. avatar
    [29] Alka1 [*]

    Lukáš Čejka — #28 V tom případě znamenal tvůj komentář co? Sml38

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #30
    superkarma: 0 14.08.2009, 12:52:45
  3. avatar
    [28] Lukáš Čejka [*]

    Marianaant — #15 Alka1 — #16 muj komentar neni vubec negativni Sml31

    1. na komentář reaguje Alka1 — #29
    superkarma: 0 14.08.2009, 11:51:00
  4. avatar
    [27] marianaant [*]

    My máme sousedy kteří utrápili dvy pejsky, svačinu jim házeli v igelitových sáčcích, byli v prostoru tak 2x2 metryy. Vodu dostali jen když pršelo a to ještě říkali, že pořád žerou. Krmila jsem je přes plot, ale bylo to málo. Sousedům nemůžete nic říct protože pak by tady člověk nevydržel a musel  se odstěhovat. Starosta ten je podobného ražení a majitel psů je pan radní na obci. Psi toto zacházení nevydrželi a když jsme se vrátili z dovolené tak nám řekli, že chudáčci zemřeli.Zákon je jedna věc, ale když nenížalobce není ani soudce. A my v našem věku už na to nemáme nervy ani sílu.

    superkarma: 0 13.08.2009, 22:15:59
  5. avatar
    [26] DanaD [*]

    Kdyz vidim co da kocce prace nez ta kotata donosi a porodi a pak ji je nejakej debil utopu a jak on pak narika a hleda je...

    ja nevim ale snad nikdo by nemel jinejm zabijet dite i kdyz je to jen dite kocici

    superkarma: 0 13.08.2009, 21:57:16
  6. avatar
    [25] Alka1 [*]

    http://portal.justice.cz/nsz/hlavni.aspx?j=39&o=29&k=2716&d=308810

    superkarma: 0 13.08.2009, 21:41:10
  7. avatar
    [24] idiska [*]

    nj, to je všechno jistě dobré, sama tyhle věci odsuzuju...naši psi neví, co je to řetěz...běhají si po dvorku, ale za plot nejdou, ale nevíme proč Sml80...normálně se bojí vyjít za brankuSml80...ale tak my máme velký pozemek a malé psySml16...o kočky se taky pěkně staráme...o další zvěřinu taky, a přesto se bojím, kdy se najde mezi našimi sousedy "dobrák" a udá nás, že tyráme zvířata nebo že se o ně nestaráme Sml3

    superkarma: 0 13.08.2009, 21:35:05
  8. avatar
    [23] Alka1 [*]

    libuno — #22 Hanebné je, že se tak stále děje v 21 století, kdy jsou kastrace běžným zákrokem u téměř každého veterináře a hlavní argumentem je, že je to proti přírodě. A topení živých tvorů je snad v souladu s přírodou? Sml68

    V každém případě je to trestné a to snad bude aspoň na některé lidi platit a když ne, tak se můžou dočkat trestního oznámení a místo pětistovky za kastraci třeba zaplatí deset tisíc pokuty. Sml57

    superkarma: 0 13.08.2009, 21:13:29
  9. [22] libuno [*]

    Jistě se mnou nemůžete souhlasit. A to proto, že koťata se vždy topila, protože se nechala jen ta, která se udala někomu. Je to sice hanebné, ale je to lepší než aby se trápila těžkým živobytím. Psi by neměli žádným způsobem být přivázáni. Třebaže vzpomínám na babiččiny psy. První byl v pohodě, druhý, třebaže nebyl impulzívní, neustále utíkal. Babička se bála, takže občas byl na řetízku. V žádném případě netrpěl. Starala se o něj velmi dobře. Já měla psa 15 let a nikdy uvázán nebyl. Je to jen o výchově a vztahu ke zvířeti.

    1. na komentář reaguje Alka1 — #23
    superkarma: 0 13.08.2009, 20:30:20
  10. avatar
    [21] marianaant [*]

    Vždyť se nic nestalo, protože je to opravdu šampon do řízka má pěkně daleko. Sml30Sml30

    superkarma: 0 13.08.2009, 20:29:04
  11. avatar
    [20] Alka1 [*]

    Marianaant — #19 Trochu jsem se lekla, co jsem kde napsala...Sml30 Sml30 Sml30

    superkarma: 0 13.08.2009, 20:04:18
  12. avatar
    [19] marianaant [*]

    Alka1 — #18 Promi%n já jsem se spletla to byla Nestyda  a v rubrice Najděte řízka. Sml58

    1. na komentář reaguje Alka1 — #20
    superkarma: 0 13.08.2009, 19:35:56
  13. avatar
    [18] Alka1 [*]

    Marianaant — #17 Jé, teď nevím, co myslíš? Sml80

    1. na komentář reaguje Marianaant — #19
    superkarma: 0 13.08.2009, 19:23:54
  14. avatar
    [17] marianaant [*]

    Alka1 — #16 Tobě se myslím nelíbil ten krasavec co se má hledat. No je to takový italský hezoun ( jak říkají moje vnučky šampon). Ale každé zvířátko má právo na  život. ne? Co myslíš?Sml23Sml23

    1. na komentář reaguje Alka1 — #18
    superkarma: 0 13.08.2009, 19:14:06
  15. avatar
    [16] Alka1 [*]

    Marianaant — #15 Tak, tak...přesně tohle mi doporučoval Lukáš, když jsem psala negativní komentář k jinému článku. Sml57

    1. na komentář reaguje Marianaant — #17
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #28
    superkarma: 0 13.08.2009, 18:53:48
  16. avatar
    [15] marianaant [*]

    Lukáš Čejka — #14 Tak sem nepiš když se ti to nelíbí. Sml57Sml57

    1. na komentář reaguje Alka1 — #16
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #28
    superkarma: 0 13.08.2009, 18:51:35
  17. avatar
    [14] Lukáš Čejka [*]

    to je nejakych reci, pro par kocek Sml57

    1. na komentář reaguje Marianaant — #15
    superkarma: 0 13.08.2009, 18:03:54
  18. avatar
    [13] marianaant [*]

    Alka1 — #7 Plně souhlasím s Alkou, protože náš starosta reagoval úplně stejně, řekl, že mu stačí toulaví psi a ještě, aby se staral o kočky. Kde na to má brát atd. A ty rady které mi dal byly takové, že ještě dnes mám vztek. Člověk na té vesnici chce vydržet tak musí něco překousnout. Řešila jsem si to sama. A sama zaplatila.Sml57Sml57

    superkarma: 0 13.08.2009, 17:51:22
  19. avatar
    [12] wich [*]

    Alka1 — #11 V tom případě tuplovaný. To bude nějaký soudruh zapomenutý v čase ne?

    superkarma: 0 13.08.2009, 17:27:03
  20. avatar
    [11] Alka1 [*]

    wich — #10 Ten taky Sml30...řekla jsem, že takto může mluvit v hospodě a ne jako volený zástupce před občanem, že bych na něho taky mohla podat trestní oznámení - s klidem odvětil, že on volený není a nechutně se rozvaloval v křesle. Sml43  

    1. na komentář reaguje wich — #12
    superkarma: 0 13.08.2009, 17:01:57
  21. avatar
    [10] wich [*]

    Alka1 — #7 Starosta je kokot Sml80

    1. na komentář reaguje Alka1 — #11
    superkarma: 0 13.08.2009, 16:28:45
  22. avatar
    [9] 13042000 [*]

    Bébina — #8 máš pravdu, o tom nemám tušení.

    superkarma: 0 13.08.2009, 14:44:15
  23. [8] Bébina [*]

    vladka006 — #6 Ale nebud malicherná, angorská kočka také většinou není to, co tím laici nazývají. Vlčák je všeobecne vžitý výraz pro německého ovčáka a ten kdo to označení používá nemusí mít ani tušení, že existuje něco jako československý vlčák.

    1. na komentář reaguje 13042000 — #9
    superkarma: 0 13.08.2009, 14:42:47
  24. avatar
    [7] Alka1 [*]

    Bébina — #2 Když jsem předloni u nás běhala na úřad, aby zavedli kastrační program a začali řešit toulavé kočky, tak  místostarosta pravil, že by kočky nacpal do pytle a postřílel. Ačkoliv mi bylo ochranářkami doporučeno, abych za všech okolností zachovala klid, tak docela se mi to nepovedlo. Sml31

    jedno z odchycených koťat toulavé kočičky

    Jerry v novém domově

      

    1. na komentář reaguje wich — #10
    2. na komentář reaguje Marianaant — #13
    superkarma: 0 13.08.2009, 14:39:55
  25. avatar
    [6] vladka006 [*]

    13042000 — #4 Snad ovčáka ne? Vlčák je úplně něco jiného, než to, čemu lidé běžně vlčák říkají. Promiň, jsem z kynologické rodiny a u nás se psi pojmenovávali pravými názvy. Už mám nějakou chorobu z toho Sml52. Když jsem řekla mamce, že mám ovčáka, tak se hned ptala: "A jákýho? Belgickýho, německýho, holandskýho, švýcarskýho, americkokanadskýho, kavkazskýho,...?

    1. na komentář reaguje Bébina — #8
    superkarma: 0 13.08.2009, 14:33:45
  26. avatar
    [5] vladka006 [*]

    Mám ovčáka a musím ho uvázat na řetěz 2x do roka, když hárá sousedovic ovčanda. Ten můj ovčák je schopný roztrhat i beton. Udělal si díru do betonové podezdívky, nechápu jak, ale prostě se snaží vždy zdrhnout za tou fenkou. Jelikož máme zahradu blízko silnice a železnice, tak se mi zdá milejší ho uvázat než aby zavinil nějakou nehodu nebo se zranil/zabil.

    Topení koťat nesnáším.

    superkarma: 0 13.08.2009, 14:31:32
  27. avatar
    [4] 13042000 [*]

    Jsem z Prahy, ale chalupu máme na vesnici. Jako malá, jsem zažila psa - vlčáka - na metrovém řetězu, dostával většinou chleba s vodou. Když si ho občas kamarádka půjčila od majitelů dostal pes něco lepšího. Jednou jsme přijeli a já se dosvěděla, že pes už nežije. Páníček mu dal do misky nějaké maso, a zkrátil mu řetěz aby na něj nedosáhl. Chudák pes se pak uškrtil. Sml15 Hrůza.

    1. na komentář reaguje vladka006 — #6
    superkarma: 0 13.08.2009, 14:18:07
  28. avatar
    [3] femme [*]

    bydlím v Praze a tam jsem na nic takového ještě nenatrefila, ale když jsem jezdili na venkov, tak tam byli všichni psi uvázaní u boudy, a nebo aspoň byli uvězněni v prťavém kotci Sml31Sml68

    superkarma: 0 13.08.2009, 13:34:28
  29. [2] Bébina [*]

    Marianaant — #1 Mila zlata, tohle plati uz alespon rok, ne-li dele. Ale stejne se najde dost blbcu, kteri topeni kotat povazuji za spravne, vzdyt se to tak delalo vzdycky a kastrace je prece proti prirode. Na starostu bych podala oznameni za navadeni k trestnemu cinu, idiot nevzdelany, hlavne ze ma funkci.

    1. na komentář reaguje Alka1 — #7
    superkarma: 0 13.08.2009, 13:04:17
  30. avatar
    [1] marianaant [*]

    Už aby tento zákon platil, protože mně toto řešení doporučil sám pan starosta.

    1. na komentář reaguje Bébina — #2
    superkarma: 0 13.08.2009, 12:57:21

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme