Bulvár

To ono samo!

           

Zakopla jsem o toho mopse. A tak jsem si ani nevšimla, že v prosklených dveřích se odráží obloha…a na ní… temný vír. Těžký vzduch jako by neznatelně začal rotovat a i v těch nejskrytějších koutech se začal zvedat prach a tlející listy. Temnota našla svůj směr. Nad spořitelnou.

 

Normálně bych tam nelezla, ale jsou situace, že vám nic jiného nezbývá. A tak jsem vešla dovnitř až k přístroji, co dělá píp. Nevypadl mi jeden lísteček, ale tři, a to se ukázalo jako velká zábava pro příštích několik desítek minut. Stálo nás tam asi dvacet a všichni jsme čekali, až přijdou na řadu ty lístečky, co vypadávaly všem navíc. Svačinu jsem s sebou měla a člověk vždycky musí počítat s lidmi, kterým uprostřed čekání jejich lísteček vypadne z ruky, než umřou.

 

A pak se to stalo. Píp. Přepážka osm. Seděla tam a dívala se na mě. Nebo na ten fíkus za mnou. Každopádně jsem položila na pult vizitku s číslem účtu.

 

 „Dobrý den, ráda bych vypověděla vkladový účet.“ řekla jsem. Ticho. Paní přesunula pohled na monitor a pak řekla: „Vy ale nemáte vkladový účet.“ „Aha.“ povídám já, „Myslela jsem, že je to ten účet, co jsem si na něj uložila třicet tisíc a občas z něj vybírám?“ Následoval opět dlouhý pohled na monitor. „No ano. Nějaký vkladový účet tu máte. Ale nemáte tam podpisový vzor! Takový účet přece nemůže existovat!“ „Aha.“ povídám zase já, „Já jsem ho zakládala přes internet, tam jsem žádný podpisový vzor nenechávala.“ Paní za přepážkou nehnula brvou. Studovala monitor, klikala myší. Pak se zvedla a odešla. Viděla jsem ji na konci chodby mluvit s různými lidmi. Když se vrátila, dlouho zase psala, klikala a… a pak vyndala příručku uživatele sporožirového účtu, pročetla ji…a pak zase samostatně pracovala. Normálně bych ji nechala být, ale zajímalo mě, co dělá. S mým účtem. Ruší ho? Nebo hledá? A kdy mám říct, co chci udělat se zbytkem peněz? Teď? Nebo se mě zeptá?

 

Nakonec jsem se k ní nahnula a povídám: „Vypadáte strašně tajemně!“ Usmála se a dál mlčky psala a psala. Pak povídá: „Vy totiž máte ten účet ještě na staré jméno a adresu, víte?“ Hm. To mě nepřekvapilo. Měnila jsem své osobní údaje v bance několikrát. Vždycky jsme to spolu hezky podepsali, já jsem si to zaplatila jako konzultaci na pobočce... a prd. Po čase mi zas přišel výpis na staré jméno nebo na starou adresu. „No tady to máte změněné, ale asi se to nepřepsalo do názvu účtu, víte?“ Takže takhle je to! ONO SE TO. Ono se to takhle komplikuje už celé měsíce. Dokonce se zjistilo, že karta, kterou jsem zde byla rušit, není zrušená. ONO SE TO... takže mi přišel účet za vedení té karty, kterou jsem si nikdy nepřevzala. A teď si zase chci zrušit účet, co neexistuje...

 

Ráda bych si připlatila za nějakou paní, která mluví. Asi bych musela mít zlatou kartu. Takhle jen musím doufat, že účet vážně zruší. Že mé osobní údaje už doopravdy přepíše do všech kolonek. Ještě párkrát jsem ji musela vzbudit, abych zjistila, kam mi chce poslat zbytek peněz, a bylo to. Teď si jdu koupit do galexu ponožku, a tam si ty peníze dám. A částku uspořenou na vedení účtu budu dávat jedné... no... není to domina. Ale je to hodně, hodně přísná paní. Jak si totiž jednou zvyknete na trochu násilí a trýznění, těžko bez toho můžete vydržet. Vidím to na sobě. Jít jednou za měsíc na poštu mi nestačí.

   
16.03.2007 - Společnost - autor: Markéta Breníková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [59] Amálie [*]

    Blues: nechodí mi žádné sms o pohybech na účtu.

    superkarma: 0 19.03.2007, 20:13:27
  2. avatar
    [58] Vivian [*]

    Yvaine (29): nech si změnit účet na GEnius Active, platíš jen paušál 119,- měsíčně a nic navíc. Stačí zajít na pobočku a říct, že chceš GEnius Active, jestli už u nich máš účet, tak je to chvilka, potřebuješ akorát doklad totožnosti (třeba OP), jinak nic, oni jenom přes počítač změní způsob účtování poplatků a je to...
    Budeš platit měsíčně těch 119,- a nic navíc, žádné další poplatky za příkazy, příchozí a odchozí platby, vedení karty (můžeš mít k tomu účtu 2 karty a jednu internetovou), výběry z bankomatu GE máš všechny zdarma... Pokud jsi "aktivní klient" (hodně posíláš a příjímáš, hodně vybíráš), tak se to vyplatí...

    superkarma: 0 19.03.2007, 18:25:11
  3. avatar
    [57] Vivian [*]

    superkarma: 0 19.03.2007, 18:16:41

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [56] Blues [*]

    Amálie 16+17: Myslím, že si pleteš SMSky s kódem pro ověření operace s účtem (to, co já mám na té bezpečnostní "kalkulačce") a SMSky s informací o pohybu na účtu. Ty druhé si sama můžeš nastavit, kdy ti mají chodit a kdy ne, je to palcená informace pro tebe, kterou můžeš a nemusíš využívat.

    superkarma: 0 19.03.2007, 13:23:13
  2. avatar
    [55] Clerenc [*]

    Ja mam ucet u CSOB a nekolikrat se mi stalo ze mi nektere platby kartou byli odecteny dvakrat, nebo mi odecetli penize za neco co jsem vubec neprovadela apod. Vse nakonec bez problemu dali do poradku, ale stejne kolem toho behate. Ono si asi nevyberete, vsude je neco

    superkarma: 0 19.03.2007, 12:20:59
  3. avatar
    [54] Suzanne [*]

    Mimochodem, mám dva účty u spořky a dva (jeden pro dítko) u ebanky. Spořitelnu máme za rohem a tudíž, když neseme vklady v hotovosti, je to nejjednodušší z hlediska vzdálenosti. A taky jsem asi líná přeměňovat všechny ty platby a chodit to hlásit na FÚ a tak. Ale mít za rohu ebanku, měla bych tam asi všechno. Platba ihned, člověku se věnuje osobní bankéř, všechno bez problému.

    superkarma: 0 17.03.2007, 10:45:59
  4. avatar
    [53] Kadla [*]

    Tak nevím, když to tak čtu... Na naší pobočce spořky jsou asi andělé. Mám tam několik účtů, vše bez problémů. Několikrát jsem měnila osobní údaje včetně adresy - opět bez problémů. Dokonce i když jsem měla kontaktní adresu pro výpisy jinou než trvalé bydliště, vždycky vše došlo, jak mělo.. Pravda, poplatky nejsou nejlevnější, ale jsem líná měnit banku (zvlášť když tady čtu, jak je to s E-bankou doopravdy). Dokud mě ve spořce fakt nenaštvou (a jsem u nich už mnoho let a zatím naprosto v pohodě), tak tam asi budu... Mimochodem, ty autorizační SMSky jsou tady snad zdarma...

    superkarma: 0 17.03.2007, 10:22:07
  5. avatar
    [52] Canadian [*]

    Henri: Ja jsem momentalne clovek se dvema prijmenimi (nikdo nevi, ktere plati) a bez obcanstvi odjela jsem a Cesi mi odebrali karticku pojistovny se slovy "uz vam na nic nebude", OP mi byla milostive ponechana ("stejne je vam k nicemu") a taktez pas (abych mohla odjet pryc)

    Manx 36: a kruci kdyby pan manzel nedejbuh zemrel, bude ti chodit "Pani Svobodova, ktera bydli u zemreleho pana Svobody?"

    Jinak do CS si kamarad, operni pevec, chodil rozcvicovat hlasivky. Poskytli mu dostatek duvodu si zarvat

    superkarma: 0 17.03.2007, 03:22:57
  6. avatar
    [51] Suzanne [*]

    OMG, to znám To znáááám Adresu u běžného účtu jsem měnila už 3x za poslední tři roky A zase mi poslali kartu na bývalou adresu

    superkarma: 0 16.03.2007, 21:27:02
  7. avatar
    [48] Amálie [*]

    Meander: No to jo! Ale za to, že mají slušné chování, rozumné ceny a velmi srozumitelné služby, si můžou sami.

    superkarma: 0 16.03.2007, 17:32:17
  8. avatar
    [47] I-vet [*]

    Meander: jj, věřím, tu má přítel a nestěžuje si a to je co říct

    superkarma: 0 16.03.2007, 16:23:29
  9. avatar
    [46] Meander [*]

    I-vet: U ČSOB jde taky vše přes net. A to webové rozhraní pro správu účtu mají i o něco srozumitelnější.
    Amálie: My vypadáme jak kdyby nás ta obchodka platila za reklamu, co?

    superkarma: 0 16.03.2007, 16:18:22
  10. avatar
    [45] Amálie [*]

    * u PS

    superkarma: 0 16.03.2007, 15:52:21
  11. avatar
    [44] Amálie [*]

    see: Při převodu z účtu na účet v rámci ČSOB mám taky peníze téměř okamžitě připsané.


    chuanita: Přesně tak, sms kódů k jedné netové operaci jak kapek v moři. Vrrr!


    Manx 36: Tak tomu říkám "mít extrabuřty"! Jinak mě překvapilo, že změna adresy je PS zpotlatněna, v ČSOB je zdarma.

    superkarma: 0 16.03.2007, 15:47:54
  12. avatar
    [43] I-vet [*]

    Manx: to je fakt dobrý, aspoň se pošťačka občas zasměje.

    Jinak já jsem taky spokojená s GE, hlavně že jde vše přes net, případně zavolat na pobočku a oni vše připraví, že při návštěvě se jen podepisuje a je bzry vyřízeno.

    Úřady jsou všude stejný, pokud jde o standartní věc je to v poho, ale jak něco jen trochu vybočuje, je to neřešitelný problém...všude

    superkarma: 0 16.03.2007, 15:46:22
  13. avatar
    [42] Meander [*]

    Majucha: To je HUSTÉ!

    superkarma: 0 16.03.2007, 15:21:53
  14. avatar
    [35] LenkaT. [*]

    No nevím, mám sporožiro v ČS už leta a nikdy žádnej problém, vše se vždy vyřídilo bez problémů, příkazy k úhradě, trvalé příkazy, výpisy, žádnej problém. A osobního poradce mám přidělenýho taky, abych nemusela čekat u přepážky. Já si stěžovat nemůžu.

    superkarma: 0 16.03.2007, 13:37:38
  15. [27] Yvaine [*]

    Taky mám s GE dobré zkušenosti. Jediné, co mi vadí, je to, že za třetí a další výběr platím 15 korun ale to se dá řešit.

    superkarma: 0 16.03.2007, 12:49:48
  16. avatar
    [24] barkl2 [*]

    to s těma změnama ve spořce jsem taky zažila horory. Měla jsem totiž trvalý pobyt někde jinde, než jsem opravdu bydlela, a pak jsem se stěhovala 3x v rozmezí 1 roku. pracovnice v ČS to popletly a jeden výpis přišel úplně jinam..... Udělala jsem tam "tóčo" a od té doby, když se objevím ve dveřích už na mě mává paní vedoucí a s úsměvem volá, moment počkejte paní .., hned se vám budu věnovat.... (máme tu maličkou pobočku) no vzhledem k tomu, že poslali jeden výpis z mého účtu manželovi, s kterým jsem se rozváděla,a samozřejmě jsem nechtěla aby viděl, kolik na účtě mám, tak by mi mohly u toho vařit i kafe

    superkarma: 0 16.03.2007, 12:31:46
  17. avatar
    [18] Meander [*]

    Hihi, mám velmi, velmi podobné zážitky z GE. Ale tam mě vyděsili natoli, že ani zrušit účet už nemám odvahu.

    Nedám dopustit na ČSOB.

    superkarma: 0 16.03.2007, 11:40:37
  18. avatar
    [17] Amálie [*]

    * zapomněla jsem napsat, že přes 300 bylo zpoplatnění kódů + výběry z bankomatu

    superkarma: 0 16.03.2007, 11:39:30
  19. avatar
    [16] Amálie [*]

    Majucha: Z ČSOB mi i volaji a mám svého osobního a firemního bankéře. Prostě klídek a pohodička.


    Ovšem u E-banky je asi postřílim, založila jsem si účet bez poplatku. Pche!!! Ptám se, kde je ten zádrhel, že nic nebudu platit, poplatky mi přišly celkem v pohodě. Prý nikde. Ještě vyzdvihovali, jak na elektronickém bankovnictví mají super bezpečnostní novinku - sms kód. Říkam no bóže, ČSOB ho má dávno a ještě jsem zdarma dostala čipovou kartu včetně čtečky.

    A kde byl ten zádrhel? Každý kód pro sms info o pohybech či zůstatku na účtu nebo pro přihlášení či operaci na internetu stojí 3,90Kč! Při mé frekvenci pohybů na účtu jsem za 1. měsíc ušetřila 109 Kč za vedení účtu, ale zaplatila přes 300 za zpoplatnění kódů. A ještě jsem si zaplatila embosovanou, pojištěnou VISU za 800. Takže mám účet 3 měsíce a půjdu ho zrušit. Na tohle nemam nerva a jsou to pěkní podvodníci.

    (vživotě by mne nenapadlo se ptát na zpoplatnění sms kódů, jsem z ČSOB už dlouho zvyklá, že tato služba je zdarma)

    superkarma: 0 16.03.2007, 11:36:55
  20. avatar
    [15] Henri [*]

    Ještě perlička s VZP. Občas se děje problém s tím mým příjmením, pak to musím reklamovat, že v občance mám příjmení vlastně mužské a chci aby mi předělali nějakou důležitou kartičku. Na nové kartě pojištěnce jsem byla taky -ová, tak jsem zase vytasila občanku, tady se podívejte, opravte (prosím). Paní telefonovala, zjistila, že v registru jsem bez -ová, pak ještě jednou telefonovala a řekla, že občanka na změnu v kartičce nestačí, že musím donést ještě potvrzení od příslušného obecního úřadu, že jsem tam hlášená k trvalému pobytu. Tak jsem jí vysvětlovala, že přece občanka nelže a proč by to měl úřad, který ji vydal potvrzovat ještě jednou.

    Odpovědí mi bylo, že když to nedodám, tak mi nebude proplácena zdravotní péče. V těchto věcech jsem dost šprajcózní, tak jsem nedodala, od té doby jsem jednou rodila na účet VZP, měla dost vyšetření, taky na jejich účet, jenom když jdu k nějakému novému doktorovi, tak ke kartě pojištěnce musím doložit i občanku, aby si to měli jak spárovat.

    superkarma: 0 16.03.2007, 11:15:30
  21. avatar
    [14] alpina [*]

    Majucha: to je dobrý, tobě účet zruší sami od sebe a hned, já tam dala žádost o zrušení účtu a měsíční lhůta jim na to nestačí

    superkarma: 0 16.03.2007, 10:49:26
  22. avatar
    [12] Amálie [*]

    U molocha jménem ČS bych si nikdy účet nezařídila. Na svou banku nedám dopustit.

    Teď jsem rušila smlouvu s O2 a to byl tanec. Tak arogantní chování jsem snad vživotě nezažila. Naštěstí jsem milá a usměvavá a když jsem odcházela, obecenstvo ve frontě se usmívalo a povzbudivě zvedalo palce. Jednou stačilo, již nikdy více!

    superkarma: 0 16.03.2007, 10:41:10
  23. avatar
    [11] Aja [*]

    Majucha: A ke který?

    superkarma: 0 16.03.2007, 10:11:43
  24. avatar
    [9] alpina [*]

    hmm, tohle je naprosto přesný, naštěstí jsem tento ústav právě nedávno opustila a už je mi jedno, na kolik mrtvolek se tam dá narazit

    superkarma: 0 16.03.2007, 10:07:26
  25. avatar
    [6] pajda [*]

    Taky si pamatuju něco podobného...po patnácti letech bydlení v bytě jsme musela přinést potvrzení, že ten byt OPRAVDU používáme, aby mi mohly plynárny opravit chybu ve jméně, která se sama od sebe udělala na mém vyúčtování...

    superkarma: 0 16.03.2007, 09:32:36
  26. [5] gentiana [*]

    TO mi připomíná, jak jsem s jednou Islanďankou zakládala účet v Česku. Paní neuměla anglicky, Islanďanka nechápala, co je to podpisovej vzor a podobné věci. (Ale ve Volksbank jsou aspoň milí a ochotní a problémy řeší operativně, jako že když mi má odejít trvalák a na účtu není dost peněz,t ak zavolají a ne, že to zjistím, až mi přijdou zastavit vodu:D) Nicméně, bankovní paní měla strašlivý problém se vším. Jakto, že na Islandě mají jenom třímístné PSČ? Co z toho jména je jako jméno a co příjmení, když tam není žádné -ová. Ale když z řeči tak nějak vyplynulo, že Islanďanka tu studuje, tak paní řekla To jste měli říct rovnou, zahodila papíry a vytáhla jiné, na nějaké studentské konto zadarmo....
    "To se samo" se mi stává spíš na úřadech státního typu.

    superkarma: 0 16.03.2007, 09:31:20
  27. [4] Pavla_b [*]

    Článek je vtipný, ale já jsem zatím ve spořitelně vždycky narazila na vtřícnou a milou paní nebo slečnu a všechny změny, které jsem s účtem prováděla, proběhly okamžitě a v pořádku
    (a že těch změn souvisejících se svatbou... novým jménem, novou adresou, novou kartou ...bylo dost).

    superkarma: 0 16.03.2007, 08:58:48
  28. avatar
    [3] Henri [*]

    Mám taky něco podobného, něco "se komplikuje samo", jako třeba, že jsem byla cizinka, pak cizinka s pobytem, pak už občan ČR. Nechci mazat minulost, pálit mosty, jen aktualizovat osobní údaje se skutečností. Největší problém mám se jménem. V příjmení nemám -ová a křestní jméno je taky na místní poměry neobvyklé. Ale dá se s tím žít. Chce to jen někdy hodně trpělivosti.

    superkarma: 0 16.03.2007, 08:52:42
  29. avatar
    [2] Evikus [*]

    Fakt dobrý a hlavně pravdivý

    superkarma: 0 16.03.2007, 08:33:18
  30. avatar
    [1] teb [*]

    No, tak podobný zážitek mám čerstvý - zrovna toto pondělí se to stalo.
    Šla jsem "reklamovat" do banky, že se od začátku listopadu, kdy jsem měnila své osobní údaje, chtěla výpisy zasílat na jinou adresu a vystavit novou kartu s novým jménem a novým podpisem jaksi nic neděje. Paní za přepážkou mi laskavě sdělila, že jsem nic takového v listopadu nepožadovala. Ukázala jsem jí tedy doklad z toho dne (ano, uznávám, nemám zrovna nejlepší pořádek v lejstrech, možná to nebylo všechno....no) a bylo mi řečeno, že to je jen papír, že až mi někdy v budoucnu budou dávat novou kartu, už ji vystaví na nové jméno. Takže znova a lépe.....opět vysvětlování, kamže to chci zasílat výpisy a kartu chci novou okamžitě. Ne, až mi skončí platnost té staré. Ta paní z listopadu musela být nějaká divná nebo co. Člověk po ní chce dvě věci a ona udělá jednu a ještě jinou. Jak už jsem psala, pořádek v dokumentech moc nemám, ani si moc nečtu cože v té bance podepisuju za papíry, ale co říkám, tím si teda jistá jsem.

    superkarma: 0 16.03.2007, 08:12:37

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme