.

Testováno: Kia Sportage je skvělá

Testy

Testováno: Kia Sportage je skvělá

Řídím od té doby, co mám řidičský průkaz a ten jsem si udělala ve dvaceti letech. Myslím si, že za léta co intenzivně řídím (žádné popojíždění na nákupy a zpátky) jsem docela dobrá řidička. Jednu dobu jsem znala všechny jednosměrky a zkratky v centru Prahy a objížďky, jak se vyhnout zácpám. To jsem seděla v autě každý den a jezdila na různé reportáže nejen po Praze, ale po celé republice a často i do zahraničí. A protože mnoho mých kolegů nemělo řidičák nebo řídit nechtěli, většinou jsem vše odřídila já. A ráda. Mám z řízení radost.

sportage kia

Také mám ráda auta a různé moderní vychytávky. Proto jsem neodolala, a když jsem měla možnost vyzkoušet si novou Kiu Sportage 1.6 T-GDi 4x4 7 DCT 130 kW ve vybavení GT Line, moc jsem se těšila. Jedná se auto typu SUV, což je pro někoho, kdo jezdí v klasickém kombíku nebo sedanu trochu nezvyk, protože SUV je vyšší.

Převzala jsem si auto, krásně červenou Kiu Sportage, a nastal můj jediný problém. Jednalo se o automat a mne trvalo trochu času, než jsem si uvědomila pravidla jízdy v autě s tímto typem převodovky. To jsem pochopila naštěstí brzy a pak už jsem si jen užívala skvělou jízdu. Jezdila jsem s Kiou celý víkend, udělali jsme si se synem výlet za Prahu, snažila jsem se jí co nejvíce poznat a testovat.

Co na ni říkám?

sportage

Má skvělé jízdní vlastnosti. Díky automatické převodovce se nemusíte starat o řazení jednotlivých rychlostí. Systém automatické převodovky umožňuje kromě základního nastavení přepínání na sportovní a ekologický režim. Se sportovním režimem si užijete více zábavy a svižnější jízdu. Hodí se například na okresních silnicích při předjíždění, ale využijete ho prakticky kdekoli. Naopak ekologický režim hlídá především spotřebu paliva, takže auto se snaží držet v nízkých otáčkách a zrychluje proto mnohem pomaleji. Hodí se do situací, kde nepotřebujete během krátké chvilky co nejvíce zrychlit, ale stačí vám klidná a plynulá jízda - třeba na dálnici nebo do města. Pokud nejezdíte pouze ve sportovním režimu, ale zapnete občas také ekologickou jízdu, vejdete se spotřebou do 8 litrů benzinu na 100 kilometrů.

Kromě komfortního kufru a pohodlných sedaček a moderního interiéru má auto jak vyhřívání sedadel, tak i chlazení. Skvělá vychytávka pro horké dny nebo pro dlouhé jízdy – zapnete si klimatizaci sedadla a překvapí vás příjemný pocit svěžesti. Samozřejmě si jak teplotu, tak chlazení můžete regulovat. Samozřejmostí, kterou jsem ocenila, je integrovaná a přehledná navigace v palubce. Práce s ní byla snadná a intuitivní. Co je úplně skvělé, je parkovací kamera. Během chvíle si na ni zvyknete a parkování je díky ní velmi snadné a pohodlné.

kia

Při jízdě jsem měla pocit jistoty a bezpečí. Jestliže cestujete s dětmi, je bezpečí důležité kritérium. Kia Sportage je „prošpikovaná“ bezpečnostními airbagy, pocit bezpečí ještě umocňuje svou robustností a typem SUV. Pokud jedete do hor nebo do terénu na chatu, oceníte také pohon na všechna čtyři kola.

Myslím si, že pokud máte dostatek financí, je toto auto dokonalou volbou pro jízdu do města i na daleké cesty, prostorný kufr pojme všechna vaše zavazadla. Pokud se v Kia Sportage svezete, nebude věřit, že větší auta jsou jen pro muže. Naopak.

sportage testování

Airbagy

  • Testovaná Kia má 8 airbagů: 2 přední, 2 boční a 4 okenní airbagy na ochranu hlavy pasažérů na všech sedadlech
  • V nárazových testech získala maximální pětihvězdičkové ocenění a speciální uznání za ochranu před bočním nárazem. Ochrana dětí při nárazu je na velmi vysoké úrovni (citace z crash testu: „Kia Sportage získala maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. V případě figuríny simulující tříleté dítě byly naměřeny mírně zvýšené síly v oblasti krku. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.“)
  • Sedadla vpředu jsou vybavena aktivními opěrkami hlavy, které snižují riziko poranění krční páteře a hlavy při nárazu zezadu. (Při nárazu zezadu se opěrky hlavy na předních sedadlech posunou dopředu a vzhůru, aby zabránily poranění krční páteře)

Bezpečnostní prvky

  • ESC – elektronický stabilizační systém snižující riziko smyku
  • brzdový asistent BAS pomáhající při nouzovém brždění
  • Zadní parkovací kamera
  • Asistent rozjezdu do kopce (HAC) – zabraňuje pohybu vozidla dozadu při rozjíždění se do kopce
  • Systém sledování tlaku v pneumatikách – upozorní na podhuštěnou pneumatiku
  • Systém sledování jízdního pruhu – upozorní řidiče, pokud s vozem začne vyjíždět z jízdního pruhu – dobré na delších trasách na dálnici    

Zajímavost

  • aktivní odemykání kufru – pokud se s klíčkem přiblížíte ke kufru zamčeného auta a stojíte tam několik sekund, kufr se sám otevře – pomoc při nákupech, kdy má člověk plné ruce tašek
   
15.08.2016 - Testy - autor: Klára Křížová

Komentáře:

  1. [6] Andreadornova [*]

    Sml67

    superkarma: 0 16.08.2016, 09:34:45
  2. avatar
    [5] elly [*]

    Krásná!

    superkarma: 0 15.08.2016, 14:23:45
  3. [4] Klára Křížová [*]

    byla fakt skvělá...Sml67

    superkarma: 0 15.08.2016, 13:07:34
  4. avatar
    [3] daska59 [*]

    Moc se mi líbí Sml67. Kdyby Ježíšek nevěděl ....Sml30

    superkarma: 0 15.08.2016, 12:35:59
  5. avatar
    [2] vladka321 [*]

    Velice ráda jezdím autem a mám ráda auta komfortní. Kia Sportage v tomto provedení vypadá luxusněSml67

    superkarma: 0 15.08.2016, 12:05:27
  6. avatar
    [1] Hanula [*]

    Sml16mně leží řidičák doma ve stole... ale kdybych někdy zase začala jezdit, tak jedině s automatem...Sml67

    superkarma: 0 15.08.2016, 11:46:43

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie