Rodina

Téměř mě připravil o rozum, teď mi chce vzít i dceru!

Mlátil ji tak, že ji skoro zmrzačil, chtěl ji vyhodit z balkonu, psychicky ji týral. Po té, co se skoro zbláznila, se s pomocí psychologů konečně rozvedla. On v této době podal návrh na změnu péče jejich dcery. Operuje tím, že jeho žena se léčila na psychiatrii. Drzost? Ne, reál.

abused

Případ paní Heleny jsem měla v úmyslu sledovat, protože se na mě nedávno obrátila s prosbou o kontakt na Ligu na ochranu dětských práv. Je to mezinárodní organizace a nejednou pomohla mnohonásobně víc než klasické OPD.

Když mi vyprávěla svůj příběh, skoro jsem nevěřila tomu, co slyším.


„Určitě ten soud prohraju, protože je to pravda, že jsem se léčila na psychiatrii. Vždyť jsem se taky skoro zbláznila. Teď je to všechno proti mně, ale já za to přece nemohla. Do toho blázince mě přivedl on! A teď jsem přece v pořádku. Dcerka je všechno, co mám,“ plakala zoufalá paní.

Řval, že nepřežiju do švestek

Pít začal velmi záhy a byl agresivní a zlý. Bylo to čím dál horší. Malá pomalu ještě ani nechodila, když mě poprvé strašně zbil. Plazila jsem se po bytě po čtyřech. Nemohla jsem ani omdlít, protože jsem tam měla dceru.

Ráno se omlouval. Říkal, že nechápe, jak se to mohlo stát. Ani já to nechápala. Po třech dnech to přišlo znovu.

Řekla jsem, že ho udám.

Chytil mě a držel mě u balkonu s tím, že mě vyhodí z okna, že je mu jedno. Tak strašně jsem se bála. Do toho v pokojíčku křičela dcerka.

Několikrát mě znásilnil. Neskutečným způsobem mě ponižoval. O tom se opravdu nedá ani mluvit.

Já vím, že jsem hloupá, ale omlouval se, že už se to nebude opakovat, a já mnohokrát uvěřila. Milovali jsme se přece ještě nedávno.

Byla jsem jeho manželkou třináct let.

Třískal mě, kde jsem mu naběhla. Nadával mi, že jsem smradlavá, že jsem nikdo, že mě zabije. Pak jsem začala mít problémy s psychikou. Zhroutila jsem se a byla jsem hospitalizovaná. Ano, skoro jsem se zbláznila, ale byla jsem hrdá, že jsem to dokázala nakonec ukončit, že jsem našla tu odvahu, přestože mi vyhrožoval, že „nepřežiju do švestek“, jestli to udělám. Po návratu jsem s posledními zbytky důstojnosti požádala o rozvod.

Podala jsem trestní oznámení.

Nebudu popisovat průběh ani příkoří, kterému mě vystavil. Dotáhla jsem to. Byla jsem na sedativech, ale ze všeho jsem se dostala. Našla jsem chuť do života a hlavně žiju pro dcerku, které je teď třináct let. Je to celý můj život.

Sice mám problémy a třeba se bojím spát v místnosti, kde je ten blakon, protože se obávám, že třeba ve spaní z něho vyskočím sama. No možná je to proto, že mě na něj táhl rozespalou, nebo já nevím, ale zvládám. Je mi líp než dřív.

Tolik jsem chtěla věřit, že je všemu už konec.

Chce mi vzít dceru s tím, že jsem cvok

Teď mi zasadil další ránu a já jsem psychicky pomalu tam, kde jsem byla. Požádal o změnu výchovy. Operuje tím, že jsem se léčila na psychiatrii, že beru léky a že se nemůžu o dítě starat, protože nejsem normální.

To nemyslí vážně! Přece mě to toho stavu dostal tehdy on sám! Navíc, nejsem přece blázen. Jsem už v pořádku. Starám se a jsem normální.

Jenomže papíry  hovoří opravdu o mé minulosti jako o člověku, který měl problémy psychického rázu, a ne malé. Takže on ten soud vyhraje!! Není mi pomoci.

Dceru zpracoval tak, že chce k němu!

Zhroutil se mi celý svět. Dceru očkuje tak, že na mě začala být zlá. Najednou, že prý chce k němu. Řekla to i na OPD. Prý že jsem nebezpečná, protože nejsem normální a byla jsem v blázinci. Já jsem nebezpečná?! Nepřežiju to.

Jak mě proboha může takhle týrat? Moc bych potřebovala pomoct.

Máme před dalším stáním. Strašně se bojím, nespím. Jsem přesvědčená, že o dcerku přijdu.“


Helena byla na zhroucení, když o tom mluvila.

Dala jsem jí číslo na onu organizaci, uklidňovala ji a řekla jsem si, že celý případ budu sledovat společně s vámi, že přece není možné, aby Helena dceru nevybojovala. Že každý rozumný soudce…

Případ skončil dřív, než začal

Přestože se Heleně dostalo sluchu i nabídky pomoci a lidé, na které se obrátila, byli ochotni zdarma pomoci i právníkem, Helena to zazdila dřív, než se cokoli mohlo rozjet.

Po prvním stání bylo rozhodnuto

Ve strachu, že přijde o dítě, psychicky vyčerpaná a vyděšená Helena, zcela pasivně přistoupila na střídavou výchovu, kterou navrhla soudkyně.

Určitě by mi ji vzal. Tohle je nejlepší řešení. Já už nemůžu. Nemám sílu s ním bojovat a dcerka je stejně teď proti mně. Můžu být ráda, že to tak dopadlo,“ vysvětlila Helena odevzdaně a usedavě se rozplakala.


Lidsky a po tom, co jsem vyslechla, Vás, Helenko, asi chápu.

Očivindně není tak složité vzít člověku víru v sebe i hodnotu. Zlomit jeho osobnost, pošlapat sebevědomí, zmanipulovat a připravit o zdravý úsudek i odvahu.

Vytvořit bezbrannou, ustrašenou bytost, která už jen uhýbá a couvá.

Která přijímá rány s povděkem, že nebyly větší.


Helena má dnes částečný invalidní důchod. Je mi z toho smutno.

Pokud tu Heleno jste a čtete, přejeme Vám už jen štěstí a abyste se brzy zotavila. Uvidíte, že časem i dcerka přijde na to, že se nechala oklamat a jistě vše uvidí reálnýma očima.

Nic netrvá věčně a každá noc končí ránem.

   
26.11.2010 - Děti - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [59] oalison [*]

    To je zase jak přes kopírák, jak někdo dokáže snášet 13 let týrání?Sml80 Na mě by sáhl chlap jenom jednou a šla bych ho nahlásit, nemilosrdně. Jestli si někdo potřebuje dokazovat své ego psychickým nebo fyzickým týráním, tak ne na mě! Vím, že život není jen černobílý, ale tyhle příběhy se opakují pořád dokola...Sml80

    Sakra ženský, to máme tak malé sebevědomí, že máme potřebu se nechat mlátit?

    superkarma: 0 07.12.2010, 15:47:52
  2. [58] klarka66 [*]

    To je děsný příběh. Něco podobného, ale v mnohem mensím měřítku jsem zažila. Vím, jak je těžké takový vztah ukončit. Mně kdyby manžel tragicky nezemřel, asi bych se trápila do dnes.

    superkarma: 0 29.11.2010, 09:43:55
  3. avatar
    [57] Introvertka [*]

    ABIGEL — #55 každá mince má rub a líc, chtělo by to vyslechnout si i názor manželaSml22

    superkarma: 0 28.11.2010, 19:27:43
  4. avatar
    [56] hardy [*]

    To je přímo hrozné, když muž vztáhne ruku na ženu. Vůbec si to nedovedu představit.,Jsme spolu s manželem 40 let, ale toto jsem  n i k d y  nezažila.

    superkarma: 0 28.11.2010, 19:26:20
  5. [55] ABIGEL [*]

    tak to je hnus-jak to můžou chlapy dělat-soud by měl vzít v úvahu že mlátil svojí ženu,a že časem může mlátit i svou dceru a nedávat mu jí do péče......

    1. na komentář reaguje Introvertka — #57
    superkarma: 0 28.11.2010, 18:47:51
  6. avatar
    [54] Introvertka [*]

    hellen138 — #52 jsou to smutné příběhy, ale proč si to sakra nechají líbit?

    superkarma: 0 27.11.2010, 23:45:33
  7. avatar
    [53] Suzanne [*]

    modro_očka — #49 Sml67

    superkarma: 0 27.11.2010, 23:43:56
  8. [52] hellen138 [*]

    Lituji všechny ženy, které se dostanou do tak zlé situace.

    Ze svého okolí také znám podobný případ, tam to však dopadla nejhůř, jak mohlo.

    1. na komentář reaguje Introvertka — #54
    superkarma: 0 27.11.2010, 16:35:29
  9. avatar
    [51] Michaela Kudláčková [*]

    modro_očka — #49 ...moc krásná slova. To se Ti povedlo. Jsi moudrá.Sml67

    superkarma: 0 27.11.2010, 10:36:52
  10. avatar
    [50] sedesatka [*]

    Je to hrozné a nejhorší je,že není sama.Ženy se bojí někomu něco říct a raději to snáší s nadějí,že se to zlepší.NEZLEPŠÍ !!! Okamžitě pryč od něho!

    superkarma: 0 26.11.2010, 19:55:57
  11. avatar
    [49] modro_očka [*]

    Helenko, vyplakej se. Udělala jsi to nejlepší, co jsi udělat mohla. Pamatuj: svoji dceru jsi neztratila, ona jen byla malá a hloupá, nechala se koupit tatínkem. To, že k němu dochází na střídavou péči, to je čas, který Ty využij pro sebe. Uzdrav se, najdi si zábavu, čti, jdi do kina, najdi si kamarády... porovnej svoji psychiku.

    Tvůj ex je člověk, který Tě chtěl vidět poníženou, pokornou a dělal vše pro to, aby Tě tam dostal. Psychicky i fyzicky. (On je větší chudák než Ty, jen si to neumí přiznat.) Jenže Ty jsi silnější než předpokládal. Zvedla ses, dokázala jsi Ty. Proto opět využil poslední páku - Tvoji dceru. Nech ji, aby i ona měla šanci poznat svého tatíka. Změň svoji taktiku, raduj se s toho, že jsou spolu, že je jim fajn. Nedovol, aby Tě oba viděli zlomenou. Dcera se i tak časem vrátí, pochopí... ale je to o tom čase.

    Pamatuj, nejlepší pomsta je ÚSPĚCH. A ještě něco: nehledej v tom, co se stalo, to nejhorší. Najdi to, co je nejlepší pro Tebe. Vytěž z toho maximum a uvidíš, že vyhraješ všechno!

    Přeji Ti hodně štěstí a mnoho sil! Sml79

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #51
    2. na komentář reaguje Suzanne — #53
    superkarma: 1 26.11.2010, 17:14:09
  12. [48] Esubil [*]

    Ze zkušenosti vím, že alkoholika NIKDO nepřevychová. Musí chtít a něco pro to udělat jen on sám.

    superkarma: 0 26.11.2010, 17:07:49
  13. [47] Kubatek [*]

    Tak tohle znám,jako dítě jsem si tím prošla,otec mámu v opilosti bil,urážel a znásilňoval,ráno dělal že se nic nestalo,ani nesliboval,neomlouval se.Celé dětství jsem čekala kdy to skončí.Nedočkala jsem se.Následky si nesu dodnes.

    superkarma: 0 26.11.2010, 16:48:41
  14. avatar
    [46] gira [*]

    jednapani — #45 u mne to bylo podobne - dostala jsem se jeste na materske s druhym ditetem shodou okolnosti z izolace a kolotoce kolem domacnosti a deti, a to diky spolecnosti fajn lidi v ramci zajmove cinnosti starsiho syna: a najednou jako by mi spadly klapky z oci... zacala jsem se probirat a postupne mi vsechno dochazelo... a hlavne, jak pises ty - najednou se clovek dockal zajmu, uznani, podpory, neco, co jsem doma cela leta nezazivala a (z dnesniho hlediska) nepochopitelne to prehlizela a tolerovala... tesne predtim jsem mela stavy, kdy jsem si pripadala naprosto sama (a to podotykam, ze mam velice hodnou a obetavou funkcni puvodni rodinu - rodice a sestry, kteri stali na me strane, bydli ale daleko) a zahnana do kouta (ve zlate kleci a s krasnyma detma), to proste nepochopi, kdo to nezazil... a myslela jsem, ze chyba je ve mne! no vlastne byla, ale jinak, nez jsem to tehdy citila... je to naprosta dezorientace a zaplatpanbuh za to vnejsi prostredi... za ten zivotodarnej "nadech", jinak se to ani neda nazvat...

    superkarma: 0 26.11.2010, 16:37:37
  15. avatar
    [45] jednapani [*]

    OlgaMarie — #39 Jo, tomu rozumím. To je podle pravidla "častá krůpěj i kámen proráží" - pomaličku a po kapkách podrývá sebevědomí, člověk si to uvědomí až začas, co vám ten druhý provádí. Já kokrétně po návratu do práce po mateřské, tam se mnou najednou jednali zase jako s plnohodnotným tvorem určitých kvalit.

    1. na komentář reaguje gira — #46
    superkarma: 0 26.11.2010, 16:27:50
  16. avatar
    [44] lenagirl [*]

    Je to hrozný,držím Helenko palce prošla jsem taky terorem ze strany manžela i když ne tak hrozným protože jsem se mu postavila a když on tak i já jsme uhodila, máme taky dceru / dnes plnoletá se k otci nehlásí / ale byla 8 letá a on byl její milovaný tatínek a taky tíhla k němu nevím co jí nakukal,hodně to bolí od dítěte a dítě umí být kruté a zlé Sml22 chce to opravdu pevné nervy a vydržet je to běh na dlouhout trať Sml68

    superkarma: 0 26.11.2010, 16:00:10
  17. avatar
    [43] SNÍŽEK [*]

    Helenko,to je hrozný příběh,přeju aby už se situace uklidnila,i nervy a dcera pochopila jak to je.Sml79

    superkarma: 0 26.11.2010, 14:59:24
  18. avatar
    [42] átéčko [*]

    OlgaMarie — #39 Sml67

    superkarma: 0 26.11.2010, 14:08:21
  19. [41] ivetinkav [*]

    no smutný, přeju už jen lepší životSml79

    superkarma: 0 26.11.2010, 13:44:14
  20. [40] jastura [*]

    OlgaMarie — #39 To je teda síla. Ještě že si to rozmyslela a našla jinou cestu ze zoufalství Sml67

    superkarma: 0 26.11.2010, 13:40:29
  21. avatar
    [39] OlgaMarie [*]

    jednapani — #36 K tomu otravnému nahlodávání osobnosti:

    Spolužačka a kamarádka vystudovala na červený diplom fyziku pevných látek, naprosto technický a rozumový typ, se šla ze zoufalství oběsit. Naštěstí byl krásný den, zpívali ptáci, tak šla z lesa podat žádost o rozvod.

    1. na komentář reaguje jastura — #40
    2. na komentář reaguje átéčko — #42
    3. na komentář reaguje jednapani — #45
    superkarma: 0 26.11.2010, 13:38:33
  22. avatar
    [38] gira [*]

    jednapani — #36 prave... je to odstupnovane... mozna mas ten prah bolesti nekde jinde, takze jsi nepotrebovala tolik "natuknout" Sml58... ale jinak Sml67

    superkarma: 1 26.11.2010, 12:32:24
  23. avatar
    [37] gira [*]

    Michaela Kudláčková — #35 dekuju Sml7

    superkarma: 0 26.11.2010, 12:31:17
  24. avatar
    [36] jednapani [*]

    gira — #34 Taky jsem pár let žila ve vztahu, kde jsem byla páté kolo u vozu a dávalo se mi najevo, že nejsem taková, jaká by manželka měla být. Ale nebyl to doslova psychický teror, jen takové otravné nahlodávání osobnosti a nikdy se to nedělo před dětma. Nakonec jsem stejně podala žádost o rozvod, i když jsem s ex musela ještě rok bydlet ve společném bytě. Ale aspoň už mi nemohl do ničeho kecat. Ale to jsem odbočila, chtěla jsem říct, že všechno má své meze a doufat několik let, že se mlátič změní v hodného manžela, to mi fakt mozek nebere. Ale holt každý mozek je jiný.

    1. na komentář reaguje gira — #38
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #39
    superkarma: 0 26.11.2010, 12:27:10
  25. avatar
    [35] Michaela Kudláčková [*]

    gira — #34 Sml67Sml67

    1. na komentář reaguje gira — #37
    superkarma: 0 26.11.2010, 12:27:06
  26. avatar
    [34] gira [*]

    jednapani — #33 ona si to myslim dost relativizuje vsechno... je to v hlave... nejaky mechanismus - je neuveritelne, jakych kombinaci je lidsky mozek schopen, at uz "v zajmu" cehokoli (a to i jinak rozumne a inteligentni zeny, nekdy i navenek prubojne a samostatne)... je to myslim od kazdeho trochu a pokazde je to individualni - ale dilem jiste uveri, ze neco dela spatne ona (to nizke sebevedomi je podle me alfa a omega), dilem doufa, ze se to jeste zmeni (nekdy jeste i toho cloveka ma rada), nekdy se boji moznych dusledku, casto je nejak zavisla (ekonomicky, bytova situace, citove...), nechce ublizit - neumi odhadnout, co by bylo, kdyby... je toho hodne a je snadne to odsoudit a tukat si na celo. Kdo tohleto nemusel resit, muze si gratulovat, ale treba ma zase k reseni neco jineho Sml58...

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #35
    2. na komentář reaguje jednapani — #36
    superkarma: 1 26.11.2010, 11:57:27
  27. avatar
    [33] jednapani [*]

    Nikdy nepochopím, jak může ženská žít 13 let s člověkem, který s ní takhle zachází. Přece sama nemůže uvěřit tomu, že je tak špatná, že si takové zacházení zaslouží?  A nechat na to koukat vlastní dítě, to je už úplně na hlavu.

    1. na komentář reaguje gira — #34
    superkarma: 0 26.11.2010, 11:46:58
  28. avatar
    [32] wasp [*]

    Michaela Kudláčková — #30 Já vím.Děkuji.

    superkarma: 0 26.11.2010, 10:52:49
  29. avatar
    [31] Michaela Kudláčková [*]

    gira — #29 ĎSml16

    superkarma: 0 26.11.2010, 10:43:50

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Michaela Kudláčková [*]

    wasp — #22 ..ano, některé ženy umí být rovněž zlé. Alespoň teď víte, že utopit problém v alkoholu nelze.

    Ráno je stejný a přibyde další.

    Kocovina. :-)

    Přeji hodně štěstí.

    1. na komentář reaguje wasp — #32
    superkarma: 0 26.11.2010, 10:43:26
  2. avatar
    [29] gira [*]

    Mmmch.Miso, tohle je krasna veta: Nic netrvá věčně a každá noc končí ránem. Sml22 

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #31
    superkarma: 0 26.11.2010, 10:41:21
  3. avatar
    [28] carmi [*]

    A já si myslím, že to pro paní Helenu dopadlo dobře. Dítě má přece právo na oba rodiče, střídavá péče je ok. Jen je k ní potřeba, aby rodiče spolu uměli dobře komunikovat a to si v tomhle případě nejsem jistá. Dceru si užije, když ji bude mít jen týden nebo dva (z článku není poznat), bude se jí moci plně věnovat, určitě více, než kdyby ji měla pořád. No a ve zbylém čase se bude mít možnost dát konečně do pořádku, věnovat se sobě a svým potřebám. O dítě přece nepřišla! A možná pak k ní dcera najde i lepší vztah.

    superkarma: 1 26.11.2010, 10:37:01
  4. avatar
    [27] gira [*]

    kareta — #25 dekuju moc Sml16... pysna jsem, mne strasne moc zalezelo na tom, tu negativni energii od nej neprijmout a dal ji nezivit (jeho reakce na muj odchod byla dost drsna, neveril, ze se odvazim...) a nedejboze nevracet (to je tak desne kontraproduktivni), naopak bych byla rada, aby i on jednou pochopil, ze muj umysl nebyl mu nejak uskodit, ublizit, ale ze to proste bylo jen logicke vyusteni... ale nutit nikoho k nicemu nehodlam.. kazdej jsme za sebe a musime si na ty veci prijit sami... hlavne jsem rada, ze deti to tak pochopily, ukazaly se v jednu chvili mnohem dospelejsi nez on, a za to jsem jim desne moc vdecna :)...

    superkarma: 0 26.11.2010, 10:34:43
  5. avatar
    [26] slunecko7tecne [*]

    wasp — #22 souhlasím.. některé ženské jsou svině stejně jako někteří chlapi

    superkarma: 0 26.11.2010, 10:24:21
  6. avatar
    [25] kareta [*]

    gira — #24 Sml67

    xuxa — #17 ano, jsem střelec...jak to souvisí?Sml80

    gira — #18 já myslím, že vybalancovat to včas a se ctí je taky umění, máš nač být pyšnáSml22

    1. na komentář reaguje gira — #27
    superkarma: 0 26.11.2010, 10:01:24
  7. avatar
    [24] gira [*]

    wasp — #22 nikdo nerika, ze jen chlapi jsou bestie :)... ja myslim, ze je to jen a jen o tom sebevedomi - kdyz ho nemame, koledujem si o neco, co nam ten fakt nazorne omlati o cumak (za pomoci partnera, nezavisle na pohlavi), a kdyz to pochopime a vyvodime z toho pro sebe dusledky, tak to melo smysl... tak jak jsi to poznal ocividne i ty. drzim palce, to zvladnes, a ne proto, ze musis, ale proto, ze to je vyzva :) Sml67. Hlavne si ver Sml58. budes to pak vyzarovat a ti ostatni ti to budou vracet zpatky (v dobrem)... to je moje skromna zkusenost...

    tak ale uz koncim to mudrovani, prace ceka..

    1. na komentář reaguje kareta — #25
    superkarma: 0 26.11.2010, 09:55:22
  8. avatar
    [23] OlgaMarie [*]

    wasp — #22 Michaela Kudláčková — #19 To, co jste zde napsali, mě vede k souhlasu s předmanželskými smlouvami. Nemají být jen o majetku, ale i o tom, jaké hranice nesmí partner přestoupit. Znám manžele, kde bylo jasně řečeno ženou k manželství ano, ale doživotně bez alkoholu. Jsou spolu cca 35 let. Ta paní to viděla doma... 

    superkarma: 0 26.11.2010, 09:54:49
  9. avatar
    [22] wasp [*]

    Já to měl v obraceném gardu.Sice jsem nebyl mlácen,ale pořad jsem poslouchal,jak jsou jiní schopní a co dokážou.Do práce jsem chodil.Sice vydělával méně peněz než nebožka,ale doma jsem vařil,dost věci jsem si udělal sám - opravy,obložení koupelny atd.A zatím nebožka chodila do solárií a posiloven,kde měla své "kamarády".

    Začal jsem pít,ale doma jsem nic nevyváděl,Přišel jsem,umyl se a usnul.

    Potom,co jsem na kamarády přišel,jsem dali řeč a že toho už nechá a budeme fungovat dál.

    Nebyla to pravda.Nakonec to došlo k rozvodu.Dcera byla proti mě,ale dnes máme hezký vztah a stýkáme se dost často.

    Já začal žít normálním způsobem,přestal pít,udělal si řidičák a našel novou práci.

    Teď mi ale zemřela matka se kterou jsem podnikal a nevlastní otec s mou sestrou mě z práce "vyšoupli."

    A tak začínám znova.Bez práce a peněz a možná i trochu bez seběvědomí.Je to ještě těžší,než to bylo před tím,ale zvládnu to.Musím!

    Chci tím říct,že nejenom chlapi jsou bestie.

    Všechno je jenom v lidech.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #23
    2. na komentář reaguje gira — #24
    3. na komentář reaguje slunecko7tecne — #26
    4. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #30
    superkarma: 0 26.11.2010, 09:42:59
  10. [21] dadma [*]

    Neumím se vžít do věcí ,kterými jste prošla,ale chápu Vás.Je velmi těžké přijít o dítě,ale nyní se v první řadě musíte postarat sama o sebe.Já si myslím, že i střídavá péče je dobrá.Dcerka  časem pozná ,že její otec není takový jak si myslela.Nepsala jste jak je stará.

    superkarma: 0 26.11.2010, 09:26:50
  11. avatar
    [20] gira [*]

    Michaela Kudláčková — #19 mne to taky trvalo leta... alkohol v tom nebyl, ale i tak to bylo nechutny (je to inteligent, zadna mlaticka, deptal plizive...). presto ty leta neberu jako ztraceny, ale jako leta, kdy jsem hledala a nakonec i nasla tu cestu - k sobe a pak i ven. myslim, ze jsem ted hodne jinde nez jsem byla a ze jsem se k tomu proste prokousala. a to je dobre. ted jen to napriste nezvorat... jesltli naky priste jeste vubec bude :(...

    superkarma: 0 26.11.2010, 08:51:29
  12. avatar
    [19] Michaela Kudláčková [*]

    lidicka — #10 Myslím si o sobě, že jsem poměrně akční a rozhodně ne špalek, na kterém si kdokoli sekne polínko a také jsem věřila 4 roky!

    Naštěstí to nebylo takové¨, jen pil a pak všechno rozmlátil. 4 roky jsem věřila že "to bylo naposledy".

    Pak jsem věřila z 11 roků 6, že přestane pít.

    Houbeles.

    Člověku někdy dýl trvá, než mu dojde, že závislost převálcuje všechny sliby i vůli je plnit.

    Chápu ženy, které čekají.

    1. na komentář reaguje gira — #20
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #23
    superkarma: 0 26.11.2010, 08:37:37
  13. avatar
    [18] gira [*]

    Věrulinka — #16 mozna se dcera vrati, to se ukaze, ale faktem je, ze - zdanlive paradoxne - deti tihnou k tomu silnejsimu, nez k tomu, ktery se za sebe nedovedl postavit (je to priroda, i kdyz je to krute, takova sebezachovna reakce). i to je ale dusledek toho nizkeho sebevedomi obeti, ktere je podle me na zacatku toho celeho kolotoce...

    kareta — #11 plny souhlas! udrzovat rodinu kvuli detem je podle mne skodlive uplne pro vsechny zucastnene, pro deti ale asi nejvic...

    jinak ja odesla sice ne uplne vcas (vztah byl uz na cimprcampr), ale za pet minut dvanact, to deptani z jeho strany, ktere tomu predchazelo, bylo taky spis psychickeho razu, ale i to je silene, uz jen ten fakt, kdyz si clovek pak zpetne uvedomi, ze to sam dopustil/zpusobil... ja osobne nevinim z toho krachu vztahu nikoho - je to vzdycky souhra (nabidka a poptavka podle mne... i kdyz to zni skoro cynicky...). jinak nastesti u nas to nebyl ten model, ze by se deti nakonec plne priklonily k nemu, i kdyz puvodne trochu takove naznaky byly, ale myslim, ze je to hlavne proto, ze se striktne snazim neprilevat oleje do ohne, nenasazovat na nej, necham je udelat si vlastni obrazek z toho, co vidi a slysi, ale hlavne - diky tomu, ze jsem se odhodlala z toho bludneho kruhu vyjit, a ze se mi to povedlo bez velkych kotrmelcu a co nejkorektneji to slo (z me strany), tak myslim, ze jsem si ten jejich respekt na posledni chvili znovu ziskala... to je aspon muj dojem, ale je to samozrejme subjektivni. kazdopadne bych prala te pani z clanku, aby se hlavne dostala, pokud to jen trochu jde, do rovnovahy sama, protoze jen tak muze pak mit na dceru priznivy vliv.

    1. na komentář reaguje kareta — #25
    superkarma: 0 26.11.2010, 08:36:43
  14. [17] xuxa [*]

    kareta — #8 Patrně plně nechápete rozsah slova-jinak myslím,budete patrně střelec,nebo jiné ohnivé znamení

    1. na komentář reaguje kareta — #25
    superkarma: 0 26.11.2010, 08:09:25
  15. avatar
    [16] Věrulinka [*]

    Sml15 Helenko držte se, věřím že se dcera vrátí a ráda.Pozná jednoho dne, jaký je táta zmetek Sml22

    Jinak toto vydržet 13 let, si neumím představitSml15, při mé povaze bych ho asi dřív zabila Sml31Sml15

    Cožpak dcera neviděla, jak vás mlátí? Děti vnímají velice brzy, každý problém mezi rodiči Sml80, natož mlácení vás Sml80, proto nechápu, jak může být proti vám Sml23Sml15Sml79

    1. na komentář reaguje gira — #18
    superkarma: 0 26.11.2010, 07:57:05
  16. [15] Anai [*]

    Heleno, držím palce, něco podobného mám již hodně let za sebou....Dnes mám s ex dobré vztahy a snažím se i o lepší, prostě je to za mnou a budeme mít společné vnouče, tak co... Týral mě především psychicky (fyzicky ale taky, i když nikdy ne do krve a děti mi vzal obě - přesvědčil staršího). byl to velmi chytrý a rafinovaný člověk, třeba za to nemohl tak úplně, jeho matka mě před ním před svatbou dokonce varovala... Já to dnes beru tak, že je to prostě minulost a člověk se nemá k ošklivým věcem vracet! Navíc jsem si za to mohla trošku sama, protože jsem byla příliš málo sebevědomá, což silnější jedince provokuje - dnes něco podobného prožívám na pracovišti - zákon slabšího, bohužel....

    superkarma: 0 26.11.2010, 07:49:37
  17. avatar
    [14] OlgaMarie [*]

    Paní Helena by potřebovala velmi schopného psychologa! Teprve teď jsem si všimla, že ze svého psychického stavu obviňuje partnera. "Přece mě do toho stavu tehdy dostal on sám." Ona sama se ale do toho stavu nechala dostat během 13 let. Už se musí přestat litovat, musí se vzchopit sama. Pokud si nepřizná, že je to i její chyba, jak se to celé s dcerou zvrtlo, nevyhrabe se z toho.

    superkarma: 0 26.11.2010, 07:44:37
  18. [13] Rikina [*]

    Pro Helenu je už pozdě. Sml80 Pochybuji, že má šanci se vyhrabat a stát se normální sebevědomou ženskou, která se dokáže postarat o sebe i o dítě. To spíš ta dcera dřív bude dospělá, a nezbývá než doufat, že nebude po mamince. Sml15 Střídavá péče je patrně celkem rozumné řešení, v tomhle případě. Sml80 Nikdy nepochopím, že u těchhle lidí nefunguje aspoň pud sebezáchovy, nebo mateřský instinkt, když už nedokážou myslet. Nejpozději v okamžiku, kdy jí vyhrožoval vyhozením z okna, měla utíkat, jak rychle to šlo. Hned. I zvíře, když je v ohrožení, nebo jsou ohrožena jeho mláďata, se snaží bránit, nebo utéct, ale lidstvo je už zřejmě jakési civilizací přespříliš ovlivněné. Sml80

    superkarma: 0 26.11.2010, 07:35:22
  19. avatar
    [12] kuzle [*]

    taky mam ten pocit, ze pokud otec mydlil do matky, ze u dcerunky se pro ranu zinyrovat fakt nebude Sml80 jen aby se z dcery nestala druha matka, prave proto, ze videla, jak to snasi, nebo aby ji tatinek z toho balkonu nakonec prece jen nevyhodil Sml68

    superkarma: 0 26.11.2010, 07:29:08
  20. avatar
    [11] kareta [*]

    OlgaMarie — #9 nemocné dítě je samozřejmě doma a tata k němu může, když chce.Sml80KOMUNIKACE! Asi je důležité se rozejít včas, dokud vztahy nejsou narušené úplně. Nevěřím na manželství kvůli dětem. Jsou patologická- předávají se špatné vzory.Sml68

    1. na komentář reaguje gira — #18
    superkarma: 0 26.11.2010, 07:18:36
  21. [10] lidicka [*]

    Škoda, že to p. Helena nechala zajít až tak daleko, měla jednat dříve a ne věřit slibům typu "už se to víc nestane". Nebyla by se dostala na psychiatrii. Vím, radí se snadno, když to člověk osobně neprožívá....Tak snad ta střídavá péče bude pokud se to tak dá říct, v pohodě....

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #19
    superkarma: 0 26.11.2010, 07:13:35
  22. avatar
    [9] OlgaMarie [*]

    kareta — #8 Uvítala bych, kdyby se některá matka, třeba ty, podělila o zkušenosti se střídavou péčí o dítě/děti. Neumím si dost dobře představit, jak se řeší třeba onemocnění dítěte. Zůstává u toho rodiče, kde onemocnělo nebo si ho převážíte?

    1. na komentář reaguje kareta — #11
    superkarma: 0 26.11.2010, 07:07:22
  23. avatar
    [8] kareta [*]

    xuxa — #7 jistě že nezažila, ale něco jako střídavou péči provozujeme...Sml80 Macho- ehm...mne se machové bojíSml52

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #9
    2. na komentář reaguje xuxa — #17
    superkarma: 0 26.11.2010, 07:01:34
  24. [7] xuxa [*]

    kareta — #5 Má zlatá asi jste nic podobného nezažila!Ale ta paní si nechala MOC líbit a hlavně DLOUHO. .Takové"mačo chce silné nervy-jen ho podpořila,že je "pán světa".Ta děvenka na pravdu příjde sama,puberta chce také pevné nervy a TIHLE je namaji!

    1. na komentář reaguje kareta — #8
    superkarma: 0 26.11.2010, 06:56:11
  25. avatar
    [6] OlgaMarie [*]

    Altamora — #3 Také si myslím, že holka od táty uteče. Jen nevím, zda to nebude ulice...

    Paní Heleně radím, aby dala do pořádku co nejdřív sama sebe.

    superkarma: 0 26.11.2010, 06:31:11
  26. avatar
    [5] kareta [*]

    střídavá péče je přece fajnSml80 A dcera paní nepatří- MÁ DVA RODIČE!

    1. na komentář reaguje xuxa — #7
    superkarma: 0 26.11.2010, 05:47:27
  27. avatar
    [4] Myškomedvídek [*]

    Altamora — #3 zcela souhlasímSml67

    superkarma: 0 26.11.2010, 00:46:49
  28. avatar
    [3] Altamora [*]

    Budu krutá. Dceři je třináct. To je věk, kdy se z milých holčiček stávají protivné potvory. Je pro obě lepší, že nebudou spolu. Dcera celý život viděla, jak se otec k matce chová a jak to  matka trpně snáší. Pochybuji, že si jí za to váží. Bude lépe, když budou chvilku od sebe. Pokud je dcera po otci, tak od něho po první facce odejde. A že se násilník bude dlouhodobě chovat jako milující otec, tomu asi nikdo nevěří.Sml15

    1. na komentář reaguje Myškomedvídek — #4
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #6
    superkarma: 0 26.11.2010, 00:25:50
  29. avatar
    [2] Introvertka [*]

    Měla podat trestní oznámení dříve, dopadlo by to jinak než to dopadlo. Ušetřila by si hodně sil a možná měla dcerku u sebe.

    superkarma: 0 26.11.2010, 00:15:12
  30. avatar
    [1] zenta [*]

    Helenko, držte se !! A hlavně nepřestávejte věřit, že budete s dcerkou zase spolu...Děti si pamatují a nejsou hloupé. To, co se jim ted jeví jako jediné správné se v budoucnu může stát děsivou noční můrou a oči se jim otevřou. VĚŘTE!!!

    Přeju

    superkarma: 0 26.11.2010, 00:09:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme