Linky tísňového volání máme celkem čtyři. Když jsem tak uvažoval nad loňským rokem, došlo mi, že jsem je využíval opravdu hojně. Čtyřikrát jsem volal policii, jednou záchranku. Kolikrát jste volaly tísňové linky loni vy?

volání

Co se týče tísňového volání, měl jsem loni skutečně úspěšný rok. Klasikou je přivolávání hasičů k hořícímu odpadkovému koši, to se mi naštěstí loni nestalo. Zato jsem hned několikrát volal policii a jednou dokonce záchranku. A jaké že to byly situace?

  • 1. situace: Zachraňoval jsem narkomana

Když jsem jednou takhle šel do práce, zahlédl jsem na chodníku ležícího člověka. Byl mladý, slušně oblečený a cukal sebou. Dýchal, vypadalo to jako nějaký šok. Tak jsem přivolal záchranku.

Začali se shromažďovat další lidé, zkoušeli jsme s dotyčným komunikovat, ale když něco říkal, bylo to nesrozumitelné mumlání.

Pochvíli (k mému překvapení) přijela policie. Nejspíš je přivolal někdo jiný. Příslušník nám řekl, že je to známá firma a že se jedná o narkomana. Vzápětí tu byla záchranka, a tak už jsem se o problém nestaral a šel do práce.

  • 2. a 3. situace: Agresivní alkoholik

Vracel jsem se v podvečer domů a byl svědkem toho, jak nějaký podnapilý muž sprostě pokřikuje na kolemjdoucí. Pak se svalil na zem a zdálo se, že usíná. Řekl jsem mu, že tady nemůže spát, ale odbyl mě a spal dál. Bylo nasněženo. Tak jsem zavolal policii, protože jsem se bál o život dotyčného.

Do telefonu mě informovali, že už o dotyčném vědí a na místo jedou. A skutečně tu byla policejní hlídka velice záhy.

Třetí situace byla velice podobná a stala se na pěší zóně v Praze. Docela mě překvapila lhostejnost ostatních kolemjdoucích.

  • 4. situace: Nebezpečný přejezd

Jel jsem v noci přes železniční přejezd v Golčově Jeníkově, a co se nestalo. Potkal jsem zde vlak. Nutno říct, že strojvedoucí jel pomaličku, takže situace nakonec neskončila žádnou nehodou. Přemýšlel jsem, komu zavolat, protože strojvůdce na mě gestikuloval, že nejdou závory. Vytočil jsem tedy 112, a tam mě přepojili na policii. Vlídný hlas mi řekl, že o problému ví a že jde o poruchu na závorách, která bude odstraněna do tří dnů (bylo před víkendem). Vlaky prý mají nakázáno projíždět zde pětikilometrovou rychlostí.

Přišo mi to trochu málo, čekal bych nějakou větší výstrahu i pro řidiče, ale hlas ve sluchátku mi sdělil, že jde o přejezd a na něm by měl každý řidič dávat pozor, ať už jdou závory nahoře, nebo dole a že žádná speciální přídavná značka není potřeba.

  • 5. situace: Pneumatika na dálnici

Pátá situace vlastně není z roku loňského, ale už z letošního. Valil jsem si to pěkně po naší hlavní dálniční tepně a najednou přede mnou udělalo auto docela nebezpečný manévr - prudce to strhlo do rychlého pruhu, načež se zase hned zařadilo zpátky. Koukl jsem doleva, doprava a manévr zkopíroval. Důvodem byla obrovská pneumatika uprostřed pravého pruhu. Chvilku jsem přemýšlel, jestli nezastavím a pneumatiku se nepokusím z pruhu nějak odstranit, ale nakonec jsem volal policii, aby se o to postarali.

Dozvěděl jsem se, že už o pneumatice vědí a jedou k ní.

Tolik tedy mé tísňové zážitky z poslední doby.

Téma dne 29. 1. 2013: Tísňové volání - jak často ho využíváme

  • Kdy jste naposledy volala některou z linek tísňového volání a při jaké to bylo příležitosti?
  • Jak často tísňové linky používáte?

Své příspěvky k tomuto tématu mi posílejte nejpozději 29. 1. 2013 do 14.30 hodin na e-mailovou adresu redakce (viz níže). Jednu z přispěvatelek odměním pěkným dárkem, totiž knihou Výživou proti rakovině z nakladatelství iKAR a také stylovým diářem na letošní rok od firmy Albi. Pokud chcete mít šanci na získání dárku, ať je váš příspěvek dlouhý alespoň jako tento odstavec textu.

bookdiar

Reklama