Snídaně je u malých dětí příliš důležitá na to, aby se vynechávala. Zdravá snídaně navíc dává dítěti energii a důležité živiny, které potřebuje pro svůj růst. Co teda takovému batoleti k snídani připravit?

Součástí vyvážené snídaně by mněli být především obilniny, protože jsou bohatým zdrojem sacharidů. Ty batole potřebuje pro dostatek energie do začátku aktivního dne. Ideální snídaní pro den plný objevů je proto obilná kaše. Doplněná ovocem, slazená medem a zpestřená křupinkami bude taková snídaně jedinečným zážitkem a zdravý startem do nového dne.

Kid

Obilná kaše – zdravá snídaně

Některé maminky už vědí, že obilná kaše je skvělým začátkem dne. Přináší dítěti energii a potřebné látky, je zdravým zdrojem pro vyvážený jídelníček. V případě snídaně je rozhodně lepší variantou než pečivo se sýrem a šunkou, které obsahuje vysoké množství soli – což si některé maminky neuvědomují. Také totiž není vhodné podávat kojencům a batolatům sladké cereálie či kuličky bez věkového určení plné cukru nebo celozrnné pečivo, které jejich trávicí trakt neumí ještě správně zpracovat. I když obaly takových produktů vypadají lákavě a dítě je s chutí sní, jejich složení není pro malé děti vhodné! Pokud tedy naučíte dítě snídat obilné kaše, uděláte významný krok pro jeho zdravý vývoj.

Hami

Jaké jsou hlavní benefity obilných kaší pro vývoj dítěte? Na tuto otázku odpovídá odborník:

„Hlavní výživovou složku obilnin totiž tvoří složené sacharidy (polysacharidy)a kaše přirozeně obsahují jenom malé množství soli a cukrů. Naopak v nich najdeme mnoho vitamínů, zejména skupiny B, a minerály jako železo a zinek, které jsou pro malé děti velmi důležité. Obilné kaše s věkovým určením jsou vhodnou potravinou s ohledem na výživovou hodnotu i surovinovou kvalitu. Jako potraviny určené kojencům a batolatům totiž podléhají přísným pravidlům pro bezpečnost potravin. V neposlední řadě rodiče vyberou díky věkovému určení kaši správné konzistence – pro kojence zcela jemné kaše, pro batolata hustější kaše s drobnými kousky,“ vysvětluje MUDr. Pavel Frühauf.

Jak dítěti přidat kaše do jídelníčku? Pozor na věk dítěte!

První kaše – měla by být čistě obilná s vhodným kojeneckým mlékem, velmi jemné konzistence bez přidaných přísad či cukru. Dále můžete vyzkoušet kaše v kombinaci obilnin nebo ovoce. Vždy sledujte, jaké kaše jsou vhodné pro určitý věk dítěte. Na trhu je k dostání řada kojeneckých a batolecích obilných kaší a snídaňových cereálií, mezi kterými si každé dítě a jeho maminka najde svého favorita, ať už se jedná o rýžové, krupicové či vícezrnné kaše s corn-flakes, příchutí medu, vanilky nebo různých druhů ovoce.

Více na www.klub-maminek.cz/cerealie.

Více se o zdravé snídani dozvíte zde.

Vyzkoušejte si také interaktivní kvíz zde.

Zajímavé články na toto téma si můžete přečíst zde:

Věděli jste, že... ?

Rané dětství je, v porovnání s ostatními obdobími života, obdobím rychlých změn. Průměrné malé dítě do věku pěti měsíců přibere na dvojnásobek své původní hmotnosti, do věku 1 roku na trojnásobek a do 2 let na čtyřnásobek. Do konce prvního roku je dítě o 50 % vyšší než při narození, do 2 let je pak vyšší o 75 %.

Kojenecký věk je velmi aktivní období i pro lidský mozek. Mozek kojence je minimálně dvakrát aktivnější než mozek dospělého. Abychom dodali mozku kojence dostatečnou výživu pro jeho správné fungování, musíme mu dodat i správné množství sacharidů – zdroje glukózy, která je nezbytným palivem pro mozkové buňky. Pro správnou funkci organismu během prvního roku života potřebuje kojenec minimálně 60–95 g stravitelných sacharidů denně.

Reklama