Rodina

Tereza, 28 let: „Kdybych věděla to, co vím teď, nikdy bych dítě neměla...“

Tereza ony pomyslné biologické hodiny tikat neslyšela. Dítě nechtěla, ale podlehla tlaku manžela a rodiny. Svého syna miluje, ale zároveň přiznává, že mít ho byla chyba.

„Můj muž po dítěti strašně toužil, ale já nebyla přesvědčená, že je ten správný čas. Necítila jsem potřebu být máma. Všichni kolem ale byli jiného názoru,“ začíná vyprávět Tereza. Jak čas plynul, manžel a celá rodina stále více naléhali. „Snažila jsem se všem svůj postoj vysvětlit, ač jim do toho nic nebylo. Chtěla jsem budovat kariéru, zařídit nový dům, splatit auto, hlavně, měla jsem ještě čas. Oni mě přesvědčili o opaku.“

Nenechte si ujít:

Tereza se podvolila. Porodila zdravého syna. „Všichni se dušovali, jak budou neustále po ruce, jak mi budou pomáhat, jenže skutek utek. Malému je 10 měsíců a jsem s ním téměř furt sama. Manžel je neustále někde mimo, rodiče najednou nemají čas. Tchýně mi sice občas pomohla, ale hned mi vpálila, že péči o dítě přeci musím zvládat sama.“

baby

„Nerada to přiznávám, ale nedávám to,“ svěřuje se Tereza. Ta je zničená a vůbec si mateřství neužívá. „Syna miluju, ale kdybych věděla to, co vím teď, nikdy bych dítě neměla. Uvědomuju si, že je hrozné to říct, ale je to tak. Jen se mi potvrdilo, že některé ženy nejsou pro mateřství stavěné a já patřím mezi ně.“

Čtěte také:

   
30.03.2017 - Příběhy - autor: Markéta Škaldová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [41] Milca97 [*]

    myslím si, že vždycky je to boj, hlavně na začátku, mamka je vyčerpaná, nevyspalá, ale tak to prostě je a bude to čím dál lepšíSml16 a taky je to nakaždém z nás, co chce. Když byly dcery malé, zůstala jsem s nimi doma až do 5 let, abycho vyšli chodila jsem na noc do pekárny, nebo šila boty - to sem vozili Italové - zajímavá zkušenost.

    Pro mne to bylo nejkrásnější období života, ale chápu, že je to velmi těžké. Moji rodiče byli tehdy 200 km daleko a manželovi rodiče zemřeli ještě před naší svatbou, taky jsem někdy myslela, že to únavou Sml22nevydržím

    superkarma: 0 04.04.2017, 09:37:45
  2. [40] Keltka [*]

    kobližka — #37 Sml59

    superkarma: 0 03.04.2017, 01:20:46
  3. avatar
    [39] kareta [*]

    kobližka — #37děkuji. Neskutečný, kolik je tu svatých matek, co všechno zvládaly, já se klidně napráším, že první dítě jsme taky docela nedávala a přežila jsme to ve zdraví jen díky exmanželovi a tchyni, kteří fakt měli pochopení a hrozně mi pomohli (a já neměla ambice se předvádět, jaká jsme úžasná, dokonalá matka co všechno dokáže). nedokážu, jsme jen člověk, potřebuju svůj vlastní čas, kterej si třeba i koupím, ale nemůžu být jen s dětma, to raději půjdu rubat do dolů. Není to o ambicích, nebo o pilnosti, ale o tom nezahodit svůj vlastní život, když už tam jsou děti, měli by mít spokojené rodiče. ne uštvanpou nervozní matku a zbabělého otce a nespokojené prarodiče, co budou na matku koukat jako na neschopnou krávu, co se ani o děcko neumí postarat bez stížností. taky občas zírám, jak málo toho ostatní stíhají a říkám si, že proto jsou chudí, nasraní a neúspěšní, protože jsou líní, ale pak si dám přes hubu a uvědomím si, že život není tak jednoduchejSml80

    superkarma: 1 30.03.2017, 22:50:54
  4. avatar
    [38] peetrax [*]

    kobližka — #37 ten pristup, ze vsichni to maji stejne jako dotycna, a pres to nejede vlak, taky nechapu. Sml15 Kazda zena, dite, rodina je uplne jina. Sml80

    superkarma: 0 30.03.2017, 22:44:54
  5. avatar
    [37] kobližka [*]

    Goldenhair — #36 No,já bych to Marii Matejkové nepsala s takovou ironií.Prostě to stíhala.Některé matky nestihnou polovinu toho.A pořád to ještě nejsou špatné ženy,či matky.Každá žena má jiný motor,některá toho stihne za den fůru a některou vyčerpá jedna,či dvě činnosti tak,že se do další ten den nepohrne Sml80

    kareta — #35 K tomu není co dodat Sml67Sml67Sml67

    1. na komentář reaguje peetrax — #38
    2. na komentář reaguje kareta — #39
    3. na komentář reaguje Keltka — #40
    superkarma: 2 30.03.2017, 22:16:47
  6. [36] Goldenhair [*]

    MARIE MATEJKOVA — #33 zapomněla jste na to, že jste ještě stíhala chodit okopávat na pole, umývat okna každý měsíc a plést dětské svetříkySml24

    já nepíšu, že s dítětem nedá stihnout spousta věcí, já píšu, že pokud nemá Tereza hlídání, tak prvních pár let nebude moci vykonávat aktivity, na které byla zvyklá (chodit každou sobotu na dýzu, skákat bungee jumping nebo vím já co...) ale dávám jí naději, že se to věkem zlepší....dítě už nebude potřebovat hlídání nebo ho na spoustu akcí vezme s sebou, protože z něj bude parťák...

    nevím, proč tomu tady nikdo nerozumí a pořád to překrucujeteSml28

    1. na komentář reaguje kobližka — #37
    superkarma: 2 30.03.2017, 22:05:27
  7. avatar
    [35] kareta [*]

    Hm, já se 3 dětma i na rodičáku stíhala firmu, běžnou starost kolem domácnosti, přestavbu domu, hlídat stavebníky a najezdit pracovně 40 000km ročně, s mužem věčně na cestách a bez babiček, no a co? My děti chtěli oba, tak to šlo, ale naprosto chápu, když některá to tak nemá a spadne do mateřství nechtěně za mohutného přispění ostatních, včetně keců, jaká to je brnkačka. Není, je to záhul jak prase!! Navíc je docela rozdíl, jstli má někdo našlápnutou kariéru, nebo jde od pásu/pokladny, popř. studuje. To nic netratí. Všechno sice jde dohnat, ale ve 20-30 to vypadá jinak jak ve 40, když už to člověk ví a má trochu obzor rozšířený. No a pro někoho to je prostě konečná, nedosáhne toho, co chtěl a sejme ho to. Na hodně dlouho. Nikdo by se neměl nechat natlačit do něčeho, co nechce, svatba, dítě, práce, škola...hrozně těžko se to pak napravuje a ty manipulace okolí jsou naprosto sprostý a příšerný..mi se líbí, když rodiče klidně pustí dítě na učební obor, ačkoliv je dle výsledků ve škole premiant a měl by teoreticky na gympl/výberovou školu...nebo když se někdo vzdá manažerského místa a jde dělat co ho baví a za cenu, že jde s výdělkem dolů...prostě žije svůj život a ne představy někoho jiného.

    1. na komentář reaguje kobližka — #37
    superkarma: 4 30.03.2017, 22:04:11
  8. avatar
    [34] AmeA [*]

    Sml80 Kde je vůle, najde se i cesta Sml80

    Tady to moje ,,stoleté,, pořekadlo platí na 100%

    superkarma: 0 30.03.2017, 20:15:49
  9. [33] MARIE MATEJKOVA [*]

    Goldenhair — #29 já zírám. Měla jsem malého syna,matku s maniodepresivní poruchou,přitom jsem dálkově studovala. Stačila jsem se učit, číst, chodit do práce a učit syna všem dovednostem ( hrát fotbal,tenis,jezdit na kole). Vše se dá stíhat,jen musí být vůle. Občas mi pomáhali přátelé,za což jim stále patří dík Sml67Sml67Sml67

    1. na komentář reaguje Goldenhair — #36
    superkarma: 1 30.03.2017, 19:31:55
  10. avatar
    [32] kareta [*]

    Goldenhair — #31tak prvních 5 let ne. Pak chvilku jo a pak zas ne. No a pak už to je jedno, bo se objeví chronická nespavost.Sml57 ne každý má zájem hnízdit, a pokud to v sobě člověk nemá, tak je to pro něj otravná povinnost, kterouu nevyváží nic. Jen se obětuje a ve finále je z něj nespokojený člověk, ve kterém časem bouchnou saze, spálí mosty a nazdar. Sml80

    superkarma: 0 30.03.2017, 18:42:27
  11. [31] Goldenhair [*]

    kareta — #30 chcete říct, že ten, kdo si pořídí dítě, se už NIKDY v životě nevyspí, nepřečte knihu, nejde ven atd.? Sml80

    radši si přečtěte pořádně můj příspěvek...snažím se ji povzbudit, ať prvních pár kritických let vydrží, když jí napíšu, že to bude už katastrofa napořád, tak skočí z mostu...a dítě strhne s sebou, protože ono za to může...Sml68

    1. na komentář reaguje kareta — #32
    superkarma: 0 30.03.2017, 18:08:47

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] kareta [*]

    Goldenhair — #29to přece není pravda, už se nevyspí, musí dělat co potřebuje dítě, ne to co chce ona, třeba si v klidu číst, spát, jít kdykoliv ven, ponocovat...někoho tohle prostě baví vícSml80. Každopádně má rodina s dalším dítětem utrum, už ji neukecají, ztratili důvěru, chlap taky. To je odporná výmnuva chlapů, že musí být v práci, aby zabezpečili rodinu, ulejvají se, protože jim to dítě taky způsobí šok, čest výjimkám.Sml24

    1. na komentář reaguje Goldenhair — #31
    superkarma: 1 30.03.2017, 17:52:29
  2. [29] Goldenhair [*]

    Terezo, vydrž, bude líp, prvních pár let je dítě jako koule na noze, nikam se nedostanete, ale až začne chodit do školky, do školy, tak si oddechnete a budou zase jiné starosti, ale už na vás nebude tolik viset...Sml67

    1. na komentář reaguje kareta — #30
    2. na komentář reaguje MARIE MATEJKOVA — #33
    superkarma: 0 30.03.2017, 17:26:30
  3. [28] MARIE MATEJKOVA [*]

    MARIE MATEJKOVA — #23 já také souhlasím,že je "Výměna"hrůza. Ale šlo mi o to,že si stěžuje a hned by byla spokojenější a šťastná,že žije celkem spokojeně. At si raději najde nějaké zájmy a na fňukání si nevzpomene.

    superkarma: 0 30.03.2017, 17:25:15
  4. avatar
    [27] jarka1234 [*]

    cilani — #25 Sml22Sml22Sml22s tím můžu jen souhlasit,je to Sml68

    superkarma: 0 30.03.2017, 16:06:58
  5. avatar
    [26] SNÍŽEK [*]

    nechápu ji,i s dítětem se dá cestovat a nemusí sedět doma,může být ráda že jej má Sml22

    superkarma: 0 30.03.2017, 15:49:14
  6. [25] cilani [*]

    MARIE MATEJKOVA — #23tak blbá snad není, aby lezla do něčeho takového, jako je výměna..

    1. na komentář reaguje jarka1234 — #27
    superkarma: 1 30.03.2017, 14:40:11
  7. [24] Rikina [*]

    kareta — #22 Lepší je blázinec. To nedá moc práce, ukázkově se zhroutit, pobude si měsíc v léčebně, a hned má argumenty, proč by měl jít na rodičák otec. Sml57

    superkarma: 0 30.03.2017, 14:37:56
  8. [23] MARIE MATEJKOVA [*]

    Ať vyrazí víc mezi lidi,nebo vezme kolečkové brusle a jede s kočárkem vyčistit hlavu, případně odjede na víkend mimo. Manžel po dítěti toužil a tak ať se postará. Uvidí,že se ji synovi bude stýskat. Nebo až se přihlásí do "výměny manželek".,pozná zda se ji bude stýskat a také jak to chodí jinde.

    1. na komentář reaguje cilani — #25
    2. na komentář reaguje MARIE MATEJKOVA — #28
    superkarma: 0 30.03.2017, 14:02:28
  9. avatar
    [22] kareta [*]

    Ať se s chlapem vymění a jde na matgeřskou onSml80. Nebo najít jesle a jít do práce i tak..nebo pohrozit sociálkou, že se udá, že to nezvládá a dítě asi nechce.Sml8

    1. na komentář reaguje Rikina — #24
    superkarma: 0 30.03.2017, 13:44:16
  10. avatar
    [21] sanvean [*]

    kobližka — #20 Ano, možnost oddychu dělá zázraky. Já si čistím hlavu plaváním a běháním, oboje po večerech nebo o víkendu, babičky moc nezneužívám. Už jen cesta autem tam a zpět s ohulenou hudbou je relax Sml54

    superkarma: 2 30.03.2017, 11:47:49
  11. avatar
    [20] kobližka [*]

    Tak možná se cítí sama a bez pomoci.Ono je strašně důležité,aby i ta máma měla chvíli času jenom pro sebe,aby mohla vypnout a myslet na úplně jiné věci než plínky a kašičky.Manžela bych teda pěkně přitáhla,když po dítěti toužil,ať taky trochu pomáhá.Je asi jasné,že péče o takhle malé mimčo stejně zbyde převážně na matce,ale nemusela by trávit veškerý čas jenom s ním a doma.Zrovna minulý týden jsem na procházce s pejskem potkala partu asi 6 maminek s kočárkama,byly ve sportovním,kočírky postavily mimo a normálně cvičily.Běhaly,protahovaly se,prostě bezva náplň času,kdy jsou zároveň s dítětem venku a přece ve společnosti a ještě dělají něco samy pro sebe.Mě se to ohromně líbilo Sml67

    1. na komentář reaguje sanvean — #21
    superkarma: 0 30.03.2017, 11:38:08
  12. [19] cilani [*]

    gerda — #5 Holt se nechala dotlačit do něčeho o co nestála. Člověk není neomylný. Teď by měla udělat i něco proto, ať se z toho nezblázní, tedy poslat na rodičák otce a jít do práce. Nemusí být přece s děckem doma, když nechce.. Sml80

    jarka1234 — #6ale no ták, že si člověk postěžuje, že věci nevyšly podle jeho představ neznamená, že by byl neschopný rodič či člověk. Může to být skvělá máma, jen ji ta role prostě nenaplňuje jak by chtěla, tak ať se začne starat otec o děcko a ona může jít pracovat..Sml80

    superkarma: 0 30.03.2017, 11:36:09
  13. avatar
    [18] janinkab [*]

    Měla jsem to podobně...necítila jsem se na mateřství a trvalo to dost dlouho, než jsem zklidnila sama sebe a uznala, že už to zvládnu. Ex taky moc chtěl, všichni měli, a my nic....no vyměnila jsem chlapa, počkala pár let a pak si báječně užila 2 mateřské....nelituju

    superkarma: 0 30.03.2017, 11:26:23
  14. [17] bobani [*]

    Pentlička — #10 bůh s tím nemá nic společného . a i kdyby se vyrojily zasloužilé matky se 4 dětmi , tak co ?

    superkarma: 0 30.03.2017, 10:56:06
  15. avatar
    [16] sanvean [*]

    No jo, to je blbý, když si mateřství neužívá. Jestli to jen trochu jde, řešila bych to v jejím případě chůvou a prací na částečný úvazek, přišla by na jiné myšlenky a třeba by se na čas strávený s dítětem začala i těšit. Nebo jak píše cilani, ať nastoupí tatínek, když si dítě prosadil.

    superkarma: 1 30.03.2017, 09:55:06
  16. avatar
    [15] Ni-ka [*]

    Já tak hrozně mimi chci!!!At mi ho přiveze a já s ním budu:))

    superkarma: 0 30.03.2017, 09:23:42
  17. [14] babinka [*]

    Pentlička — #10Souhlasím...toto já nepochopím, ale asi jsme každý jiný...Sml23Sml23

    superkarma: 0 30.03.2017, 08:55:26
  18. [13] Radi1 [*]

    Ikdyž hodiny tikat neslyšela , mé přece ve 28 letech

    rozum.

    Pár roků mohla počkat.

    superkarma: 0 30.03.2017, 08:53:04
  19. [12] Rikina [*]

    No a pořídit si dítě s tím, že "oni slibovali, jak budou po ruce a pomáhat", to je přece strašně naivní. V našich poměrech je to obvykle matka, kdo se musí starat o dítě nejvíc a nejčastěji, nemáme to zařízené jako některé domorodé kmeny, kde se o všechny děti průběžně starají všechny ženy. Sml57 Ostatně na to jsou všechny ty úlevy, dlouhá mateřská a rodičovská dovolená a různé podpory atd. Někdo to prostě na sebe vzít musí. Chápu, že s desetiměsíčním dítětem zas taková legrace není, to je pořád malé, ale tak internety jsou plné návodů a zkušeností dnešních matek, jenom tady je každou chvíli nějaký blog. Nemusí přece pořád sedět doma a užírat se. Sml80

    superkarma: 3 30.03.2017, 08:52:52
  20. [11] Rikina [*]

    cilani — #9 Přesně - pokud, jak se tam píše, "muž po dítěti strašně toužil", může pán nastoupit na rodičovskou. Nebo obstarat chůvu, a paní může jít zpátky do práce.

    superkarma: 3 30.03.2017, 08:46:46
  21. avatar
    [10] Pentlička [*]

    Už když jsem to četla, tak jsem si říkala, kolik se tu zas vyrojí zasloužilých matek, které měly 4 děti, žádné babičky, plenky praly v potoce a topily doma uhlím a ještě šily, pletly a vystudovaly vysokou školu. Zvládat dítě a mateřskou je přece zcela přirozené a každá žena to musí zvládat s prstem v nose. Bože!!

    1. na komentář reaguje babinka — #14
    2. na komentář reaguje bobani — #17
    superkarma: 7 30.03.2017, 08:18:33
  22. [9] cilani [*]

    Prostě bych řekla manželovi, ať jde na rodičovskou a šla bych do práce.. Však s tím děckem nemusí být doma ona Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #11
    superkarma: 3 30.03.2017, 08:10:19
  23. avatar
    [8] luneta [*]

    já ji chápu

    superkarma: 5 30.03.2017, 07:53:03
  24. [7] Maria28 [*]

    Syna miluju, ale... není to protimluv? Já bych to řešila tichou válkou - na ledničku bych dala kalendář, kde by bylo velice výrazně znázorněno, kdo a kolik hodin syna/vnoučka opatroval. Třeba by se příbuzní chytili za nos a v péči a bodech by se předháněliSml30. A nerouhej se. Synek povyroste a budete ti nejlepší parťáci. Věř mi.

    superkarma: 1 30.03.2017, 07:37:04
  25. avatar
    [6] jarka1234 [*]

    gerda — #5no právě,už má dítě,už je pozdě na obviňování. Je mi toho dítěte líto. Jestli se ona nezmění a bude pořád taková,tak mu to bude předhazovat,až to dítě bude větší. Třeba mu to říká i teď Sml32.

    1. na komentář reaguje cilani — #19
    superkarma: 0 30.03.2017, 07:27:39
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    A co teda - vrátí ho nebo co? Nebylo by lepší zachovat se dospěle, přestat obviňovat okolí, pozdě bycha honit a věnovat se radši tomu dítěti? Nemůže za to, že má maminku, která neví co chce.

    1. na komentář reaguje jarka1234 — #6
    2. na komentář reaguje cilani — #19
    superkarma: 3 30.03.2017, 07:11:19
  27. [4] Evaaaa [*]

    známá chodí na mateřské kruhy, ono nebyt sam separovan doma dela strasne moc a to ze ma zena dite neznamena ze ma byt doma sama s ditetem. človek je tvor společensky

    superkarma: 0 30.03.2017, 07:05:54
  28. avatar
    [3] jarka1234 [*]

    Neměla poslouchat ostatní,je přece dospělá a má svou hlavu. Mít nebo nemít dítě si musí rozhodnout ta žena sama. Ale říct to hned na začátku partnerovi. Teď už má dítě,tak by se mu měla věnovat. Sml15

    superkarma: 0 30.03.2017, 06:06:52
  29. avatar
    [2] Myškomedvídek [*]

    to si musí každá žena rozhodnou sama,dítě je darSml80

    superkarma: 0 30.03.2017, 00:39:21
  30. avatar
    [1] vladka321 [*]

    To je drsné, toto já nechápu, ale patrně někdo to takto má. Zase je obrovská odvaha to přiznat.

    superkarma: 0 30.03.2017, 00:36:10

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme