Bulvár

Tomio Okamura podává žalobu na Barboru Tachecí kvůli romské otázce

Viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (ACČKA) Tomio Okamura tvrdí, že narážky novinářky Barbory Tachecí, které později převzal i prezident Václav Klaus, jsou založené na nepravdě.

Přečtěte si tiskové prohlášení Tomia Okamury k výrokům Barbory Tachecí a prezidenta Václava Klause o jeho osobě.

Pokud budete pod tímto článkem diskutovat romskou otázku, prosím, buďte korektní a slušné. Veškeré rasistické a vulgární příspěvky budou mazány.

Okamurovo tiskové prohlášení k aktuální kauze o mých výrocích, ke kterým se dnes vyjadřuje prezident Klaus a vicepremiér a ministr zahraničí Karel Schwarzenberg

Vše odstartovala předevčírem paní Barbora Tachecí ve svém televizním pořadu Fakta Barbory Tachecí, kdy o mně řekla,že ve spojitosti se mnou se objevil termín „konečné řešení romské otázky“ a dále že „Okamura doporučoval, aby byl Romům zpřístupněn zvláštní stát, aby tady, v uvozovkách, neobtěžovali...“

Tuto lež přejal i pan prezident ve své polemice s panem Schwarzenbergem, když prohlásil: Na otázku, jak se mu (Schwarzenbergovi) líbí slova Tomia Okamury (před časem ve stejném pořadu), že by mělo dojít ke konečnému řešení cikánské otázky a k vytvoření zvláštního státu pro tyto občany.

Protože po panu prezidentovi by této lži mohla podlehnout celá veřejnost, prohlašuji, že nikdy jsem nedoporučoval „aby byl Romům zpřístupněn zvláštní stát, aby tady, v úvozovkách neobtěžovali“.

Já osobně jsem nikdy žádnou myšlenku o vystěhovalectví ani romském státu ani nerozvíjel ani nepropagoval - jen jsem napsal, že není extrémistická.

Což je nezpochybnitelný fakt - není násilná, rasistická ani nehlásá potlačování jakékoli svobody.

Vyjídřit se k ní mě donutila až média a paní Tachecí ve svém pořadu.

Vše začalo tím, že pan Bátora byl obviněný z extrémismu protože kandidoval za Dělnickou stranu. Tato strana byla označená za extrémistickou a média tím odůvodnila, že Bátora je extrémista.

Dělnická strana byla pro média extrémistická proto, že prý chtěla prosadit konečné řešení Romské otázky nuceným vystěhováním Romů z ČR.

Napsal jsem, že vše je ve stylu rádia Jerevan a uvedl jsem pravdivá doložitelná fakta (viz Blog Tomia Okamury):

Pan Bátora kandidoval za Národní stranu několik let před tím, než se na webu DS někdy po roce 2009 objevilo pojednání o možnostech založení Romského státu či autonomního území a dobrovolné repatriaci Romů, kteří v daném čase tak jako tak emigrovali do cizích zemí (Kanada, Británie).

Napsal jsem a později i řekl, že tato úvaha mi nepřijde extrémistická, protože stejně tak se v první polovině dvacátého století vedly legitimní úvahy o založení židovského státu a ty se pak dokonce za přispění světových velmocí naplnily. Mít svůj stát či autonomii je legitimní metou pro každý národ.

Dodal jsem také, že tato myšlenka je podle mého názoru nereálná.

Text, který nikdo zřejmě nečetl a všichni ho však odsoudili je zde - Konečné řešení cikánské otázky (Jiří Gaudin)

V případě problémových Romů jsem vždy navrhoval jiná řešení - v prvé řadě aktivizaci romských elit, které musí pomoci měnit hodnotové žebříčky v problémových komunitách a úspěšní Romové mají být svým způsobem vzory a tahouny pro ostatní. Taky jsem navrhoval změny v exekučních zákonech, aby sociálně slabí nebyli exekucemi ruinováni a nadoživotí vyvrhnutí zespolečnosti. Proto navrhuju také možnost oddlužení pro sociálně nejslabší - tak aby mohli znovu legálně pracovat a stát je nenutil k práci na černo a ke kriminální činnosti. Samozřejmě jsem také oprášil starý romský návrh na to, aby podmínkou vybraných veřejných zakázek byla práce pro nezaměstnané. Ukrajinští kopáči a nádeníci vytlačili Romy a to je špatné, protože jako první musí dostat práci Čech (kampočítám i Romy)tzn. český občan a teprve poté zahraniční dělník.

Citace z mého blogu, který celou aktuální kauzu odstartoval:

„Národní strana, za kterou kdysi jako nečlen kandidoval prokletý pan Bátora, není strana, kterou jsem kdy volil, v každém případě to byl legitimní politický subjekt zaregistrován na Ministerstvu vnitra a splňující zákonnou podmínku, že jejich program není v rozporu s listinou práv a svobod a nepropaguje násilí na jednotlivci ani skupině obyvatel. Národní strana byla řádně zaregistrovanou politickou stranou a nikdy nebylo proti ní vedeno soudní řízení o zastavení činnosti.

Strana podle médií vystupuje proti EU, přistěhovalcům a Romům. Jeden z jejích členůzveřejnil Konečné řešení otázky cikánské, která mimo jiné obsahujemyšlenku vystěhovat Romy do Indie.

Kontroverzní spis o konečnémřešení cikánské otázky jsem četl. Nepropagoval žádné vystěhováváníromských spoluobčanů do Indie. Navrhoval v kontextu s dřívějšímivystěhovaleckými vlnami Romů do zahraničí koordinaci vystěhovalectvínejlépe do některého ze státu Indie. Podpora vystěhovalectví samozřejmějen pro ty, kdo sami chtějí, se státní podporou na založení novéexistence v zahraničí a navíc po oboustranné dohodě s cílovým státem čiprovincií. Třebaže tahle myšlenka je v praxi nereálná, nelze na níshledat nic jiného, než inspiraci ve staré sionistické idei budovánížidovského státu a vystěhování do něj.“

Na paní Tachecí podávám žalobu na ochranu osobnosti a budu žádat soud, aby zamezil úmyslným pomluvám a lžím paní Tachecí, které velmi zásadně poškozují moji dobrou pověst.

Tomio Okamura

Kam dál? Komentáře Tomia Okamury...

   
01.02.2012 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [39] xenie [*]

    Už začíná být poněkud přeokamurováno... ten pán mi býval sympatický, ale teď má evidentně potřebu vyjadřovat se ke všemu ...

    superkarma: 0 02.02.2012, 22:41:40
  2. avatar
    [38] ekleinovka [*]

    hary — #30 Musím jen souhlasně kývat - stejný názor na cikány i na Tachecí Sml67

    superkarma: 0 02.02.2012, 20:53:02
  3. avatar
    [37] Věrulinka [*]

    hary — #30 Sml59Sml59Sml59úžasně jsi to vystihnul Sml59Sml59Sml59Sml67

    superkarma: 0 02.02.2012, 06:14:48
  4. avatar
    [36] kobližka [*]

    hary — #30 Bravo,tleskám ti Sml59

    superkarma: 0 01.02.2012, 19:13:54
  5. avatar
    [35] honzik101 [*]

    Barboře Tachecí nevěřím ani slovo, ale mám ráda pana Okamuru a moc si ho vážím.

    superkarma: 2 01.02.2012, 19:06:16
  6. [34] pinokio [*]

    Nemám ráda Barboru Tachecí.Jeden herec jednou popisoval,jak ho ujišťovala před pořadem,že se ho na jednu citlivou otázku nebude ptát a pak nemluvila o něčem jiném.Podle mě je až moc agresivní vůči svým hostům.

    superkarma: 0 01.02.2012, 18:39:29
  7. avatar
    [33] femme [*]

    v řešení cikánské otázky mám už jasno hafo let Sml24

    superkarma: 0 01.02.2012, 18:30:54
  8. avatar
    [32] lenagirl [*]

    Tachecí má pro strach uděláno,myslím že se nebojí Sml23

    superkarma: 0 01.02.2012, 18:29:18
  9. [31] jithule [*]

    pár vyjímek,

    superkarma: 0 01.02.2012, 17:48:49

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] hary [*]

    Tak ono neuškodí,když se bude chvíli Bramboře Telecí svírat zadeček strachy....je vlezlá,a nechápe,že za zenitem své pochybné novinářské slávy.   Ovšem myšlenka vlastního státu pro romské...nebo správněji po staletí užívané: cikánské ...etnikum, by nebyl špatný nápad, aspoň by světu mohli ukázat, jak umí žít sami se sebou,a neparazitovat na ostatních obyvatelích mnoha států,nejen Česka.

    1. na komentář reaguje kobližka — #36
    2. na komentář reaguje Věrulinka — #37
    3. na komentář reaguje ekleinovka — #38
    superkarma: 1 01.02.2012, 16:43:19
  2. [29] gabagabag [*]

    LudPa — #26 já myslím, že každý ví, jaké to je. jenže si absolutně neumím představit, jak tkovou situaci vyřešit.Ted teda nepíšu o romech,ale celkově o sociálně nepřízpůsobvývh-u nás ve městě jsou problémoví spíše bílý.Prostě, nebudou makat,protože dostávaj stejný peníze za nic a když nedostanou sociálku, tak vyvražděj půlku města kvůli stovce.A dneska těžko shání práci i lidi ,co maj vzdělání-u nás chtějí na obyčejnou prodavačku znalost světového jazyka.

    superkarma: 0 01.02.2012, 16:37:52
  3. [28] Danulka K. [*]

    Pracovala jsem 10 let jako sociální pracovnice a s nepřizpůsobivými občany jsem se setkávala denně. Nemohu je házet všechny do jednoho pytle, ale těch horších bylo mnohem více. Vždy,když si přišli pro sociální dávky, znali dobře všechny paragray a zákony, věděli, na co mají nárok a tvrdě se domáhali peněz. Když poté podepsali žádost třemi křížky, tak jsem nevěřila Práce mě natolik zmáhala a i osobně omezovala(např. na ullici měslovně napadali),že jsem rozvázala pracovní poměr. Připomínám, že to bylo před 25 lety.

    superkarma: 1 01.02.2012, 16:02:25
  4. [27] dadma [*]

    gabagabag — #23 Tak já vsázím na politiky a lidi okolo nich.

    superkarma: 0 01.02.2012, 15:19:51
  5. avatar
    [26] LudPa [*]

    Bydlela jsem s nimi v jednom domě v Ostravě Přívoze, měla by si to vyzkoušet každá, která o nich píše a nic o nich neví.

    1. na komentář reaguje gabagabag — #29
    superkarma: 1 01.02.2012, 15:19:49
  6. avatar
    [25] RosaGloriaDei [*]

    Už když jsem ta Fakta sledovala, bylo mi jasné, že z nich ještě něco bude :-)

    superkarma: 0 01.02.2012, 14:37:20
  7. [24] free [*]

    ano měla by být rovnoprávnost

    superkarma: 1 01.02.2012, 14:15:03
  8. [23] gabagabag [*]

    Žofie — #19 kam je vylifrujete ? a které konkrétně, jak je donutíte odejít? to je jen takový výkřik do tmy,který nic nevyřeší.

    A bohužel svoje peníze dáváme všichni, peníze ,které jsme mohli mít na důchody, na zdravotnictví,na péči o postižené,děti atd.Jenomže svoje peníze dáváme i politikům na jejich vlastní obohacování, zlodějny a tunely...ted jde jen o to ,která z těch kapes nás stála víc.

    1. na komentář reaguje dadma — #27
    superkarma: 3 01.02.2012, 14:01:57
  9. avatar
    [22] ekleinovka [*]

    dadma — #20 Nic se nezmění,přesně tak,pár vyjímek existuje,ale to je tak malé procento,až zanedbatelné...Vzdělávání - největší problém.Ale proč shltnou všechny sociální dávky - na to blbí nejsou,to maj zmáknutý do detailů...Sml22

    superkarma: 3 01.02.2012, 14:01:37
  10. avatar
    [21] ekleinovka [*]

    Žofie — #19 Nene,ať jde na pár dní s nimi žít,pak možná obrátí o 100procent.

    superkarma: 0 01.02.2012, 13:58:54
  11. [20] dadma [*]

    Tohle je téma,které se jen tak nevyřeší.Jsem ze severu Čech ,takže s tímto etnikem mám zkušenosti.Znám velmi slušné a pracovité Rómy a i ty druhé .Bohužel těch druhých je víc a ti první se nakonec sami ze svého etnika vydělují.Klidně bych jim stát či autonomii dala,ale kdo by se tam odstěhoval, kdyby zjistili, že musí pracovat sami na sebe?V článku se píše, že Ukrajinci berou cikánům práci.Já to tak nevidím .Oni by pomocnou práci ,těžkou a za pár korun stejně nedělali.Co by si vydělali to dostanou na sociálních dávkách.Bohužel je to o tom ,že samotným Rómům nedochází, že vše začíná školou a učením.Oni si myslí, když nejdou do školy a nebo oblafnou učitele,že škodí jemu,přitom jsou tak omezení, že nevidí ,že škodí sobě a svým dětem.Když něco umím seženu lepší a lépe placenou práci.I společnost si mě více váží.Znám Rómku lékařku a pacienti k ní chodí a vůbec se nikdo nepozastavuje nad tím, že by tam nešel, je to jejich paní doktorka.Takže u nás až na pár "blbečků" není rasismus,ale lidi jsou naštvaní na to co se vše Rómům toleruje.Moje dcera učí na střední škole a tam děti rómského etnika dostanou 13.000Kč na rok,zajímalo by mě podle čeho se to určuje,když při sčítání lidí se k rómské národnosti přihlásila hrstka lidí.Podle čeho? Přitom jsou české rodiny někdy více potřebné a ti žádnou takovou výhodu nemají.Máme zde ještě jedno rozšířené etnikum a to jsou Vietnamci.A na této komunitě je vidět,jak preferují vzdělání u svých dětí. Dnes je situace  horší než před rokem 89.To si cikáni nedovolovali někde vyskakovat,ale dnes se ohradíte proti jejich chování a hned jste rasista.Řešení podle mě není u majority,ale u myšlení samotných Rómů a pokud to se nezmění, tak se nezmění nic.

    1. na komentář reaguje ekleinovka — #22
    superkarma: 2 01.02.2012, 13:58:04
  12. avatar
    [19] Žofie [*]

    Myslím, že tady bude pěkná diskuze - osobně bych je vylifrovala hned/ a kdo se jich zastává, tak ať si je vezme a nebo ať jim dává SVOJE penízeSml31

    1. na komentář reaguje ekleinovka — #21
    2. na komentář reaguje gabagabag — #23
    superkarma: 1 01.02.2012, 13:52:54
  13. avatar
    [18] átéčko [*]

    Cikáni přišli z Indie. Byli nízkou kastou. Mohli by jít zase domů. My jim tady  nerozumíme a ubližujeme jim. A stát má málo prostředků na sociální politiku. S panem Oakmurou opět souhlasím.

     Ženy, které si chtějí číst o kojení a holení nohou nechť si najdou jinou mateřskou základnu.Sml79

    superkarma: 4 01.02.2012, 13:45:20
  14. avatar
    [17] ekleinovka [*]

    gabagabag — #14 Všechno se vším souvisí,já chci jen ještě dodat,že kdo si chce najít práci,tak ji najde - i kdyby to mělo být jen dočasně a při tom si shánět tu,kterou by preferoval.Bohužel - zdá se mi,že brát dávky je jednodušší,jsem z toho tak otrávená,jak si lidi věčně stěžují a nadávají...přitom většina z nich se nesnaží,aby si tedy život realizovala podle svých představ.Nespokojenost = vlastní neschopnost

    superkarma: 0 01.02.2012, 13:29:41
  15. [16] lidicka [*]

    Myslím, že v dost věcech má p. Okamura pravdu. Právě tyto Fakta jsem bohužel nesledovala, ale některé co jsem viděla - p. Tachecí málem své hosty nepustí ke slovu, nedává jim žádný prostor k vyjádřeníSml30

    superkarma: 0 01.02.2012, 13:18:43
  16. [15] Astrud [*]

    Ahá, takže on neřek, že Romové by se měli vystěhovat do vlastního státu, on si "jen" myslí, že takhle přemýšlet není rasistické... Aúúú. Nejenže to je populista jako bejk, ale když se zamotal do těch svých chytrostí, tak jelikož je nemožné se vyplést, tak podává žalobu. Ten chlap je mi čím dál tím víc protivnější. Ale jen houšť jeho výžbleptů, jen houšť, za chvíli to možná secvakne více lidem, že tenhle chytrolín je prachsprostý narcis, který se opájí blahem, když vidí denodenně své jméno v médiích.

    Ženo-in, snažně Vás prosím, stokrát radši témata porodů, kojení, menstruací, sexu a já nevím čeho, než denodenně tady číst o tomhle přemoudřelém brouku pytlíkovi.

    superkarma: 0 01.02.2012, 13:04:31
  17. [14] gabagabag [*]

    ekleinovka — #10napadá mi,že je ta nechut k práci  možná v tom, že zde pro většinu lidí není rozdíl mezi tím, když pracujou a když ne,že se prostě mají zhruba stejně. v západním světě  j etradicí, že když pracujete,budete se miít líp.ale  u nás je plat dosti lidí kolem 10000 Kč a podpora a sociální dávky jsou bez práce a nejsou zas tak nižší.

    1. na komentář reaguje ekleinovka — #17
    superkarma: 1 01.02.2012, 13:01:14
  18. [13] cilani [*]

    gabagabag — #12 ale jo, věřím že by stáli, ale víš co hum.pomoci by se jim tam muselo posílat, aby nepomřeli hlady?

    superkarma: 0 01.02.2012, 13:00:01
  19. [12] gabagabag [*]

    kebulkaevulka — #7 ted jde o to , jak byste řešila koho tam odlifrovat/v uvozovkách/-já mám kolem sebe totiž dost romů na úrovni- prakticky nejslušnější lidi z baráku a dokonce jsou majiteli bytu ne jen podnájemníci.

    a když už pan okamura připodobnil k židům- židé ,i když mají svůj stát, jsou stále po celém světě a řekla bych,že i ve většině ,než v izraeli -a narozdíl od romů jsou to lidé fakt pracovití a na jejich státě je to vidět.židé i chtěli svůj stát, nevím ,jestli romové o něco takového stojí.

    1. na komentář reaguje cilani — #13
    superkarma: 2 01.02.2012, 12:50:28
  20. avatar
    [11] dasena [*]

    Pokud to pan Okamuro zařídí, jestli to tak řekl, osobně mu půjdu dát svou stařeckou pusuSml30Sml30

    superkarma: 1 01.02.2012, 12:41:40
  21. avatar
    [10] ekleinovka [*]

    kebulkaevulka — #7 JJ,jsem totožného názoru - několik let jsme žili v Krupce - vyhlášeném to místě,je to jejich gheto.A´t se přizpůsobí,makaj,nekradou a zapojí se do normálního života,pak bude vše ok....Ale to nebude nikdy.Kolik vydá stát jen pro ně na dávky   ...to by se státní dluh smrskl,možná bychom šli i do plusuSml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje gabagabag — #14
    superkarma: 0 01.02.2012, 12:40:54
  22. avatar
    [9] Suzanne [*]

    Milý pane Okamuro, když se někdo vyjadřuje úplně, ale úplně ke všemu a vypustí do světa příliš mnoho slov, musí počítat i s tím, že některá jeho slova budou žít vlastním životem, a pak musí vysvětlovat a podávat vysvětlení k vysvětlení a následně upřesnění vysvětlení k vysvětlení.

    superkarma: 3 01.02.2012, 12:28:55
  23. avatar
    [8] Vera.Macík [*]

    ladouch — #6 To je i můj dojem - přesně. Sml67

    superkarma: 0 01.02.2012, 12:18:32
  24. avatar
    [7] kebulkaevulka [*]

    A já jestli to řekl,že by měli mít cikáni svůj stát,co nejdál od Č,R naprosto souhlasím......Sml22Nejsem rasistaSml23jen žiju vedle nichSml22

    1. na komentář reaguje ekleinovka — #10
    2. na komentář reaguje gabagabag — #12
    superkarma: 1 01.02.2012, 12:15:20
  25. avatar
    [6] ladouch [*]

    Je pravda, že pokaždé když otevřu televizi, tak je tam Okamura, dříve mě byl velmi sympatický, když se držel cestovního ruchu, teď už méně.

    1. na komentář reaguje Vera.Macík — #8
    superkarma: 1 01.02.2012, 12:09:58
  26. [5] Josef [*]

    fakta jsem neviděla, tak se nevyjádřím, pořád někdo něco komentuje...a myslím, že každý má dost svých starostí.Sml58

    superkarma: 0 01.02.2012, 12:05:36
  27. avatar
    [4] vmarta [*]

    No tak se zda že pán Okamura si dělá "propagandu" sam pro sebe....

    superkarma: 1 01.02.2012, 12:04:50
  28. avatar
    [3] Ivásek [*]

    secret — #2 též mi to tak připadá! ale bohužel nejenom tady Sml31

    superkarma: 2 01.02.2012, 12:01:34
  29. [2] murat [*]

    Sml80 tento pán tady má předplacenou propagandu své osoby?

    1. na komentář reaguje Ivásek — #3
    superkarma: 2 01.02.2012, 11:59:31
  30. avatar
    [1] Ivásek [*]

    Fakta jsem  neviděla, takže nemůžu soudit Sml80 jen se mi zdá, že od doby, kdy se o panu Okamurovi začalo hovořit jako o možném kandidátovi na prezidenta republiky (v případě přímé volby), tak nám tak trochu "vyrostl" a má potřebu se ke všemu vyjadřovat Sml22 jeho sebeprezentace na FB mi už taky trochu leze krkem (byl jsem tam, pálil jsem slivovici tam, píšou o mě tam, co na to říkáte, atd...), takže je na čase, aby byl z mého seznamu vymazán - nějak ho už nedávám, dle mého je "přeOkamurováno" Sml80 na druhou stranu musím ale říct, že jeho práce, kterou dělá pro ACČKA, padá (zřejmě) na úrodnou půdu Sml67

    superkarma: 3 01.02.2012, 11:59:05

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme