Bulvár

To se ti bude hodit, až se vdáš

 

 

„To se ti bude hodit, až se vdáš.“ Přiznejte… která z vás za dob svého dětství a dospívání neslýchávala tuto větu? Myslím, že málokterá. Většinu z nás jistě provázela po celá léta.

 

I mne. Uklízet, učit se vařit, prát, zašívat, žehlit…. Všechny tyto práce jsem od malička dělávala a jako „hudební podkres“ jsem k nim vždy vyslechla od maminky či babičky onu výše zmíněnou větu.

 

Abych pravdu řekla – nic proti tomu, vést děti k domácím pracím a k plnění povinností. To je v naprostém pořádku. Jen mi stále nějak není jasné, proč se má desetileté děvčátko při mytí nádobí zabývat tím, že jednou, až se vdá, se mu budou naučené dovednosti hodit.

 

Můj starší bráška – pokud vím – nikdy neslyšel větu: „Až se oženíš, bude se ti to hodit.“ Takže zatímco já jsem pravidelně v neděli večer žehlila jeho a tátovy trenýrky, on si ve svém pokoji poslouchal muziku, případně se díval na televizi…. V sobotu jsem s mamkou vstávala už v sedm hodin a kmitaly jsme spolu na velký nákup, abychom dosud ještě spící mužské části rodiny přinesly čerstvé rohlíčky… každý měsíc jsem s mámou trávila víkend v prádelně při praní velkého prádla, a táta s bráchou si zatím střihli třeba skvělou túru po Českém středohoří…. Po nedělním obědě jsem se odebírala ke dřezu, a bráška už se domlouval s kamarády, kam spolu odpoledne vyrazí.

 

Chlapci se totiž na manželství připravovat nemusí. Jejich účast na předmanželském školení většinou spočívá v tom, že mohou demonstrovat svou mužskou sílu. Například tím, že odnesou obrovský koš vypraného prádla na mandl, a tam ho důležitě postaví na zem. Tím jejich účast například na velkém prádle končí.

 

A tak v době, kdy oni odpočívali po náročné túře, my jsme s mamkou do noci mandlovaly a mandlovaly. Že za sebou máme náročnou „túru“ velkého prádla, nikoho nezajímalo a na odpočinek jsme nárok neměly. Prostě se „to muselo udělat.“ „Uvidíš, jak se ti tohle všechno bude hodit, až se vdáš.“

 

Myslím, že velký podíl na tomto modelu měla moje maminka. Sama tak byla vychovávaná a nikdy ji nenapadlo se zamyslet nad tím, jestli je to tak správně. Byla na mě moc hodná, vždycky o všechno slušně požádala, nekřičela, nebuzerovala… Bylo pro mě tím pádem velmi těžké se jakkoli vzepřít a svůj podíl na domácím dění poněkud omezit.

 

Pravda. Občas jsem se zmohla na připomínku v podobě: „Je to nespravedlnost. Proč já musím, a brácha ne.“ Nicméně mi vždy bylo vysvětleno s patřičným, ženským a zasvěceným moudrem: „To už je prostě náš úděl. Víš, proč ženy nosí sukně? Aby pod ně dokázaly všechno schovat.“

 

Jinými slovy řečeno – mysli si, co chceš, ale nahlas to neříkej. Jako žena musíš jen trpně snášet to, co ti osud dal do vínku. A hlavně si moc nestěžuj, muži to nemají rádi.

 

Hrůza! Jako malá a posléze hodně mladá jsem nějak neměla ten správný rozhled, abych s něčím takovým začala bojovat. Přijímala jsem maminčina moudra jako jedinou pravdu a potichu si brblala své ublížené formulky.

 

Tento výchovný model byl – a možná stále ještě je – hodně rozšířený. Často se stává, že nevěsta dostane od své tchyně jakýsi návod, co a jak má „dělat“, aby její novomanžel nijak neutrpěl. Vyslechne si, jak má rád upečené kuřátko, na co si potrpí, co naopak nesnáší…

„Víš, on je na to tak zvyklý ode mne,“ zdůrazní paní matinka, předávající svého hýčkaného miláčka do spárů té neschopné neumětelky.

 

A mnozí muži se do této role hýčkaných mazánků velmi rádi nechávají vmanipulovat. Je to přece tak pohodlné. A tak zatímco tradiční mužské práce v domácnosti jsou už většinou dávno historií, ženské povinnosti naopak vzrostly. Práce, domácnost, děti… To všechno leží většinou na ženských bedrech. Tradiční druhá směna! Už ve slabikáři nám byl předkládán příkladný model rodinného soužití: „Maminka vaří, táta si čte noviny.“

 

A co se stane, když se ženy ozvou a vzepřou? Jsou označeny za feministky, je jim zdůrazňováno, že „chtěly jste emancipaci, tak ji máte“. Tyto názory jsou ale poněkud zcestné. Emancipace je přece něco úplně jiného. Alespoň já si to myslím.

 

Vzájemná úcta, pomoc, láska. To, že jeden respektuje druhého. Že nikdo na tom druhém neparazituje. Obrazně řečeno. Když se můj manžel vrátí po náročném dni unavený z práce, klidně mu napustím vanu a udělám masáž. Navrch mu uvařím něco dobrého. A udělám to proto, že ho mám ráda a že chci, aby mu bylo dobře. Ve chvíli, kdy by to po mně vyžadoval jako mou povinnost, asi bych se pěkně cukala. Na druhou stranu ale musím vědět, že když přijdu unavená já, udělá pro mě on třeba to samé.

 

Občas mívám lehce feministické nálady. To jste ostatně z tohoto článku asi poznaly. A tak bych si dnes s vámi ráda na toto téma popovídala. Napište mi, jak to funguje u vás doma. Ctíte tradiční rozdělení mužských a ženských rolí, anebo už patříte k těm osvíceným svazkům, kde si na něco takového nehrajete? Vidíte nějaký rozdíl v tom, jak to fungovalo ve vaší původní rodině a jak to funguje u vás?

 

P.S. A nebojte, nejsem proti mužům ani v nejmenším nijak zaujatá. Znám docela dost těch, kteří nepatří mezi mamánky a nepovažují skutečnost, že se narodili jako muži, za nějakou automatickou výhodu. Zkrátka vím, že stále přibývá těch normálních a rozumných.

Ale musím také říct, že zcela souhlasím s názorem své starší dcery, která říká: „Některé matky synů by měly pravidelně absolvovat školení, jak z nich nevychovat neschopné idiotky.“

A to je pravda. Protože – milé dámy. Máme toho v rukou daleko víc, než si třeba uvědomujeme. A protože už spoustu zdejších čtenářek znám, tak vím, že mnohé z nich své syny vychovávají tak, že z nich jednou budou opravdové opory pro své manželky. Nikoli balvánci, kteří mají přece to kuřátko rádi s pořádně vypečenou kůžičkou. :o))

 

Dnešní téma tedy zní „Emancipace“ a já se těším na všechny vaše názory, postřehy, zkušenosti i úvahy. A pokud náhodou patříte mezi ty, které si taky jako moje maminka myslí, že žena má sukni proto, aby pod ni mohla všechno schovat... pak vězte – není to pravda. :o)))

 

redakce@zena-in.cz

 

Pěknou "feministicko-emancipační" středu všem přeje 

 

 

 

   
03.08.2005 - Společnost - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [68] Suzanne [*]

    106:
    Jasně, ale závislost či nezávislost je duševní stav, od kterého se pak odvíjejí postoje a činy.
    Všichni jsme nějak závislí. Jsou lidi, kteří mají k dispozici peníze, přesto jsou závislí...na penězích. Ne, nebudu se pouštět do planého filozofování. Ale jsem toho názoru, že když člověk nepřipustí onen pocit závislosti, nikdy se závislým nestane, protože partner prostě podvědomě vycítí, že jsou hranice. (co si budem povídat, existují i velmi nezávislé ženy, které samy nevydělají jediný halíř ...a naopak)

    superkarma: 0 03.08.2005, 23:50:27
  2. avatar
    [65] Suzanne [*]

    Xev 41: babičku to asi baví, jinak by to přece nedělala, ne?

    superkarma: 0 03.08.2005, 19:10:04
  3. avatar
    [64] Suzanne [*]

    Byla jsem ulovena, a to věděl, že neumím vařit a úklidu moc nedám

    superkarma: 0 03.08.2005, 19:07:50
  4. avatar
    [63] Suzanne [*]

    106: víš, já vždycky řeším to, co vyřešit můžu. Tudíž si to nejdřív řeším doma, abych byla spokojená. Pokud budu řešit světové zdroje financí, jsou to jen kecy. Pěkně popořádku

    superkarma: 0 03.08.2005, 19:05:23
  5. avatar
    [62] Pettys [*]

    Vikina007- 61. U nás víkendy plánuju většinou já, on nemá takovou fantazii. Když jede s kamarádem, neznamená to automaticky, že já budu šůrovat, i když někdy k tomu dojde V poslední době mám i pocit, že uklízí i víc než já. Já zase vařím, v kuchyni se neorientuje.

    superkarma: 0 03.08.2005, 17:05:39
  6. avatar
    [60] Pettys [*]

    Vikina007 - 58. Já taky byla ulovena poté, co si ověřil, že umím všechny domácí práce, jako bonus i šití a pletení a pěstování všeho možného na zahradě. Jenom nějak nepočítal s tím, že si budu chtít sama rozhodovat, kdy a za jakých podmínek to budu dělat, že nehodlám prouklízet víkendy, zatímco páníček si pojede na výlet s kamarády. Jemu stačilo vědět, že to umím, zbytek nedomyslel, protože si myslel, že pro každou je domácnost na prvním místě.

    superkarma: 0 03.08.2005, 16:43:37
  7. [59] Ifankar [*]

    Jééé, to také znám. Když namítnu, že by něco třeba taťka mohl udělat sám, hned dostanu tu samou odpověď.

    superkarma: 0 03.08.2005, 16:20:45
  8. avatar
    [56] Pettys [*]

    Hm, taky jsem byla částečně tak vychovaná, hlavně v tom, že od ženské se neočekává žádná velká kariéra, ale zato na ní leží celá domácnost. Když jsme s manželem dostudovali, on začal honit kariéru, já jsem brala jen takové místo, abych stíhala i domácnost a zařizování bydlení. Samozřejmě to bylo brzy vidět i na platu. Postupem času vidím, že je nutné mít pořádné místo, domácí práce počkají. Bez peněz se žít nedá, dva roky nemytá okna ještě nokoho nezabila. Ženské si to často dělají samy, upřednostňují nepodstatné věci a pak se diví, že je chlapi mají za slepice. Vůbec mám pocit, že se s úklidem a podobně moc nadělá, přitom třeba my se chodíme domů prakticky jenom vyspat a ještě se stresovat s tím, že nemám uklizeno? Tak mám bordel, někdy uklidím, když to manželovi vadí, může uklidit sám, většinou to nechá být. Vaření mě docela baví, ale ostatní domácí práce nesnáším.
    Jinak souhlasím se Suzanne 52., že největším nepřítelem žen jsou ženy samy. To je keců o emancipaci a když chlapa loví, samy se do té role služky vmanipulují, aby ukázaly, že jsou lepší než ty ostatní. A pak se diví.

    superkarma: 0 03.08.2005, 15:45:25
  9. avatar
    [55] Meander [*]

    Suzanne: Přijde na to, na jaké diskuse chodíš

    superkarma: 0 03.08.2005, 14:33:49
  10. avatar
    [52] Suzanne [*]

    Merylko, to je báječnej článek Inu, největším nepřítelem žen jsou ženy samy Všimněte si i v diskusích nejen na internetu: muži obvykle drží při sobě, baby si proti babám ještě rády přisadí.

    K tomu, že emancipace je vzájemná úcta, bych ještě dodala, že je to také MOŽNOST SVOBODNÉHO ROZHODNUTÍ.

    superkarma: 0 03.08.2005, 14:16:30
  11. avatar
    [48] Meander [*]

    Boženka: Ani jeho košile jsem nežehlila

    superkarma: 0 03.08.2005, 14:03:21
  12. avatar
    [46] evita_ij [*]

    Xev: tak to je mazec! Uplně jsem si teď představila svého bráchu starého a otravného, mou mami taky starou, shrbenou a pořád říkající to co teď........ "a co s ním mám dělat?" grrr.....

    superkarma: 0 03.08.2005, 13:26:12
  13. avatar
    [44] evita_ij [*]

    Boženka: tak to je super. Přesně tak bych si to chtěla jednou zařídit. A myčku mám už dávno slíbenou,že ji jednou v bytě nebo domě budu mít,a to ulehčí spoustu práce a hlavně času! Se sušičkou mám zkušenosti z Anglie (aupair) a taky ji považuju za super věc.
    Snad můj bude o hodně jiný, než je můj taťka a mí bratři. Zatím to vypadá s ním nadějně,tak uvidíme.

    superkarma: 0 03.08.2005, 13:25:00
  14. avatar
    [43] Boženka [*]

    Jojo, moje mamá říkávala, že jsem ta nepořádná, že mě muž po svatbě do týdne vrátí. A nevrátil, cha! Mám pračku se sušičkou, žehlím jen jeho košile, nádobí myje moje nejlepší kamarádka myčka Mařka, k luxování jsem dohnala miláčka skvělým vysavačem, kde se nemusí měnit pytlíky, a vařím strašně ráda a strašně dobře, takže spokojenost na obou stranách. Okna sice myje milánek MNĚ, ale nešť, hlavně že jsou čistý. Dobrý, no, dobrý. Jo - akorát psa nevenčí, to musím většinou sama, ale často ho zlomín na večerní procházku ve třech.

    superkarma: 0 03.08.2005, 13:11:07
  15. [40] Ifankar [*]

    Jééé, to také znám. Když namítnu, že by něco třeba taťka mohl udělat sám, hned dostanu tu samou odpověď.

    superkarma: 0 03.08.2005, 12:31:58

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [39] louže [*]

    Tak doma ( s rodiči) jsme byly ženský v převaze 3ks proti dvěma mužskejm, takže pohoda a dnes jsem sama se třema chlapama (manžel + 2 synové) a jaký si to udělám takový to mám! A já jsem žena činu, takže všichni i ten nejmladší jedenáctiletý se umí obsloužit - včetně vaření... Takže dámy jestli máte zájem o budoucí bezva zeťáky ozvěte se!!!

    superkarma: 0 03.08.2005, 11:58:22
  2. avatar
    [38] evita_ij [*]

    Meander: přesně. Podle našich ONI mají normální manželství, taťka dělá práci venku a ona doma, na zahrádce a vše co je nutné.... Já nevím, mají předpotopní názory.....

    superkarma: 0 03.08.2005, 11:53:37
  3. avatar
    [37] Meander [*]

    Manx: Bohužel, když se podíváš kolem sebe, tak to asi fakt je "normální"... A my jsme mimo mísu

    superkarma: 0 03.08.2005, 11:42:14
  4. [35] Rikina [*]

    No jo, mí synci teda taky mají rádi kuře s vypečenou kůžičkou, ale naštěstí si ho umějí upéct sami tak, aby jim chutnalo. Používala jsem větu "to se ti bude v životě hodit" a naučila jsem je všechno - vařit, prát, žehlit, i tu zásuvku uměj spravit, těsnění vyměnit... jenom aby si nenašli nějakou takovou, co si představuje, že ona bude koukat na tu telku a manžel jí bude nosit zobání až pod nos... a nedej bože, aby snad od ní chtěl nějakou práci v domácnosti.

    superkarma: 0 03.08.2005, 11:37:58
  5. avatar
    [34] Křeček [*]

    yoda: to si asi vytisknu a někam pověsím jako odstrašující příklad i když doufám, že já to nepotřebuju. O víkendech vstávám poslední

    superkarma: 0 03.08.2005, 11:18:55
  6. avatar
    [33] Křeček [*]

    evita_ij: tak aspoň víš, jak to u Tebe doma nesmí vypadat :-)) Mýho muže by v životě nenapadlo, že bych mu měla běhat pro jídlo, když on sedí u bedny.

    superkarma: 0 03.08.2005, 11:17:46
  7. avatar
    [32] Meander [*]

    Odemětobě:

    superkarma: 0 03.08.2005, 11:16:05
  8. avatar
    [31] Julča [*]

    evita_ij: přístup neměň.Já mám odpověď: Ty nemáš ruce? Párkrát jsem to použila,ale ne na svého .Není potřeba.

    superkarma: 0 03.08.2005, 11:11:04
  9. avatar
    [30] Odemětobě [*]

    Meander: Vím,že jsem mimo téma,ale kočka je vykastrovaná a díky tvým radám jsem věděla do čeho jdu.Opravdu mi tvoje rady moc pomohly.Párkrát zvracela a potácela se,ale noc proběhla v klidu,ráno byla OK.Ještě jednou děkuji.

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:55:13
  10. avatar
    [29] Meander [*]

    evita_ij: To je normálně na špagát!

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:53:33
  11. avatar
    [28] evita_ij [*]

    Dám příklad:
    můj taťka s mamkou sedí u TV a taťka začne pokukovat po mamce a že by jako něco zobnul....a mamka už vstává a jde mu něco chystat.Při mé námitce,že by si teoreticky mohl snad něco vzít sám, se do mě OBA pustí, že teda to si můj manžel jednou opravdu se mnou užije,když mu ani jídlo nenachystám.....
    A že se musím ještě hodně učit, že mě ŽIVOT naučí atd atd....

    Přijde jeden bratr, druhý bratr,sami si jídlo vezmou jen když se mamka nepohybuje v okruhu 50 m......

    Ach jo.... prý jsem drzá a ještě jednou změním přístup.
    TO SI ALE JÁ NEMYSLÍM!!!!!!!!

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:51:28
  12. avatar
    [27] Meander [*]

    evita_ij: Já díky té větě (kterou teda nepoužívala moje máti, ale jinak snad každej) brala odjakživa manželství jako gulag

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:43:46
  13. avatar
    [26] evita_ij [*]

    Já sice taky bydlím doma, někdy u nás přespává přítel, platím stejně,ale za to doma dělám spoustu věcí.Peru si sama, jídlo si taky nachystám sama (to snad všichni normální ne????) atd atd.

    Věta "to se ti bude hodit, až se vdáš" je jedna z nejodpornějších jaké doma zaznívají......

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:39:35
  14. avatar
    [25] evita_ij [*]

    Křeček: 6. Tak tak. A můj brácha, 25, taky žije u našich, nespoří (pač se může stát,že ho zítra zajede auto a na co mu to bude ), našim dává usmolených 1500,-Kč na jídlo a veškerou výplatu utratí za benzín do auta (bez kterého se nehne), cigaret, kafíček s kamarádama a kamarádkama a nevím do čeho jiného.Babu nemá,ale potřeboval by!!!!Aby ho trochu zkrotila a ukázala mu co se životem.Jinak je v jádru hodný,ale mě vytáčí ta jeho lenost - nikdy doma nic neudělá, nepomůže.... Mamka mu pere, žehlí, vyváří, kupuje ponožky atd atd atd atd..... Ráno chystá snídani, večer večeři.....furt dokola.

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:35:21
  15. avatar
    [23] Trinii [*]

    To je moc pěkný článek
    Vždycky i doma s rodičema i teď s přítelem jsem ty domácí práce dělala, ale hlavně v klidu a dělali všichni i brácha a taťka, nikdo nic nepřikazoval kdy jak co, ale všechno bylo v pořádku...takže když chci udělat větší úklid, klidně ho dělám ve středu v noci, když je v práci a ne v sobotu pravidelně každý týden. A když si dám nedělní oběd tak nádobí umyju druhý den, protože se chci po jídle dívat na ten film a ne hned kmitat..

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:21:59
  16. avatar
    [22] Meander [*]

    vikina007: Já byla taky takhle vychovaná - nevychovaná. U nás třeba vařil táta, ale jen o víkendu, jinak jsme byly s máti na párkách a kafi. A s úklidem jsme si dělali starosti, až když se pomalu musela vysekat úniková díra do stropu. Takže jsem vždycky byla v ohnivém konfliktu s každou svou skorotchýní

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:16:29
  17. avatar
    [19] Meander [*]

    LenkaT.: Holky jsou už od mala masírované, aby byly hospodňky, že se musejí naučit vařit, žehlit a spoustu dalších krávovin, které jim seberou dětství, zatímco jejich bratříčci čumí na bednu, hrají hry nebo lítají venku.

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:50:36
  18. avatar
    [18] Aprilka1 [*]

    mě tedy maminka nikdy do ničeho moc nezasvěcovala. ona je uklízecí maniak a když jsem jí jako dítko školou povinné chtěla pomoct, šla a předělala to po mě. takže jsem to po druhé již neudělala. všechno si radši udělala sama a jak říká "pořádně" každopádně mi to nevadilo a byla jsem ráda, že nemusím utírat nádobí apod. JE strašně hodná a strašně pečlivá, zkrátka taková t STARÁ ŠKOLA
    ted mám svoji domácnot a maminka ke mě musí občas přijet a ukázat mi např. jak se peče kuře :o))) je jasný že do pekáže a do zaplé trouby jsem ho dala, ale systém byl špatný, neuměla jsem uděla tu kůrčičku. žehlit jsem se naučila sama ale myslím, že jako moje mamka to neumím hlavně mě to taky moc nebaví.Každopádně jsem dětství měla hezký a ted mi s domácností a úklidem pomáhá i můj budoucí manžel a dokonce rád.

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:49:05
  19. avatar
    [17] Lotka [*]

    Tak to můj puboš musí umývat nádobí, uklízet, vysávat, umývat chodbu, nakupovat...a nikdy ani necekl, že je to ženská práce, tohle ho nikdy ani nenapadlo.

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:44:04
  20. avatar
    [16] LenkaT. [*]

    Meander: ????

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:42:27
  21. avatar
    [14] Meander [*]

    Za tyhle kecy bych střílela

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:37:47
  22. avatar
    [13] marcellina* [*]

    taky se mi sice nelibi rozdeleni zenske prace a muzske prace. Ale priznavam, ze proste pro nejake prace se bud zena nebo muz hodi vic. Ja sice zatim ziju s pritelem oddelene, ale jelikoz on pracuje v jinem meste, kde zije v pronajatem byte, tak tam musi take veskere prace delat sam. A musim rict, ze kdyz za nim tam prijedu, tak tam je absolutni poradek. Asi je to tim,ze je Kozoroh . Jinak si zatim i sam pere a zehli

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:34:52
  23. avatar
    [12] LenkaT. [*]

    Můj muž bez problémů uvaří /a vaří rád/, vyluxuje a pomůže s úklidem. Syny jsem takx vychovávala tak, že doma musí pomáhat všichni se vším, co je potřeba, tak že si umí sami uvařit, vyprat a postarat se o sebe. Ten starší už je ženatý a manželka si na něj nestěžuje, se vším jí pomáhá. Ten mladší bydlí sám v podnájmu kvůli práci v jiném městě a také se stará sám o sebe a je rád, že se to doma naučil. Takže takové to rozdělení mužská a ženská práce se u nás nepěstovalo nikdy. Já taky pomáhám s mytím auta a sekáním trávy, když je potřeba.

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:32:14
  24. avatar
    [8] Julča [*]

    U nás to funguje vzájemně.Každý dělá něco.Já se starám o domácnost - někdy pomůže syn s nádobím,někdy . dělá všechno další.Ale dokážeme se domluvit,když jsem v práci ví,že tu domácnost musí obstarat sám.

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:08:15
  25. avatar
    [7] svetluszka [*]

    Taky jsme s oddacím listem nedostali žádnou příručku, kdo a co má doma dělat. Tak manžel taky občas umyje nádobí a já sekám trávu, každej udělá co je zrovna potřeba....

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:00:40
  26. avatar
    [6] Křeček [*]

    evita_ij: mě tohle téma taky vytáčí. U nás se naštěstí nikdy nemluvilo o tom, co je mužská a ženská práce, taky jsem párkrát tátu viděla mejt nádobí a vařit, ale pravda je, že z bráchy je taky pěknej povaleč, dodnes (27 let) bydlí u našich a nechá se živit (sice pracuje, ale věčně platí nějaké dluhy, takže našim asi nic nedává). Kdyby mi doma tloukli do hlavy to, co Merylce, tak se nikdy nevdám

    superkarma: 0 03.08.2005, 08:54:28
  27. avatar
    [5] RenataP [*]

    Však to žraní a válení se u PC se jim hodí až se ožení s nějakou domácí pipkou, ne?

    superkarma: 0 03.08.2005, 08:52:53
  28. avatar
    [4] evita_ij [*]

    Mám dva bratry a ti nikdy nic doma nedělají. Jen žerou, válí se u TV a PC a jsou naprosto nepoužitelní.Já jako jediná dcera jsem musela pomáhat se všemi dom.pracemi a oni nehli ani brvou. Sice mamka občas řekne, ty pomyješ,ty utřeš,ale myslíte,že to s nimi hne? Ani náhodou!!!!!
    Jsou pro budoucí život naprosto nepoužitelní a já lituju jejich nastávající jednou........
    Hrůza....úplně jsem nepříčetná z tohoto tématu.....

    superkarma: 0 03.08.2005, 08:46:15
  29. [3] hajcena [*]

    Mně se moc nelíbí rozdělovat to doma na ženské a mužské práce. My se snažíme vzájemně si pomáhat, i když většinou se to neobejde bez remcání . Já sice bratra nemám, ale moje starší sestra se u nás brala jako kluk. Takže zatím co ona ve 12ti dokázala spravit kapající kohoutek, já ve 12ti vařila svíčkovou. Dopadlo to nakonec tak, že mně ten kohoutek opraví muž, ale ona se začala učit vařit až po svatbě. Nicméně se už vypracovala . A tchýně? Ta je miliónová - spíš mi radí, abych toho jejího syna tolik neopečovávala !

    superkarma: 0 03.08.2005, 08:35:45
  30. avatar
    [2] tortora [*]

    moje maminka to takhle naštěstí neřešila doma jsme měli služby,jeden týden umýval nádobí brácha a já ho utírala a naopak,stejně jako další domácí povinnosti jako luxování,utírání prachu apod. a je pravda,že se mu to do manželství "hodí" ženu dokáže v pohodě nahradil,postarat se o děcka a nemá s tím problém

    superkarma: 0 03.08.2005, 08:30:02

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme