Zdraví

Tlukot srdce není samozřejmost. Podporujte jej omega-3 mastnými kyselinami

I když člověk nemá tlukot srdce zcela ve svých rukou, dokáže práci srdečního svalu do jisté míry ovlivnit. Je prokázáno, že činnosti srdce prospívá především pravidelná fyzická aktivita a zdravá strava. V hojné míře bychom proto měli kromě ovoce a zeleniny jíst hlavně maso tučných mořských ryb. Ty jsou totiž bohatým zdrojem omega-3 mastných kyselin, které chrání srdce před nemocemi a podporují jeho správnou funkci.  

omega-3 Za celý život vykoná srdce v porovnání s ostatními svaly v těle nejvíce fyzické práce. Péče o jeho zdraví, které nezávisí pouze na fyzických dispozicích, ale i na způsobu životosprávy, by si měla zasloužit naši největší pozornost. Nedostatek pohybu, přemíra sladkostí a jídel s množstvím nezdravých nasycených tuků patří mezi úhlavní nepřátele zdravého srdce. Pokud ale usilujeme o zdravý životní styl, sportujeme a jíme hodně ovoce, zeleniny, luštěnin a rybího masa, srdci to naopak jenom prospěje. Pravidelná porce tučné mořské ryby - například lososa, tuňáka nebo makrely, je pro srdce jedním z nepřínosnějších stravovacích návyků.

omega-3 Na tom, že je zdravá a pestrá strava v kombinaci s pravidelným pohybem prospěšná skvělé fyzické kondici a zdraví organismu, staví svůj životní styl také úspěšná herečka Simona Stašová. „Nemohla bych vynechat ranní rozcvičku a ke snídani kousek ovoce. Pěkně mě to naladí na celý den. A můj jídelníček se doslova podobá středomořské kuchyni. To jsou různě míchané zeleninové saláty, ovoce, výborné sýry a hlavně skvěle připravované ryby. Dávám si je často a k tomu ještě denně slupnu dvě tobolky z tuku lososa. Mají úžasný vliv na zdravé kosti, dobrou paměť a taky zdravé srdce. Jíme je už doma všichni a chválí si je i moji známí,“ směje se herečka, které to sluší čím dál víc.

 Výzkumy dokazují, že pravidelný přísun omega-3 mastných kyselin EPA a DHA pomáhá snižovat riziko srdečních chorob, hladinu LDL cholesterolu v krvi i vysoký krevní tlak. Lidské tělo si je ale neumí samo vytvořit, proto je nutné přijímat jeho dostatečné množství ve stravě. Ideální jsou k tomu tučné mořské ryby, které obsahují  omega-3 mastných kyselin velké množství. Pokud si jich ale dopřáváme méně než doporučené dvě porce týdně, můžeme si přísun omega-3 mastných kyselin doplnit konzumací kvalitních výživových doplňků.  Z čerstvého tuku norského lososa se vyrábí například kapsle OmegaMarine Forte+ společnosti Naturamed Pharmaceuticals. Dostatečnou denní dávku omega-3 mastných kyselin pokryjí již dvě kapsle denně.

omega-3

   
29.05.2015 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [1] bobani [*]

    omega 3 bereme

    superkarma: 0 18.06.2015, 15:28:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme