Bulvár

Tomio Okamura: Budou z lékařů instalatéři?

Další komentář Tomia Okamury vám poodhalí, jak je to s lékařskou krizí. Proč lékaři stále marně volají po radikálním zvýšení platů, kdo rabuje zdravotnictví a kolik bere váš doktor - to se dočtete na následujících řádcích...

tomioPodnikatel, Čech i Japonec a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura je také velkým kritikem stavu české společnosti. Níže si můžete přečíst jeho komentář ke krizi ve zdravotnictví...

Doktor jako instalatér

Lékařská krize dosahuje vrcholu. S blížícím se kolapsem nemocnic ztrácí lékaři podporu jak politiků, tak veřejnosti. Všichni se bojíme, až přijde den a nás nebo blízké v nemocnici neošetří. Kdo je na vině? Poctivě třeba říct, že z větší části to lékaři nejsou. Pokud neseděli minulých 20 let ve vládě. „Prosím vládu, aby těmto 3.800 nefachčenkům zaplatilo i letenku do ciziny, kde chtějí „léčit pouze pro penízky“ s podmínkou, že by měli do ČR doživotní zákaz vstupu. Ona by se ta investice vrátila.“ Takhle píší a mluví mnozí z nás. Selský rozum bez emocí ovšem říká, že pravda je jinde

Vydírají politici

Lékaři volají po zvýšení platu už léta. Jejich platy ve veřejných nemocnicích jsou tarifní a o jejich výšce nerozhoduje trh, ale politici. Politici to byli, kdo léta byli na nářky lékařů hluší. Hřešili na to, že slušnost a veřejné mínění lékařům nedovolí stávku. Drželi lékaře v šachu. Jednotlivec nezmohl nic a lékaři jako celek si nemohli stávkou ohrozit chod nemocnic.

Vláda měla na řešení čas

Lékaři našli řešení patové situace, nestávkují, ale pohrozili odchodem. A dali vládě mnohaměsíční čas na nápravu ostudného stavu. Vláda v prvé fázi nic nedělala - nikdo nevěřil a dosud nevěří tomu, že lékaři hrozby dotáhnou do konce. S přibývajícím časem se ministr Heger snaží situaci zachraňovat - hraní ministra a premiéra na „tvrďáky“ ovšem hrotí situaci do téměř neřešitelného konce. V tuhle chvíli to je tak, že vláda vydírá lékaře a vzkazuje jim: Když dáte výpovědi, tak na vaši hlavu padne kolaps zdravotnictví. Za stav zdravotnictví, při vší úctě, nezodpovídají lékaři. Za ten zodpovídá vláda. Ta je z ústavy povinná zajistit všeobecnou lékařskou péči hrazenou z povinného pojištění. Ta vytváří a řídí systém, který by měl tvořit tlak na kvalitní a efektivní zdravotní péči.

Práce za peníze je normální

Za peníze pracuje většina z nás a je to naprosto normální. Výjimkou není ani lékař ani třeba kněz nebo manažer „dobročinného“ Člověka v tísni. Každý z nich musí jíst, oblékat se, případně živit rodinu. Na plat má právo každý, kdo pracuje. Dokonce i lékař. Plat za normální pracovní dobu (8 hodin denně 5 dnů v týdnu) se u začínajícího lékaře v současné době pohybuje kolem 15 tisíc čistého. Vychází to asi na 90-95 Kč čistého na hodinu práce. Jde o velmi odpovědnou, specializovanou, psychicky náročnou práci. Další peníze mají lékaři z přesčasů. To je až 150 hodin za měsíc. Tyhle přesčasy jsou nezákonné a ohrožují životy pacientů. Řidič kamionu má ze zákona nařízené přestávky na odpočinek. Logicky, unavený šofér je nebezpečný sobě a taky okolí. A co unavený doktor? Zamyslel se někdo nad tím, co způsobuje občasné přehmaty lékařů? Je to jejich neschopnost nebo nepozornost z vyčerpání?

Nutné jsou systémové úsporné změny

Peníze, o které lékaři žádají, jim bezesporu patří. S navýšením platů, doufejme, přijdou konečně změny v celém zdravotním systému. Jeho zefektivnění a zeštíhlení, redukce lůžek atp. Změna způsobu financování, aby lékař nebyl motivován utrácet za nadbytečné léky. Kontroly investic. Dnes se často nakupují stejné zdravotnické pomůcky až 4x dráže než jinde (viz kauza endoprotézy) nebo se peníze zbytečně proinvestují jen proto, že je politická protekce (viz miliardy v Motole). Peníze totiž ve zdravotnictví jsou. Jako jinde. Jsme bohatý stát. Krize nekrize. Jen stále narážíme stále na to samé - nebát se a nekrást.

Zdravotnictví „rabují“ farmaceutické firmy

Peníze, obzvláště za posledních vlád, se přesouvaly z nemocnic na léky. Přesněji peníze šly ve prospěch farmaceutických firem. Pánové Šnajdr, Julínek a spol. přesuny zamaskovali tak, že část peněz opticky šla do nemocnic, ale byly určeny jen na léky. Tahle strategie navíc vede ke známému faktu, že farmaceuti různými programy uplácejí lékaře, aby více a za víc předepisovali léky. Mnoho lékařů pak na tyhle praktiky přistupuje, protože to je jediná možná cesta přivýdělku. Díky tomu v medicíně prohrává levnější prevence a celostní (somatická) léčba a léčí se masivně chemickými preparáty. Pochopitelně darmo mluvit o miliardách, které se dnes a denně rozkrádaly v rozpočtu zdravotnictví i celého státu. Tady selhávali všichni ministři všech vlád - zleva zprava. Současné odhady hovoří od cca 100 rozkradených nebo zbytečně vyhozených miliardách ročně. Trefně se k tomu vyjádřil komentátor Jan Macháček: „Vláda volá do pohotovosti armádu, aby se tvrdě postavila lékařským požadavkům. Působí to celé trochu směšně či křečovitě, ve světle toho, že tatáž ODS jen tak připustí, že se pražský tunel Blanka prodraží o deset miliard korun (se zvukaři už se nebudu opakovat). Může se nám nelíbit křečovitá estetika a nadsázka celé PR akce, ale důležité je, že lékaři nežádají nové peníze z rozpočtu, ale chtějí zastavit plýtvání v rezortu. Na jedné straně si Nečas a spol. hrají na to, že jsou tvrdší než Reagan a Thatcherová dohromady, na druhé straně nedělají nic s tím, že se krade za bílého dne.“ Parlament, vláda a ministerstvo zdravotnictví jsou už 20 let pod silným vlivem lobbistů, a tak namísto aby byli dobře placeni lékaři a zdravotní sestry, nakupují se za miliardy nadbytečné drahé léky a předražené přístroje. Lékaři začali odpočítávat čas, kdy se s tím musí něco udělat.

Příklady ze života lékařů jsou děsivé

Víc než ekonomické analýzy udělá vždy konkrétní příklad z praxe. Dovolím si citovat z blogu porodního specialisty Miroslava Gregora „Přivádím na svět nový život, učím na lékařské fakultě budoucí doktory, publikuji v zahraničních časopisech, mám mezinárodní certifikáty na provádění prenatálního ultrazvukového vyšetření, provádím invazivní výkony, které v ČR provádí jen malá skupina lékařů a se svým kolegou dokonce provádíme unikátní operaci, která se jinde v republice nedělá. Je to opravdu tak, že po dvou atestacích po osmi letech praxe je můj tarifní plat 105,- Kč (slovy jednostopět korun) čistého na hodinu. S příplatky a službami cca 50.000,- hrubého za měsíc za 230 hodin, ale čistého to vychází na nějakých 165,- Kč za hodinu. Můj kamarád mi spravuje moji felicii z bazaru za 250,- za hodinu, levněji a kvalitněji jsem to jinde nesehnal. Soused mi udělal ze známosti sádrokartonový strop v dílně za 250,- za hodinu. Oba jako melouch po práci bez zdanění. Žena je na mateřské, splácíme hypotéku, u moře jsme byli jednou a loni jsme přemýšleli, co všechno dětem k vánocům nekoupíme. Kamarádovi zemřela při císařském řezu pacientka. Je to zkušený a slušný člověk, co odvedl tisíce porodů a stovky gynekologických operací. Tentokrát byla závažnost komplikací nad možnosti jeho nejlepších schopností. Než na něj mohla tíha jeho osobní tragedie dolehnout v plné míře, bylo na něj podáno trestní oznámení již druhý den. Císařský řez trvá cca 25 minut, v přepočtu za něj dostanu 40,- korun. Proč stojí výměna zimních pneumatik 10x (slovy desetkrát) víc?

Krédo na závěr

Za čištění vířivé vany mi instalatér nedávno účtoval 500 korun na hodinu plus náklady na cestu. Platím na zdravotním pojištění tolik, že mám doufám právo přát alespoň poloviční mzdu (před zdaněním) člověku, který mi možná zachrání život. Mám neodbytný pocit, že se to určitě vyplatí.

Tomio Okamura

Kam dál?

   
11.02.2011 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [68] Saritka [*]

    Asi si někteří zaslouží větší plat, ale nechápu , jde jim o  zdraví pacientů nebo o jejich peněženky. Když vidím jak si žijí a užívají, nezávidím, ale prostě se mi to nelíbí.Sml31

    superkarma: 0 27.02.2012, 08:55:51
  2. [67] dtcalounictvi [*]

    Lékaře uznávám některé nemají tojednoduché.Ale když po čtyřec operacích je váš zdravotní stav stále stejný nic se snim nedá nic dělat tak je to špatné n.Jdete před krajskou posudkovou komisy a tam vám zdělí ,když jim neudržím rovnováhu tak to mám vše od očí (ale toto vyšetření se týkalo mé kyčle a páteře)Dojem s tohoto vyšetření mazejte do práce ale nesmíte dlouho stát,sedět,bejt v průvanu.zvedat nic těžkého a vynucené polohy.Závěr toho je měla jsem zlomenou endoprotézu odoperovali ale posudkáři už zase fungujou takže budu podle nich zase zdravá a pracák to jistí.Podotykám že ještě stále chodím z berlema.Díky vykecala jsem seSml22Sml23

    superkarma: 0 22.02.2012, 22:20:38
  3. avatar
    [66] dasena [*]

    je to fakt hrozné

    superkarma: 0 07.12.2011, 08:33:22
  4. avatar
    [65] Kaylie [*]

    kobližka — #63 No jako zástavu si brát lidské životy a novorozence, na to paragraf je - obecné ohrožení, ale teď budou prudit, že nevezmou všechny zpět.

    Udělala bych totéž, za cenu toho, že přijdu o místo. Ředitelé mají  teď možnost se zbavit budižkničemů Cvachů, rebelantů. chytrolínů a podobných existencí a nabrat kvalitní doktory, ty dobré si vzít zpět, prostě selekce a hotovo.

    Ať se neohání "hromadnou výpovědí", byla to výpověď? Byla. Byla platná v souladu se Zákoníkem práce? Ano.

    Tak co řeší.

    Je jedno, zda ji podám sama či kolektivně,  musím počítat s tím, že to nemusí vyjít  a to prokazatelně nepočítali. Myslet,  než něco udělám, co nejde vzít zpět.

    Kdoví, co za tím zas je, tady je to jedna mafie vedle druhé.,

    Ale rada by tu byla, cpou se sem slovenští doktoři a zase se klepou Slováci, že kolaps. Houby! Ať tam jdou ti naši co nebudou mít místo, s jazykem problém nebude, tak o co jde?

    superkarma: 1 21.02.2011, 14:56:36
  5. avatar
    [64] Kaylie [*]

    kobližka — #63 Holka, tak vidíš, my měly pravdu, budou se handrkovat dál, já mám čich a znám doktory. Omlouvám se slušným.

    superkarma: 0 21.02.2011, 14:49:11
  6. avatar
    [63] kobližka [*]

    Kaylie — #62 Jo,jako by se "namlsali" svojí moci a teď si budou pořád něco diktovat.Nejhnusnější od nich bylo to prohlášení,co bude s miminkama v inkubátorech,až oni odejdou.Tak na to je snad už paragraf,ne?To bych klasifikovala jako obecné ohrožení....jednomu se z toho zvedá žaludek!

    1. na komentář reaguje Kaylie — #64
    2. na komentář reaguje Kaylie — #65
    superkarma: 0 18.02.2011, 20:48:44
  7. avatar
    [62] Kaylie [*]

    Jsem názoru, že nechutná kauza s lékaři nemá konec.

    Mám takový pocit, divný...

    1. na komentář reaguje kobližka — #63
    superkarma: 0 17.02.2011, 23:18:42
  8. avatar
    [61] Kaylie [*]

    kobližka — #60 Ha, ha, já měla zamlada doktora, krásný, mladý, opravdu šikovný, ae uchlastal se...

    V Praze to samé, s tím rozdílem, že byl starý, hnusný, šikovný ano, ale děsný hulvát a uchlastal se....

    Zamlada to bylo fajn, to jsem měla pod palcem doktory ze všech nemocnic na Vysočině, to jsem si vybírala a ono mi nic nebylo..primáři, dnes slouží jejich děti...a je to sakra rozdíl, neřádi namyšlení!

    To nebývalo, aspoň ne v takové míře, nadutci. Omluva těm slušným, tak jich znám dost.Sml67

    superkarma: 0 17.02.2011, 23:17:42

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] kobližka [*]

    Kaylie — #57 U nás je obvoďák taky hrůza,naštěstí k němu nechodím,ale známá mi vyprávěla.Tam vejdeš,sedí tam za stolem chlap,kouří jako na nějakém nikotinovém maratónu a jen se zeptá,co chceš.Já natrefit na doktora,co mi bude v ordinaci při vyšetřování hulit,sahat na mě těma hnusnejma smardlavejma rukama od cigaret,tak se otočím a najdu si někoho normálního...teda,jestli bych našlaSml30

    1. na komentář reaguje Kaylie — #61
    superkarma: 0 17.02.2011, 21:06:59
  2. avatar
    [59] Kaylie [*]

    paníliška — #58 Šmarjá, to mne nenapadlo!!!!!!!Sml52

    superkarma: 0 17.02.2011, 13:58:40
  3. avatar
    [58] paníliška [*]

    Kaylie — #57 Nemohlo, instalatér se neživí razítkováním. Sml57

    1. na komentář reaguje Kaylie — #59
    superkarma: 0 17.02.2011, 12:36:32
  4. avatar
    [57] Kaylie [*]

    Praktický lékař si mne povolal do ordinace. Usedla jsem na jeho pokyn, on si v klidu udělal kávu - v ordinaci, já tam seděla a seděla a nic...pak byla kávička horká, tak tam s ní něco čaroval, zase nic...po 10 - mně to přišlo jak hodina, minutách na mne promluvil k věci a ne o kávě.

    Dal mi potřebné razítko, jež jsem potřevovala, trvalo to minutu a šla jsem zaplatit 30 Kč sestře....tohle by mohlo dělat instalatéra?

    1. na komentář reaguje paníliška — #58
    2. na komentář reaguje kobližka — #60
    superkarma: 0 17.02.2011, 11:38:27
  5. avatar
    [56] pajda [*]

    Doktorů znám osobně řadu a nikdo z nich není bez peněz. Na nás ostatní včetně manžela (IT specialista) se dívají jako na žebráky, se kterými se vůbec nemusí zahazovat. A služby? Za týdny, které jsem ležela 2x ročně po dobu tří let na neurologii jsem nezažila, že by doktor v noci vylezl z peřin kvůli pacientovi. A to mívali službu "pro jistotu" dva. Pokoj měli hned vedle nás, takže kdykoliv šli jenom na záchod, rožnuli nám přímo do pokoje a samozřejmě nás vzbudili.

    Ano, příbuzní z řad doktorů se s námi baví normálně, ale to je čestná výjimka...a jaksi si nestěžují.

    A pokud jde o odchod lékařů? Neustále se pláče i v tisku, že mladí, ambiciózní a moderně vzdělaní doktoři nemají uplatnění ani po atestaci, takže mi odchod těch, kdo si myslí, že sežrali z Šalamouna h*o připadá jako dar z nebes. Ti mladí je prostě nahradí a budou si pracovního místa mnohem víc vážit.

    superkarma: 0 14.02.2011, 08:24:52
  6. avatar
    [55] kobližka [*]

    Francaise — #54 Já to dobře vím,sama jsem v podobném věku.I když najít práci má problém třeba absolvent,matka samoživitelka...ono to není dáno jen věkem.Tady šlo spíš o to,že není třeba pana Okamuru nazývat namachrovaným,arogantním sobcem.To zavání,sakra,pořádnou závistí.Tu ovšem míváme k lidem,co jsou ve svém oboru úspěšní.Já mu například fandím.

    superkarma: 0 13.02.2011, 23:38:21
  7. avatar
    [54] Francaise [*]

    LadyZa — #33 Já Vašíka taky nemusím, ale za toto prohlášení jsem ho pochválila. Výjimečně má totiž pravdu.Sml67

    kobližka — #51 Nějak jsem si nevšimla, že by měl člověk dnes nějak zvlášť na výběr... nota bene se střední školou a v 55 letech Sml23 (a možná Malvina ani není z Prahy..)

    kobližka — #48 Obvoďáci jsou většinou soukromníci, ti se topí v penězích. Když si ty ordinace zřizovali, nemocniční lékaři jimi opovrhovali, protože ambulance není žádná "pořádná medicína". Teď, když jsou v balíku, nemocniční lékaři by chtěli taky, ale už to tak lehce nejde. Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #55
    superkarma: 0 12.02.2011, 13:42:52
  8. avatar
    [53] Julča [*]

    Věrulinka — #52 On mi to vyš. nechtěl udělat vůbec, má mi to přece udělat dr. který mě k němu poslal. Řekla jsem mu, ať na mě neřve a vyřídí si to s tím doktorem, to neudělal. Sice je článek o doktorech z nemocnic, ale toto je moje čerstvá zkušenost a jsem pořád vytočená. Lékař, který mě měl na starosti v nem. odvedl svou práci skvěle, ale ten výpověď nepodal.

    superkarma: 0 12.02.2011, 09:37:42
  9. avatar
    [52] Věrulinka [*]

    Julča — #45 Sml79Sml31 to není pro ně pracovní den Sml31Sml15

    Eliana — #47 kobližka — #48 Sml67 přesně tak Sml67

    1. na komentář reaguje Julča — #53
    superkarma: 0 12.02.2011, 08:56:29
  10. avatar
    [51] kobližka [*]

    malvina — #27 Promiň,ale kdo ti brání,abys odešla pracovat jinam,jako to dělá každý,kdo je v zaměstnání nespokojený?Proč zůstáváš ve zdravotnictví,když je to tam tak hrozné?

    1. na komentář reaguje Francaise — #54
    superkarma: 0 11.02.2011, 22:08:08
  11. avatar
    [50] kobližka [*]

    Sasa — #21 Tak to se vám,pane inženýre,moc povedlo,super!Sml67

    superkarma: 0 11.02.2011, 22:05:44
  12. avatar
    [49] kobližka [*]

    CARRIE ra — #46 To máš pravdu,nakonec to se to pánům doktorům studovalo za státní penízky,však,kdyby si museli studium zaplatit,nebo alespoň přispívat,jako je to naprosto běžné v západních zemích,možná by si toho víc vážili.No vida...a že si berou do "huby" zrovna ty západní platy,ale že tam studium není zadarmo,to jaksi přešli bez povšimnutí....

    superkarma: 0 11.02.2011, 22:02:19
  13. avatar
    [48] kobližka [*]

    Tak nevím-co říká některým doktorům Hyppokratova přísaha,ale asi nic.Já chápu,že se cítí podhodnoceni oproti tomu,co berou doktoři v západní Evropě,ale prosím vás,uvědomme si,že podhodnoceni jsme vlastně všichni.Pokladní v marketu,automechanik,uklízečka a jiné profese.Obecně přidávat všem doktorům je blbost na "entou".Já jsem pro,ať se zvednou platy třeba takovému specialistovi neurochirurgovi,plastickému chirurgovi,operatérům,doktorům,co zachraňují životy,ale proč zvedat plat takové obvodní doktorce?Za co?Že mi předepíše ATB,nebo dá doporučení na odborné vyšetření?Ta ve své ordinaci celkem nic neriskuje.A znáte nějakého doktora,který jezdí favoritem?Já teda ne.Tam,ve své obvodní ordinaci,jsou takoví malí bůžkové,přijdou si,kdy se jim zachce,nehledí na množství pacientů,za každý vyplněný papír si nechají zaplatit a dokonce mají tu drzost,že si napíšou na dveře,že za každou započatou hodinu nad rámec ordinačních hodin si účtují 250/hod.Stali se z nich takoví hokynáři.Bohužel kazí pověst těm doktorům,pro které se tohle povolání stalo posláním.Jistě,peníze potřebuje každý,ale pochybuju,že si může kdekdo stávkou vynutit zvýšení platu.Nebo,že by měli automechanici,pokrývači,prodavačky a jiné profese svoje odbory,které za nimi budou stát...to asi těžko.

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #52
    2. na komentář reaguje Francaise — #54
    superkarma: 0 11.02.2011, 21:58:10
  14. avatar
    [47] Eliana [*]

    Hezky napsané, něco pravdy v tom je,ale proč by měl zase dostat  pak stejně peníze i lékař, který je mizerný.... a to není přepracovaný..to je prostě špatný lékař..jako je špatný instalatér...specialisté provádějící unikátní úkony a vyšetření si rozhodně zaslouží větší finance než otrávený doktor na chirurgii v horní dolní, kde nosí sem tam papíry, občas udělá pár stehů, že by to i veterinář udělal lépe a pečlivěji...... prostě i toto by mělo fungovat...

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #52
    superkarma: 1 11.02.2011, 17:52:37
  15. [46] CARRIE ra [*]

    To se tak hezky čte,jací jsou to vlastně chudáci ale ukažte mi kdo není.Já osobně pracuji v zařízení kde pečujeme o zdravotně postižené děti.S platem necelých třináct tisíc,po mnoha letech praxe,dálkovém studiu střední školy a následných kurzů,je mi 55 let a mám jít také vyhrožovat odchodem,když mi právě oznámili,že se budou snižovat mzdy nejméně o 10%?Na dlažbě bych skončila druhý den!Sml22Jak to,že lékaři mají výjímky -no aby si přivydělali k ubohému platu 50 tisíc.U nich je to jen otázka osobního rozhodnutí.Ale u korýtka se tak dobře mlaská.

    Celá akce je ukázkou mravního úpadku studovaných elit,která zcela propadla pěnězům a prebendám.

    1. na komentář reaguje kobližka — #49
    superkarma: 0 11.02.2011, 17:30:21
  16. avatar
    [45] Julča [*]

    Na mě minulý týden ječela sestra i s obvoďákem proto, že jsem potřebovala předoperační vyšetření, dokonce v pátek, to oni nedělají Sml45

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #52
    superkarma: 0 11.02.2011, 16:46:08
  17. [44] doginka [*]

    Tee.. — #36 Je to smutný,ale musím souhlasit. Taky si myslím,že doktoři v okresních nemocnicích si nezasluží dostat víc. Jsem ale pro,aby dostali víc opravdový kapacity, na kterých je i vidět,že tu práci dělají z vnitřního přesvědčení a rádi.

    superkarma: 0 11.02.2011, 16:36:44
  18. avatar
    [43] evelyn [*]

    Vivian — #39 ted jsem prisla z nemocnice, Jarous byl na operaci, sester tak 3x vic nez luzek na oddeleni, skoda, ze jsem nestudovala zdravkuSml16

    superkarma: 0 11.02.2011, 15:46:59
  19. avatar
    [42] tomáš [*]

    Sasa — #21 tak to je fakt hezky napsaný...ze života!

    superkarma: 0 11.02.2011, 15:22:10
  20. avatar
    [41] oalison [*]

    Jo a ještě jeden postřeh, na uplácení farmaceutickými společnostmi lékaři přistoupili dobrovolně a rádi, tak ať teď nehdurujou, že to je kvůli nízkým platům a že oni vlastně chudáčkové nemohli jinakSml31

    superkarma: 0 11.02.2011, 15:09:10
  21. avatar
    [40] oalison [*]

    Tedy já nevím, kolik by páni doktoři chtěli brát, ale znám jich několik a všichni mají min. od 25 tisíc ČISTÉHO a výše a to bez přesčasů. Copak to je dneska mizerný plat? Znám taky dost lidí, kteří berou 10 tis. a musí s tím vyjít. Jo chápu, když chce někdo luxusní byt, luxusní auto, luxusní dovolenou a tak dále tak holt mu taková mzda stačit nebude že jo.Sml80 Že tak neorodujou taky za sestřičky a další personál? A že nedostávají velký plat hned po škole? To snad nebylo normální nikdy, člověk taky musí nasbírat nějakou praxi a zkušenosti a dál na sobě makat... Moje první výplata po škole byla 5,5tis. čistého a to prosím v Praze. Dneska mám několikanásobně víc, ale taky jsem musela 10 let makat, šetřit si na kurzy, učit se jazyky a postupně si zvyšovat kvalifikaci..... a pokud si chci dobře placené místo ( podotýkám DOBŘE nikoli NADPRŮMĚRNĚ ) udržet musim na sobě pracovat dál.... A jak můžou srovnávat platy lékařů v Německu, když tam je úplně jiná úroveň?

    superkarma: 3 11.02.2011, 15:01:37
  22. avatar
    [39] Vivian [*]

    Francaise — #34 ano, taky si vzpomínám na ty noční - sestra hlídá oddělení a doktor spí na lékařském pokoji... Na standardním lůžkovém oddělení se většinou nedělo nic, kvůli čemu by musel vylézt z postele.

    1. na komentář reaguje evelyn — #43
    superkarma: 0 11.02.2011, 14:45:26
  23. avatar
    [38] vladka006 [*]

    Eva_Fl — #32 Tak nevím, ze kterého kraje pisatel je.

    Na kraj, ve kterém žiju mám celkem slušný plat, ale celorepublikově za svou profesi mám hodně bídný plat.

    Mám chuť makat a umím makat.

    superkarma: 0 11.02.2011, 14:42:26
  24. avatar
    [37] SENSITIVESKIN [*]

    Sasa — #21 Sml59Sml67

    superkarma: 0 11.02.2011, 14:01:20
  25. [36] Tee.. [*]

    Moje rodina má s dokroty zkušenosti takové, že by si nezasloužili ani minimální mzdu. Naposledy mne dostalo dilema u zubaře. Jedna zubařka mému otci řekla, že má 4 kazy, za týden šel k jiné a ta mu řekla, že má zoubky jako perličky.. Sml30 Ať si doktoři klidně tááhnou.. já budu raději, když mě bude léčit Ind nebo Číňan, těm důvěřuji mnohem víc, než českým doktorům. Jediní, kteří si zvýšení platu zaslouží, jsou chirurgové...Sml22

    A jak se ukázali češti doktoři? Jak vyhrožovali smrtí malých dětí? Hajzlové.. tuto reportáž ukázali jen jednou a ještě k tomu na ČT24.. doktor tam stál u malých dětí v inkubátorech a říkal: "My odejdem, o ně se nebude mít kdo starat, co s nimi bude já nevím..bla..bla.." - to je přístup hodný navýšení platu... Sml59Sml59

    1. na komentář reaguje doginka — #44
    superkarma: 0 11.02.2011, 13:13:21
  26. avatar
    [35] Francaise [*]

    Ještě dodatek: Lékaři by si měli uvědomit, že ke svému platu mají jeden obrovský bonus. Žádnému z nich nehrozí nezaměstnanost, lékaři jsou stále a všude poptávaní. A protože nikdy nezažili, co to je být bez práce, neuvědomují si, jak velikou výhodu ke svému platu mají. Měli bychom všichni vydržet a nechat je alespoň půl roku bez práce a bez podpory. I tak to není stejné, protože vědí, že dřív nebo později (jakmile budou chtít) tu práci dostanou.

    Kdo byl někdy nezaměstnaný, ví, o čem mluvím.

    superkarma: 3 11.02.2011, 13:04:53
  27. avatar
    [34] Francaise [*]

    Já jsem proti lékařské stávce, ale na druhé straně souhlasím, že ve zdravotnictví by  měl ministr Heger udělat pořádek. Ve zdravotnictví jsem pracovala, mám s lékaři osobní zkušenost a tvrdím, že to, co nám teď předvádějí je důkazem úpadku lékařského stavu.

    Souhlasím s tím, že plat mladých lékařů je příliš nízký a způsob vzdělávání nevyhovující. Na druhé straně, ne každá služba (přesčas) je tak vyčerpávající, jak se nám nám snaží namluvit. V mnoha případech jdou lékařům peníze za klidný pobyt na lékařském pokoji. Lékaři nadávají na systém, ale v naprosté většině jsou sami účastníky korupce. Ukažte mi jednoho který nebere prebendy od farmaceutických společností. Pokud někoho takového znáte, měli bychom mu postavit čestný pomník! Já takového neznám, ledaže by to byl úplný začátečník, který se do zavedeného systému ještě nestačil zapojit. Už jsou všemi těmi zájezdy (tu na Maltu, tam do Říma, příště do Alp) tak zhýčkaní, že obchodní zástupci už neví, co nabídnout, aby je uspokojili. Ta doktorka z Brna byla úplně normální vzorek dnešního lékaře. 

    Většina lékařů (ČEST VÝJIMKÁM) oplývá pýchou a nadměrným egem, ke kterýmž se ovšem dopracovali za vydatné podpory uctívajících pacientů.

    ALE, není divu, že jsme se dobrali až sem, když za socíku měli přístup na lékařské fakulty jen děti komunistů a ateistů. Altruisté se silným lidským cítěním neměli šanci. Teď sklízíme plody.

    1. na komentář reaguje Vivian — #39
    superkarma: 2 11.02.2011, 12:52:35
  28. avatar
    [33] LadyZa [*]

    Nečetla jsem všechny příspěvky, ale nejvíc mě dožral Vašík z hradu, když lékaře pokáral. Sám ovšem hlásá, že stát není zaopatřovací ústav a o svoje potřeby se musíme postarat sami. To se podívejme, když se doktoři starají, jak je mu to proti srsti. Ale peníze politikům, kteří nedělají ani to co lékaři a ještě někdy vytvoří paskvil, těm se benefity a peníze cpou horem dolem to on nevidí. Je fakt že ho nemusím takže mě jeho úlety patřičně vytáčejí.Sml15

    1. na komentář reaguje Francaise — #54
    superkarma: 0 11.02.2011, 12:50:44
  29. avatar
    [32] Eva_CZ [*]

    Sasa — #21 ten uplakanek musi bejt dost velkej blbec. Tenhle plat jsem mela jako IT daleko driv, nez jsem se rozhodla opustit svou socialistickou vlast. Moji kolegove, kteri zustali, a UMEJ!, berou mezi 60 000- 150 000 Kc/mesic.

    1. na komentář reaguje vladka006 — #38
    superkarma: 0 11.02.2011, 12:25:42
  30. avatar
    [31] femme [*]

    malvina — #27  no tebe je taky dost Sml28 Sml30

    superkarma: 0 11.02.2011, 11:35:12

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme