A pohodový je i příspěvek od čtenářky s nickem tinkib, která si nedávno vyřizovala pas a s paní za přepážkou navázala milý rozhovor.
Dobrý den,
věřím, že na dnešní téma máme všichni různé názory. Osobně jsem se setkala většinou s milými úřednicemi, které mi uměly poradit a i přes nával práce se snažily tvářit příjemně a nebýt protivné.
Letos mi končí cestovní pas a tak jsem se vydala na úřad, abych si zařídila nový a mohla vyrazit na dovču. Měla jsem štěstí, že jsem vyrazila včas a byla na místě asi 10 minut před otevírací dobou. Po mně se tam už začalo štosovat několik lidí, kteří vypadali dost nedočkavě. První místo bylo ale moje, takže s úderem celé jsem směle zaťukala a vešla. Na paní úřednici bylo vidět, že je unavená a nejradši už by byla doma. Snažila jsem se tedy být na ni milá a usměvavá a nic zbytečně neprodlužovat. Bylo vidět, že jsem paní kápla do noty, protože mi začala vyprávět, jak měla celé dopoledne samé otravné a nepříjemné lidi, kteří na ni i křičeli...a já že jsem taková usměvavá, že je jí hned líp, když má před sebou ještě celé odpoledne.
Žádost byla vyřízená asi za 6 minut, popřály jsme si hezký den a já odcházela s pocitem, že je opravdu třeba nejít na úřady s bubákem v hlavě a pocitem, že se musím na úřednici mračit, protože je to jen „kancelářská krysa“. Stejně, jako tolerujeme ostatní a přejeme si mít pohodový pracovní den, tak bychom to měli přát i úředníkům. Taky jsou to jenom lidi...
Hezký den a usmívejte se ;)
Čtenářka tinkib
pozn.red.: text nebyl redakčně upraven
______________________
Hezky jste to napsala. Já se chovám přesně tak. I když vidím, že je úřednice unavená (i ony na to mají právo), snažím se ji s úsměvem pochopit.
Ano, jsme jenom lidi.
Děkuji za příspěvek a přeji pěknou dovolenou ))
Saša
Téma dnešního dne 25. 7.: Úřady a úředníci
- Jaké máte zkušenosti s jednáním na úřadech?
- Jste vy sama úřednice?
- Už jste se někdy u přepážky pohádala?
- S jakého důvodu nejčastěji?
- Pokládáte nějaká úřednická místa za úplně zbytečná?
- Anebo naopak, některá chybí?
O úřadech a úřednících (doufám, že přijde i příspěvek přímo „od stolu“ )
pište na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz
Jedna z pisatelek obdrží krásný dárek: parfém od Avonu BOND GIRL FOREVER (aby při vyřizování na úřadech hezky voněla).
Nový komentář
Komentáře
Kytinkak — #14 ale nekdy take ne
je to tak, když je člověk milý, tak se mu to vrací
Trefa:jsou mezi nami i hodni lide.jinac je to pekny clanek,potesil.
Pěkný příspěvek
Příspěvek se mě moc líbí a je pravda, že jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá a úsměv a milé slovo nic nestojí.
Hezky napsaný článek,je to tak,klienti jsou někdy také pěkní prevíti...
hezký článek, máte pravdu, s klidem a úsměvem dál dojdeme, jako ze zlou
Ano, úsměv a slušné chování pomáhá, ale také ne úplně vždy.
No já jsem byla minulý týden ověřit podpisy na darovací smlouvu a strávili jsme tam půl hodiny. Dřív tam dali razítko a ručně vyplnili, teď jsme čekali na vytištění a nalepení jakýchsi štítků. Ty počítače úředníkům tu práci jen komplikují a místo zkracování prodlužují. Šli jsme kolem čekatelů na pas, brečely tam malé děti, no nechtěla bych tam čekat...
Pěkný přístup i úřednice je jen člověk.
Hezký příspěvek
Ještě mi platí a do EU není potřeba
pěkně napsáno
Já jsem si pas vyřídila již minulý rok .Bez fronty a za poloviční cenu.Dnes jim všude na úřadech přidávají práci a peníze krátí,přesto si myslím, že dnešní úředníci jsou lepší a slušnější než dříve.