Čemu je potřeba se vyhnout?

  • U vody myslete na to, že jíst byste měli pravidelně a po menších porcích, nepřejídejte se, ale ani jídlo nevynechávejte.
  • Pokud nemáte čas si jídlo doma připravit dopředu, spíše než stánek zvolte dobrou restauraci. Zde totiž můžete narazit i na zdravější pokrmy. „S chutí si dopřejte bílé maso, ryby, libové hovězí maso či luštěniny. Nejvhodnější přípravou masa je „přírodní způsob“, tedy bez zbytečného tuku či omáček zahušťovaných moukou nebo smetanou," radí Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně NATURHOUSE.
  • Zapomeňte na těžké a tučné zálivky. 
  • Nejlepšími potravinami na léto jsou ovoce a zelenina, dokáží totiž tělo i příjemně zchladit. Konzumujte je v syrovém stavu. Tepelná úprava může do určité míry chladivé účinky snižovat. Pozor se ale musíte dávat na příliš přezrálé plody, a to kvůli vyššímu obsahu cukru.
  • Slazené nápoje vynechte úplně, pro příjemnou chuť raději do vody kápněte pár kapek citronové šťávy nebo nakrájejte ovoce a bylinky.
  • Když už se neudržíte a nějakou neřest ze stánku na koupališti si přece jen dopřejete, nemějte výčitky. Zkuste vynechat různé přísady jako je například tatarská omáčka. Když už neodoláte, pohlídejte si, zda ji prodávající má uchovanou v chladu.
  • U masových pokrmů se zaměřte na důkladné propečení. Pouze správná tepelná úprava usmrtí nebezpečné patogenní mikroorganismy.
  • Nekupujte potraviny, na které si kdokoli může sáhnout.
  • U fastfoodu se vyhýbejte čemukoliv, co obsahuje vejce.
  • Pokud si kupujete párek v rohlíku a prodávající nemá rukavice či potřebné náčení, utíkejte pryč. Ani u rychlého občertvení si prodávající nesmí dovolit sahat na pokrmy holýma rukama.

Zkrátka a dobře, ideální a nejjednodušší je se stánkům s občerstvením úplně vyhnout a vzít si s sebou z domova připravenou svačinu. K dostání jsou nejrůznější mrazicí a chladící tašky, kde není problém uchovat i pomazánky, sýry a jiné potraviny i delší dobu. 

Reklama