Vztahy

Ten muž je nevyskákaný chlap

Za studií jsem měla mnoho kamarádů, ale jenom s některými udržuji kontakt dodnes. Martin byl moc prima kluk, a i když studoval techniku, jeho zájmy byly o mnoho širší. Seznámili jsme se na brigádě, kde jsme oba pomáhali při archeologických vykopávkách. Po návratu z prázdnin jsme občas zašli na kafe a dál byli kamarády. Registrovala jsem jeho dívky a bylo jich požehnaně. Dokonce několik najednou. „To víš, musím projít kvantitou, abych našel kvalitu,“ říkával, když jsem se na něj obracela s otázkou v očích. Pak byla promoce a my jsme se dlouho neviděli. Odjel do rodného města, já zůstala v Praze. Psali jsme si, posílali fotky. Oženil se, měl ženu Ladu a tři kluky. Byla jsem ráda, že se našel. Jenomže co můžete skutečně vědět z dopisů o člověku a jeho životě, když žijete právě svoje plenkové roky, jste bez peněz a času je tak málo.

Pak jsme se po dlouhé době sešli. My dva a celé naše rodiny. Už dlouho jsem neměla tak skvělé pocity. Jen mě jakoby stále něco znepokojovalo. Kamarádem z mládí byl Martin, ale s Ladou jsem se skutečně moc sblížila. Ta léta, kdy ona dostávala – coby máma tří kluků – fotky mých dvou holek, a  já obráceně, nás semkla. Byla zde ta oboustranná „závist“, že ona má, co já nemám, a opačně A právě z ní, z Martinovy ženy, jsem cítila ten zvláštní smutek. Následovalo několik návštěv a já cítila stále větší napětí. Pak to z Lady vypadlo: Martin má poměr a není to poprvé! Jako správná zachránkyně přátel jsem vyrazila za kamarádem. Jenomže ani jednomu  z nás už není dvacet a všechno je o mnoho komplikovanější. Ostří mého hněvu opadlo a já nevěděla, co říct. Vysvětloval mi to, kličkoval. Bylo mi trapně za nás oba. Po několika měsících se Martin rozhodl, že odjede pracovat do zahraničí, „aby si vyčistil hlavu“. Lada zůstala se třemi chlapci – 11, 12 a 18 let. Pak se na dálku rozvedli. Jeho přítelkyně jej opustila a vrátila se k rodině. On se ještě stále hledá a mezitím „sbalil“ další ženskou. V rámci hledání kvality…

Po poslední návštěvě u Lady jsem měla nesmírný vztek. Lada je nejenom opuštěná, ale ze stresu a nesmírné duševní bolesti onemocněla rakovinou. „To máš blbý,“ řekl jí prý bývalý manžel, když mu to sdělila. Kdybych měla Martina v té chvíli po ruce, tak bych ho asi zabila nebo aspoň zmlátila. Kamaráda, jednoho z mála, kteří mi zbyli ze studentských let. Pak jsme jeli s mým mužem domů a já jsem se ho se slzami v očích ptala: “Proč se to stalo?“ „Co ti mám říct? JE TO NEVYSKÁKANÝ CHLAP!!!“ Když jsem chtěla rozluštění tohoto termínu, řekl: "Byl vždycky sukničkář? Tak co se divíš?“ Vzpomněla jsem si na debatu, kterou jsem s Martinem měla, když jsme se po letech shledali. Rozvíjel teorii o „normálnosti“ mimomanželských vztahů, tenkrát naoko jakoby akademicky:“ Lidský život je krátký, a když se do něho vejde vedle sebe několik partnerek, tak proč ne? Já přece svojí ženu miluji a s ní to nemá nic společného!“

Když jsem chtěla po známém psychologovi definici krize středního věku, zacitoval mi z jedné publikace: „Věk v rozmezí 35-50, čas vnitřní ztráty smyslu, jež je někdy doprovázen selháním, zhroucením, "přehráváním" za účelem znovunabytí síly a sebevlády. Střet s vlastními hranicemi, s paradoxem a tajemstvím. Hrdinské ctnosti už obvykle nezabírají a ne vždy pomáhají. Potřeba pokory a poctivosti.“ Je to z knihy R. Rohra a J. Martose: Cesta divokého muže, nakladatelství Cesta, 2002. Pak mi pan doktor sdělil, že problém  se středním věkem má každý muž i žena, jen způsoby, jak jej řeší, jsou jiné. „Sexuální nevázanost je taky jedna z cest,“ řekl odborník. „Horší je, když tělo nezvládá touhy představivosti. Pak z toho zbude jen deprese a zahořknutí. Druhou alternativou v té době je, že krize středního věku přechází do úseku moudrosti, do tzv. stadia „starého blázna“, který se snaží o vzestup navzdory důkazům (asi neschopnosti). "Starý blázen" podle schématu začíná už po 35. roku. Cesta moudrosti se pak v konci pro muže ještě jednou zalomí ve "svaté bláznovství". Ocituji ze zmíněného materiálu (vynechávám ale religiózní aspekty věci, protože je momentálně neakceptuji ): "Svatý blázen preferuje návrat k jednoduchosti, jde zpět do rajské zahrady, do prostoru mimo všechny soudy, mimo rozum a mimo manipulaci s moudrostí.Touží být lidský, jednodušší než vlastni image, role, moc, prestiž nebo majetek.“

Tak si, milé dámy, vyberte! Sukničkáře, depresivního zhroucence, starého nebo dokonce svatého blázna? Že to nejde? Že neexistují definice, které by odhalily tajemství věrnosti, oddanosti až do konce života? Skutečně neexistují! Ale lidstvo je bude hledat dál a dál.  Mezitím se budou rodit nové děti zplozené s těmi nezodpovědnými, bláznivými, nevěrnými … nevyskákanými chlapy. Mám pro vás dobrou zprávu: Má prý vyjít i ženská verze knihy pánů Rohra a Martose. Tak se máme na co těšit.  Můj muž si konečně  přečte, jak je to s těmi nevyskákanými ženskými…    

         
   
28.07.2004 - Láska a vztahy - autor: Mária Uhrinová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [91] Dudlajlama [*]

    Ten clanek uz ma stejne po aktualnu, sem uz nahledne jenom par opozdilcu .

    superkarma: 0 28.07.2004, 20:05:13
  2. avatar
    [90] mam-ča [*]

    Galadriel: Hele Gala, nějak jsem přehlédla, že jsme na "veřejném" makacínu...

    superkarma: 0 28.07.2004, 19:52:09
  3. avatar
    [89] mam-ča [*]

    Galadriel: Založíme pěvecký sbor a budeme chodit kvílet na Den dětí do místní Mateřské školky, jó ?

    superkarma: 0 28.07.2004, 19:50:48
  4. avatar
    [88] Dudlajlama [*]

    U nas je taky jeden pekny DD, primo v lese. Pokoj by mohl byt klidne osmerak, ja bych dodala taky par osvedcenych kusu. Zive to vidim pred sebou, vesela komurka z nas bude , zadne zle starenky frustratky .

    superkarma: 0 28.07.2004, 19:42:43
  5. avatar
    [87] mam-ča [*]

    Galadriel: Viď, už se těším, až mě děti šoupnou do "Síbrťáku". Mohly bysme na "troják", vzala bych k nám za dvacet let ještě Susinu.

    superkarma: 0 28.07.2004, 19:28:26
  6. avatar
    [86] Dudlajlama [*]

    mam-ca, do stare baby mas daleko... s tebou by mohla byt v budoucnu sranda bydlet na pokoji v domove duchodcu, kdyby nam navic jeste hodne deti dodavaly nejake to cinzanko a sladky cuc .

    superkarma: 0 28.07.2004, 19:19:48
  7. avatar
    [85] mam-ča [*]

    Galadriel: To víš, jsem stará baba, já už mám jen ty zkušenosti. Jenže si už mááálo pamatuju...

    superkarma: 0 28.07.2004, 19:14:48
  8. avatar
    [84] Dudlajlama [*]

    mam-ca.... , pis vic a hutneji, u tebe se clovek dozvi veci

    superkarma: 0 28.07.2004, 18:54:42
  9. avatar
    [83] Vivian [*]

    kosmokosmo: souhlas

    superkarma: 0 28.07.2004, 18:45:51
  10. avatar
    [81] kosmokosmo [*]

    Prece to, ze ma nekdo stres a nedostane rakovinu, jeste neznamena, ze stres nemuze zpusobit rakovinu
    to je jako by nekdo tvrdil, ze proto, ze se nekdo pri styku s nekym kdo ma plane nestovice nena kazil, tak ze nestovice nejsou infekcni

    Jednak nador je multifaktorialni onemocneni/jak uz tu nekdo psal/ a jednak......hlavne kazdej ma pro nej jinou zivnou pudu /geneticky,imunitne a spol/

    superkarma: 0 28.07.2004, 17:33:05
  11. avatar
    [80] mam-ča [*]

    Susina: No, náklaďák by to nezastavilo...

    superkarma: 0 28.07.2004, 17:14:48
  12. avatar
    [79] Susina [*]

    mam-ča: no vidíš, kdyby měl dědouš od tebe upletený apartní návleček s dvěma kapsičkami...

    superkarma: 0 28.07.2004, 17:06:05
  13. avatar
    [78] mam-ča [*]

    kaben: JO, teď jsi na to kápla. Můj kamarád měl dědečka, (vdovce) který by byl vlez i na vozejk, kdyby pod ním neujel. Do 75ti měl zaslouženou (nebo zasouloženou ?) pověst okresního erotomana. Pak mu to nějak přestalo jít, tak se z něj stal "svatý muž", který hlásal všemu příbuzenstvu a okolí, že souložit se má jenom za účelem zplození potomstva.
    A kdyby ho nesrazil ve 92 letech náklaďák, když jel na kole do hospody, kázal by tu dodnes.

    superkarma: 0 28.07.2004, 16:48:52
  14. [57] Karolina* [*]

    mam-ča: dedicne snad ne

    Ja nevim, nasi maji manzelstvi primo vzorne, ale stejne jsem mela povedomi o tom, ze ne s kazdym chlapem, specielne s tema, co projevovali nektere vlastnosti uz za svobodna, se to povede.

    Rozhodne bych ale nezavrhla syna kvuli rodicum.

    superkarma: 0 28.07.2004, 13:00:02
  15. avatar
    [54] mam-ča [*]

    Karolina*: Máš pravdu, ale holka pocházející z normálně fungující rodiny, vůbec netuší, že to jinde může být jinak.
    Já jsem se např. provdala do rodiny, kde si tchánstvo žilo každý po své lajně. Tchán měl jakési kulturně-sexuální aktivity mimo dům a tchýně měla milence nastěhovaného přímo v baráku. Koukala jsem na to jako puk.
    Doufám, že to není dědičné...

    superkarma: 0 28.07.2004, 11:55:29
  16. [52] Karolina* [*]

    mam-ča: za sve prusery si skoro vzdy aspon castecne muzeme samy. Kdo vi, jak to bylo se zdejsi pi Ladou.

    superkarma: 0 28.07.2004, 11:46:17
  17. avatar
    [51] mam-ča [*]

    Karolina*: To je pak čirá naivita, ale to ty holky ve své zamilovanosti netuší. Spousta nešťastnic si takhle uváže na krk nejen nevěrníka, ale klidně i alkoholika, protože se mylně domnívá, že ho převychová, že kvůli lásce k ní toho nechá.

    superkarma: 0 28.07.2004, 11:34:11
  18. [49] Karolina* [*]

    mam-ča: ale ony nic nerozbily. Vsichni zucastneni byli svobodni. Kluci byli jak ten zdejsi - i dve, tri holky najednou - a uz takovy zustal. Kdezto ty divky se domnivaly, ze zrovna s nima se usadi a na jinou uz ani nekoukne.

    superkarma: 0 28.07.2004, 11:29:14
  19. avatar
    [48] mam-ča [*]

    Amanda: Ve třiceti ? "od pasu dolu mrtvá" ?
    To může být taky trochu problém toho chlapa, ne ? Ve třiceti se mi to teprve začalo na plné pecky líbit !
    Málokterá žena končí se sexem tím, že porodí děti.

    superkarma: 0 28.07.2004, 11:25:17
  20. avatar
    [46] mam-ča [*]

    Karolina*: 40. Hmmm, to jsou pěkné kráčmery. Rozbijí manželství s dětmi, a pak se diví, když totéž udělá jiná jim.
    A chlap, který zahýbá jedné ženě, málokdy nezahýbá té druhé.

    superkarma: 0 28.07.2004, 11:14:26
  21. avatar
    [45] lightblue [*]

    Já osobně si myslím, že je to povaha toho chlapa, který bude takový celý život, ne že je momentálně mladý a za čas to ustane

    superkarma: 0 28.07.2004, 11:08:56

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [41] Karolina* [*]

    Žábina: no prave a nektere holky cekaji, ze se zmeni

    superkarma: 0 28.07.2004, 10:49:16
  2. [40] Karolina* [*]

    mam-ča: ja znam holky, ktere je chtely, ac vedely. Dokoce byly hrde na to, ze prave ony HO klofly a kdyz po case zase zacal prohanet zensky, hroutily se.

    superkarma: 0 28.07.2004, 10:48:15
  3. avatar
    [36] Blues [*]

    Klárčí, zaláskování nevydrží navěky, to jsou rozbouřené hormony, pomatení smyslů, které dříve či později musí vyústit v běžní, všední život a LÁSKU - té však leckdo není shcopen, pořád touží po té počáteční zamilovanosti, kdy se s člověkem točil svět. Jenomže v takovém stavu nelze být napořád, tak holt hledá nová a nová dobrodružství. Takoví snílkové by neměli zakládat rodinu..

    superkarma: 0 28.07.2004, 10:30:08
  4. avatar
    [35] Aka [*]

    žlababa: to chceš rezignovat?

    superkarma: 0 28.07.2004, 10:29:31
  5. avatar
    [34] Žábina [*]

    Karolina*: č.23 to nic na tom nemění.

    superkarma: 0 28.07.2004, 10:27:53
  6. avatar
    [33] kubikm [*]

    Alba: stejné bylo u nás..naši měli výborné manželství, 2 hodné děti a mamka ve 45 letecch našla bulku
    nepila, nekouřila...

    superkarma: 0 28.07.2004, 10:20:56
  7. avatar
    [30] mam-ča [*]

    Klárčí: Bez urážky, ale právě takovéhle "chápající dušičky", které ho omlouvají, že "nepoznal tu pravou, jedinou", jsou příčinou rozvratů. Vždyť kdyby nebylo děvčat ochotných politovat nedoceněného ženáče, nebylo by nevěr. Mužů a žen je tak cca 50 : 50.

    superkarma: 0 28.07.2004, 09:57:55
  8. avatar
    [28] mam-ča [*]

    Karolina*: No jo, byl takový od začátku, ale víš ty co je takový chlap schopen udělat, aby dostal holku kam potřebuje ? To nasadí "mimikry" a těch pár měsíců (výjimečně let) to vydrží.

    superkarma: 0 28.07.2004, 09:44:22
  9. avatar
    [26] Lilijka [*]

    Alba: rakovina vznika v dlouhodobejsim horizontu nez pet let....

    superkarma: 0 28.07.2004, 09:26:25
  10. avatar
    [25] mam-ča [*]

    Léthé: 3. „Byla by nabytá sex-appealem a manžel by se na ní možná nevykašlal“
    Hmmm, to se ti řekne. Povšimni si, že jí napřed nadělal dětí jako smetí, a pak se rozhlíží po jiných, mladších, hezčích, neutahaných a s tím správným sex-appealem. Určitě byla Lada na začátku jejich vztahu taky atraktivní holka, když si jí ten sexuální atlet vybral za životní družku. Jenže nejspíš zapomněl, že ty děti mají oba společně, a že ženu nemá jen jako služebnou osobu. Že je třeba jí se společnou rodinou pomáhat a občas jí někam vyvést do společnosti, aby se z té atraktivní ženy nestala ustaraná slípka ve vytahaných teplákách.

    superkarma: 0 28.07.2004, 09:17:07
  11. [23] Karolina* [*]

    Žábina: ale on uz takovy byl, kdyz si ho brala.

    superkarma: 0 28.07.2004, 09:05:24
  12. avatar
    [22] Žábina [*]

    to ovšem nic nemění na tom, že Martin z článku byl normální egoista a sobec ...

    superkarma: 0 28.07.2004, 08:48:37
  13. avatar
    [21] Žábina [*]

    Daduna: taky tomu věřím ...když je člověk v pohodě, má v pohodě i imunitní systém...ve stresu se začne vše bouřit a to je živná půda pro nemoc....

    superkarma: 0 28.07.2004, 08:48:04
  14. avatar
    [20] Sfings [*]

    Sakra, tak proč si ty chlapi ženský vůbec berou? Před oltářem by ji láskou sežrali, pak ji nechaj zestárnout,nadělaj jí vrásky a pak hledaj lepší? Pardon, ale ať jdou takoví pitomci do .....

    superkarma: 0 28.07.2004, 08:42:15
  15. avatar
    [18] Daduna [*]

    Galadriel: ano, jednoduché to není, to máš pravdu. Ale něco na tom bude....

    superkarma: 0 28.07.2004, 08:36:39
  16. avatar
    [16] Lilijka [*]

    Daduna: ano naprosto s tebou souhlasim

    superkarma: 0 28.07.2004, 08:21:02
  17. avatar
    [15] Dudlajlama [*]

    Dadunko, tak jednoduche to nebude, to by jinak byla lidstva na svete tak polovina a naopak, hodni a spokojeni lide by neonemocneli.

    superkarma: 0 28.07.2004, 08:13:00
  18. avatar
    [14] Daduna [*]

    Vážené, jestli si myslíte, že ze stresu nebo z trápení nebo zklamání nemůžete dostat rakovinu, tak to jste zcela na omylu. Veškeré nemoce vychází z našeho nitra, z naší spokojenosti. Pokud je tohle narušeno, objeví se problém v podobě nemoci - jakékoliv.
    A lidé, kteří jsou citlivější, problémy nesou mnohem hůř. Tak se nedivím, že dotyčná onemocněla.
    A jejího manžela bych s radostí poslala někam do.....

    superkarma: 0 28.07.2004, 07:28:24
  19. avatar
    [13] Dudlajlama [*]

    Kote #4, a my zenske jsme navic nekonecne naivy, ze si myslime, ze ku***nika zmenime k obrazu svemu a po nasem prikladnem boku se zmeni v domaciho medu Bedu. Na cas snad, trvale ale nikoliv . Vyjimky zrejme kdesi existuji, ze sveho okoli jsem ale nemela cest poznat jeden jediny pripad .

    superkarma: 0 28.07.2004, 06:47:50
  20. avatar
    [12] kosmokosmo [*]

    dostal tolik darku, ze uz spi

    superkarma: 0 28.07.2004, 05:42:02
  21. avatar
    [11] kosmokosmo [*]

    Léthé: je videt, ze me neznas

    superkarma: 0 28.07.2004, 05:40:45
  22. avatar
    [10] Léthé [*]

    kosmokosmo:tak to chce hodně dárků ....a ne jen o vánocích

    superkarma: 0 28.07.2004, 04:35:31
  23. avatar
    [9] kosmokosmo [*]

    Jo a muj ma dneska 31.narozeniny..........a zatim je uzasnej......uvidime dal

    superkarma: 0 28.07.2004, 04:22:40
  24. avatar
    [8] kosmokosmo [*]

    Ja si taky myslim, ze z velke a dlouhotrvaciji bolesti muze clovek onemocnet rakovinou
    a co se tyce clanku....uvahy kolem by byly slozite........jako zivot sam

    superkarma: 0 28.07.2004, 04:20:36
  25. avatar
    [7] Léthé [*]

    ctenárka: No..ono dlouhodobý stres a potlačované emoce velice snadno mohou odstartovat spoustu zdravotních problémů,ale každý je přece zodpovědný sám za sebe. Pokud Lada věděla že Martin zanáší ,měla to řešit a už jedno jak a ne se utápěj v nesmírné duševní bolesti.Dnes jsou přece pilule na vše...na potenci i na bolest duše .

    Jo „střední věk“ …kdosi řekl,že muž ve středním věku se podobá dítěti,které ještě o velikonocích očekává vánoční dárek. Třeba měl Martin ve svém manželství málo dárečků pod stromkem .

    superkarma: 0 28.07.2004, 03:29:28
  26. avatar
    [5] Léthé [*]

    Mě zase přijde divný obviňovat ex partnera za to, že jsem onemocněla rakovinou,anebo něčím jiným .
    Znám ze svého okolí několik rozvedených žen a rakovinu z toho namají .

    superkarma: 0 28.07.2004, 02:50:09
  27. avatar
    [4] *Kotě* [*]

    Já teda nevím, ale když chlap na zprávu o onemocnění své ženy reaguje slovy "to máš blbý", tak s ním asi nebude v nepořádku jen to, že je děvkař, že? Pokud to tak opravdu bylo, tak by to svědčilo o celkové citové oploštělosti. Ale to snad mohla ta paní zjistit už dávno, ne? To je zas divný článek...

    superkarma: 0 28.07.2004, 02:36:43
  28. avatar
    [3] Léthé [*]

    Možná kdyby vyrazila s kámoškou na „ Sexuální turistiku“ byla by OK.
    Byla by nabytá sex-appealem a manžel by se na ní možná nevykašlal .
    Jsem asi cinik,ale kdo ví,proč Martin stále hledal? Třeba jen nenašel tu pravou…třeba se z jeho milované ženy stala nudná domácí puťka….kdo ví….

    superkarma: 0 28.07.2004, 02:08:24
  29. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    tam vubec nepatrili, sorry, jsem se utukla....

    superkarma: 0 28.07.2004, 01:28:29
  30. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    Lada je nejenom opuštěná, ale ze stresu a nesmírné duševní bolesti onemocněla rakovinou.


    JO?

    superkarma: 0 28.07.2004, 01:28:02

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme