Lyže, běžky a brusle asi můžete definitivně odložit a směle se pustit do jarních záležitostí. Kolo, běh i procházky nás začínají intenzivně lákat ven. Máme pro vás pár tipů, jak se vrhnout na jarní aktivity a cítit se u toho co nejlépe.

Sluníčko a vzápětí jarní deštík – jarní počasí je jako na houpačce. I když většina z vás před výlety a výjezdy sleduje předpověď, zvláště teď byste měli myslet na to, že jedna vrstva oblečení navíc se hodí vždycky.

slunce

Tip pro cyklisty

Při výběru oblečení vezměte v úvahu, že roli hraje také typ kola a prostředí, do kterého se chystáte. Na silničním kole se jezdí vyšší rychlostí, což znamená větší nápor studeného jarního větru. Chlad budete pociťovat také na rovinách a ve městech, v lese si naopak užijte bezvětří. Prochlazení je zvláště nebezpečné teď, protože svaly nejsou po zimě v plné kondici.

Před sportem zahřátí, po sportu strečink a zasloužený odpočinek

Před první jarní túrou nebo vyjížďkou nezapomeňte na dostatečné zahřátí svalů, ideálně ho také doplňte jemným prokroužením velkých kloubů. V případě cyklistiky by se příprava měla zaměřit na dolní část těla, kterou zahřejete například dřepy. Protažení však nezapomeňte zařadit především po sportovní aktivitě – pokud se dostaví svalová únava, minimalizujete tím její následky.

Dejte svalové únavě červenou!

Se svalovou únavou můžete úspěšně bojovat krátkou masáží, vaším ideálním pomocníkem je francovka ALPA nebo francovkový masážní gel, které působí pozitivně na svalovou ztuhlost a podporují regeneraci. Bylinné extrakty uvolní nejen svalové napětí, ale pomůžou také s odplavením únavových látek. Vítaným zakončením sportovní aktivity může být také sauna nebo teplá lázeň opět s několika kapkami francovky ALPA.

Pozor na velké oči! Abyste si nenaložili víc, než vaše tělo zvládne. Obzvlášť pokud jste přes zimu nic nedělali a teď do toho chcete skočit po hlavě, hrozí vám rizika jako vyvrtnutý kotník, přetažené a namožené svaly.

slunce

K pohybu nás jaro nabádá tak jaksi samo, ale co jít ještě dál a udělat si takovou malou jarní inventuru?

Na hladovění zapomeňte, to akorát zpomalí váš metabolismus. Máme pro vás ale tři tipy, které vašemu tělu na jaře uleví:

  • Jídelníček nás ovlivňuje víc, než si myslíme -  stačí zařadit alespoň drobné změny – vyhýbejte se uzeninám a přesoleným pokrmům, instantnímu jídlu a sladkostem. Dopřejte si dostatek čerstvého ovoce a zeleniny. Pro dobré trávení je důležitý dostatek vlákniny - najdete ji především v luštěninách, ovsu, žitu, ječmenu a kořenové zelenině.
  • Pitný režim – voda je jako nejlepší přítel člověka, díky vodě se mohou škodlivé látky vyplavovat z těla pryč.
  • Dopřejte si dostatek spánku - I když máme více sluníčka a cítíme více energie, neznamená to, že by vám stačilo méně spánku.
Reklama