.

To nebyl řidič, ale vulgární nevychovanec!

Cestování

To nebyl řidič, ale vulgární nevychovanec!

Pocházím z malé vesnice a nemám ráda velkoměsta. Proč? Zkrátka mám pocit, že ve velkých městech je až příliš velká anonymita, která dává různým týpkům pocit naprosté všemohoucnosti.

Ovšem to, že se s chováním vhodným leda tak do nápravného ústavu pro náctileté setkám i v autobuse přímo u řidiče, mi doslova vyrazilo dech a sebralo i poslední zbytky iluzí o velkoměstech.

 

Moji sedmdesátiletou maminku hospitalizovali v nemocnici a jelikož jsem v invalidním důchodu, slíbila jsem jí, že za ní budu den co den jezdit na návštěvy. Tento slib jsem jí dala i přesto, že cesta za ní mi od nás ze vsi trvá více než hodinu a moje nohy už mi opravdu neslouží tak, jak by měly. Ale máma je máma a přeci se kvůli času a svým kloubům na ni nevykašlu, že?

 

A právě hned první cesta za maminkou ve mně nechala jen silné přesvědčení, že město není a nikdy nebude nic pro mě.

 

Autobus, na který jsem čekala, měl asi patnáct minut zpoždění. Nijak jsem nepospíchala, takže mimo toho, že mi byla skutečně hrozná zima, mi to nevadilo. Jenže na zastávce stáli i další lidé, kteří byli evidentně z časového skluzu nervózní a i patnáct minut zpoždění pro ně bylo krutým zásahem do naplánovaného dne.

 

Když autobus konečně přijel a já nastupovala, nemohla jsem přehlédnou nenávistný pohled řidiče, který se na nás díval jako na obtěžující havěť.
Ignorovala jsem ho. Tedy dělala jsem, že si vůbec nevšímám toho, jak při placení lístku na mě řidič zírá a že neslyším, jak si cosi sprostého žbrblá pod fousy.

 

Ovšem za mnou nastupoval muž, jeden z těch, kteří byli ze zpoždění skutečně nervózní a podal řidiči stokorunu (lístek stojí deset korun).

 

„Tak s tímhle si jděte do háje!“ Řidičův hlas neměl moc daleko ke křiku. „Buď mi dáte přesně, nebo si vystupte!“

Muž mu velice slušně odvětil, že by mu rád dal přesnou částku, ale že skutečně drobné nemá.

 

Řidič po něm stokorunou hodil (!) a přikázal mu, ať si vystoupí.

Už jen tón, jakým s mužem mluvil, byl vulgární a podle mě naprosto nevhodný pro řidiče městské dopravy.

 

Toto chování onoho cestujícího dostalo do varu – což chápu. Ukázal prstem na bankovku, která se snesla k zemi jak sněhová vločka, a tvrdým hlasem požádal řidiče, aby  peníze sebral a vrátil mu devadesát korun.

 

Jenže řidič rozhodně neměl v úmyslu ustupovat, či se dokonce omlouvat. Pohodlně se usadil do své sedačky a oznámil, že dokud muž nevystoupí, nebo mu nedá přesně 10,- Kč, nikam nepojede.

 

V tomto okamžiku se do celého sporu pustili i ostatní cestující.

Strhla se hádka a můj pocit byl, že přesně o to řidiči šlo. Vybít si zlost, vztek, zanadávat si.... Možná měl špatný den, možná se pohádal doma se ženou, ale copak může své nálady přenášet do práce a vyřádit se na nevinných lidech?!

 

Jakýsi postarší muž, evidentně naštvaný ze vzniklé situace, po chvíli vstal, vztekle vrazil řidiči do ruky desetikorunu a nabroušeným hlasem se zeptal, jestli už teď můžeme konečně vyrazit.

 

Nakonec jsem tedy za maminkou dojela, ale řeknu vám, nezažít tohle na vlastní oči, snad tomu ani neuvěřím. Říkám si, kam se ztrácí obyčejná lidská slušnost a dobré vychování? Často slyším, jak lidé nadávají na naši mládež, ale ať se rozhlédnou kolem sebe! Vždyť my, postarší lidé se někdy chováme ještě hůř!

   
17.03.2005 - Zahraničí - autor: Sabina

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [103] lenoška [*]

    Nyotaimori: já sae ti omlouvám,to není příspěvek ode mě,byli tu známí na návštěvě-on řidič autobusu,po pár pivkách reagoval ,takže ještě jednou,já to nebyla

    superkarma: 0 20.03.2005, 16:23:13
  2. avatar
    [102] lenoška [*]

    Nyotaimori: hovado jsi ty to snad záleží na každým jednotlivci

    superkarma: 0 19.03.2005, 19:18:03

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [100] Vivian [*]

    Nyotaimori: kravina

    superkarma: 0 18.03.2005, 11:55:52
  2. avatar
    [96] *Kotě* [*]

    Moje zkušenost s autobusovou dopravou v Edinburghu, Skotsko: cestující je povinen mít připravenou PŘESNOU částku v drobných (tj. třeba 75 centů). Nemá-li tyto drobné, řidič mu nerozmění ani ho nevezme do autobusu. Prostě buď to máte přesně, nebo nejedete. Nikdo, pokud vím, si na to nestěžuje ani se nerozčiluje, když ho řidič nevzal, protože měl jen librovku. Jsou nějaká zavedená pravidla a lidé je respektují. Jenže u nás nedodržuje nikdo nic a pak vznikají takovéhle situace.

    superkarma: 0 17.03.2005, 20:17:11
  3. avatar
    [95] *Kotě* [*]

    gryzli 36:

    superkarma: 0 17.03.2005, 20:10:08
  4. avatar
    [94] Vivian [*]

    Koukám, že jsem asi exotka, ale já jsem s řidičema a MHD vůbec na 95% spokojená.
    Jen párkrát se mi stalo, že byl řidič protivnej, ale konkrétní případy si už nevybavuju a pak, ruku na srdce - kdo z nás není občas nasranej?

    superkarma: 0 17.03.2005, 19:52:20
  5. avatar
    [93] Kimmy [*]

    xNeli: ja zijem v Toronte (populacia cca. 2 000 000) a robi sa to tu presne tak isto... bud mas mesacnu (tyzdennu/dennu) preukazku, alebo hodis do urny listok, alebo hodis rovno mince (cena cestovneho ak platis priamo mincami je ale drahsia ako ak platis listkami)

    superkarma: 0 17.03.2005, 18:44:38
  6. avatar
    [92] jiti [*]

    no kuuua, já bych tomu pánovi řekla, že jestli ho ta práce nebaví, ať ji laskavě nedělá a neotravuje život jiným, socialismus už skončil a spousta lidí na pracáku jeho místo rádo přivítá

    superkarma: 0 17.03.2005, 17:53:54
  7. avatar
    [91] Žábina [*]

    Sněhulka: Kdepak je Konikolec ? že by převlíkla kabátek?

    superkarma: 0 17.03.2005, 17:52:52
  8. avatar
    [89] medved [*]

    ja jednou zazila, jak ridic dalkoveho busu za jizdy !!! (pravda na rovnem useku, ale minimalne 80 km/h jsme jeli)vstal od volantu a sel dobouchnout predni dvere, asi aby na nej netahlo sedela jsem vepredu a proto jsem to videla...byla jsem totalne v soku ...vetsina lidi ale spala a byla tma, a tak nevim, jestli to krome me jeste nekdo videl..bylo to hodne pozde v noci....

    superkarma: 0 17.03.2005, 16:12:33
  9. avatar
    [87] Mab [*]

    Tak u nás řidiči mají jasně napsáno ve stanovách a tato část je i na dveřích autobusu, že cestující má mít připravenou adekvátní částku. Což mi přijde rozumný.Jak mám mít připraveno přesně, když často ani nevím, kolik budu platit?Docela se ty ceny mění.Takže já si myslím, že stokoruna není adekvátní částka pro jízdenku za 10,-Kč.To neznamená, že se řidič choval správně. Když přece jen nelze rozměnit, mohl zkusit ať si pán rozmění u některého z cestujících.Ale pak se člověk nediví těm zpožděním.

    superkarma: 0 17.03.2005, 14:59:52
  10. avatar
    [85] *daisy* [*]

    Vanessa: da se koupit, ale tusim o dve nebo tri koruny draz A chteji pokud mozno presne odpocitane drobne (je to fakt nouzovka, ze treba nastupujes ve stanici, kde je rozbity automat na listky) A neni to ani tak davno, co si kupoval

    superkarma: 0 17.03.2005, 14:28:44
  11. avatar
    [84] Meander [*]

    Matiee: Že by na světě byly dva Kocourkovy?

    superkarma: 0 17.03.2005, 14:20:01
  12. avatar
    [81] Meander [*]

    Nejdrastičtější MHD je Plzni. Když chcete přestupní jízdenku, musíte mít krávovinu s názvem Plzeňská karta. Ale lidi, co žijí v Plzni, přestupní jízdenku nepotřebují, protože mají režijku. A lidi, co přijedou zvenku, si asi těžko budou pořizovat Plzeňskou kartu s měsíční dodací lhůtou. Když si chcete koupit v automatu normální jízdenku, mimochodem nepřestupní za 12,- Kč, musíte mít drobné přesně. Jinak vám automat nedá nic. Prostě super. Kalous na hrad!

    superkarma: 0 17.03.2005, 14:09:02
  13. avatar
    [80] 1567 [*]

    No to sice byl moc ošklivý, ten pan řidič,ale ten cestující si má -nebo spíše měl uvědomit, že když chce lístek na panu řidičovi, že má mít drobné,tedy má mít částku připravenou. Když by měl řidič ještě všem vracet na zpět, tak by v životě nemohl dodržet jízdní řád

    superkarma: 0 17.03.2005, 14:00:11
  14. avatar
    [79] Šmudlík [*]

    jaffajafina: moc jsem se u tvého mejlíku nasmála, fakt pěknej!

    Já jsem zase jela s mou tři roky starou holčičkou do školky a do práce. Na zastávce není automat a tak jsem se uklidnila, že si ho koupím u řidiče -
    ale jak mě s přijíždějícím autobusem viděl, že stojím hodně vepředu, a tušil, že budu chtít koupit lístek zajel schválně dál, kde už byla halda sněhu a nešlo nastoupit. Viděla jsem jeho matný pohled.
    Nastoupila jsem do autobusu, s malinkou v ruce a zavřeli se dveře, mezi tím neuběhla ani vteřina a odpíchl autobus neuvěřitelným škubnutím. Letěla jsem s malinkou dozadu, ale naštěstí jsem se zachytla za tyč.
    Nikdo mě ani nepustil sednout!
    Každej dělal, že mě nevidí! My jsme fakt národ!

    superkarma: 0 17.03.2005, 13:36:25
  15. avatar
    [78] evusche [*]

    Lendiiik: a kdepak děláš? Neděláš náhodou ve stejným podniku jako já?

    superkarma: 0 17.03.2005, 13:27:40
  16. avatar
    [76] Vivian [*]

    Jen k těm lístkům na MHD - v Praze se myslím nedají koupit v tramvajích (to nevím jistě, ale mám pocit, že ne), ale v autobusech jo, u řidiče, a stojí o něco víc než v automatu nebo v trafice - osmikorunový (nepřestupní, 15 minut po povrchu nebo 4 stanice metra) lístek stojí u řidiče 9,- Kč a dvanáctikorunový (přestupní, platí hodinu nebo hodinu a půl v noci a o víkendech) stojí 15,- Kč.

    Jinak souhlasím s evuschí, smluvní podmínky DP tohle opravdu upravují Kam by řidiči přišli, kdyby měli na trase neustále někde shánět drobné nebo místo zákazníků obíhat kšefty a rozměňovat jim velké bankovky?

    superkarma: 0 17.03.2005, 12:49:26
  17. avatar
    [73] Lendiiik [*]

    freakon: no fakt, ještě když jsem bydlela jinde, tak jsem jezdila naším autobusem se strašně milým řidičem. Byl nemocnej a já jela s jiným. Přišla tam stará babička, která se sotva došplhala nahoru(měla hůlku) a jak se tak šplhala nahoru, tak se mu opřela o strojek(z kterého se vydávají lístky) a trošku s ním zakymácela. To jste neviděli, teda neslyšeli, jak jí ten řidič vynadal. Bylo mě pěkně trapně. Sice jsem mu řekla, že by se mohl trochu zklidnit, ale bylo mi pěkně zle, říkala jsem si, ještě, že lidi nevědí, že děláme ve stejným podniku, protože by mne hodili do stejnýho pytle.

    superkarma: 0 17.03.2005, 12:13:31
  18. avatar
    [71] Lendiiik [*]

    No ale máme tu i super veselý a slušný řidiče.

    superkarma: 0 17.03.2005, 12:08:50
  19. avatar
    [69] Lendiiik [*]

    No a včera volala maminka 12tiletýho kluka, že ho řidič vyhodil z autobusu. Ten řidič dneska tvrdil, že mu pouze řekl, aby šel ven a očistil si boty, protože se předtím brozdal v nějakým stavěništi a byl jak prase. Ten kluk už nenastoupil. Toho řidiče znám a protože je to taky pěknej vůl. Tam moc nevěřím, že to tomu klukovi řekl slušně, spíš si myslím, že ho bez milosti vyhodil. Tomu dítěti pak nic domů na vesnici většinou už nic moc nejede a máma na něj doma může čekat donekonečna..

    superkarma: 0 17.03.2005, 12:06:38
  20. avatar
    [68] Lendiiik [*]

    Dělám taky v dopravní firmě a věřte tomu, že takových řidičů se najde spousta. Jediný co pomůže-stěžovat si. No pomůže-jak kdy, měli jsme tu i případ, že si dotyčný postižený stěžoval, řidiči měl o korunky méně a protože byl naštvanej a přesně věděl, kdo si na něho stěžoval, tak když jel příště, tak tomu člověku naschvál nezastavil, on bohužel na zastávce nastupoval sám..

    superkarma: 0 17.03.2005, 12:02:25
  21. avatar
    [66] Ivana. [*]

    a ještě bych mu řekla že jestli ho ta práce se.e tak ať jí nedělá. co je lidem do toho že mu manželka nedala.

    superkarma: 0 17.03.2005, 11:47:40
  22. avatar
    [64] Meander [*]

    Hustý!

    superkarma: 0 17.03.2005, 11:45:57
  23. avatar
    [63] Ivana. [*]

    šla bych si stěžovat.

    superkarma: 0 17.03.2005, 11:45:53
  24. avatar
    [60] evusche [*]

    Ale oni většinou menší mají a pak mi řeknou, no já myslela, jestli byste mi to nerozmněnila

    superkarma: 0 17.03.2005, 11:17:29
  25. avatar
    [59] evusche [*]

    freakon: máš pravdu, někdy se to prostě nestíhá rozměnit. A proto v takovém případě nosím u sebe dvacku, například v kabelce v kapsičce...

    hapy: já jsem ale psala, že ten řidič byl fakt hulvát a že bych si ztěžovala.
    Ale zase to vem z té strany, že třeba u naší společnosti mají řidiči pouhých 300 směnného. Pokud se jedná o blbou stokorunu, záleží na řidiči, jak zaregauje, ale i tak. On tam má 300 směnnýho a když mu vrátí na 100 samý kováky, tak by asi taky pán nebyl nadšený. A řidič by tím pádem zase přišel o další prachy na rozměnění.
    Nejvíc mě může dostat, když sem ke mě přijde NÁŠ ZÁKAZNÍK NÁŠ PÁN a platí si průkazku za 25 KČ tisícovkou. A co teď? Nemá menší? No nic, tak si holt bude muset počkat, až já si oběhnu nádraží - pokladny, ne cestující - kdo mi tu jeho tisícovku rozmění. To promiň, ale já to ze svého měnit nebudu. Já mám tisíc korun směnnýho a když mu to vyměním, tak z čeho pak budu vracet já? Lidi mi sem chodí na nádraží přes město, tak proč si to nerozmění někde v krámě?

    superkarma: 0 17.03.2005, 11:14:03
  26. avatar
    [58] evelyn [*]

    Stalo se mi parkrat, ze jsem mela jen stovku a listek stoji 15:-, do stovky je tu ridic povinnen vratit, nad nemusi, a protoze nemeli, jela jsem zadara

    superkarma: 0 17.03.2005, 11:10:15
  27. avatar
    [56] pohodarka [*]

    a nejde tady spis o to, jak ten chlap jednal, kdyby to byl totiz slusny clovek a vychovany, tak toho pasazera upozorni, ale pak mu normalne vyda a nebo se zepta ostatnich cestujicich, jenze to bychom museli mit vsichni ( i tady) trochu chuti, ze!!!

    superkarma: 0 17.03.2005, 10:45:14
  28. avatar
    [52] evusche [*]

    Lowel: Donedávna v těch smluvních přepravních podmínkách to bylo napsáno tak, že řidič není povinen přijmout částku za lístek, která přesahuje cenu jízdenky. Tedy ne přesnou cenu jízdenky, ale je jasné, že když lístek stojí deset korun a chlap platí stovkou, tak mu to klidně může vpálit. Tramvajáci taky berou přesnou sumu za lístek, je to takhle všude, tak proč by autobusáci měli být výjimkou?

    superkarma: 0 17.03.2005, 10:17:44
  29. avatar
    [49] evusche [*]

    Milá paní Marie V.,
    nyní Vám sem přepíšu část SMLUVNÍCH PŘEPRAVNÍCH PODMÍNEK. To jen pro Vaši informaci....
    Cestující je povinen zaplatit jízdné podle ceníku dopravce nejpozději po nástupu do vozidla. Ceník jízdného je stanoven v souladu s platným Výměrem MF ČR. Je žádoucí, ABY K PLYNULÉMU ODBAVENÍ PŘISPÍVAL CESTUJÍCÍ VČASNÝM PŘIPRAVENÍM VHODNÝCH PLATIDEL.
    To znamená, že pokud lístek stojí 10,- KČ a cestující platí 100 KČ, není to dle SMLUVNÍCH PŘEPRAVNÍCH PODMÍNEK vhodné platidlo.
    Navíc si myslím, že pokud tam pán stál o 15 minut déle, díky zpoždění, měl dost času si bankovku rozměnit.
    Jinak co se týče chování řidiče, je opravdu nevhodné, byl vulgární a v tomto případě by se to mělo řešit ztížností.
    Co mohlo řidiče nasrat? Mohla to být nehoda na silnici, kvůli které musel stát v koloně. Ale uznávám, že vybíjet si vztek na cestujících je nehoráznost....
    Takže, souhlas s tím, že řidič by se měl pokusit chovat se slušně a slušně vysvětlit cestujícímu, proč bylo zpoždění a proč nepřijme stokorunovou bankovku. Ale také na druhou stranu chápu, že když stojí lístek deset korun, tak chodit si rozměnit do autobusu je hnus.

    superkarma: 0 17.03.2005, 09:51:54
  30. [43] Rikina [*]

    Kam všechny na ty horory chodíte ? Vždyť já jezdím roky všemi možnými dopravními prostředky, auta nemajíc, a nikdy, opakuju nikdy se nestalo nic než nějaké drobné nedorozumění, které by rozhodně nestálo za rozhořčený článek sem nebo jinam. V naší MHD se dají koupit lístky u řidiče, je tam cedule "za odpočítané mince" - řidič nevrací, taky z čeho, nemá tam žádnou pokladnu, a je to spíš nouzový způsob prodeje. Protože jinak je všude po městě 100 + 1 možnost, kde koupit lístky, a zatím jsem neviděla jediný případ, že by to nějakému cestujícímu vadilo. Prostě si připraví drobné, no. Jestli se tyhle historky někdy záměrně nezveličujou, aby řeč nestála...

    superkarma: 0 17.03.2005, 09:30:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme