Bulvár

Tomio Okamura o pomazánkovém másle

Jak se dívá Čechojaponec Tomio Okamura na humbuk okolo pomazánkového másla, to si můžete přečíst v jeho komentáři s podtitulem: Evropský cirkus na kolečkách...

Zaujalo vás odmítunutí originality pomazánkového másla? tomioPodnikatel, Čech i Japonec a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura, nám zaslal na toto téma zajímavý komentář...

Evropský cirkus na kolečkách

Tuzemský rum je pryč. Další na řadě je pomazánkové máslo, jehož název chce EU také zakázat. Většina komentátorů bude dnes řešit Usámu bin Ládina.

Usáma byl cizinec a nepřítel. Ohrožoval nás, ale bylo to jaksi v jeho přirozenosti. Co mě děsí daleko víc je,že stejně tak nás ohrožují naši přátelé a my sami sebe.

Největším nepřítelem, který může Evropu zničit, je Evropa sama. Její vlastní hloupost a neschopnost.

Server iDNES vyhlásil nedávno soutěž o nejlepší jméno pro pomazánkové máslo. Jeden z návrhů zněl: Pomazánkové máslo (a raději vystoupit z EU). Myslím, že nejlepší je opravdu neměnit pomazánkové máslo, ale EU. Zdravý rozum by snad mohl přece jen zvítězit nad blbostí a byrokracií.

Pomazánkové máslo i tuzemský rum jsou příklady dovedení dobrých úmyslů do pekla.

Bezesporu je správné neklamat spotřebitele a pravdivě je informovat o výrobku. Špekáček musí být špekáček a ne pomletá směska sóji a kůží z kafilerie. Pomazánkové máslo má ale 30letou tradici a tuzemský rum víc než stoletou. Obojí jsou naše tradiční produkty - tuzemský rum je společným středoevropským dědictvím Rakouska-Uherska.

Každý z nás ví, co to je a co to není. Takový název nikoho neklame a cizinec může mít na ceduli vhodný překlad.

Ostatně, co uděláme s pleťovým mlékem, když to mléko není? A co mléko kokosové? A co mléko, co se tváří jako opravdové, ale které už přišlo o všechny cennější součásti a je jen bílou řídkou pasterovanou vodou?

A co jogurty z kukuřičného škrobu? Tyhle pančované výrobky EU nevadí?

A tady máme ten chybějící zdravý rozum. Cílem je ochrana spotřebitele - nic víc, nic míň. Tam, kde má spotřebitel už léta jasno, není třeba názvy měnit. Tam, kde ho nemá, tam je třeba jednat. Jenže co chcete po spolku, který ani po tolika letech neví, kde má své sídlo? Pravidelné přesuny Evropského parlamentu na trase Brusel-Štrasburk-Brusel stojí evropské daňové poplatníky ročně na 200 až 250 milionů eur. To je prachsakra drahý cirkus na kolečkách. Dost pádný důkaz, že zdravý rozum si v Bruselsko-štrasburské byrokracii místo hledá jen ztěžka.

Pochopitelně je to zčásti i naše odpovědnost. Například náš zástupce pan Špidla během svého působení v roli eurokomisaře vymýšlel normu na sluneční záření pro zaměstnance. Pokud tam budeme vyvážet takový lidský materiál, nic dobrého nečekejme.

Tomio Okamura

Kam dál? Komentáře Tomia Okamury...

   
04.05.2011 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [49] kobližka [*]

    Takhle "bez boje" si necháme brát naše specialitky,nebo jejich názvy...a co znojemské okurky,olomoucké tvarůžky,chodský koláč?Hlavně,že na výrobcích z ciziny není kolikrát ani český návod a překlad.A to se smí???? Sml80.Článek pana Okamury se mi líbil.

    superkarma: 0 04.05.2011, 21:51:10
  2. [48] dadma [*]

    Pan Okamura to myslím napsal výstižně.Celá ta evropská šaškárna akorát stojí plno peněz a zrovna, tak jako naši ministerští úředníci, tak i úředníci z Bruselu vymýšlejí hovadiny, aby si všichni mysleli jak jsou "nepostradatelní a důležití".A Evropský parlament pak řeší české pomazánkové máslo.

    superkarma: 1 04.05.2011, 20:32:11
  3. avatar
    [47] enka1 [*]

    Alka1 — #46 Můj hlas byl tenkrát NE, až příliš mi to připomínalo RVHP a dnes se mi zdá, že byla milosrdnější.

    superkarma: 0 04.05.2011, 19:37:59
  4. avatar
    [46] Alka1 [*]

    Docela by mě zajímalo, kolik z vás diskutujících bylo pro vstup do EU. Sml58

    Svůj názor na EU už mám dávno, ale pan Tomio Okamura se svým komentářem přišel poněkud pozdě...Sml24

    1. na komentář reaguje enka1 — #47
    superkarma: 0 04.05.2011, 19:11:11
  5. avatar
    [45] ToraToraTora [*]

    Suzanne — #40 Kdybych na manžela jednou při průjezdu Prahou nezařvala:" Bacha, máš tam chlapa." mohlo být po hrůze i mediálním odborníkovi Sml30

    superkarma: 0 04.05.2011, 13:32:33
  6. avatar
    [44] enka1 [*]

    jastura — #43 jo a přijdem o dotace na německý vejce a hovězí z britských šílených kravSml22

    superkarma: 0 04.05.2011, 13:32:15
  7. [43] jastura [*]

    vladka006 — #42 Pojďme prodávat pomazánkové neMáslo, kdysiRum....Sml58

    1. na komentář reaguje enka1 — #44
    superkarma: 0 04.05.2011, 13:29:22
  8. avatar
    [42] vladka006 [*]

    Tak místo pomazánkového másla budeme mít na etiketě napsáno - Bruselský výmysl - Dříve pomazánkové máslo

    1. na komentář reaguje jastura — #43
    superkarma: 0 04.05.2011, 13:25:07
  9. avatar
    [41] vladka006 [*]

    enka1 — #35 Utopenci v rumu :D.

    superkarma: 0 04.05.2011, 13:23:31
  10. avatar
    [40] Suzanne [*]

    Mě tenhle chlápek děsí. Je tak mediálně zdatný, až mi z toho jde hlava kolem. Lidi, co ho znají osobně se shodují na tom, že je mediální génius, ale chová se jako hovado. Názory do médií má ovšem nádherné. Tak nevímSml80 Asi to budu tiše ignorovat a uvidíme, co se z toho vyvine.Sml24

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #45
    superkarma: 0 04.05.2011, 13:00:09
  11. avatar
    [39] maje [*]

    tak tenhle chlápek mě baví čím dál tím víc.Sml22Sml22Sml22

    a co třeba kořenový chleba, ten pánům úředníkům nevadí? tady název nikoho neklame?Sml24Sml24

    superkarma: 0 04.05.2011, 12:49:00
  12. avatar
    [38] ToraToraTora [*]

    enka1 — #35 Ale svíčkovou jen maximálně tři hodiny po uvaření a utopence jen z echt špekáčků schválených a normovaných. Já myslím, že by nám mohli úředníci políbit tu naši nenormovanou českou Sml64el

    superkarma: 0 04.05.2011, 12:37:14
  13. avatar
    [37] Lukáš Čejka [*]

    enka1 — #35 mozna to ma svickova taky nahnute a bude treba hodne zalezet na tom jestli mixujes, nebo pasirujes  Sml80

    ti co mixuji, treba podle EU nedelaji svickovou a ani o tom nevedi a jednou si to skarede odskacou Sml54

    superkarma: 0 04.05.2011, 12:36:41
  14. avatar
    [36] kuzle [*]

    mluvi mi z duse Sml22 ja mam pomazankove maslo moc rada a je mi jedno jak se jmenuje ted nebo potom, budu ho kupovat i pod jinym nazvem Sml30

    superkarma: 0 04.05.2011, 12:35:25
  15. avatar
    [35] enka1 [*]

    Lukáš Čejka — #34 ToraToraTora — #33 Když máme být otroci, tak aspoň veselí. Ještěže ty utopence a svíčkovou si můžem dopřátSml24.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #37
    2. na komentář reaguje ToraToraTora — #38
    3. na komentář reaguje vladka006 — #41
    superkarma: 0 04.05.2011, 12:29:10
  16. avatar
    [34] Lukáš Čejka [*]

    ToraToraTora — #33 presne tak - ani kapka tuzemaku do Bruselu Sml57

    1. na komentář reaguje enka1 — #35
    superkarma: 1 04.05.2011, 12:08:46
  17. avatar
    [33] ToraToraTora [*]

    Lukáš Čejka — #31 Co navrhuješ? Ten rum jim nedarujem.....radši ho vypijemSml24

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #34
    2. na komentář reaguje enka1 — #35
    superkarma: 1 04.05.2011, 12:07:09
  18. avatar
    [32] Lukáš Čejka [*]

    rusalka2008 — #28 vsak pivo se uz oficialne deli jen na vycepni pivo a lezak, oznaceni desitka, jedenacka, dvanactka uz nic neznamena, to uz je jen proto, ze lidi jsou na to zvykli. Sml80

    superkarma: 0 04.05.2011, 12:06:47
  19. avatar
    [31] Lukáš Čejka [*]

    ToraToraTora — #18 za ten rum jsem ochoten bojovat Sml22Sml57

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #33
    superkarma: 0 04.05.2011, 12:04:24

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Alena613 [*]

    Sml67 Sml67 Sml67 přesně tak Sml67Sml67.

    superkarma: 0 04.05.2011, 12:01:54
  2. avatar
    [29] denkas [*]

    Souhlas!!Není co dodat.

    superkarma: 0 04.05.2011, 12:01:45
  3. avatar
    [28] rusalka2008 [*]

    Odemětobě — #22  bojím se, že za chvíli nebudeme smět říkat "pivo", ale bude to alk. nápoj z chmele...  třeba jen proto, že si některá země přivlastní jeho "vynález" Sml28

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #32
    superkarma: 0 04.05.2011, 11:48:15
  4. avatar
    [27] kometa [*]

    já si myslím, že to tak. Nešahejte nám na věci které jsou naše

    superkarma: 0 04.05.2011, 11:45:27
  5. avatar
    [26] rusalka2008 [*]

    Hluboká pravda, souhlasím a podepisuji v plném rozsahu Sml22

    superkarma: 0 04.05.2011, 11:44:54
  6. [25] gabcahovorkova [*]

    Hezky napsané, souhlasím s ním. Sml22

    superkarma: 0 04.05.2011, 11:02:55
  7. [24] lava [*]

    Souhlasím,velmi trefné.

    superkarma: 0 04.05.2011, 10:58:23
  8. avatar
    [23] amphora [*]

    Sml79mluví mi z duše, co slovo to perla, jen zasadit do zlata .Sml59

    superkarma: 0 04.05.2011, 10:44:05
  9. avatar
    [22] Odemětobě [*]

    Kuře — #17 ano,už ten výrobní proces není co býval.Ale dá se to aspoň trošku zachránit: sklenice,tvarůžky,pivo,mletá paprika,cibule a teplo.Sml16

    1. na komentář reaguje rusalka2008 — #28
    superkarma: 0 04.05.2011, 10:35:10
  10. [21] jastura [*]

    Kuře — #17 hm, tak to je na ho*no. Divím se, že nezakážou ovoce, zeleninu... vždyť spousta lidí je na něco z toho alergická. Ach jo, ať jde celá EU už někam.

    superkarma: 0 04.05.2011, 10:24:34
  11. avatar
    [20] alpina [*]

    Kuře — #17 což se výrazně podepsalo na jejich chuti, s původníma už nemají skoro nic společnýho, takže nakonec EU dosáhla svýho, byť oklikou....

    superkarma: 0 04.05.2011, 10:21:15
  12. avatar
    [19] verkaH [*]

    To se snad líp napsat nedá Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml59

    superkarma: 0 04.05.2011, 10:18:54
  13. avatar
    [18] ToraToraTora [*]

    No hlavně se pomazánkové máslo maže na chlebíčky, které jsou českým vynálezem  a jedno bez druhého není ono Sml54 Ale jinak ten nápad s opuštěním EU je celkem zajímavý. Buď chlebíčky a rum, nebo nám polibte p*** Sml57

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #31
    superkarma: 2 04.05.2011, 10:17:08
  14. avatar
    [17] Kuře [*]

    jastura — #13 Protože při výrobě byly používány bakterie (zjednodušuji, možná to píši neodborně), na které je část populace alergická, tak se zakázalo jejich použití. Takže teď už tvarůžky nezrají stejným způsobem jako dřív.

    1. na komentář reaguje alpina — #20
    2. na komentář reaguje jastura — #21
    3. na komentář reaguje Odemětobě — #22
    superkarma: 0 04.05.2011, 10:03:43
  15. [16] lidicka [*]

    Zcela s panem Okamurou souhlasím Sml22

    superkarma: 0 04.05.2011, 09:58:11
  16. avatar
    [15] tepito [*]

    chytrý pán...

    superkarma: 0 04.05.2011, 09:44:50
  17. avatar
    [14] vmarta [*]

    Líbí se mi jak to napsal....Sml79

    superkarma: 0 04.05.2011, 09:19:01
  18. [13] jastura [*]

    Pan Okamura má víc zdravého rozumu než všichni ti papaláši tam někde nahoře. Celá EU se začíná jevit jako stanice pro využití běžně nevyužitelných byrokratů.

    Odemětobě — #12 jsem trochu mimo, proč kvůli předpisům nesmrdí tvarůžky?

    1. na komentář reaguje Kuře — #17
    superkarma: 0 04.05.2011, 09:18:03
  19. avatar
    [12] Odemětobě [*]

    Bylo to včera na idnes.Naprosto s ním souhlasím.Platíme nehorázné platy úředníků,kteří aby se neunudili,vymýšlejí ptákoviny. Mám spoustu výhrad k V.Klausovi,ale postupně se ukazuje,že měl v některých věcech pravdu. A to já,obyčejný občan,vidím jen minimum.Že kvůli předpisům nesmrdí olomoucké tvarůžky,že ve jménu ekologie spalujeme jídlo,zatěžujeme přírodu při likvidaci "úsporných" žárovek atd.

    Do politiky bych pana Okamuru neposílala,protože je to svinstvo,které člověka morálního zničí.Nebo tedy já jsem to neustála ani na komunální úrovni. A jako sám voják v poli nezmůže nic.

    1. na komentář reaguje jastura — #13
    superkarma: 0 04.05.2011, 09:09:21
  20. avatar
    [11] Myškomedvídek [*]

    nebojí se říct pravduSml59

    superkarma: 0 04.05.2011, 09:01:25
  21. avatar
    [10] LudPa [*]

    Má dobré názory, čím dál, tím líp!

    superkarma: 0 04.05.2011, 08:57:59
  22. avatar
    [9] selinka [*]

    Chtěj nechtěj člověk musí srovnávat pokřivení páteře 100% českého politika a 50% českého Japonce, který umí poukázat na české tradice, kterých se český politik s elánem vzdává. Smutné.

    superkarma: 0 04.05.2011, 08:54:13
  23. avatar
    [8] femme [*]

    tesat do mramoru Sml67 Sml59

    superkarma: 0 04.05.2011, 08:46:52
  24. avatar
    [7] alpina [*]

    enka1 — #5 optimisto.... jeden hlas se na hrad nedovolá, natož do Unie. To by musel řvát celej národ! 

    superkarma: 0 04.05.2011, 08:41:23
  25. avatar
    [6] RenataP [*]

    evelyn — #4 přesně Sml67

    superkarma: 0 04.05.2011, 08:38:04
  26. avatar
    [5] enka1 [*]

    Aspoň někdo, kdo to má v hlavě srovnanéSml67

    Ženy - na Hrad ne - tam ho umlčí, jen ať pěkně hlásí své názory svobodně dál jako teď. Spíš ať se jich na Hradě a v Unii chytnou a nevlezdop*delí jako v současné době.

    1. na komentář reaguje alpina — #7
    superkarma: 0 04.05.2011, 08:35:28
  27. avatar
    [4] evelyn [*]

    ten chlap je mi vic a vic sympatictejsi, ma to v hlave bezva srovnaneSml67

    1. na komentář reaguje RenataP — #6
    superkarma: 0 04.05.2011, 08:24:04
  28. avatar
    [3] dobrouchuť [*]

    Okamuro SOUHLAS,A NA HRAD

    superkarma: 0 04.05.2011, 08:13:02
  29. avatar
    [2] alpina [*]

    Okamura na hrad!!!!Sml57Sml67

    superkarma: 0 04.05.2011, 08:11:02
  30. avatar
    [1] DanaD [*]

    ja mam pocit, ze vsechno co funguje, EU zrusi.. Sml80

    superkarma: 0 04.05.2011, 08:08:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme