Rodina

„To si nemůžete toho haranta hlídat?“ aneb děti v krytém bazénu útočí…

Víte, kde s přibývající zimou stoprocentně najdete největší koncentraci dětí různého věku? Jednoznačně v krytých bazénech. Možnost trávení volného času cachtáním ve vodě a dováděním na tobogánech zkrátka táhne. Řada z nás už raději na svůj plavecký koníček kvůli neposedným dětem rezignovala, tak jako například Petr…

Léto už dalo našim končinám definitivní vale, a tak se naše volnočasové aktivity opět přesouvají do krytých prostor. Jedním z takových míst jsou například bazény. S tím, že na těchto místech potkáme děti nejrůznějšího věku a v poměrně vysoké koncentraci, se už zkrátka tak nějak počítá. Co když si ale chceme po práci „jen“ zaplavat, a ne poslouchat dětský jekot a řev? Tak to prostě nemáme šanci. Na bazén už raději nechodím, nebo bych tam přišel kvůli těm malejm parchantům o život,“ říká rozhodně Petr (45). Říkáte si snad, co je to za netaktního morouse? Možná změníte názor, posuďte samy…

ccc

„Rád plavu, myslím si, že je to jeden z nejlepších a nejprospěšnějších sportů, který můžu pro svoje tělo dělat,“ začíná s vyprávěním Petr. „Když ale přijdu do jakéhokoliv krytého bazénu, jsou tam mraky zlobivých dětí, které skáčou jedno přes druhé, řvou a navíc nerespektují zóny, které jsou vyhrazené pro plavce. Situace je už taková, že jako „obyčejný člověk“ si zkrátka po pracovní době nemůžu nikam v klidu zajít zaplavat. Což je naprosto nepochopitelné. Haranti jsou všude a jejich rodiče jsou čím dál tím víc tupí a bezohlední,“ vypráví rozezleně Petr. „Předesílám, že vždycky plavu ve vyhrazených místech pro plavce, ale musím říct, že i tam mi jde jako aktivnímu plavci prakticky o život,“ pokračuje Petr ve vypravování. „Nedávno jsem opět navštívil bazén, plaval jsem si, a jelikož se samozřejmě potápím, nestíhám sledovat děj kolem sebe. Z ničeho nic mi na hlavě přistálo dítě! Zkrátka na mě skočilo zrovna ve chvíli, když jsem se vynořil k nádechu! Bylo obrovské štěstí, že mi dopadlo na záda a neudeřilo mě do hlavy. Samozřejmě jsem mu vynadal, udělali byste to všichni, to mi věřte, byl to malej nevychovanej fracek,“ zvyšuje hlas a pokračuje, v tom na mě začala řvát jeho matka, co si to vůbec dovoluju, že její synáček za nic nemůže, a začala mě častovat urážkami jako bezohledný blb, netaktní parchant a podobně. To, že mě její malý miláček před chviličkou málem zmrzačil, ji absolutně nezajímalo! A navíc se tam pak do mě pustili další lidi, že nemám rád děti, jsem proti nim zaujatý a podobně. Od té doby jsem zkrátka přestal do bazénu chodit. A věřte, že nejsem jediný, kdo má tyhle zkušenosti. Štve to už pěknou řádku lidí, které znám. Copak je tohle normální?“ ukončuje svůj příběh zoufale...

Petrovu situaci jsme popsali zkušené plavecké instruktorce, Bc. Tereze Mičínové:

„S případem, který Petr popisuje, jsem se už setkala několikrát. Děti zkrátka do krytých bazénů patří. Se svými rodiči totiž tvoří nejpočetnější klientelu. Už několikrát jsem se setkala s tím, že některý z aktivních plavců přišel kvůli neukázněnému dítěti k úrazu. Je to ale předně i věc plavčíka, který má v danou chvíli službu. Měl by si takovéto situace ohlídat. Na ukázněnost rodičů zkrátka spoléhat moc nejde. Abych řekla pravdu, sama bych kolikrát neměla odvahu do bazénu plného dětí vlézt. Petrovy výtky jsou naprosto reálné.
A co mu poradit? Snad jen to, aby plavecké stadiony navštěvoval spíše
v pozdější hodinu a hlavně mimo víkendy a vybral si k pěstování tohoto sportu privátní plavecká centra. Obvykle mívají rozvrženo, kdo je v danou chvíli v bazénu (dětské kurzy, kurzy pro dospělé, veřejné plavání). Tak se lze nejspolehlivěji vyhnout výše popsané situaci, ukončuje komentář Tereza, a my jí tímto děkujeme za vyjádření.

Jelikož nás Petrův příběh zaujal, zeptali jsme se několika respondentů: Jak vnímáte děti v krytých bazénech?

„Strašně, raději tam ani nechodím. Krytý bazén je pro mě synonymum hluku. Dobrovolně bych tam po práci nešla.“ (Jana, 38 let).

„Rozhodně se mi děti v bazénu nelíbí. Sama jsme matka a sama tam se svým dítětem raději nechodím, aby se mu něco nestalo. Když vidím, jak tam všechny děti pobíhají, skáčou… Ne, děkuji. (Aneta, 35 let)

„Učím v mateřské školce, takže s dětmi plavat chodím. Ale jít tam pro práci? Nejsem sebevrah.“ (Jana, 54 let).

„Do bazénu chodím raději během dopoledne, to tam nebývá tolik lidí. Maximálně nějaké školy. Odpoledne bych rozhodně nešel.“ (Jakub, 48 let).

„Plavu ráda a hodně a děti mě v bazénu štvou, ale nic s tím nenadělám. Své dítě jsme si vždy hlídala, nikdy jsem mu nedovolila, aby volně pobíhalo. Je to věc maminek.“ (Hana, 49 let)

„Neřeším to, to bych nemohl jít pomalu nikam.“ (Martin, 30 let).

   
29.09.2014 - Děti - autor: Veronika Pavlíková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [32] Linde [*]

    kobližka — #31je to pravda...není to tak dávno, co mi tento způsob výchovy popisovala kamarádka, žijící v Anglii, jak dítě někomu odře auto kamenem a je mu pouze domluveno...že u nás by dostalo na zadek, co by se do něj vešlo...to bylo tak před deseti lety....teď by to rodič pravděpodobně přešel mlčením, rychle by se rozhlédl, kdo všechno to viděl a dítěti by zřejmě ani nepoznadával, aby nebyl rozruch...Spíše mám pocit, že výchovné poruchy a poruchy chování plynou z této volné výchovy, kde důslednost nemá místo a kde vládne kult osobnosti nad slušností, pokorou a posloucháním Sml15

    superkarma: 0 30.09.2014, 20:47:45
  2. avatar
    [31] kobližka [*]

    linde — #30 Nediv se.Začal se tu pěstovat až nezdravý kult dítěte.Dítě smí všechno,všechno je mu povoleno a všechno (téměř) odpuštěno.Aby se,nedej bůh,nějak nenarušila jeho osobnost,aby mu nebylo odepřeno nic z jeho práv.Protože později by jedinec,na kterého by se upatnila tvrdší výchova (taková,se kterou jsme vychovávali děti my a generace před námi) měl miliardu různých problémů a vše sváděl na na výchovu.

    1. na komentář reaguje linde — #32
    superkarma: 1 29.09.2014, 22:00:14

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Linde [*]

    ......jenže matky se většinou staví k chování svých dětí s pochopením Sml15. Bohužel...a není to jen u bazénů, je to i na hřištích, v restauracích a dětských koutcích, vlastně je to nějaké benevolentní všude. Však pak jsou tu články, jak se děti chovají ve školce a učitelky chodí s mokrým hadrem na hlavě Sml28. Přijde mi, že spousta rodičů se jaksi k výchově stále neumí postavit dospěle a berou své děti jako sourozence či kamarády, ne své potomky, kterým mají jít příkladem a být jim autoritou.

    1. na komentář reaguje kobližka — #31
    superkarma: 2 29.09.2014, 21:47:07
  2. avatar
    [29] lightblue [*]

    také chodíme do Aquaparku, ale bazén pro plavce je samostatně a pak je část právě pro děti, nebo milovníky atrakcí a tam to zase není na plavání, takže nehrozí, že by se děti pletli plavcům.

    Záleží pak na každé matce, jak se k chování svého dítěte postaví.

    superkarma: 0 29.09.2014, 19:57:10
  3. [28] Nikar [*]

    Jsem matka, ale souhlasím. vedle ve městě je aguaforum a děs. Když tak párkrát s malým jsme byli (zatím jen asi 5x), tak vždy narváno a to jsme tam kolem šesté večer. Šli jsme s malým do bazénu pro neplavce, ale rodičům starších dětí je jedno, co dělají jejich milánkové, že skáčou, tam kde nemají, kde je to i videtelně označeno zákazem skoku. Myslím si, že je to i o rodičích, ano, děti do bazénu mají dle mého chodit,ale rodiče by je měli poučit, co se smí a nesmí a případně je usměrnovat. A pokud se neumí chovat, tak by bylo příště po bazénu.

    superkarma: 0 29.09.2014, 16:07:30
  4. avatar
    [27] Pentlička [*]

    kobližka — #26 Vím, znám. Ale ani to mě nepřinutí, abych tu hlavu namočila - nenávidím to. Snažím se to trochu kompenzovat tím, že si občas zacvičím u kraje bazénu.

    superkarma: 0 29.09.2014, 15:29:01
  5. avatar
    [26] kobližka [*]

    Pentlička — #24 To je bohužel špatné,kvůli páteři,nebo odborníci říkají toto:

    Pokud plaveme stylem "paní radová" s hlavou nad vodou, naše krční páteř je zbytečně namáhána a tělo ve vodě spíš stojí než leží. Tím se vytváří velký odpor vody, který nás zpomaluje a brzdí.

    1. na komentář reaguje Pentlička — #27
    superkarma: 0 29.09.2014, 13:33:28
  6. avatar
    [25] Milala [*]

    Bazény plné lidí nesnáším,tak plavu pouze v létě v řece,když jsem tam skoro sama.Ale to zase musí být parné létoSml80

    superkarma: 0 29.09.2014, 12:17:32
  7. avatar
    [24] Pentlička [*]

    Pavla_b — #21 Prsa s hlavou nad vodou Sml24

    1. na komentář reaguje kobližka — #26
    superkarma: 0 29.09.2014, 12:06:18
  8. avatar
    [23] enka1 [*]

    V bazénu už jsem dlouho nebyla, ale když jsem chodívala byl u vyvěšený řád + tabule s upozorněním, co se v které části smí i se sankcemi - většinou okamžité opuštění areálu. Sml80

    superkarma: 0 29.09.2014, 11:46:25
  9. [22] Anime Otaku [*]

    Tohle se mi v plaveckém bazénu ještě nestalo. Jediné místo kde jsem se setkala s velkým množstvím dětí byl Aquapark. Ale ja pravda, že do bazénu chodím na poslední hodinu před zavíračkou a to tam nejsou skoro ani dospělí.

    superkarma: 0 29.09.2014, 11:45:59
  10. [21] Pavla_b [*]

    Pentlička — #19 To by mne zajímalo, jakým plaveš stylem, že se ti nedostane voda na obličej...Sml58?

    1. na komentář reaguje Pentlička — #24
    superkarma: 0 29.09.2014, 11:40:04
  11. [20] cilani [*]

    Pentlička — #19 tak ono při plavání vznikají vlny, to se nedá nic dělat.. přes uši bych si přetáhla koup. čepici a na nos holt klipsnu... Plavu tak, že ponořuji hlavu a rychlejším plavcům se snažím neplést do cesty (a že jich je) a oni mě za to prostě obeplavou, když jim tu cestu někdy omylem zkřížím.. Sml80

    superkarma: 1 29.09.2014, 11:06:30
  12. avatar
    [19] Pentlička [*]

    cilani — #14 Já se neposouvám zas nějak zvlášť pomaličku, plavat umím docela dobře, jen nesnáším vodu v obličeji, zvláště v nose a uších. Když jdu plavat, tak si chci zaplavat svých 40 bazénů a neproplétat se mezi křižujícími lidmi, kteří umí plavat 10 temp a pak plkají u kraje bazénu.

    1. na komentář reaguje cilani — #20
    2. na komentář reaguje Pavla_b — #21
    superkarma: 1 29.09.2014, 10:50:26
  13. avatar
    [18] Májík [*]

    Bohužel musím souhlasit. V létě a o víkendy jsem na bazén rezignovala, ve všední dny využívám toho, že mohu některý den odejít z práce už ve 13 hodin a když si s sebou už ráno vezmu plavky a jedu tam rovnou z práce, tak si v klidu zaplavu, to je bazén skoro prázdný. Máme na bazénových internetových stránkách počítadlo lidí a web kameru, tak když chci jít, mrknu,jaká je situace a zařídím se podle toho, protože jinak bych byla naštvaná úplně stejně jako pán z článku.

    superkarma: 1 29.09.2014, 10:33:33
  14. avatar
    [17] Suzanne [*]

    ToraToraTora — #15 Sml67

    superkarma: 0 29.09.2014, 10:32:11
  15. [16] Rikina [*]

    margot — #3 Tak u nás je jediný krytý bazén pro okruh desítek kilometrů, ve kterém je několik měst a fůra vesnic. A není drahý. A jezdí k němu autobusy... Takže je tam narváno pořád, a dětičky jsou tam i v osm večer. Sml80 Šla jsem tam dvakrát, a pak jsem to vyhodnotila jako pan Petr výše - je lépe si oblíbit jiný sport. Změnit bazén bych sice mohla, ale je to taková hraběcí rada, ne každý má čas a možnosti jezdit do bazénu vzdáleného 60 a více kilometrů. Sml80

    superkarma: 3 29.09.2014, 10:19:46
  16. avatar
    [15] ToraToraTora [*]

    jedna věc je, pokud mi něco jenom vadí a druhá, pokud jde o porušování bezpečnosti při užívání krytého plaveckého bazénu. V případě druhém je a místě upozornit plavčíka, aby konal a pokud se k tomu nemá, pak upozornit správu bazénu, aby si zaměstnance srovnala. nevycválané děti mne také obtěžují, proto jsem ty svoje vycválala a na ty ostatní mám v zásobě sadu velmi velmi nehezkých obličejů, po kterých většinou vyklidí lajnu pro plavce.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #17
    superkarma: 4 29.09.2014, 10:09:15
  17. [14] cilani [*]

    Pentlička — #11 ona je zóna pro plavce, kde plavou ti, co to umí a pak pro ostatní, která je určena i pro plavání těch, co si nechtějí namocit vlasy a jen se pomaloučku posouvat.. Sml80

    1. na komentář reaguje Pentlička — #19
    superkarma: 0 29.09.2014, 09:35:31
  18. [13] V19 [*]

    Eldridge — #8 súhlasím s názorom, chodievame pravidelne do bazénov, či už krytých alebo vonkajších, vždy je to o výchove.... Ale zatiaľ sa nám nestalo, žeby na takéto "vyvádzanie" detí v bazéne neupozornil rodičov plavčík.Sml16

    superkarma: 0 29.09.2014, 09:27:29
  19. [12] cilani [*]

    Tuhle situaci jsem nezažila. Nezažila jsem ještě plavčíka, který by si lajzl nechat někoho pobíhat okolo bazénu (velká pravděpodobnost uklouznutí), nebo aby nechal kohokoliv skákat z jiných míst, než k tomu vyhrazených - právě kvůli hrozbě, že někomu někdo skočí na hlavu. Pravda, chodila jsem na bazén k večeru a to už se fakt nestávalo, že by tam bylo nějak napráskáno dětmi.. to spíš ženské, co tam chodí kafrat a stojí roztažené v prostřed bazénu a nadávají každému, kdo na ně cákne, neb jim namoční vlasy.. Tyhle mě spíš točí. Holt děti jsou asi odrazem dospělých, kteří také nepřemýšlejí, že by v bazénu mohl chtít někdo plavat normálně..

    superkarma: 1 29.09.2014, 09:23:53
  20. avatar
    [11] Pentlička [*]

    Makynka — #9 Já zas nesnáším takové ty chlapy, co jedou jak pila, nehledí napravo, nalevo a ještě kolem sebe mlátí rukama a stříkají. Plavu celkem pomalu, tak mi vadí, když mi takový blbec vletí na záda, nebo mě kopne z vedlejší dráhy, případně mi vždy, když ho potkám, zlije hlavu a obličej.

    1. na komentář reaguje cilani — #14
    superkarma: 1 29.09.2014, 09:09:10
  21. avatar
    [10] Pentlička [*]

    Chodím plavat do různých krytých bazénů, v jednom je jen ten bazén, nejsou tam žádné atrakce a nesmí se tam skákat, takže tam děti nic netáhne, tudíž tam naštěstí nebývají. V druhém, kam chodím, je dětský bazén, tam je rumrajch a řev a nikdy jsem tam ani nepáchla. V plaveckém bazénu jsou dráhy, kam moc děcek neleze. Nejhorší je to ve vířivce, já si tam chci v klidu ležet v bublinkách a relaxovat a někdy tam řádí odporní řvoucí a stříkající parchanti a rodiče je ještě podporují. To potom prchám.

    superkarma: 3 29.09.2014, 09:06:52
  22. avatar
    [9] Makynka [*]

    U nás v bazéně jsem v zóně pro plavce zlobivé dítě ještě nepotkala. Spíš se tam vyhybám starším plavcům, kteří nutně musí pomaloučku plavat vedle sebe a povídat si u toho.

    1. na komentář reaguje Pentlička — #11
    superkarma: 1 29.09.2014, 08:43:01
  23. avatar
    [8] Eldridge [*]

    To není problém bazénů. Ten problém se jmenuje nezájem a nesoudnost rodičů. Není to tak dávno, coí jsme zde měli příspěvek na téma, jetli je dítě vizitkou rodičů. Tak ještě jednou - ano, je.

    1. na komentář reaguje V19 — #13
    superkarma: 3 29.09.2014, 08:19:41
  24. [7] Breberka456 [*]

    Chtělo by to bazény jen pro děti a pak jen pro dospělé, já na zlobivé spratky s nesoudnými rodiči taky nemám nervy. Ono to ale není problém jen bazénu, kolikrát sedíme s přáteli v kavárně kde trojčí nějaké děti a maminky sedí s kávičkou a pocitem, že si zaplatili i to, že jejich potomečci můžou dělat co budou chtít

    superkarma: 3 29.09.2014, 07:39:21
  25. avatar
    [6] gerda [*]

    gerda — #5kterýM tímto, pardon, nedokleplo mi písmenko.

    superkarma: 0 29.09.2014, 06:09:40
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    Nevychované děti jsou peklo na zemi, na bazénu obzvlášť. Lituju všechny, který tímto kazí jejich odpočinek, já to mám vyřešeno, protože mi vadí chlor, tudíž jsem pěkně v klidu. A souhlasím, že je to věc plavčíka, aby udělal pořádek. Souhlasím rovněž s tím, že za peníze všeckoSml57

    1. na komentář reaguje gerda — #6
    superkarma: 1 29.09.2014, 06:08:25
  27. avatar
    [4] Eva_CZ [*]

    Sml26 zase jsem dnes mela bazen sama pro sebe.... Takze ono neco dobryho na ty Floride je. O vikendech k mori nechodim, ale v tydnu to tam nema chybu uz vubec, par lidi, klidek, tepla voda.... Pokud nam teda nechcije. Sml57

    superkarma: 0 29.09.2014, 01:40:58
  28. avatar
    [3] margot [*]

    hm, tak to by mě vážně zajímalo, o jakých bazénech to pan Petr a další z ankety mluvíSml80 a taky v kolik mu končí pracovní doba, když je pak na bazénu údajně narváno harantySml24 třeba teď v neděli jsem byla plavat + v sauně a celé odpo téměř prázdno. a protože chodím plavat hodně často a za celé roky jsem se ani se zlomkem popisovaného nesetkala, přijde mi to dost zvláštní. a to nechodím žádná privátní plavecká centra, ale obyčejné bazény - radlice, podolí, i v aqua na barrandově i čestlicích se dá na pohodu... praskat ve švech to začne, jen co začnou permice na slevomatuSml30

    1. na komentář reaguje Rikina — #16
    superkarma: 0 29.09.2014, 01:06:02
  29. [2] Rikina [*]

    Suzanne — #1 Jo? Ono je všude tolik krytých bazénů, že si člověk může vybírat, že jo. Sml24

    Bohužel jsem nucena s pánem souhlasit, v klidu a bez řvoucích, skákajících dětiček se prakticky nikde plavat nedá. Vyhrazené hodiny jsou málokde a přísný plavčík je úkaz, který jsem neviděla ještě nikdy. Zhusta naopak člověk neví, jestli v okruhu kilometr od bazénu vůbec jakýkoli plavčík je, jsou neviditelní. Sml80 Jediné bazény, kde nejsou dětičky, jsou bazény v lázních, tam se ovšem obvykle moc plavat nedá, neb jsou to převážně bazény malé, nehluboké a určené spíše k cvičení a rehabilitaci, než ku sportovním výkonům.

    superkarma: 3 29.09.2014, 00:30:22
  30. avatar
    [1] Suzanne [*]

    Kdekoli jsem zatím byla, byl i přísný plavčík, který hvizdem píšťalky ukázňoval všechny, kdo se jakkoli vymykali. Ať pán změní bazén. Sml24

    1. na komentář reaguje Rikina — #2
    superkarma: 0 29.09.2014, 00:08:05

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme