Bulvár

Testy na zvířatech?

 

 

Pod včerejším článkem Účesy, bez kterých budete out – přečíst si ho můžete zde – se strhla velmi obsáhlá diskuze čtenářek. Kromě spousty názorů zde ale zaznělo i nařčení, že kosmeticke výrobky Schwarzkopf od společnosti Henkel jsou testovány na zvířatech.  Jelikož je tato informace nepravdivá a zavádějící, zeptali jsme se zástupců společnosti Henkel, jaká je skutečnost.

 

 

Prohlášení společnosti Henkel k otázce pokusů na zvířatech

 

 

Divize kosmetiky

 

Společnost Henkel zaujala postoj k otázce pokusů na zvířatech pro testování kosmetických produktů, jejich složek a surovin, z nichž se vyrábějí před více než deseti lety, tedy dávno předtím, než se touto problematikou začaly zabývat evropské zákony a nařízení na ochranu zvířat.

 

 

Spotřební produkty

Společnost Henkel celosvětově zrušila pokusy na zvířatech pro testování kosmetických produktů dávno předtím, než ostatní společnosti začaly vůbec plánovat, že přistoupí k takovému kroku. Prvním krokem na této cestě bylo otevření laboratoře pro alternativní metody v roce 1982.

 

Díky aktivitám tohoto výzkumného centra mohly být pokusy na zvířatech nahrazeny testy na slepičích vejcích, ke kterým společnost tehdy přistoupila, a rovněž pokusy s buněčnými kulturami a kožními explantáty, jež poskytují dobré testovací možnosti, především díky jejich shodě s povrchem kůže a sliznic. Tento vývoj představuje výrazné zlepšení pro společnost Henkel, která se celosvětově těší obecnému respektu a zastává vedoucí pozici v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví a životního prostředí.

 

Ingredience

Situace v oblasti testování jednotlivých složek výrobků je odlišná než u testování konečných produktů, především v Německu a členských zemích Evropské unie. Společnost Henkel je ze zákona povinna poskytovat údaje o bezpečnosti surovin, které používá při výrobě svých produktů. Pokud nejsou tyto informace o příslušné surovině k dispozici ve veřejně dostupných databázích, společnost Henkel, stejně jako jakákoliv jiná firma, musí v souladu se zákony a nařízeními země nebo EU provést příslušné testy sama. To znamená, že zákony zatím stále vyžadují pokusy na zvířatech při testování ingrediencí (složek) přípravků. Přesto, že existuje mnoho alternativních metod, zatím nebyly akceptovány schvalovacími orgány a státními úřady, a proto někdy není ze zákona možné připravit ingredience nového výrobku bez toho, aniž by se prováděly pokusy na zvířatech.  

 

Společnost Henkel celosvětově i nadále intenzivně pracuje na tom, aby byly pokusy na zvířatech pro testování složek produktů zrušeny. Jsme rádi, že alespoň naše konečné výrobky nemusíme testovat na zvířatech, ale můžeme využívat pro nás i přírodu přijatelných alternativních metod.

 

 

 

   
01.04.2005 - Společnost - autor: katchaba

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [53] saruz [*]

    výrobky testované na zvířatech nekupuji

    superkarma: 0 26.11.2012, 09:19:51
  2. avatar
    [52] brunhilda [*]

    klika: mas recht, neco se halt testovat musi, jelikoz to uklada zakon

    superkarma: 0 18.08.2005, 13:33:02
  3. avatar
    [51] brunhilda [*]

    kosmetiku si kupuju uz asi od 14 netestovanou na zviratech (nevim, jak je to ted, ale dost me skokovalo, ze max factor testuje - dle letacku nejake organizace, kterej sem dostala myslim na mezi plotech 1997 :)to ale neznamena, ze nebudu zrat maso...snazim se kupovat bio veci, a doufat, ze kravicky a kuratka nezijou pod lampama a na rostu...

    superkarma: 0 18.08.2005, 13:31:47
  4. avatar
    [50] sara.l [*]

    došly argumenty...došlo vysvětlování....já bych to taky ukončila....není se opravdu o čem bavit,pokud se chcete pobavit samozřejmě to myslím ironicky..tak si prohlídněte..stránky na internetu jejich tam spousta...www.ohz.cz....a další a další...holky už taky něco vypisovaly....ted nenarážím na žádnou z vás...ale fakt už není co probírat

    superkarma: 0 03.04.2005, 22:45:42
  5. avatar
    [49] Vivian [*]

    klika: pokud si všimneš, tak já jsem svou účast v diskusi ukončila příspěvkem 15 (resp. 19). Další diskuse, která pak následovala, jsem se vůbec neúčastnila. Pak jsem sem druhý den nakoukla a konstatovala jsem, že se to zvrhlo v plané handrkování. A ty hned tady na mě vyrukuješ s tím, že mi došly argumenty Nepřipadá ti to trošku na hlavu?

    superkarma: 0 03.04.2005, 22:07:34
  6. avatar
    [48] Vivian [*]

    klika: komu došly argumenty? Já k tématu prostě nemám víc co dodat, co jsem chtěla, to jsem napsala... Chceš ode mě slyšet něco víc?

    superkarma: 0 03.04.2005, 22:03:05
  7. [47] klika [*]

    Vivian: Když vám dojdou argumenty, tak je plané handrkování
    Ťapina: Přesně tak.
    sara.l: Jenže takových lidí je bohužel většina. V ruce kýtu a mastnou hubu od špeku a křičí do světa chudáci zvířata!!

    superkarma: 0 03.04.2005, 21:48:45
  8. avatar
    [45] sara.l [*]

    janinka_pl: TO BYCH VYPADALA DOST SRANDOVNĚ..... úplně se vidím....v jedné ruce kýtu s masem a s plnou pusou křičím...jak se chováme špatně ke svým čtyřnohým kamarádům...

    superkarma: 0 03.04.2005, 21:27:23
  9. avatar
    [43] sara.l [*]

    janinka_pl: o čem to mluvíš...myslíš,že když si nekupuju výrobky testované na ...jím maso???no tak sice příspěvěk není o vegetariánech,ale já to odpovím maso nejím,jsem vegetarián....to by vypadalo dost směšně...v jedné ruce maso a druhou psát,že jsem proti testování... handrkovat se jak píše Vivian..určitě nebylo podstatou tohoto příspěvku....jak jse napsala..každý žije svůj život

    superkarma: 0 03.04.2005, 13:51:35
  10. avatar
    [42] Vivian [*]

    Tak mám dojem, že se celá diskuse zvrhla v úplně plané handrkování

    superkarma: 0 03.04.2005, 12:32:45
  11. avatar
    [41] Ťapina [*]

    janinka_pl: Na kolika jatkách jsi za poslední rok byla?

    superkarma: 0 03.04.2005, 12:11:00
  12. avatar
    [39] sara.l [*]

    *Kotě*: myslím,že nemá cenu se dohadovat..s lidmi ,kteří žijou prostě jinak....vyprdni se na to...počkáme až to všechno vyjde v Mladé Frontě.....a je to..... ..jsem ráda,že jsem poznala alespon někoho..komu to není fuk ..taky jsem oželela pár kosmetiky,ale vůbec mě to nemrzí....rostě každý má na život jiný názor....tak to prostě je a my na tom nic nezměníme...krásnou neděli

    superkarma: 0 03.04.2005, 11:32:47
  13. avatar
    [38] Ťapina [*]

    *Kotě*: A která ekologická organizace je prosím neextrémistická? Ráda bych ji poznala. Protože zatím mám tak nějak pocit, že zachraňuju zvířatům životy navzdory ekologickým organizacím, kdyby bylo po jejich, tak ani nemám kde vystudovat, protože na naší škole se přece děsně týrají zvířata

    superkarma: 0 03.04.2005, 09:35:58
  14. [37] klika [*]

    Ještě jedna poznámka: Já jsem v tom prohlášení vyčetla, že jim testování ingrediencí na zvířatech ukládá zákon EU. Takže v důsledku jsou sice špatný firmy na seznamech, který sestavují zuřící ekologové, ale chytrolíni v parlamentech jsou z obliga.

    superkarma: 0 02.04.2005, 22:30:20

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [36] klika [*]

    *Kotě*: Bohužel znám pár lidí kteří se k ekologům hlásí a znám jejich kolegy a jejich aktivity. Myslím si, že jsou to stejní magoři jako řada extrémistických spolků. MF pravda občas má nějaký úlety, ale pokud se k tématu vyjadřuje několik nezávislých odborníků a uváději více zdrojů o kterých si můžu myslet, že jsou důveryhodní, pak si myslím, že mají pravdu.

    Každá asi extrémistická nebude to by pak nefungovalo třeba ministerstvo životního prostředí. Třeba.

    superkarma: 0 02.04.2005, 22:23:20
  2. avatar
    [35] *Kotě* [*]

    klika: Mladá Fronta ti připadá důvěryhodná?

    superkarma: 0 02.04.2005, 22:15:50
  3. avatar
    [34] *Kotě* [*]

    klika: když neumíš na netu vyhledávat DŮVĚRYHODNÉ zdroje, je to tvůj problém. Kromě toho ve svém vyjádření firma přiznala, že ingredience, které používá, na zvířatech testované MOHOU BÝT, neboli nemají nad tím kontrolu a je jim to jedno.

    Mimochodem, když je pro tebe každá ekologická organizace extrémistická... ty asi budeš duchovní žák pana prezidenta Klause, že?

    superkarma: 0 02.04.2005, 22:15:26
  4. [33] klika [*]

    *Kotě*: Až to napíše Mladá Fronta a uvede několik důvěryhodných zdrojů, pak o tom budu přemýšlet, že na tom něco bude. Ale ekologicky extrémistický stránky za důvěryhodný nepovažuju.

    superkarma: 0 02.04.2005, 22:10:56
  5. [32] klika [*]

    *Kotě*: Teď bych ti měla napsat, že chceš bejt prostě dobrá akorát že nevím jestli je to pravda. Stejně tak jako tady píšete, že oficiální vyjádření firmy je kec.
    Mimochodem na internetu existuje řada stránek s pěknejma kravinama, za jejichž obsah nikdo neručí , takže ohánět se internetem není zrovna objektivní

    superkarma: 0 02.04.2005, 22:06:54
  6. avatar
    [31] *Kotě* [*]

    klika: Mluv za sebe, ano? Já se snažím kupovat výhradně produkty na zvířatech netestované. Například jsem s těžkým srdcem oželela výborný antiperspirant Secret a začala si kupovat jiný výrobek, protože jeho výrobce Procter & Gamble je jedna z firem, které testujou na zvířatech vesele Na internetu existuje řada stránek, na kterých si můžeš najít seznamy společností, které na zvířatech (ne)testují a při nakupování se řídit podle toho.

    superkarma: 0 02.04.2005, 21:56:54
  7. [30] klika [*]

    sara.l: To bys měla poprosit redakci, aby se jich zeptala

    superkarma: 0 02.04.2005, 21:48:50
  8. [29] klika [*]

    Já jsem si pozorně přečetla článek. Proč se teda nezmění zákony???
    ....Henkel je ze zákona povinna poskytovat údaje o bezpečnosti surovin, které používá při výrobě svých produktů. Pokud nejsou tyto informace o příslušné surovině k dispozici ve veřejně dostupných databázích, společnost Henkel, stejně jako jakákoliv jiná firma, musí v souladu se zákony a nařízeními země nebo EU provést příslušné testy sama. To znamená, že zákony zatím stále vyžadují pokusy na zvířatech při testování ingrediencí (složek) přípravků. Přesto, že existuje mnoho alternativních metod, zatím nebyly akceptovány schvalovacími orgány a státními úřady, a proto někdy není ze zákona možné připravit ingredience nového výrobku bez toho, aniž by se prováděly pokusy na zvířatech.

    Ruku na srdce, odsuzujete testování, ale všechny možný výrobky, o kterých si to myslíte stejně kupujete a používáte.

    superkarma: 0 02.04.2005, 21:40:11
  9. avatar
    [28] *Kotě* [*]

    sara.l: V jednom z těch odkazů, které jsem tu uvedla, stojí, že využívají k testování například laboratorní tkáňové kultury.

    superkarma: 0 02.04.2005, 20:07:24
  10. avatar
    [27] sara.l [*]

    Ještě bych se velmi ráda společnosti Henkel..zeptala....jak teda testujete Vaši kosmetiku????....píšete,že moje informace je nepravdivá a zavádějící a já se proto znovu ptám....jak se Vaše kosmetika testuje???..děkuji Vám za odpověd....sára

    superkarma: 0 02.04.2005, 17:39:54
  11. avatar
    [26] sara.l [*]

    *Kotě*: vždyt jsem to už psala....prostě za ně testování udělá jiná firma...a myslí si ti pitomci,že mají čisté ruce...stydte se...testování na zvířatech je zcela zbytečné....

    superkarma: 0 02.04.2005, 16:52:30
  12. avatar
    [25] *Kotě* [*]

    Podle těchto zdrojů Henkel opravdu netestuje své koncové produkty na zvířatech, ale používá do nich ingredience, které na zvířatech testovány byly.
    http://www.ethibel.org/profile/uk/henkel_en.html
    http://www.co-op.co.uk:8080/ext_1/Development.nsf/0/d7ff0ca358c3bf3c0025672e002f3cdf?OpenDocument
    http://www.seta.pdx.edu/testlist.html

    Prohlášení společnosti mi připadá jako vrchol drzého alibismu. Používá-li společnost do svých přípravků přísady testované na zvířatech, pak se nemůže ohánět tím, že oni sami na zvířatech netestují.

    superkarma: 0 02.04.2005, 14:51:13
  13. avatar
    [23] Ťapina [*]

    Jak miluju zvířata, tak nenávidím OHZ - vylučuje se to? Ale kdepák. Těžko najít druhou společnost, která jedná v ochraně zvířat tak kontraproduktivně

    superkarma: 0 02.04.2005, 08:48:29
  14. avatar
    [22] elfos [*]

    Testy na zvířatech

    superkarma: 0 02.04.2005, 07:33:01
  15. avatar
    [20] sara.l [*]

    Vivian: ALE CHYSTAJÍ SE další....stačí se jen mrknout na internet..např.stránky OHZ...jak napsala lilith202: ...

    superkarma: 0 01.04.2005, 22:14:00
  16. avatar
    [19] Vivian [*]

    lilith202: řekneme jim prd, ta demonstrace (či co to bylo) proběhla před dvěma týdny

    superkarma: 0 01.04.2005, 22:09:16
  17. avatar
    [16] sara.l [*]

    Vivian: přesně tak to je....je spousta laboratoří i u nás v česku,které testují a dělají pokusy....a nejvíc mě uráží,že když už ty chudáky tak zneužívají..tak je ještě schválně týrají..např.nechají vykrvácet...no nebudu to raději popisovat.....ale zvířata se tak určitě nechovají..to dokaží jen lidé

    superkarma: 0 01.04.2005, 20:38:40
  18. avatar
    [15] Vivian [*]

    sara.l: já tedy nevím, podle jakých kritérií jsou ty společnosti zařazovány do těch seznamů, ale podle mě osobně mezi výrobcem, který testuje na zvířatech, výrobcem, který si nechává své výrobky testovat na zvířatech a výrobcem, který sice netestuje, ale používá na zvířatech testované ingredience, není vůbec žádný rozdíl .
    Podle toho, co se píše v tomhle článku (↑), společnost Henkel sice netestuje, ale používá ingredience, které jsou testované na zvířatech... Což je prašť jako uhoď, zvířata kvůli Henkelu netrpí o nic míň...

    superkarma: 0 01.04.2005, 20:28:22
  19. avatar
    [14] sara.l [*]

    Vivian: dělá se to i tak,že samotná firma pokusy nedělá,ale...nechá si je udělat..u jiných....takže promin,ale to je přece úplně stejné....at se na mě nikdo nezlobí

    superkarma: 0 01.04.2005, 20:14:19
  20. avatar
    [13] Vivian [*]

    No tak to vzdávám, prošla jsem všechny možné seznamy, které jsem našla na internetu, a pokud někde Henkel figuruje, tak mezi společnostmi, které svoje výrobky TESTUJÍ na zvířatech...
    Za všechny třeba seznam americké společnosti SETA: http://www.seta.pdx.edu/testlist.html
    nebo seznam britské společnosti BUAV:http://www.buav.org/pdf/CosmeticsCompaniesGuide.pdf
    A to jsou jen dva z mnoha . Mohl by mi někdo vysvětlit, KDE je pravda?

    superkarma: 0 01.04.2005, 19:50:57
  21. avatar
    [12] Vivian [*]

    sara.l: taky jsem to zkoušela někde dohledat, našla jsem několik seznamů testujících a netestujících výrobců na českých i zahraničních webech, někde Henkel vůbec není, ale pokud někde je, pak mezi společnostmi, které na zvířatech bohužel testují Tak nevím...

    superkarma: 0 01.04.2005, 19:28:35
  22. avatar
    [11] sara.l [*]

    já nesouhlasím s tím,že firma Henkel netestuje.....Mám seznam....kdo testuje a netestuje....Svoboda zvířat,Koterovská 84,Plzen......kde se mimo jiné uvádí....testují firmy Henkel,Johnson...Johnson,Unilever....Ariel,Vizir,Mister Proper,Kamill...a spousta dalších a dalších....Pokud se mýlím....tak se firmě Henkel velmi omlouvám,ale zatím mě nijak nepřesvědčila....např.firma Dedra...vyrábějící prášky na praní...netestuje na zvířátkách...k jejich testování bylo použito laboratorně vytvořených tkánových mikrokultur....i tudy vede cesta....jen trošku složitější...a nepohodlnější,ale určitě...přijatelnější a neumírají při ní zbytečně zvířata

    superkarma: 0 01.04.2005, 19:12:18
  23. avatar
    [10] sara.l [*]

    já nesouhlasím s tím,že firma Henkel netestuje.....Mám seznam....kdo testuje a netestuje....Svoboda zvířat,Koterovská 84,Plzen......kde se mimo jiné uvádí....testují firmy Henkel,Johnson...Johnson,Unilever....Ariel,Vizir,Mister Proper,Kamill...a spousta dalších a dalších....Pokud se mýlím....tak se firmě Henkel velmi omlouvám,ale zatím mě nijak nepřesvědčila....např.firma Dedra...vyrábějící prášky na praní...netestuje na zvířátkách...k jejich testování bylo použito laboratorně vytvořených tkánových mikrokultur....i tudy vede cesta....jen trošku složitější...a nepohodlnější,ale určitě...přijatelnější a neumírají při ní zbytečně zvířata

    superkarma: 0 01.04.2005, 19:03:24
  24. avatar
    [9] whitekitten [*]

    Meander: jo, tyhle oční testy jsou jedny z nejsurovějších. Jsem zrakově postižená, před rokem a půl jsem oslepla a prodělala několik operaci sítnice. Jedna byla bez narkózy, ty bolesti bych nikomu nepřála. A tak nějak a více trpí zvířata při očních testech. Hlavně aby řasenky byly protialergické, ale co musí vytrpět zvířata, to už parádnice nezajímá. Nemám nic proti řasenkám a další dekorativní kosmetice, ale kupovala bych jen tu značku, která tyto drastické testy nedělá. Nedovedu si představit, že by moji někdo takhle trápil.

    superkarma: 0 01.04.2005, 18:45:50
  25. avatar
    [7] Meander [*]

    crossik: Zejména doporučuji testy snášenlivosti na oční sliznici. Něco takového může dělat jedině chorý, sadistický mozek.

    superkarma: 0 01.04.2005, 16:32:58
  26. [6] žížalkaxx [*]

    také děkuji redakci za informační přínos. Ono je velmi jednoduché vykřikovat, že někdo testuje, když si to neověří. Podle mě by si firma jako Henkel nemohla dovolit hlásat že netestují a při tom testovat. To si myslím, že dělají firmy, které na vývoj nemají moc peněz a je jim jedno, že obcházejí zákony.

    superkarma: 0 01.04.2005, 15:43:10
  27. [5] Klára Křížová [*]

    Petique: Pod clankem s ucesy byly smazany jen reakce, ktere obsahovaly link na kadernicky salon, kteremu nedelame reklamu. Obecne se tyto komercni odkazy odstranuji. Nic jineho pod clankem smazano nebylo.

    superkarma: 0 01.04.2005, 15:38:57
  28. avatar
    [4] whitekitten [*]

    oprava, kosmetiku testovanou na zvířatech nekupuji, napsala jsem nakupuji, omylem

    superkarma: 0 01.04.2005, 15:16:58
  29. avatar
    [3] Petique [*]

    Tak sem si šla přečíst tu včerejší hádku na účesy, a žádnou sem tam nenašla , to je jako smazaný, nebo co??

    superkarma: 0 01.04.2005, 15:15:42
  30. avatar
    [2] whitekitten [*]

    podle seznamu výrobců testujících své výrobky na zvířatech není firma vyrábející kosmetiku Schwarzkopf mezi těmi, kdo tak činí. Věřím, že kosmetiku na zvířatech netestují a mám radost. Naopak jsem našla spoustu světoznámých kosmetických značek, které na zvířatech kosmetiku testují a tuto kosmetiku nakupuji a kupovat nebudu. Viděla jsem několik drastických videoklipů s testy na zvířatech a bylo mi z toho špatně. To co nám, lidem, dělá radost(řasenky, parfémy, krémy atd.), působí zvířatům neskutečné utrpení při pokusech. My lidé jsme nechutní a odporní když dovedeme trápit zvířata tak hnusnými pokusy a dokonce provádět vivisekce! Je to hrozné a pokaždé, když něco takového čtu nebo vidím, je mi do pláče. Díky firmě Henkel za to, že netestují.

    superkarma: 0 01.04.2005, 15:15:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme