Když se řekne „Já nemusím, já už ho vidím" nebo jen „Bobika“, snad úplně každý si vybaví veleúspěšné reklamní šoty, u kterých se opravdu dobře baví. Jenže sedm lidí z deseti už tápe, když se optáte, na co ten hit sezony vlastně byl reklamou.

U zmíněného Bobika jsme si sami udělali průzkum mezi známými. „Nevím, snad na colu?“ byla nejčastější odpověď. „Vážně to je na internetový portál? To jsem si ani nevšiml.“

Zadavatel v konečném důsledku vyhodil spoustu peněz oknem, protože reklama sice pobaví, ale ten hlavní účel je přinejmenším sporný. I když, pro nás je to lepší než opak.

 

Tak černý, ten musí být nový...

Vtip? O ten jde především. Koho baví stokrát denně sledovat, kterak dáma ve večerní róbě na tanečním představení z ničeho nic vytáhne desetilitrový prostředek na praní prádla, který má logicky neustále u sebe.

Anebo se dívat na naprosto na duchu mdlou slečnu, která má megalednici od shora až dolů zaplněnou jen jogurty a z reklamy má člověk pocit, že prakticky není nutné od rána do večera konzumovat nic jiného.  

A to už vůbec nemluvím o lidech, kteří si záměrně vylévají rozličné tekutiny na oděv, aby demonstrovali nějaký zaručený čistič. Postrádá to nápad, nebo jde o pokus tak diletantský, že člověk vyhodnotí, že tu věc ani nechce, protože má vztek, sotva ji uvidí. Případně se neubrání dojmu, že z něho média dělají vola. Tak to jsou také vyhozené peníze.

(Záměrně nezmiňujeme mixéry dlažebních kostek, nafukovací postele, zázračné rovnače páteří, univerzální bolehoje, zeštíhlující mastičky, hollywoodské star typu Eva a Vašek a vysavače na bowlingové koule. O těch víme své.)

Nemysli a plať

Nakupujete podle reklamy? Už jste někdy například uvažovali o tom, že i obyčejný kefír nebo tvaroh obsahují stejnou mléčnou kulturu, která je u proklamovaného výrobku jen vznešeně jmenovaná latinsky? Jenže takový tvaroh nebo prachobyčejný živý jogurt nestojí balík, protože do něj výrobce nevrazil majlant za reklamu, který musí nějak dostat zpátky...

Víte, že například devadesát procent pracích prostředků je založeno na stejném principu a zázračné tabletky do myčky kupříkladu nestojí za nic?
Už jste zkoušeli dohledat, kde se na území ČR vyskytuje skutečně tak tvrdá voda, aby bylo potřeba ji velmi draze změkčovat, jinak to pračka či myčka tutově nerozdýchá? Opět jde pouze o reklamní trik a vyhozené peníze.

Nemyslíš, zaplatíš

Z trochu jiného soudku, ale patří to sem: Doopravdy za velmi výchovný, byť velice emotivní, pokládám vydařený model kampaně Nemyslíš, zaplatíš režiséra Filipa Renče. Přiznávám, že u těchto krátkých výchovným filmů nevydržím. Stačilo – jednou a dost. Víckrát to vidět skutečně nepotřebuji. Kritici však uvádějí, že naše kampaň, mající za cíl bezpečné silnice, je oproti těm zahraničním slabý odvar.

Nakupujete podle reklam? Pobaví vás některé, a pokud ano, vybavíte si, nač byly? Jak se vám líbí „Nemyslíš, zaplatíš“?

Reklama