Novinky

Tina5: Smekám před všemi vyučujícími

K tématu vzdělání se vyjádřila také několikanásobná maminka Tina5. Mimo jiné se pozastavuje i nad pravomocí učitele k žákovi. De facto žádná. A právě tam to všechno začíná.

Milá redakce, dnešní téma je velice zajímavé, možná trošku ošemetné.
Mám dojem, že se vzdělání přikládá větší váha než ve skutečnosti je.
Sama mám maturitu, ale celý život jsem říkala, že třeba taková kadeřnice či švadlena, pokud jsou šikovné, mohou si doma, mají-li místnost navíc, otevřít živnost a odpadne jim dojíždění za prací, náladovost šéfa a podobné nepříjemnosti spojené se zaměstnáním.
Dnes má titul už pomalu uklízečka na veřejných toaletách.

Ale nemyslím si, že by lidstvo nějak více vyspělo. Že velmi inteligentních lidí je tu pár tak jako za první republiky. Když byl pan profesor, odpovídal tomu i jeho život, jeho chování, každý si jej vážil a dnes? Kolik existuje různých titulů za jménem a před jménem a vlastně zdravotní sestra není zdravotní sestra když odmaturuje na střední zdravotní škole..

Můj manžel je inženýr. Uživit nás není vůbec snadné, rodiny s dětmi tu nemají velkou podporu, ale nestěžuju si, to by bylo na jiné téma. Ale dědeček s babičkou potřebovali na domě novou střechu, už jim zatíkalo. Když se podařilo dát do kupy nějaké peníze, sháněli řemeslníka. Když se podařilo sehnat řemeslníka, nevěděl, co by si řekl, na hodinu měl víc jak můj manžel, svačiny a obědy měl od babičky zdarma, střechu nechal odkrytou několik dní, i když slíbil, že přijde hned druhý den, trvalo opravdu několik dní než došel a svoji práci dotáhl do zdárného konce

Nevím, neumím si představit, že by nějaký zástupce firmy odešel uprostřed jednání se zákazníkem a vrátil se za několik dní.. nebo úřednice u přepážky by si odskočila na několik dní ve chvíli, kdy s ní něco důležitého vyřizujete.. Je to v lidech a ne v titulech..

Maturovala jsem na textilní průmyslovce, ve svém oboru opravdu práci nemám a asi mít nikdy nebudu. Když to řeknu s velikánskou nadsázkou, v druhém ročníku jsme měli i pletení na stroji a já občas místo jehlic vytáhnu pletací stroj, ale to je koníček..

Dnes mám dojem, že vzdělání má hlavně ten, kdo na to má.
Znám případy, kdy tatínkové - majitelé podniků - platí škole za zvláštní průzkumy nebo přispějí na stavbu hřiště a podobně a jejich děti zázračně dostudují a chodí se kolem nich po špičkách.. Když jsem to viděla ve filmu s Janem Krausem, to jsem se tomu hořce smála, netušila jsem, že to není jen ve scénáři, ale i v životě.

Několik mých známých učí. Někdo na základní škole, někdo na střední. Občas jsem v šoku, když slyším, jak dnes žáci jednají se svými učiteli. Kam jsme se to dostali? Absolutně žádná úcta k vyučujícím a učitelé nemají žádné páky, jak děti ukočírovat. Vzpomínám si, že když u nás kluci ve třídě zlobili, pan ředitel či zástupce si je vzal do kabinetu, kluci se vrátili s červeným uchem nebo tváří a byli rádi, že si to odbyli pohlavkem a nenapadlo je žalovat doma, protože by dostali ještě druhou od rodičů. Dnes se učitel bojí na dítko jen křivě podívat, aby na něj rodič nepřiběhl si stěžovat. Myslíte si, že je to správná cesta?

Smekám před všemi vyučujícími. Jak píše jedna moje kamarádka, já bych učit nemohla, zavřeli by mě už první den, protože bych musela vyliskat půl třídy..

Krásný den všem ing i neing přeje Tina5

pozn. red.: Text nebyl redakčně upraven

____________________

Jo, jo, takový pan učitel Hnízdo, ten by byl v těch třídách zapotřebí.
Pěkně jste to sepsala, včetně pravdivého konstatování ohledně dnešních řemeslníků. Toho co byl u dědečka a babičky, bych nakopala do pr…, ale kde sehnat dalšího?
Děkuji za příspěvek, přeji krásný den (v Praze zatím slunečno)) a kolem sebe samé fajn lidi.
Saša

Téma dnešního dne. Je pro život důležité vzdělání?

  • Tato otázka se týká nás i našich dětí, protože nikdy není pozdě.
  • Pracujete v oboru, který jste vystudovala?
    Ve kterém jste se vyučila?
  • Trváte na tom, aby vaše děti studovaly?
  • Jaký studijní (učební) obor je v dnešní době podle vás nejvhodnější?
  • Nutili byste své dítě do studia, i kdyby na to nemělo?
  • Jsou na vedoucích pozicích lidé, kteří tam vůbec nepatří a naopak?
  • Znáte nějaký takový příklad?
  • Šla byste studovat i na stará kolena, pokud by to bylo potřeba?
  • Zastáváte názor, že politika státu je určena stupněm vzdělanosti národa?

Vše o studiu piště na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz

Jednu z pisatelek odměním pěkným dárkem, bystřícím mozek. :)
Staré dobré dřevěné šachy a pro případné budoucí mediky knihu nakladatelství Ikar: Neuvěřitelné medicínské případy.

sachykniha

   
22.05.2012 - Čtenářské příspěvky - autor: Alexandra Stušková

Komentáře:

  1. [12] Jala [*]

    kuželka — #5 dadma — #7 jazuzinka — #9 Holky, souhlasím s vámi, to je opravdu tragédie našeho školství.

    Ale realita je ještě tvrdší, než se zvenčí jeví!

    ekleinovka — #10 Nevím, jestli to více mužů ve školství zachrání. Znám i takové, kteří mají stejné problémy jako jejich kolegyně. Moc ale záleží na vedení, jaké mantinely nastaví a co je ochotné žákům tolerovat!

    Doufám, žes to nemyslela - vyšší platy jen učitelům - mužům, ale všem. Realita je taková, že muži ve školství mají skutečně platy vyšší než ženy.

    superkarma: 1 22.05.2012, 23:43:19
  2. avatar
    [11] Kytinkak [*]

    daska59 — #8 souhlasím s tebou, tak to vždy fungovaloSml22

    superkarma: 0 22.05.2012, 22:16:31
  3. avatar
    [10] ekleinovka [*]

    Více chlapů a vyšší platy pro učitele,mají pořádný nápor na nervy s některými žáčky....někteří rodiče jsou pro dítě ,,dobrým" vzorem. To,co pak publikuje ve škole....

    1. na komentář reaguje Jala — #12
    superkarma: 0 22.05.2012, 21:15:03
  4. avatar
    [9] jazuzinka [*]

    ono hlavně platí, že dříve drželi rodiče s učiteli proti dětem, dnes drží rodiče s dětmi proti učitelům. mnohde má doma hlavní slovo dítko a rodič srazí paty a jde vyhrožovat do školy.

    1. na komentář reaguje Jala — #12
    superkarma: 1 22.05.2012, 19:38:39
  5. avatar
    [8] daska59 [*]

    Bohužel, děti zvlčily a mohou za to rodiče. Nesnáším americkou výchovu! Pořád platí, že ve správný okamžik "škoda rány která padne vedle".

    1. na komentář reaguje Kytinkak — #11
    superkarma: 1 22.05.2012, 18:11:33
  6. [7] dadma [*]

    Tino5, naprostý souhlas.Dnes mají práva pouze děti,ale učitelé nemohou nic.Moje dcera učila několik let na ZŠ a nyní již několik let na SŠ.Kolikrát co vyprávěla ,je nepublikovatelné.A je pravda, že my jsme se báli dostat poznámku a nedej bože, že by někdo z rodičů musel přijít do školy.Dostali jsme na zadak a hotovo.Dnes se bojíte na žáka špatně podívat natož mu něco říci.Rodiče si to s vámi přijdou vyřídit a nebo si jdou stěžovat, řediteli či na školní inspekci.

    Dnes nemají lidé úctu k nikomu a k ničemu.Divná doba.

    1. na komentář reaguje Jala — #12
    superkarma: 0 22.05.2012, 16:36:57
  7. [6] Danulka K. [*]

    kuželka — #5 Kuželko, já jsem se s takovým jednáním bohudíky nesetkala. Když moje dcery před 20 lety chodily na základní školu a pak na střední, byla to doba,kdy rodiče měli k učitelům a profesorům úctu. Já byla ráda,když měly holky přísné učitele, vždy jsem nacházeli společnou cestu k nápravě či osobním problémům. Asi máš osobní zkušenosti a o to víc vám nepřeji takovéto rodiče.

    superkarma: 0 22.05.2012, 15:43:17
  8. avatar
    [5] kuželka [*]

    Danulko, smutné na tom je, že problém není v dětech. Demokracie je dobrá věc, i ve vztahu k dětem, které nedosahují našich znalostí a zkušeností. Problém je v rodičích. Divila by ses, jak povýšeně, neuznale a opravdu ohavně se chovají někteří rodiče k vyučujícím jejich dětí. Nejedná se jen o ty, u kterých bychom to dejme tomu čekali. Ale rodiče "na úrovni" jednají s kantorem jak s obtížným hmyzem! To je pak nářez!

    1. na komentář reaguje Danulka K. — #6
    2. na komentář reaguje Jala — #12
    superkarma: 0 22.05.2012, 14:19:57
  9. [4] DCOlga [*]

    V mnoha věcech souhlasím a bohužel jsem vystudovala stejný obor, tedy textil i když na vysoké škole a uplatnění v oboru stejné jako u středoškoláků. Naštěstí se mi podařilo najít práci v jiném oboru, aspoň zatím, a jsem ráda.

    superkarma: 0 22.05.2012, 11:51:12
  10. avatar
    [3] Jindriska8 [*]

    Taky bych to dělat nechtěla,ale je to potřebnéSml22

    superkarma: 0 22.05.2012, 11:46:49
  11. [2] Danulka K. [*]

    Učitelskému povolání v současnosti není skutečně co závidět, myslím,že jsme našim dětem ponechali trochu moc té demokracie.

    superkarma: 0 22.05.2012, 11:31:51
  12. avatar
    [1] blesksoft [*]

    já bych učitelku nedělala ani za zlatý prase

    superkarma: 1 22.05.2012, 11:19:31

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení

Náš tip

Doporučujeme