Vztahy

To si mám jako kleknout a požádat o ruku?

V rodině mojí kamarádky Lenky se dodržují téměř všechny rodinné tradice, včetně žádosti o ruku. Tím byl malinko zaskočen nastávající ženich jejich dcery, u nich doma se naopak nenosí vůbec nic.

ask

Lenčině dceři Nikole je 25 let a s o tři roky starším Davidem chodí od svých dvaceti. Před dvěma měsíci přišla do jiného stavu. S Davidem se na děťátko těší, oba jsou finančně zabezpečení, není důvod nemít rodinu.

Jenže ještě před narozením potomka by měla být svatba.
„Alespoň tak se to ve slušných rodinách nosí,“ argumentoval Nikolčin táta, který je na dnešní volné svazky přímo alergický.

David se zpočátku vykrucoval, že papír není to nejdůležitější, ale nakonec souhlasil. Stejně by se jednou vzali, aby dítě nemělo zmatek v příjmení.

„Ale je ti jasné, že ještě předtím nás musíš přijít oficiálně požádat o Nikolinu ruku a navléct jí zásnubní prstýnek? Je totiž možné, že ti ji třeba ani nedáme,“ zažertoval opět Nikolin otec a v duchu už pomalu chystal zásnuby
Davidovi to ale moc vtipné nepřipadalo. „Proboha, jaké zásnuby? Na co ta šaškárna, vždyť už spolu žijeme čtyři roky a je jasné, že se budeme brát. To mám jako před vámi kleknout a požádat vás, jestli mi ji dáte?“
„Přesně tak, Davide, tradice je tradice. A u nás se s těmi, jak ty říkáš šaškárnami, budeš muset smířit,“
odpověděl už poněkud nasupeně otec budoucí nevěsty.

„Bože, to bude divadlo,“ postěžoval si večer David u Nikoly: „Ti vaši jsou vážně divní.“
„Nejsou,“
hájila je dcera: „jsou jen trochu staromilští. A já myslím, že tě neubude, akorát tě bude něco stát zásnubní prstýnek, ale zase za něj dostaneš dobrý sváteční oběd a moji ruku. To snad není tak málo.“

Líbí se vám, když svatbě předchází slavnostní zásnuby?

Možnost%
Ano, je to tradice41
Ne, je to staromilské19,4
Je mi to jedno39,6

Čtěte také:

   
10.02.2012 - Láska a vztahy - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [52] NellaSM [*]

    nenazývala bych to šaškárnou, někdo prostě takové tradice drží, každý je nějaký. Kdyby mě přítel i po čtyřletém vztahu nepožádal o roku, tak by mě to zamrzelo, myslím, že ta žádost tam má být vždycky a nemáto být ve stylu, tak spolu čekáme dítě, žijeme spolu, tak se vezmeme a je to domluvené. Jen bych asi tolik neřešila to žádání o ruku u rodičů, ale pokud jim na tom záleží, tak to myslím partnerovi nic neudělá. Třeba pro mě jsou nejkrásnější okamžiky tyhle: narození dítěte, svatba a zásnuby, ke kterým jsem dostala tenhle nádherný prstýnek :) Já si prostě pořád říkám, že rodiče mám jenom jedny a že občas neuškodí, když jim udělám radost nečím pro ně důležitým.

    superkarma: 0 17.07.2017, 12:36:11
  2. avatar
    [51] bleblemcy [*]

    Myslím, že je dnes spíš důležitá domluva těch dvou co spolu hodlají žít a netahala bych do toho rodiče. Však by stejně svolili, když si ho chce dcerunka vzít. Takže zásnuby a žádost rodičů o ruku je fakt šaškárna navíc často rodiče nevěsty v dnešní době budoucího zetě ani pořádně neznají a tak jim vlastně nepřísluší hodnotit jeho způsobilost k sňatku s jejich drahou dcerou.

    superkarma: 0 21.03.2013, 01:36:18
  3. [50] Saritka [*]

    Každý si to dělá podle sebe, jiný kraj, jiný mrav.Sml30

    superkarma: 0 19.02.2012, 08:11:16
  4. [49] Jala [*]

    Tak se mi sem nepodařilo vložit zpětný komentář na poslední příspěvek PBD, stále mi to hlásilo chybu, že mám více než 5000 znaků, což se mi ještě nestalo a dost dobře to nechápu. Nevím, kam se to vlastně uložilo.

    superkarma: 0 14.02.2012, 00:46:56
  5. [48] free [*]

    Každý jak má rád.

    superkarma: 1 13.02.2012, 16:41:44
  6. avatar
    [47] PBD [*]

    Jala — #46 myslíš,že tedy ten papir může mít vliv na vztah? to mě přijde,s odpoštením,jako hloupost..Přece vztah prostě funguje a nebo! al že by fungoval / negungoval kvůli tomu,že je/ není papír???

    Jak si to myslela s tou dobrou a špatnou zkušeností,na základě které,si podle Tebe, člověk vytváří názor na to,zda je sňatek důležitý a nebo ne?

    1. na komentář reaguje — #5
    2. na komentář reaguje — #5
    3. na komentář reaguje — #5
    4. na komentář reaguje — #5
    superkarma: 1 13.02.2012, 07:20:28
  7. [46] Jala [*]

    Vůbec mi to nepřipadá staromilské, že ženich požádá rodiče o ruku nevěsty. Škoda jen, že ve výše popsaném příběhu to opravdu vypadá jako divadlo. Normálně tomu vůbec tak být nemusí! Toto je asi extrémní případ.

    Jinak spousta lidí říká, jak není důležitá svatba, že je to jen papír, že to není žádná záruka na šťastný život. Ano - souhlasím, může to tak být, ale také nemusí! To se teprve po letech ukáže.

    A myslím si, že podle toho, jak dobré či špatné osobní zkušenosti člověk má, tak takový má i na tento problém názor. Aspoň já jsem to z této diskuse takto pochopila.Sml16

    1. na komentář reaguje PBD — #47
    superkarma: 0 13.02.2012, 00:03:24
  8. avatar
    [45] PBD [*]

    peetrax — #43 jj,je to o lidech,nejde o papír..

    superkarma: 0 12.02.2012, 19:55:16
  9. avatar
    [44] PBD [*]

    kobližka — #42 neposala si,že je žít bez papíru na vztah něco méně..ale vyznělo to tak..Stejně tak mi přijdou vcelku bokem ty poznámky o děditsví atd..

    Naše generace nemá tendence vše zlehočovat a ironizovat-naše generace nemá problém se ozvat..Prostě a jednoduše to,že je někdo starší prostě neznamená,že ho musíme jeho slova "žrátů a považavat za "svatá"..a že jen proto,že má někdo víc odžito,že je moudřejší a že ví,o čem mluví-není to totiž pravda..!

    superkarma: 0 12.02.2012, 19:54:54
  10. avatar
    [43] peetrax [*]

    kobližka — #42 když jsme u toho, můj bratr žije zřejmě v tzv. "volném vztahu" přes deset let a ten jejich vztah je na mnohem "lepší úrovni" než leckterá manželství, která vidím kolem sebe. To se dá těžko určit, co je lepší. Vždy záleží na lidech. Sml80

    1. na komentář reaguje PBD — #45
    superkarma: 1 12.02.2012, 17:38:52
  11. avatar
    [42] kobližka [*]

    PBD — #40 PBD — #39 Proč jenom ta vaše generace má tendenci všechno zlehčovat a ironizovat?Já jsem tady snad napsala něco o tom,že my starší se cítíme aproiri chytřejší? Ani jsem nenapsala nic o tom,že když žijete ve volném vztahu,je to něco míň.To,že bych to takhle nechtěla u svých dětí,je jenom moje věc.Nesnažím se nikomu vnutit svůj názor a nechci ho přesvědčovat.Ale taky si ho,s dovolením,ponechám.To je asi tak všechno.Pěkný den.

    1. na komentář reaguje peetrax — #43
    2. na komentář reaguje PBD — #44
    superkarma: 0 12.02.2012, 15:55:52
  12. avatar
    [41] Suzanne [*]

    OlgaMarie — #4 Ale vždyť on se nebrání sňatku, budou se brát. Tady jde o to, že než si ji vezme, má přijít žádat o ruku, a to se mu zřejmě příčí, protože mu to nadiktovali. Naprosto ho chápu Sml24 Před dvaceti lety hodinu před svatbou se ženichovi rodiče rozhodli, že nám budou žehnat. Tchán přinesl stoličky a řekl "poklekněte"Sml30 Nemůžu za to, že se mi zježily chlupy.

    superkarma: 0 12.02.2012, 13:52:52
  13. avatar
    [40] PBD [*]

    kobližka — #30 nezlob se,ale na jednu stranu píšeš,jak je to každého věc a na drtuhou zas jednaš,jako kdyby každej,kdo na vztah nemá papír,byl něčím míň,než Ti,co ho mají..

    Máš rech,jsi jiná generace,ale to neznamená,že moudřejší!!!

    1. na komentář reaguje kobližka — #42
    superkarma: 1 12.02.2012, 12:43:53
  14. avatar
    [39] PBD [*]

    kobližka — #26ano,hned ted se jdu vdát,protože kdyby se nedejbože neco stalo,tak abych dědila..jenže..provne by si ti chtělo zjistit,o čem dědění je,než ho začneš uvádět jako duvod ke svatbě!

    1. na komentář reaguje kobližka — #42
    superkarma: 0 12.02.2012, 12:42:19
  15. [38] Rikina [*]

    Navíc tady nejde primárně o zásnuby jako takové, ale o fakt, že pořádat obřadné žádání o ruku a zásnuby po čtyřech letech soužití a s potomkem na cestě, jenom proto, aby se učinilo zadost tradicím, je poněkud komické. Proč se na ty tradice jaksi nemyslelo předtím? Sml58 Sml80 Sml57 

    superkarma: 2 12.02.2012, 09:36:31
  16. [37] Rikina [*]

    Eva_Fl — #28 no jo, ale to žádal tebe a dobrovolně, nežádal o tvou ruku tvoje rodiče, a nežádal proto, že byl k tomu dokopán budoucím tchánem. Sml80 To bych viděla jako drobný, leč podstatný rozdíl. Sml57 

    superkarma: 3 12.02.2012, 09:33:42
  17. [36] mechanik [*]

    Dnes se asi zásnuby moc nenosí,ale bylo to dřív něco pěkného,požádat o ruku nevěsty,dnes ani svatba není důležitá,žije se na hromádce a když to nefunguje ,tak nazdar,jdu o dům dál.Mladí dnes žijí jinak,doba je uspěchaná,život volnější a každý problém se řeší rozchodem

    superkarma: 0 11.02.2012, 20:56:18
  18. avatar
    [35] peetrax [*]

    v.poho — #29 souhlas. Lidi to prostě asi i nechtějí vidět a připouštět si to. Sml80

    superkarma: 0 11.02.2012, 15:11:38
  19. avatar
    [34] v.poho [*]

    kobližka — #30 To není tak úplně pravda. Za vlastní dítě (pokud je dospělé) ze zákona neručíš. Pokud budou dluhy tak velké, že to nejsi schopná pokrýt, aniž bys přišla i ty o střechu nad hlavou, necháš ho, ať spadne do osobního bankrotu a pak mu budeš pomáhat třeba tím, že mu budeš platit rohlíky nebo ho necháš u sebe spát.

    Jak jsem psala už níže, nejsem odpůrce manželství, ale i manželství může být likvidační. A dneska to už není jako před 30.i lety, kdy nic takového nehrozilo a vzala sis 20.iletýho kluka, o kterým jsi kulový věděla, jaká osobnost se z něj vyklube. Dneska je na místě opatrnost i tady.Sml79

    superkarma: 1 11.02.2012, 05:54:42
  20. avatar
    [33] ladouch [*]

    Je to hodně individuální, u nás v rodině si na to nepotrpíme, ale když je to někde zvykem proč ne.Sml22

    superkarma: 0 10.02.2012, 22:48:49
  21. [32] kajinek [*]

    jak to tak vypadá každá máme jiný názor na věc, každému vyhovuje něco jiného.

    superkarma: 0 10.02.2012, 22:28:04
  22. avatar
    [31] Barbucháč [*]

    Rikina — #18 Sml52nojasněSml22Sml67 a ještě bych jim měl dát sežrat, že nevěsta není pannaSml57Sml30

    superkarma: 1 10.02.2012, 21:34:56

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] kobližka [*]

    v.poho — #29 Každý se prostě zařídí,jak mu to vyhovuje.Kdo má rád volný vztah,zůstává svobodný,kdo je zastáncem manželství,dá přednost svatbě.Neberu smysl manželství v tom,že si budu myslet,že jsem na stáří zabezpečená.To by mě teda ani ve snu nenapadlo.Majetek se,myslím,dá ošetřit.Dluhy ti může nasekat vlastní dítě a budeš taky splácet,když nebude moci ono.

    1. na komentář reaguje v.poho — #34
    2. na komentář reaguje PBD — #40
    superkarma: 0 10.02.2012, 20:20:32
  2. avatar
    [29] v.poho [*]

    kobližka — #26 No, už taky nejsem nejmladší, přesto nevidím jenom to zajištění. Dneska totiž říct "ano" může naopak i představovat celkem dost velký problém. Sml15

    Mluvím o tom, že se vdáš, budeš mít třeba vlastní byt a řekneš si fajn, ten je v mém výlučném vlastnictví, když se rozvedeme, tak mi zůstane.

    A můžeš se taky ošklivě mýlit.

    Manžel se zcvokne, naseká dluhy třeba za milion či dva, máte SJM, takže až se rozvedete, půlka je tvých i když jsi celý život šetřila. Tobě zůstane sice byt, ale taky máš děti a třeba pro změnu nemáš práci a je to. Splácet tu svou půlku dluhů nemáš z čeho. Takže co ti zbývá? Byt prodáš nebo počkáš až ti ho vydraží exekutor. A je to. Mášholou pr...l.Sml15

    Kdybyste byli druh a družka, jsou to jeho dluhy ... třeba z automatů.

    Ne, nejsem proti manželství, jen si prostě nemyslím, že je to až taková romantika, že na stáří máš zajištění, jak si lidé myslí. Tohle spoustě lidí, hlavně těm starším, vůbec nedochází.Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #30
    2. na komentář reaguje peetrax — #35
    superkarma: 0 10.02.2012, 20:13:09
  3. avatar
    [28] Eva_CZ [*]

    Ze jinde s tim chlapi nemaji problem a prijde jim to normalni? Sml14

    Ja jsem zasnoubena krasnych 13 let a tak tro zustane. Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30Sml54 Poklekl a dal mi prstynek se dvema diamantiky, nosim ho furt. Rekla jsem ANO, ale nerekla jsem, kdy.

    1. na komentář reaguje Rikina — #37
    superkarma: 0 10.02.2012, 18:59:48
  4. [27] jithule [*]

    je to každého věc

    superkarma: 0 10.02.2012, 17:56:44
  5. avatar
    [26] kobližka [*]

    PBD — #25 Myslíš,že na tom budeš stejně jako partnerka nebo jako manželka třeba v případě úmrtí,dědictví...takových záležitostí je hodně.Ale budiž,žij si tak,jak to tobě vyhovuje.Sama píšeš,že se jednou vdát chceš,aby jste se, v případě dětí,jmenovali všichni stejně.Tak proč je ten postup obrácený?Nejdřív děti-pak svatba.Mě prostě nikdo nevymluví,že je to alibistické.Co kdyby to nevyšlo....A dneska se mladým moc nechce brát i odpovědnost za toho druhého...nebude mi to ve vztahu vyhovovat,večer se seberu a ráno jsem někde jinde.

    Nemá cenu o tomhle diskutivat,jsme odlišné generace s úplně jiným pohledem.Což ale nebrání tomu si tu povídat...

    1. na komentář reaguje v.poho — #29
    2. na komentář reaguje PBD — #39
    superkarma: 0 10.02.2012, 16:38:31
  6. avatar
    [25] PBD [*]

    kobližka — #24 já nebrala,že to je na mě,ale vlastne i na mě:) Tak jsem za sebe reagovala:) já manželstvím neopovrhuju,jen prostě nemám tu potřebu:) A nemyslím si,že je manželství o něčem jiném,než vztah nemaželský..Prostě buď to klape a nebo ne:) O tom to je:)

    A copak že to dá manželství do právní normy?

    1. na komentář reaguje kobližka — #26
    superkarma: 0 10.02.2012, 16:26:50
  7. avatar
    [24] kobližka [*]

    PBD — #23 Ale já to nemyslela na tebe,mě je srdečně jedno,jak to máš doma,to mi věř.Ale nebylo by mi jedno,kdyby se to týkalo mých dětí,i když bych s tím nemohla nic dělat.Dnes tolik možná vysmívanému,nebo opovrhovanému manželství se zatím nevyrovná žádný volný svazek.Můžeš nad tím třeba kroutit hlavou.Já neříkám,že bývá vždycky ideální,ale to není ani ten volný vztah.Jenže manželstvím se něco dalo do právní normy.Nikoho neodsuzuju,ale taky se nestydím za svůj asi "prehistorický" názor.

    1. na komentář reaguje PBD — #25
    superkarma: 0 10.02.2012, 16:21:28
  8. avatar
    [23] PBD [*]

    kobližka — #22 já se na to nevymlouvám,já to prostě tak beru. A Vám,starším,muže být naprosto jedno,jak to berou mladí,protože je to každého věc:) Dříve byla svatba pomalu nutností,protože "žít na psí knižku"bylo akorát zdrojem pomluv,ale dnes je už jiná doba než tenkrát.. Časy se mění a stejně tak i pohled na určité věci..to co bylo nutností/bežnou praxí např před 150 lety nemusí být nutnostní/bežnou praxí dnes..a to co je bežné dnes,nebude zřejmě bežné za 50 let..Časy se prostě mění:) A je každého věc,jestli se vdá/ožení/registruje a nebo ne..stejně tak jako důvod proč to tak je..

    1. na komentář reaguje kobližka — #24
    superkarma: 0 10.02.2012, 15:50:59
  9. avatar
    [22] kobližka [*]

    Mě teda přijdou klasické zásnuby už trošku zbytečné.Ale jinak naprosto souhlasím s OlgouMarií.Proč se pořád mladí vymlouvají na to,že k lásce nepotřebují papír?Jednou to někdo "populární" řekl a oni nemají jiný argument,než tohle papouškování.Později se stejně berou kvůli dětem.To by mě teda urazilo.Buď se vezmeme,protože se milujeme a chceme mít rodinu,ale ne proto,že máme rodinu,tak ať se jmenujeme stejně.

    1. na komentář reaguje PBD — #23
    superkarma: 0 10.02.2012, 15:32:15
  10. avatar
    [21] Ivásek [*]

    Rikina — #1 já to znám ždibec jináč: dejte si ji za sklo, až vám bude teskno - choďte se na ni dívat Sml16

    já se vdávat chci, doufám, že k tomu jednou dojde... chci, aby mi chlap navlékl prstýnek, ale že bych ho nutila, aby šel k našim žádat o mou ruku, to asi ne Sml23 pravděpodobně bychom jim jenom oznámili, že je "hotovo" a ať se smíří se svatbou Sml24

    superkarma: 0 10.02.2012, 14:36:08
  11. avatar
    [20] ToraToraTora [*]

    Rikina — #18 No jistě, takhle na ně Sml67Sml30 On je to sice dost jednostranný a asi ne moc objektivní pohled na danou situaci, ale stejně to zavání trochu pokrytectvím

    superkarma: 0 10.02.2012, 13:53:59
  12. avatar
    [19] femme [*]

    my jsme zásnuby neměli, ale zásnubní prstýnek jsem si navléct nechala Sml24 Sml30

    superkarma: 0 10.02.2012, 13:50:53
  13. [18] Rikina [*]

    Být ten mládenec, tak bych vyhověla. Sml57 Ale to by teda bylo divadlo. Prstýnek nějakej pouťovej, stačí, na ten divadelní efekt, potom někde vypůjčit historický kostým, nejlíp s cylindrem, přijet drožkou s koňma, a nezapomenout se optat na věno - když tradice, tak se vším všudy. Nevěstu bez věna nebrat. Sml24 A bylo by to naposledy, co by se rodičům ustupovalo... ono to beztak vypadá, že slečna přišla do jiného stavu na tiché doporučení rodičů, aby si ji po těch čtyřech letech už konečně vzal... Sml57 

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #20
    2. na komentář reaguje Barbucháč — #31
    superkarma: 3 10.02.2012, 13:44:25
  14. [17] Karo Líná [*]

    A není to trochu s křížkem po funuse? Sml57 Když tradice, tak taky měli dodržet tradiční postupy. Jsou spolu 5 let, takže hádám, že spolu i bydlí, a ona je těhotná. To má fakt jít teď žádat o její ruku? Sml28

    Poslala bych ty rodiče do háje.

    superkarma: 4 10.02.2012, 13:04:05
  15. avatar
    [16] ekleinovka [*]

    Je to hezká tradice,ale každého věc,jestli se chce zasnoubit.

    superkarma: 0 10.02.2012, 12:53:43
  16. avatar
    [15] Altamora [*]

    akčak — #14 Mě manžel dokonce ani nepožádal, abych si ho vzala, já mu to taky nenavrhla. Jeho rodiče se nás zeptali, kdy se vezmeme, my se na sebe podívali a současně řekli, že v den mé promoce. Bez toho, že bychom se předem domluvili. Bylo to před 34 lety.

    superkarma: 0 10.02.2012, 12:22:38
  17. [14] akčak [*]

    já  jsem žádné zásnuby neměla a jsme spolu 39 let

    1. na komentář reaguje Altamora — #15
    superkarma: 0 10.02.2012, 11:14:35
  18. avatar
    [13] ToraToraTora [*]

    Já myslím, že vůbec nejde o nějaké pokleknutí nebo cenu prstenu. Ale o to, že budoucí ženich je nucen ve všech směrech přijímat tradice nevěstiny rodiny, aniž by ta brala ohledy na něj. Není tu vůle ke kompromisu, respekt nového člena rodiny  a myslím, že to může dost pokřivit i vztahy v jejich nové rodině, kterou teprve zakládají. Většina partnerů si totiž vytvoří své tradice s tím, že do určité míry akceptují tradice svých rodin při důležitých dnech a oslavách. Ale nikdy nenajedou všichni na léty zajetou lajnu jedněch staromilských manželů. To nedopadne.

    superkarma: 2 10.02.2012, 10:43:52
  19. avatar
    [12] peetrax [*]

    Zásnuby jsou opravdu šaškárna. Jedno takové slavnostní žádání o ruku jsem coby bývalá budoucí nevěsta zažila a stejně ten vztah pak za pár měsíců skončil. Z takových serepetiček už jsem tedy vyrostla - jsou důležitější věci než zásnuby. Sml24

    superkarma: 3 10.02.2012, 10:00:45
  20. avatar
    [11] LudPa [*]

    Každý to vidí a cítí jinak. Já jsem zásnuby měla a šaškárna to nebyla. Jaký si to uděláš, takový to máš.

    superkarma: 0 10.02.2012, 09:22:00
  21. avatar
    [10] Žofie [*]

    Ať si to každý udělá podle svého. Svatbu, proč ne, dokonce bych řekla ano, ale v dnešní době ještě komedii se zásnubami, když se dnes lidi  skoro neberou...

    superkarma: 0 10.02.2012, 09:08:50
  22. avatar
    [9] vmarta [*]

    možná že se po zásnubách  všetko zmnění..ja myslím že je to lepší než skočit do manželství....

    superkarma: 0 10.02.2012, 08:59:03
  23. [8] cilani [*]

    Ještě, že mám rodiče normální. Vždyť je to šaškárna jak hrom. Několik let spolu žijí a teď budou dělat divadýlko? V čem všem bude muset synek ještě rodičům ustoupit?

    superkarma: 3 10.02.2012, 08:48:38
  24. avatar
    [7] PBD [*]

    Já si myslím,že na lásku není potřeba papír:) Prostě to buď klape a nebo ne,papír nic nemění:) Vlastně ano,kvůli papíru se případný rozchod tahá po soudech.

    Jinak já osobně se chci vdát..to ano..ale jen kvuli tomu,aby jsme jednou,až budeme tři,měli všichni stejná jména a nebylo to pro potomka divné,že se každý jmenuje jinak..:)

    Jinak mi přijdou pompézní zásnuby a svadby naprosto zbytečné..Lepší je investovat penízky třeba do bydlení a nebo na dovolenou atd..Než do pompézní svatby..

    superkarma: 4 10.02.2012, 08:46:46
  25. [6] magic11 [*]

    to měli štěstí, já znám případ, kdy chlapec kvůli tomuhle cuknul a utekl.

    superkarma: 1 10.02.2012, 08:42:10
  26. [5] lidicka [*]

    nepotrpím si na tradice a zásnuby podle mně nejsou důležitéSml16

    superkarma: 0 10.02.2012, 08:36:46
  27. avatar
    [4] OlgaMarie [*]

    Proč by to měla být šaškárna? Mně se také tyhle módní volné svazky nelíbí. To je takový alibismus, až se něco znelíbí, může si mirnixtirnix odejít. Kde je nějaká zodpovědnost k partnerství? Když si nejsem jistá sama sebou nebo partnerem, tak já s ním společnou domácnost nezaložím.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #41
    superkarma: 2 10.02.2012, 07:49:54
  28. avatar
    [3] luneta [*]

    mě zas přijde,že by se nezbláznil udělat to tak jak se má.Kdyby přede mnou manžel neklekl a nepožádal mě o ruku s prstýnkem,tak si ho nevezmu

    superkarma: 0 10.02.2012, 07:33:13
  29. [2] czempkova [*]

    také mi to připadá jako zbytečné divadlo

    superkarma: 0 10.02.2012, 06:42:55
  30. [1] Rikina [*]

    Sml52 Tak v tomto případě, když spolu ti lidé čtyři roky žijí a čekají dítě, tak je to opravdu šaškárna. Sml57 Že se pan otec neozval dřív? Když si tak potrpí na ty rituály. No a na ten výrok o možnosti "že ti ji nedáme" existuje pádná odpověď "tak si ji nechte". Sml32 Jako v té známé písni "dajte si ju aj za sklo, len aby vám neprasklo, můžete se na ňu dívat". Sml24

    1. na komentář reaguje Ivásek — #21
    superkarma: 0 10.02.2012, 00:08:53

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme