Zdraví

Tipy pro odvykání kouření

 

Ani vaše novoroční předsevzetí přestat kouřit nevydrželo déle než pár dní? Nevadí. Nejste sami. Většina kuřáků zná pocit neúspěchu při odvykání. S dalšími pokusem můžete začít hned, jakmile se znovu rozhodnete a uvědomíte si, že chcete opravdu nadobro skoncovat s cigaretami. Na svůj den D, kdy si zapálíte poslední cigaretu, je však třeba se náležitě připravit.

 

A přitom dodržet i tři hlavní body, které odborníci na závislost na nikotinu považují za kruciální:

 

l        Buďte pevně rozhodnutí, že si již s cigaretami nechcete nic začínat.

l        Zvolte si strategii, jak chcete přestat kouřit. Poraďte se s lékařem nebo jiným odborníkem na léčbu závislosti na nikotinu. Ten vám pomůže vybrat terapii, která bude odpovídat stupni vaší závislosti.

l        Vytrvejte v léčbě nejméně tři měsíce. Právě tak dlouho vás mohou ohrožovat abstinenční příznaky, které dokáží zlomit vaše odhodlání přestat kouřit.

 

Existuje ještě pár osvědčených tipů, které vám mohou pomoci při odvykání:

Ø       Ještě než začnete odvykat, napište si na papír důvody, proč chcete přestat kouřit. Pro někoho jimi může být zdraví, jinému zase vadí zápach kouře nebo finanční náklady na cigarety.

Ø       Poraďte se s lékařem nebo odborníkem na léčbu závislosti na nikotinu, jaký způsob léčby by pro vás byl nejvhodnější. Každému stupni závislosti odpovídá pak jiná odvykací strategie a správně zvolená metoda odvykání kouření znamená zvýšení šance na úspěch.

Ø       Pokud je to možné, vyvarujte se během odvykání stresových situací.

Ø       Požádejte svoji rodinu a přátele o podporu. Tu vám mohou poskytnout i ostatní odvykající v diskusním fóru na www.odvykanikoureni.cz.

Ø       Místo cigarety zkuste žvýkat žvýkačky bez cukru nebo cucat bonbon.

Ø       Vyměňte cigarety za sport. Během sportu nebudete na nekouření tolik myslet a navíc právě při fyzické aktivitě brzy pocítíte pozitivní důsledky života bez cigaret. To posílí vaši motivaci.

Ø       Odstraňte ze svého dosahu všechny věci, které vám připomínají kouření (popelníky, zapalovače, zápalky).

Ø       Pokuste se alespoň dočasně změnit svoje zvyky a návyky. Pro situace, které máte spojené s kouřením, si připravte náhradní řešení.

Ø       Ze začátku také omezte spotřebu alkoholu, který by mohl vaši vůli nekouřit oslabit.

 

A především pamatujte na jednu podstatnou věc: abstinenční příznaky mohou trvat i déle než deset týdnů, proto je třeba v jakékoli léčbě závislosti na tabáku vytrvat nejméně tři měsíce!

 

A i když si po měsíci nekouření můžete gratulovat k dílčímu úspěchu, skutečně jásat a prohlašovat se za nekuřáka můžete až po roce od zapálení poslední cigarety. Držíme palce.

 

Další informace, rady, zkušenosti odvykajících a on-line poradnu lékaře naleznete na www.odvykanikoureni.cz.

   
30.01.2008 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [6] Martina59 [*]

    Doporučuji kvalitní vodní dýmky

    superkarma: 0 15.02.2013, 12:58:23
  2. [5] Martina59 [*]

    Co zkusit vodní dýmky

    superkarma: 0 15.02.2013, 12:49:14
  3. avatar
    [3] MEK [*]

    no mému chybí pevná vůle

    superkarma: 0 30.01.2008, 17:46:23
  4. avatar
    [2] emma [*]

    no hlavně ten bod 1. přes ten jsem se ještě nedostala

    superkarma: 0 30.01.2008, 16:21:37
  5. avatar
    [1] Krustýna [*]

    Ještě že nekourím!!

    superkarma: 0 30.01.2008, 13:23:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme